quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:20 schreef Alexxxxx het volgende:Dat de namen erg op elkaar lijken was me al eerder opgevallen.. In het Slowaaks is Slowakije zelfs Slovenská Republika. Maar de vlaggen lijken ook heel erg op elkaar

[
afbeelding ]
Slowakije
[
afbeelding ]
Dat het beide Slavische landen zijn snap ik nog net... Maar jullie CULkenners kunnen me vast wel meer vertellen over hoe en waarom deze frappante overeenkomsten bestaan!
Dat de vlaggen op elkaar lijken heeft idd juist te maken met de Slavische achtergrond van beide landen. Rood, wit en blauw vormen de kleuren van pan-slavie. Rusland, Servie, Croatie en Tsjechië hebben ook nog altijd daarom het rood, wit en blauw in hun vlaggen. Bij enkele andere oost-europese landen is het nog terug te zien in hun oudere vlaggen.
Hoe Slovenie en Slowakije aan hun naam komen weet ik niet met zekerheid te zeggen. Maar als ik een gokje mag wagen dan zal ook dit te maken hebben met de Slavische achtergrond van beide landen aangezien ik vermoed dat dit woord is terug te zien in de namen.
Maar beide landen worden inderdaad vaak pijnlijk door elkaar gehaald. Daar weten Bush en Berlusconi alles van.

Ik las ook dat, ergens in een Europese hoofdstad, de ambassade van beide landen eens bij elkaar zijn gekomen om de verkeerd gestuurde e-mails uit te wisselen