abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59295198
Introductie van de trein 5 jaar geleden, denk ik?

Rijden wat sneller dan die amsterdamse koektrommels - zet wat lastiger op de foto denk ik
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_59295214
6 jaar geleden trouwens We leven al in 2008.

Sorry voor het misbruiken van je topic Duvel, maar het was/is voor een goed doel, toch?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_59295270
ja typisch nederlands ook. niet iets om trots op te zijn maar elke keer in de trein merk je het.
underground forever baby
pi_59295292
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:21 schreef DarkElf het volgende:

[..]

denk eerder dat Hollanders gewoon verschrikkelijk onbeleefd zijn...
Belgen zijn erger.

Ik heb 1x iemand de trein uit moeten duwen. Misschien asociaal van mij, maar ik was toen vrij sacharijnig dat iedereen voor de uitgang stond te hangen. En ik er niet door kon.

Overigens snap ik echt niet waarom mensen pal voor de uitgang staan om in te stappen, zijn die mensen nu te dom om te snappen dat het alleen maar langer duurt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_59296535
Wat mij zelf altijd opvalt is dat mensen op Arnhem Centraal altijd netjes aan de kant wachten tot iedereen eruit is. Daarentegen op Arnhem Velperpoort staat iedereen pal voor je neus. Vrijwel altijd zo.

Ik heb geen idee waarom er zo'n groot verschil zit tussen de stations die een paar min. uit elkaar liggen...
Miniature Replica Soldier,
Sure to be one.... Deadly Encounter!
Minitature Replica Soldier,
No Fortress can hold him back!
pi_59298855
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 07:00 schreef Aeterna het volgende:
Wat mij zelf altijd opvalt is dat mensen op Arnhem Centraal altijd netjes aan de kant wachten tot iedereen eruit is. Daarentegen op Arnhem Velperpoort staat iedereen pal voor je neus. Vrijwel altijd zo.

Ik heb geen idee waarom er zo'n groot verschil zit tussen de stations die een paar min. uit elkaar liggen...
dat is simpel. Arnhem is een overstapstation, daar wacht dat ding enkele minuten. Arnhem Velperpoort is een tussenstation, dus als je te lang wacht, sta je te kijken terwijl je trein wegrijdt.
Lijkt mij...
  woensdag 11 juni 2008 @ 10:25:05 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59298916
Of er stappen meer domme paupers in op Velperpoort.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59300909
Heb zelf op Utrecht Centraal zeer wisselende ervaringen gehad. 's Ochtends gaat het goed, dan is het nog niet druk. Maar in de namiddag of vroege avond staan er wel eens mensen die de deur blokkeren voor uitstappers, en dat is mega-onhandig. Ik schuif dan door naar de deur bij de eerste klas, daar is het rustiger.

Overigens, als ik wil uitstappen en mensen laten me er niet door, dan duik ik regelrecht hun armen in... gewoon er bovenop springen, dan gaan ze snel genoeg opzij
pi_59300994
ik snap best dat mensen als het heel druk is en perse willen zitten zo dicht mogelijk bij de trein gaan staan.... maar het heeft werkelijk voor niemand zin om voor de deur te staan alsof het dan vreselijk veel sneller gaat...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:50:57 #85
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59301095
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:52 schreef B.ertha het volgende:
ik ben principieel van mening dat je daar dan maar gewoon niet moet gaan zitten
Meestal ben je blij dat er ergens een plekje over is.
[KNE]-Mod
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:55:24 #86
81894 godigita
Trollercoaster
pi_59301221
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:25 schreef Duvel het volgende:
Of er stappen meer domme paupers in op Velperpoort.
Ja

En ook die mensen die van Velperpoort af komen, en dan de intercity moeten halen op Arnhem Centraal. Rennen over dat perron, de trap op, iedereen in die gang daarboven aan de kant zouten, trap weer af, en massaal elkaar de trein in duwen. Echt epic fail is dat. Neem dan een treintje eerder.

Op Amsterdam Centraal overigens, is het echt moord en doodslag op het perron als je uit de trein vanuit Den Haag stapt. Aan de andere kant van het perron vertrekt de trein naar Brussel, en je komt zowat niet door de mensen heen die naar die trein willen, hele perron vol, koffers, rugzakken, weekendtassen, en natuurlijk geen plaats maken voor mensen die de andere kant op willen. En dan ook nog verontwaardigd reageren als je gewoon doorloopt en ze zo dus aan de kant duwt. Je wordt bijna van het perron afgegooid al dan niet eraf gebeukt door een serie weekendtassen op schouders, op weg naar de roltrap. Waar dan vervolgens ook weer een trechterwerking plaats heeft, en je er niet langs kunt op weg naar een trapje verder, waar het wel rustig is. Ik heb dan altijd zo'n kuddegevoel

Conclusie: OV
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:51:53 #87
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_59309700
[quote]Op dinsdag 10 juni 2008 19:52 schreef B.ertha het volgende:
Ik erger mij er meer aan als mensen hun kop niet kunnen houden of luidruchtig telefoneren in de stiltecoupé.
Zelfs als het voor mij dan niet zo nodig stil hoeft toe zijn, ik ben principieel van mening dat je daar dan maar gewoon niet moet gaan zitten
[/quote

Het heet niet voor niets stiltecoupe!
Kaleidoscopiklimax
pi_59310313
Zelf stap ik altijd in een sprinter, 's ochtends netjes bij een 2e klas deur (je kan al vanaf buiten zien of er plek is of niet) en 's avonds tussen de 1e klassen in (en daar blijf ik netjes tussen staan). Nergens last van, geen ge-eikel. Terwijl dat wel altijd het geval is bij de 2e klassen (het is spits! je kan toch niet zitten!)

Maar dat snappen ze blijkbaar niet.
Without me, it's just aweso
  woensdag 11 juni 2008 @ 17:55:49 #89
88233 Steve
Still the best.
pi_59311138
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat soort mensen is net zo erg als die types die niet wachten tot iedereen uitgestapt is, vind ik eigenlijk...
Dat vind ik ook. Maar er is mij regelmatig door de controleurs gevraagd dit te doen, zodat er geen kluiten met mensen staan om in te stappen.

Ik vind het niet meer dan normaal iedereen eerst uit te laten stappen.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:33:32 #90
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_59314041
Om het nu nog een beetje waardig te maken, vraag ik jullie:
  • Het is toch normaal dat je even wacht tot iedereen is uitgestapt?
    Ja. Zo hoort het.

• Had ik er meer heisa van moeten maken? Als duwen, desnoods de trein uit? Of slaan, met stokken?
    Neuh. Had je weinig mee bereikt.

• Zal ik morgen de zelfde trein nemen en hopen dat ik een tweede kans krijg om bovenstaande uit te voeren?
    Moah, daarvoor is het incident niet belangrijk genoeg.
  • Autocorrect
    (zelfst. naamw.)
    Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
    pi_59333682
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 15:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat soort mensen is net zo erg als die types die niet wachten tot iedereen uitgestapt is, vind ik eigenlijk...
    Vind ik niet, het bevordert de doorstroming, en niemand heeft er last van
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 12 juni 2008 @ 13:40:53 #92
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_59334066
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 07:00 schreef Aeterna het volgende:

Dat valt mij ook altijd op ja
    Mafketels op Velperpoort altijd
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')