quote:Evert ten Napel (Klazienaveen, 24 maart 1944) is een Nederlands sportverslaggever. Hij is getrouwd met Fien ten Napel. Samen hebben ze 2 kinderen; een zoon en een dochter. De dochter heet Carrie ten Napel en werkt ook in de sportverslaggeving net als haar vader.
Na het voltooien van zijn HBS-A opleiding kwam hij in 1966 in dienst van de bakkerij van zijn vader. Zijn journalistieke carrière begon in 1970 toen hij leerlingjournalist werd bij de Drents-Groningse Pers, bij de stads-, streek- en sportredactie.
In 1978 versloeg hij de finale van het WK voetbal in Argentinië voor de radio, samen met Eddy Poelmann. In 1982 kwam hij in dienst van NOS Studio Sport. Een van zijn grote wapenfeiten is de verslaglegging voor televisie van de EK-halve finale Nederland-Duitsland in 1988, die werd gespeeld in het Volksparkstadion in Hamburg. In 1996 "deed" hij de finale van het EK in Engeland.
Naar eigen zeggen is hij een "commentator van het volk" en wars van stereotiepe uitdrukkingen. Zelf heeft hij een woord als "fopduik" (vertaling van het Duitse "Schwalbe") aan het idioom toegevoegd.
Hij is een commentator van de oude stempel die bijvoorbeeld nog een "ouderwetse" lipmicrofoon gebruikt.
Samen met Youri Mulder verzorgt hij het commentaar bij FIFA Football, een computerspel. Ook volgend jaar heeft Ten Napel zijn medewerking aan het FIFA computerspel toegezegd.
In zijn geboorteplaats Klazienaveen bevindt zich een "Evert ten Napelflat" en een "Evert ten Napelstraat". Deze zijn echter niet naar hem zelf genoemd, maar naar zijn grootvader die zich tijdens de Tweede Wereldoorlog verdienstelijk maakte in het verzet.
Ten Napel's favoriete voetbalclub is FC Emmen, de betaaldvoetbalclub uit zijn geboortegemeente.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat plaatje doet me er weer aan denken![]()
DIRK KUYT ! DIRKIE TOCH, DIRKIE KUYT UIT KATWIJK, OH OHH DIRKIE...
en om mezelf vervolgens dood te gooien
We are living in a material world, and I am a material girl
quote:Op woensdag 23 april 2008 00:31 schreef The_Verve het volgende:
Evert bij Holland Sport (29 mei 2006).
Van de 23e minuut. Komen een paar leuke beelden met commentaar voorbij...
Ja hij had het over de teamgenoot van die coach van Roemeniequote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:25 schreef De_Dorstige het volgende:
Hij noemde gisteren ook nog iemand een 'dekselse held'.![]()
![]()
Geeft hij nu commentaar? Want dan ga ik kijkenquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:48 schreef Rikketik het volgende:
Ook de enige reden waarom ik naar dit soort wedstrijden kijk.
Ja, hij gooide er alweer een paar one-liners uit net.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Geeft hij nu commentaar? Want dan ga ik kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |