Ik hoor helemaal geen verschil, net als dat ik geen verschil hoor tusen dolby en dts 5.1. vind dat jullie veel te moelijk doen allemaalquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:31 schreef iQwerty het volgende:
Hoi,
Sinds m'n nieuwe stereo installatie ben ik veel meer op de kwaliteit van muziek gaan letten. Zo download ik nu alleen nog maar lossless bestanden en koop steeds vaker een originele CD, omdat ik vind dat dat gewoon veel fijner klinkt.
Hypocriet? Hoe zit het bij jullie? Maakt de kwaliteit niet uit? Op http://mp3ornot.com kun je testen of je het verschil tussen een 128 kbps en 320 kbps mp3'tje hoort (ik hoor het dus wel).
Zou het leuk vinden om te weten, aangezien al die legale muziekverkoopsites geen lossless bestanden aanbieden (op een plaar kleine individuele labels na), lijkt het alsof niemand het iets boeit....
Oftewel: je gokte goed?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:35 schreef Naamah het volgende:
Ja, ik koos wel de goeie, maar vond er niet heel veel verschil tussen zitten. Bij de slechte dacht ik niet van goh, dit is slecht zeg.
Bij dezelfde compressietechniek is het verschil zeker wel hoorbaar. Bij normaal luisteren zal het niet opvallen maar (zoals ik net ook beweerdequote:Op woensdag 11 juni 2008 11:41 schreef HuHu het volgende:
[..]
Oftewel: je gokte goed?
Ik denk dat het verschil niet te horen is tussen 128 of 320 kbps. Als je een onderzoek zou doen met 50+ willekeurige mensen die je ieder meer dan 10 muziekstukken laat horen, waarbij er van elk stuk dus 2 versies zijn en ze moeten aangeven welke de beste is, denk ik dat je niet significant af zult wijken van de 50% gokkans.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |