FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Tanken bij de TinQ
zoeperzazkewoensdag 11 juni 2008 @ 10:51
Onze auto (Peugeot Partner 2001) had de laatste tijd zeer wisselend dieselverbruik. De ene keer reed hij tussen de 1:16 en 1:17, de andere keer deed hij het rondom de 1:9 of nog extremer. Nu viel er vandaag een kwartje (niet die van Kok) .... steeds als we bij de TinQ getankt hebben bij mijn ouders (in Oudenbosch) rijden we superonzuinig. Normaal tanken we bij de Bol Krediettank in Zeewolde.

Voorbeeldje: laatst reden we naar België. Toen hebben we zo'n 375 km op zo'n 23 liter gereden; dat was heel erg netjes. Op de terugweg hebben we in Oudenbosch getankt en het verdere stuk (ook snelweg) reden we ineens 155 km op 20 liter..... Tamelijk extreem verschil!!

Zijn er meer mensen die ervaren hebben dat er zo'n groot verschil in brandstofverbruik zit tussen diverse tankstations??
TNAwoensdag 11 juni 2008 @ 11:01
Wtf? Weet je zeker dat het niet ergens anders aan ligt? Het verschil is wel HEEL groot.
zoeperzazkewoensdag 11 juni 2008 @ 11:03
De auto is vorige week naar de garage geweest en hij is toen op het hele brandstofkanaal volledig nagekeken en opnieuw afgesteld. Hier zaten geen defecten of afwijkingen in....
vanderaalstwoensdag 11 juni 2008 @ 11:07
Volgens mij krijgen dat soort pompen een b-keus aan brandstof
DoimeNwoensdag 11 juni 2008 @ 11:08
Lol, de ene mixt de benzine. Daardoor heeft hij meer nodig om dezelfde prestaties te halen.

Als het allemaal klopt he. Alsof je versneden coke koopt, of kermisbier!
Eric_Cantonawoensdag 11 juni 2008 @ 11:09
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:07 schreef vanderaalst het volgende:
Volgens mij krijgen dat soort pompen een b-keus aan brandstof
Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.

Maar zo'n verschil, ik vind 't nogal wat
Klonkwoensdag 11 juni 2008 @ 11:10
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:07 schreef vanderaalst het volgende:
Volgens mij krijgen dat soort pompen een b-keus aan brandstof
broodje aap verhaal, alle diesel komt uit dezelfde tank, of het nu van de witte pomp is of van shell. het enige verschil is er bij de brandstoffen waar extra dingen aan zijn toegevoegd, Shell Ultra ofzo. dat komt dan wel uit een andere tank.
kabelhaspelwoensdag 11 juni 2008 @ 11:11
Bol Krediettank in Zeewolde
Five_Horizonswoensdag 11 juni 2008 @ 11:12
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.

Maar zo'n verschil, ik vind 't nogal wat
Da's niet helemaal waar, maar het is wel anders: de merk-benzine is dezelfde benzine als de 'B-merk'-benzine, alleen zitten er meer additieven in de A-brandstof.(voor bescherming aan de motor ed.)
Five_Horizonswoensdag 11 juni 2008 @ 11:13
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef Klonk het volgende:

[..]

broodje aap verhaal, alle diesel komt uit dezelfde tank, of het nu van de witte pomp is of van shell. het enige verschil is er bij de brandstoffen waar extra dingen aan zijn toegevoegd, Shell Ultra ofzo. dat komt dan wel uit een andere tank.
Nee, hoor. Ook bij Euro95 zitten er bij Esso/Shell meer additieven dan bij de Witte Pomp.
kraai2000woensdag 11 juni 2008 @ 11:15
lijkt me vaag aangezien tinq bij mijn weten gewoon de onbemande tak van shell is. De benzine van tinq bij mijn weten ook gewoon van de raffinaderij van shell komt. Misschien eens navragen bij de uitbater waar hij zijn benzine vandaan haalt.....
in ieder geval is je verhaal zacht gezegd opmerkelijk
bleibleiwoensdag 11 juni 2008 @ 11:15
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.

Maar zo'n verschil, ik vind 't nogal wat
Hoe willen ze dat doen? De restjes van de grondtanks van Shell pompstations allemaal ophalen en bij de Tinq dumpen? .

Alles komt gewoon van dezelfde brandstof opslag. Het enige verschil (wat hierboven al aangehaald is) zijn de additieve stoffen die ze erbij pleuren.

Ik meen zelfs dat Shell benzine haalt bij de Texaco en BP bij Shell wanneer die opslag dichterbij zit.
zoeperzazkewoensdag 11 juni 2008 @ 11:15
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:11 schreef kabelhaspel het volgende:
Bol Krediettank in Zeewolde
Who cares? Hij is niet duur en rijdt dus heel zuinig
zoeperzazkewoensdag 11 juni 2008 @ 11:16
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:15 schreef kraai2000 het volgende:
lijkt me vaag aangezien tinq bij mijn weten gewoon de onbemande tak van shell is. De benzine van tinq bij mijn weten ook gewoon van de raffinaderij van shell komt. Misschien eens navragen bij de uitbater waar hij zijn benzine vandaan haalt.....
in ieder geval is je verhaal zacht gezegd opmerkelijk
Mja ik zal de tinQ ook eens een mail gaan sturen. Ik vind het verschil ook extreem maar het is dus echt zo en het enig everschil is waar we getankt hebben. Bij ons eigen tankstation hier rijden we echt een heel stuk zuiniger.... Maar is er niemand met een soortgelijke ervaring?
duckeswoensdag 11 juni 2008 @ 11:18
Er is een tijdje geleden een test gedaan (Kassa of consumentenbond zoiets) en daaruit kwam dat er inderdaad flink verschil bestaat in brandstof in vergelijking tot het aantal kilometers dat je ermee kan rijden. Het enige dat ik daarvan nog weet is dat de ANWB pomp relatief goedkope brandstof heeft, maar wat soms t.o.v. een BP of SHELL pomp 100 km per tank brandstof kan schelen
kloas_wokkelwoensdag 11 juni 2008 @ 11:19
heenreis wind mee en terugreis wind tegen ?
kloas_wokkelwoensdag 11 juni 2008 @ 11:19
.

[ Bericht 99% gewijzigd door kloas_wokkel op 11-06-2008 11:19:51 ]
kraai2000woensdag 11 juni 2008 @ 11:22
tinq wordt in veel gevallen beheerd/bevoorrraad door een lokale oliehandelaar, die waarschijnlijk meer tankstations in de buurt heeft, en waarschijnlijk dus ook dezelfde benzine en diesel in zijn andere pompen heeft, dus ik weet niet of je het ook bij andere pompen in de buurt hebt gehad?
zoeperzazkewoensdag 11 juni 2008 @ 11:25
ik heb niet bij andere pompen in de buurt getankt dus dat weet ik niet. M'n vader rijdt benzine en tankt altijd bij de TinQ en hij rijdt wel gewoon het mximaal zuinige uit zijn auto, maar hij heeft wel een stuk nieuwere auto, weet niet of dat nog uit zou maken....
bleibleiwoensdag 11 juni 2008 @ 11:28
Het kan er ook niet aan liggen dat jullie plankgas vanuit Oudenbosch naar Zeewolde rijden als jullie daar getankt hebben? Terwijl jullie normaliter redelijk zuinig rijden?
appelsientjewoensdag 11 juni 2008 @ 11:29
Interessant topic
Ik ga daar ook eens opletten of dit waar is
Metro2005woensdag 11 juni 2008 @ 11:33
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Onze auto (Peugeot Partner 2001) had de laatste tijd zeer wisselend dieselverbruik. De ene keer reed hij tussen de 1:16 en 1:17, de andere keer deed hij het rondom de 1:9 of nog extremer. Nu viel er vandaag een kwartje (niet die van Kok) .... steeds als we bij de TinQ getankt hebben bij mijn ouders (in Oudenbosch) rijden we superonzuinig. Normaal tanken we bij de Bol Krediettank in Zeewolde.

Voorbeeldje: laatst reden we naar België. Toen hebben we zo'n 375 km op zo'n 23 liter gereden; dat was heel erg netjes. Op de terugweg hebben we in Oudenbosch getankt en het verdere stuk (ook snelweg) reden we ineens 155 km op 20 liter..... Tamelijk extreem verschil!!

Zijn er meer mensen die ervaren hebben dat er zo'n groot verschil in brandstofverbruik zit tussen diverse tankstations??
Zulke extreme verschillen heb ik nog niet gehad maar bij mij scheelt het soms ook flink in het verbruik tussen de ene of de andere pomp (bv tinq: 1 op 15, shell: 1 op 17 met dezelfde stukken gereden)
Martijn85woensdag 11 juni 2008 @ 11:33
M'n ouders tanken altijd bij Shell en sinds ik hun auto heb overgenomen tank ik bij TinQ en rij ik 100 - 150 km meer op een tank
zoeperzazkewoensdag 11 juni 2008 @ 11:35
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:28 schreef bleiblei het volgende:
Het kan er ook niet aan liggen dat jullie plankgas vanuit Oudenbosch naar Zeewolde rijden als jullie daar getankt hebben? Terwijl jullie normaliter redelijk zuinig rijden?
nee het eerste stuk van belgie - oudenbosch reden we exact hetzelfde qua snelheid als oudenbosch - zeewolde.... Verder hebben mn vriend en ik zou goed als dezelfde rijstijl dus ook daar zitten geen cruciale verschillen in
RemcoDelftwoensdag 11 juni 2008 @ 11:48
Staat de auto niet gewoon scheef bij het tanken? En waarom ga je na 155 km al naar de pomp?!
Ik zou zeggen, giet het eens in emmers jerrycans en kijk of het aantal liters wel klopt.
Five_Horizonswoensdag 11 juni 2008 @ 11:49
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:33 schreef Martijn85 het volgende:
M'n ouders tanken altijd bij Shell en sinds ik hun auto heb overgenomen tank ik bij TinQ en rij ik 100 - 150 km meer op een tank
Dat zegt nogal weinig, aangezien je het hier hebt over verschillende personen die de auto besturen.
TommyZwoensdag 11 juni 2008 @ 12:13
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat zegt nogal weinig, aangezien je het hier hebt over verschillende personen die de auto besturen.
En 1 test is nou niet echt wat je noemt 'significant'

Op zich zou het wel een leuk iets zijn om dat met een aantal mensen te proberen.

Ik merk de laatste tijd dat ik ook een stuk minder op 1 tank rijd dan eerst (of zou het komen omdat ik een andere auto heb gekocht?)

[ Bericht 0% gewijzigd door TommyZ op 11-06-2008 12:17:57 (Schandalige typo) ]
Bartholomeuswoensdag 11 juni 2008 @ 15:22
Ik tank diesel bij ANWB, Tango, Shell en Gulf, afhankelijk van waar ik ben als hij toe is aan een nieuwe slok sap. Aangezien ik een aantal 'vaste' adressen heb, ook speciefiek die maatschappijen, en per maatschappij ook dezelfde pomp.

Verschil in verbruik: 0,00.

Verbruik als ik het ding mishandel tot op het bot: 6,7 liter op 100km. Verbruik als ik met de vergulde slipper rijd: 5,8l op 100km. En dat over volle tanks c.q. 800 tot 950 kilometer. Ergo: het verschil zit hem door de bank genomen gewoon in de rechtervoet van de bestuurder.

Evengoed, je kunt ook concluderen, er vanuit gaand dat er dan toch enig kwaliteitsverschil is, dat de bewuste auto daar blijkbaar erg gevoelig voor is. Enige technische verantwoording heb ik er niet voor, overigens.

En nog eens wat: als het ding inderdaad zoveel diesel verstookt als je bij de Tinq hebt getankt, dan lijkt mij dat je dat ook aan het lopen van de motor moet kunnen horen, of aan de uitlaatgassen moet kunnen zien. Je praat mij niet voor dat een auto met een dergelijk simpel motortje 1 op 9 kan lopen zonder te walmen als de tierelier...

Edit: het verschil tussen wind mee of wind tegen, op dezelfde rit en zo goed als mogelijk dezelfde rijstijl, is ook zomaar 5% aldus de boordcomputer. En als je dan tóch in België bent, tank dan ook dáár, de diesel is daar zomaar 8 cent de liter goedkoper
TommyZwoensdag 11 juni 2008 @ 15:27
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Verbruik als ik het ding mishandel tot op het bot: 6,7 liter op 100km
Dude, wat voor auto rij je dat je 'm met mishandelen nog zo laat verbruiken?
Bartholomeuswoensdag 11 juni 2008 @ 15:30
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:27 schreef TommyZ het volgende:

[..]

Dude, wat voor auto rij je dat je 'm met mishandelen nog zo laat verbruiken?
Golf 4 1.9tdi, origineel 100pk, af fabriek gechipt naar 130pk. En met mishandelen bedoel ik doorraggen tot ruim 3000 toeren, terugschakelen bij het inhalen, met 200km/h over de duitse autobahn scheren, en plankgas bij het stoplicht weg
TommyZwoensdag 11 juni 2008 @ 15:39
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:30 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Golf 4 1.9tdi, origineel 100pk, af fabriek gechipt naar 130pk. En met mishandelen bedoel ik doorraggen tot ruim 3000 toeren, terugschakelen bij het inhalen, met 200km/h over de duitse autobahn scheren, en plankgas bij het stoplicht weg
Damn...

Bij ERG zuinig rijden (constant 90 km/u) krijg ik 'm tot 1 op 16 / 17.

...met mishandelen 1 op 1
Martijn85woensdag 11 juni 2008 @ 15:39
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat zegt nogal weinig, aangezien je het hier hebt over verschillende personen die de auto besturen.
Dat weet ik, het is mij ook opgevallen dat wanneer ik met m'n ouders meerijd, ik sowieso in de bebouwde kom 1 versnelling hoger rijd dan zij (ik 4 zij 3)

Maargoed, zuinig rijden scheelt dus gewoon best wel veel
HPoiwoensdag 11 juni 2008 @ 15:56
Ik tank met mijn kever (stijl=orgineel -1200cc motor- ) bij de Q8 Easy (onbemande pomp) Heb geen probleem met het brandstofverbruik. Verbruik is 1 op 12 / 1 op 13. Wat zeer netjes is voor een kever. (bouwjaar 1975) Tank dan Euro 98 en zelf voeg ik er loodvervanger aan toe.

Heb eigenlijk nooit gehoord dat benzine van onbemande pomps slechter is.
1299woensdag 11 juni 2008 @ 16:09
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:30 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Golf 4 1.9tdi, origineel 100pk, af fabriek gechipt naar 130pk. En met mishandelen bedoel ik doorraggen tot ruim 3000 toeren, terugschakelen bij het inhalen, met 200km/h over de duitse autobahn scheren, en plankgas bij het stoplicht weg
Maximaal vermogen komt bij 4000 toeren vrij dus je mag nog wel wat verder doortrekken
GT3woensdag 11 juni 2008 @ 16:17
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Verbruik als ik het ding mishandel tot op het bot: 6,7 liter op 100km. Verbruik als ik met de vergulde slipper rijd: 5,8l op 100km. En dat over volle tanks c.q. 800 tot 950 kilometer. Ergo: het verschil zit hem door de bank genomen gewoon in de rechtervoet van de bestuurder.

Als jij een verbruik van 6.7 op 100 mishandelen noemt.. dat noem ik rijden als een oud wijf, zeker als ie gechipt is. Doortrekken tot 3000 tpm is dat namelijk niet. Dat is gewoon normaal gebruik, net als terugschakelen bij inhalen. Niet terugschakelen bij inhalen en vanuit te lage toeren veel gas geven is wel eentje in de categorie mishandelen


On topic, in principe mag er vrijwel geen verschil zitten tussen het gebruik en waar je de brandstof tankt. Lijkt me eerder een meetfout, of de tank is niet goed vol getankt.
Beelzebufowoensdag 11 juni 2008 @ 16:18
Ik tank nog wel eens bij de Tinq in Beverwijk. Wat me dan opvalt is dat de vulspuit vrij snel afslaat. Het is dus lastig om de tank écht vol te krijgen.

Dan líjkt het of ik zuiniger dan anders gereden heb, en bij een volgende tankbeurt bij een andere pomp wordt de tank ineens een stuk voller en líjkt het of er ineens een stuk onzuiniger gereden is.

TS zou eens een paar maal achter elkaar bij de Tniq moeten tanken zodat de brandstoftank steeds dezelfde vullingsgraad heeft.
zoeperzazkewoensdag 11 juni 2008 @ 16:38
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:18 schreef Beelzebufo het volgende:
TS zou eens een paar maal achter elkaar bij de Tniq moeten tanken zodat de brandstoftank steeds dezelfde vullingsgraad heeft.
Ja dat gaat niet lukken want zo vaak kom ik daar niet..... En het lijkt mij in theorie ook onwaarschijnlijk dat er zo'n mega verschil moet zitten tussen twee tankstations. Desondanks is het wel ontzettend opvallend dat iedere keer als ik van mijn ouders terugkom (en dara bij de tinQ getankt heb), de meter veel sneller daalt....
Zat ook al te denken of het misschien zou komen door de combi van de ene en de andere diesel maar dat lijkt me helemaal stug.

Nouja, het blijft onverklaarbaar hoe dit kan dan.... De garage heeft m echt goed onderzocht en niks geks kunnen vinden.... Hij is zelf zo scherp afgesteld dat hij nauwelijks optrekt, het duurt voor je gevoel uren eer je bij de 120 bent, dus zoveel slurp je ook niet bij het optrekken.... Ik weet het gewoon niet??
Bartholomeuswoensdag 11 juni 2008 @ 20:03
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:09 schreef 1299 het volgende:

[..]

Maximaal vermogen komt bij 4000 toeren vrij dus je mag nog wel wat verder doortrekken
Ik houd van mijn turbo, en die wil ik graag heel houden Trouwens, 200 is plankgas met het ding, dan loopt ie 4200 toeren ongeveer, uit m'n hoofd
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:17 schreef GT3 het volgende:

[..]

Als jij een verbruik van 6.7 op 100 mishandelen noemt.. dat noem ik rijden als een oud wijf, zeker als ie gechipt is. Doortrekken tot 3000 tpm is dat namelijk niet. Dat is gewoon normaal gebruik, net als terugschakelen bij inhalen. Niet terugschakelen bij inhalen en vanuit te lage toeren veel gas geven is wel eentje in de categorie mishandelen
5,8/100l is in standje oud wijf Voor de duidelijkheid, we hebben het over een diesel, dus normaal schakelen is op 2200 toeren, en dan valt hij terug naar 1900 toeren. Net boven het turbogat dus. Inhalen bedoelde ik voornamelijk op de snelweg, je zou dan bij 110 ofzo gaan terugschakelen naar 4, dan jaag je hem ook naar, nou, 3200 toeren?
Evengoed, veel onzuiniger wil ie niet lopen, zelfs niet met flinke aanhangers (die het ding eigenlijk helemaal niet trekken mag). Bovendien, het punt was niet of dit nou wel of niet mishandelen is, maar waar het verschil in verbruik in zit, en mijns inziens is dat dus in de rechtervoet
wwwerwoensdag 11 juni 2008 @ 21:04
Ik heb vaker gelezen dat de diesel van de TinQ minder is dan van een Shell.

Toen ik nog lease reed tankte ik meestal Shell V power, merkte echt dat mijn broembroem er beter op reed, en zuiniger was... en de cadeutjes waren leuker

Mijn zien de niet meer bij TinQ
gatewaywoensdag 11 juni 2008 @ 21:13
ik tank meestal bij de ANWB, soms de Gulf, soms Elan, heeeel af en toe shell

Merk geen verschil, tenmisnte, over al schommelt het tussen de 1:18,5 en 1:20

Alleen op lange afstanden wil de shell het wel iets beter doen

Dus ik merk er niet echt verschil in (golf 3 1.9 diesel)

Wel hoorde ik laatst van mensen die problemen hadden met inspuiting na een 5 a 6 keer bij de gulf getankt te hebben, veel rotzooi in de diesel schijnbaar waar inspuitingen dus van verstop raken.
tevebewoensdag 11 juni 2008 @ 21:17
TVP. Ik heb ook zulke berichten over Tango gehoord. Dat de auto zuiniger loopt na tanken bij de Shell.
HPoiwoensdag 11 juni 2008 @ 22:49
Gelukkig hebben we natuurlijk zo'n mooie benzinefilter in de auto.
arnold-dwoensdag 11 juni 2008 @ 23:10
minder hoge toeren rijden..
Niek.woensdag 11 juni 2008 @ 23:21
TinQ is van Gulf, niet van Shell, net als ANWB, is ook van Gulf.
wwwerzaterdag 14 juni 2008 @ 11:14
Een aantal jaar geleden was het heel normaal bij de minder betrouwbare pomp om Butaangas aan de diesel toe te voegen. Dit betekend dat het volume van de Diesel uit zet, zonder dat je dus ook maar diesel in je tank krijgt.
Tijdens het rijden vervliegt de Butaangas en tada je tank gaat als een speer leeg........
Ik heb het al heel lang niet meer gehoord maar het is daar wel zo extreem dat ik het bijna wel ga vermoeden....
RealZeuszondag 15 juni 2008 @ 02:41
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:04 schreef wwwer het volgende:
Ik heb vaker gelezen dat de diesel van de TinQ minder is dan van een Shell.

Toen ik nog lease reed tankte ik meestal Shell V power, merkte echt dat mijn broembroem er beter op reed, en zuiniger was... en de cadeutjes waren leuker

Mijn zien de niet meer bij TinQ
Shell V-power diesel. Wat een slootwater is dat. Ik ken een aantal dieselrijders en allemaal kregen ze problemen: de motor begon rauwer te lopen, het ding begon te zuipen en de auto van mijn pa sloeg zelfs af.

Ze geven er hoog over op, maar ik tank het nooit weer.
HPoizondag 15 juni 2008 @ 11:55
Q8 Easy!
RealZeuszondag 15 juni 2008 @ 14:59
BTW: er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in. Ik tank mijn auto altijd tot de nok toe vol en het maakt wel degelijk uit wat ik er in gooi. Ik weiger derhalve dan ook om van die goedkope benzine er in te flikkeren. Weliswaar is de Esso duurder maar als mijn auto daar zuiniger en beter op loopt is dat nadeel weer teniet gedaan.
Rosbiefzondag 15 juni 2008 @ 18:37
shell
HPoizondag 15 juni 2008 @ 18:55
quote:
Op zondag 15 juni 2008 18:37 schreef Rosbief het volgende:
shell
SilentChaosmaandag 16 juni 2008 @ 10:03
Ik rij 1 op 16 en tank bij Tango...Betekent dat ik 1 op 20 ga rijden als ik bij Shell ga tanken voor 5 cent per liter meer ?
gatewaymaandag 16 juni 2008 @ 20:39
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:03 schreef SilentChaos het volgende:
Ik rij 1 op 16 en tank bij Tango...Betekent dat ik 1 op 20 ga rijden als ik bij Shell ga tanken voor 5 cent per liter meer ?
Proberen gaat boven studeren.........
MrFl0ppYdinsdag 17 juni 2008 @ 12:42
Merk geen verschil moet ik zeggen. Nu tank ik wel euro95 maar of ik dit nu doe bij TinQ of bij de overbuurman het self-center van shell waar de benzine even duur is, maakt geen verschil.
Bdijkdinsdag 17 juni 2008 @ 13:23
TinQ is idd kut qua verbruik, moet daarom zeggen dat is helaas shell tank, want die gaat het langste mee