abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2008 @ 07:57:10 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59268867
Geen klaagbaaktopic, maar even een peiling onder de FOK!kers. Je kent 't wel: trein komt binnen, iedereen stapt uit, en voordat iedereen er uit is, wurmen de eersten zich al naar binnen. Vanmorgen weer een mooi geval: blond miepje wil zo nodig als eerste binnen zijn. Gentleman als ik ben (tegenover mijn medeuitstappers) hou ik de geestelijk minder bedeelde temeier tegen en gebied haar vriendelijk te wachten tot iedereen uitgestapt is. Maar helaas: zij was niet van zins terug te gaan, en had als tegenargument alleen maar dat ik van d'r af moest blijven. Om toch nog uit te kunnen stappen, heb ik d'r maar laten gaan, haar toevoegend dat het toch vrij normaal is om iedereen even te laten uitstappen. Haar paupervriendinnetje begon ondertussen ook al te koeren.

Om het nu nog een beetje waardig te maken, vraag ik jullie:
  • Het is toch normaal dat je even wacht tot iedereen is uitgestapt?
  • Had ik er meer heisa van moeten maken? Als duwen, desnoods de trein uit? Of slaan, met stokken?
  • Zal ik morgen de zelfde trein nemen en hopen dat ik een tweede kans krijg om bovenstaande uit te voeren?

BTW: zelf laat ik altijd iedereen netjes uitstappen, zelfs bejaarden (hoewel niet van harte), en ik kan er wèl mee omgaan. Dit is immers geen KLB-topic.
  • Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_59268895
    Irritant ja, van die mensen die precies voor de deur staan te wachten, zodat jij je een weg moet banen door de mensenmassa als je uitstapt. Net of ze anders geen zitplaats krijgen ofzo, stelletje neuroten
    I feel kinda Locrian today
    pi_59268896
    Ja het is normaal om te wachten, maar heee we leven in Nederland. Daar is het ook normaal om iemand scheef aan te kijken, en je vervolgens te laten killen door 1 of ander puberig puisenkopje met frustraties. Dat moet je dan bekopen met een steekwond waaraan je uiteindelijk overlijdt.

Ik zou haar gewoon uitgewoond hebben.
    Sappig !!
      dinsdag 10 juni 2008 @ 08:12:10 #4
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_59268965
    't Is heel simpel: als ik uit een trein stap, loop ik haaks op de deur naar buiten. Als daar iemand staat, dan negeer ik ze en loop ik gewoon door...

Typisch Nederlands trouwens, zal wel komen doordat vrijwel niemand voor z'n lol (lees: uit vrije keus) met het OV gaat, maar dat het allemaal wordt opgedrongen door de overheid.
    censuur :O
    pi_59268988
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
    't Is heel simpel: als ik uit een trein stap, loop ik haaks op de deur naar buiten. Als daar iemand staat, dan negeer ik ze en loop ik gewoon door...

Typisch Nederlands trouwens, zal wel komen doordat vrijwel niemand voor z'n lol (lees: uit vrije keus) met het OV gaat, maar dat het allemaal wordt opgedrongen door de overheid.
    Doe ik ook altijd, niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat je even je schouders erin moet zetten om fatsoenlijk naar buiten te komen.
    Bejaarden hebben er ook een handje van trouwens want 'die zijn zo zielig'.

Als er van die jongetjes allemaal snel naar binnen willen dan ga ik altijd stilstaan, midden op de tree (op perronhoogte). Dan kan er helemaal niemand meer binnen totdat de jongetjes aan de kant gaan.
      dinsdag 10 juni 2008 @ 08:17:54 #6
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_59269012
    Ik probeerde d'r ook tegen te houden, maar het maakte weinig indruk. Morgen moet ze gewoon weer met 'r truttenschudder in de file gaan staan.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 10 juni 2008 @ 08:20:45 #7
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59269054
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
    Hou ik de geestelijk minder bedeelde temeier tegen en gebied haar vriendelijk te wachten tot iedereen uitgestapt is.
    Was het neukbaar? Zo ja: ter plekke naaien. Zo nee: als "temeier" verhandelen .

OT: Ik erger me er ook aan. Met name in de spits kom je dat soort aso's tegen, omdat ze dan "nog snel een zitplek kunnen inpikken". Ik wacht zelf altijd netjes totdat iedereen is uitgestapt voor ik instap. Een enkele keer staat er dan nog zo'n bejaarde graftak in de gang die nog naar buiten moet waggelen, maar zelfs die laat ik netjes passeren.
    Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
    Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    pi_59269058
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:

denk eerder dat Hollanders gewoon verschrikkelijk onbeleefd zijn...
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      dinsdag 10 juni 2008 @ 08:24:02 #9
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_59269092
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 08:20 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Was het neukbaar? Zo ja: ter plekke naaien. Zo nee: als "temeier" verhandelen .
    Ik neuk geen vrouwen onder mijn stand, en ik zou richting mijn klanten schaamte voelen als ik ze dit voor zou schotelen.

Verder had ze problemen met aanraking door vreemden, dus [x] Ongeschikt.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 10 juni 2008 @ 08:25:13 #10
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_59269104
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 08:21 schreef DarkElf het volgende:

[..]

denk eerder dat Hollanders gewoon verschrikkelijk onbeleefd zijn...
    Het gebeurt niet zo vaak hoor, en meestal als je een beetje boos kijkt bij het uitstappen gaan ze wel aan de kant. Maar deze muts was niet voor rede vatbaar. Dat vind ik nog erger eigenlijk.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 10 juni 2008 @ 08:27:46 #11
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_59269130
    Ik loop altijd gewoon tegen iemand aan/door iemand heen als ze in proberen te stappen als ik er nog niet uit ben.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Dus toch .
      dinsdag 10 juni 2008 @ 08:31:02 #12
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_59269170
    Ik wacht ook tot iedereen eruit is.
    Maar wat zo irritant is altijd: Op de één of andere manier kom ik altijd bij de deur terecht waar allemaal bejaarden uit moeten, waardoor het enorm lang duurt voor ik de trein in kan en tegen de tijd dat ik binnen ben hebben de mensen die via de andere deuren binnen kwamen alle beschikbare plaatsen al ingenomen .

In de bus krijg ik overigens vrijwel altijd een zitplek. Ik weet me bij een drukke bushalte altijd zó op te stellen dat ik me vrij gemakkelijk door de frontlinie weet heen te worstelen .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_59269183
    heb je bij de metro ook altijd, vooral op WTC, alsof ze bang zijn dat de deurtjes dicht gaan voordat ze erin zitten.
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_59269193
    erg annoying allemaal net als je benen uit je lijf gaan rennen voor een trein/bus die je echt gewoon nauwelijks meer kan halen...

meestal ging ik dan eerst ff wat te drinken halen en kuierde dan t perron op,. nam de trein een kwartier later en kon dan lekker rustig zitten
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_59269214
    Ja mensen die rennen voor het OV. Kan er altijd wel om lachen, komt zo'n zakenman met zijn aktetas snel de metro ingesprongen...zit ze tassie nog buiten de deur voor een gedeelte
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
    pi_59269629
    Het is echt belachelijk irritant als je uit moet stappen en die mensen gaan gewoon voor je staan. Dat is met trein, tram en metro. Ik snap niet waarom die mensen niet even kunnen wachten.
    Haters gonna hate.
      dinsdag 10 juni 2008 @ 09:09:11 #17
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_59269692
    Dit topic samengevat: OV is gewoon kut!
    censuur :O
      dinsdag 10 juni 2008 @ 09:18:45 #18
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_59269858
    In sommige museum treinen zie je aparte deuren voor instappen en aparte voor uitstappen! Er zal toch wel een reden hebben waarom dat afgeschaft is. Als is het idee voor de doorstroming niet slecht..
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_59269940
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 09:18 schreef thatsme het volgende:
    In sommige museum treinen zie je aparte deuren voor instappen en aparte voor uitstappen! Er zal toch wel een reden hebben waarom dat afgeschaft is. Als is het idee voor de doorstroming niet slecht..
    Er is zelfs een rechtevenredig verband met de breedte van de deuren en de doorstroomsnelheid
      dinsdag 10 juni 2008 @ 09:25:59 #20
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_59269958
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 09:09 schreef RemcoDelft het volgende:
    Dit topic samengevat: OV is gewoon kut!
    Absoluut niet! De mensen maken het kut, ik reis meestal met veel plezier met het OV en moet er niet aan denken naar m'n werk te gaan met de auto!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 10 juni 2008 @ 09:28:44 #21
    163064 Cuegirllie
    Vreemd, maar lekker!
    pi_59270004
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 09:24 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

Er is zelfs een rechtevenredig verband met de breedte van de deuren en de doorstroomsnelheid
    Er is toch ook ooit zo'n test geweest met dat de treinen dichter bij de stations stonden (dus afstand deur-perron minder groot) dat dit ook de doorstroom bevorderde?
    Cue, het komkommermeisje!
    Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
    Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
      dinsdag 10 juni 2008 @ 09:29:18 #22
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_59270011
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 09:24 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

Maar het gaat toch niet sneller dan de zwakste schakel en dat is het gangpad door de coupe's. Alleen in dubbeldekkers geeft het zin een breedere deur te hebben omdat er 2 stomen de trein in/uit kunnen.
    pi_59270235
    Als je de trein uitloopt en terwijl men nog uitstapt er al mensen in gaan stappen, geef je ze gewoon een beuk/duw je ze omver. Dat mag, aangezien ze het risico lopen dat dat gebeurt als jij instapt.
    Of als je een tas in je hand hebt zorgen dat die hard tegen ze aankomt en als ze dan gaan janken zeg ze dat ze hun smoel moeten houden en hadden moeten wachten.

Sommige mensen willen het maar niet leren.
      dinsdag 10 juni 2008 @ 09:47:38 #24
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_59270331
    Vooral als ik een grote rugzak heb moeten mensen oppassen met instappen.. Altijd een hoop gemopper achter je als ze dan toch noodgedwongen opzij geslingerd worden En achter je aan komen doen ze toch niet... ze willen veel te graag met die trein mee
    pi_59270429
    Bij zulke mensen gaan mijn ellebogen vanzelf wat verder naar buiten staan, en dan geirriteerd zuchten en ze boos aankijken als ze me aanraken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')