abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 november 1999 @ 22:25:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_216564
Waar we eerst , met Bianca, iemand in huis hadden die op een wat verkapte manier aan voodoo deed, stiekum onder de dekens wat naald en draad in een broodmannetje steken, daar hebben we nu Cyril die voortvarend een heel scala aan alternatieve geneeswijzen het huis heeft binnengedragen. Ruud maakt het weinig uit. Alles dat enigszins in de buurt komt van aanraken heeft zijn zegen en mag zo in het ziekenfondspakket. Nu ging het om magnetiseren, maar de hoofdhuid insmeren met een drie dagen oud mengsel van knoflookpulp en gebruikte koffiefilters, "ja, vind ik tof joh, hé, wil je dat doen bij mij, ja, goed hé!! "" had ook op zijn onvoorwaardelijk enthousiasme kunnen rekenen . Ik vond het een ontroerende sessie vanavond op het bed. Ik herkende heel duidelijk de op Zuid-Oost Celebes in zwang zijnde techniek van het Bezwerend Genezen Door Niet Aan Te Raken. Ik vind het ook goed dat Cyril nu eens niet het klassieke beeld neerzet van de rijst omscheppende heel pedis kokende Bevende Indonesiër, maar juist een leuke vlotte, down to earth variant van de eeuwenoude rite neerzette. Ze legde het ook heel duidelijk uit, vond ik. Magnetiseren voor zwakzinnigen. "De linkerhand voelt als het ware de knopen, energiebanen zeg maar, de Sawaloe Kamete en de rechterhand zorgt voor balans, convergentie tussen goed en kwaad óf kneed het verheven mannelijk lid, één van de twee, Ruud, jij mag kiezen. Wat Cyril vanavond, ook met haar handen een halve meter boven Ruud, moet hebben gevoeld is een met huid beklede menselijke poef, voor 95 procent bestaand uit een mengsel van zaad en water.
In de uitzending van morgen zal zij Anouk, die al een verbranding aan de hand heeft en iets dat het meest lijkt op een gierende voedselvergiftiging, lekker spontaan opereren met haar blote handen terwijl ze het slotstuk van Miss Saigon zingt. Lijkt me een blijvertje, Cyril. Alleen nog iets doen aan die stem, die des ochtends het glaswerk doet rinkelen.
Ik vind Anouk te onderdanig. Wat is dat voor een kikkerperspectief? Zo een sterke groep, zo veel levenswijsheid, daar kan ik niet aan tippen. Foute gedachtegang. Noem mij 1 moment waaruit die enorme levenwijsheid blijkt. Een groep apathen volledig gedomineerd door de angst om een extreem, uitgesproken standpunt in te nemen. Het geld lonkt inmiddels nadrukkelijk. Wie ruzie maakt kan vertrekken, hebben we gezien. Men is het volledig met elkaar eens, verkleedt zich af en toe en zit zijn tijd uit. Of het wordt niet uitgezonden of het vindt niet plaats, maar waar hebben die figuren het de hele dag over. Niemand die ook maar iets van een standpunt inneemt. Kent er iemand Hank Williams, heeft men een mening over film, toneel? Is men het oneens over de zin van het bestaan? Nee, men verkleedt zich liever als bejaarden en filosofeert over brood.
Mooi hoe Bart reageerde op het gesprek met Sabine. Vooral de schaamte over zijn uiterlijk vond ik mooi. Lekker uitgeweest hele avond, goed humeur en twee uur tegen die leuke meid aan staan praten. Je mimiek is weergaloos. Je lacht tijdens het dansen gul je tanden bloot. Tevreden thuis komen, je kijkt in spiegel en je ziet het stuk peterselie op je voortand zitten.
Sollicitatiegesprek, in bloedvorm, gaat goed, je krijgt nog een rondleiding in het bedrijf. Lekker nonchalant over die afdelingen lopen. "Dit zijn misschien je toekomstige collega's" en buiten merken dat allebei je broekspijpen nog in je sokken zitten. Dit, maar dan 15 maal erger, moet Bart hebben gevoeld. Steeds als hij er aan denkt bijt hij heel hard in een kussen.
Beetje een nostalgisch buitje vanavond, ook geholpen door Anouk, die zich maar al te graag gillend liet achtervolgen door drie jongens. Schoolplein. Meiden pakkertje. Na aftellen alle 45 jongens van basisschool De Gulden Middenweg achter Mariska Verheul aan, die met het staartje. Je tikt haar, iets te enhousiast en ze is af. Je moet, met je hand op haar schouder, nog 30 meter afleggen naar de verzamelplaats. Niemand heeft je ooit uitgelegd hoe je daar bij moet kijken.
Laatste nieuws van de streams. Ruud is inmiddels zo door en door gemagnetiseerd dat hij onwrikbaar, dwars door het matras heen, aan het ijzeren onderstel van zijn bed vast zit geplakt. Goede raad is duur.
1 gedachte over de vermeende zwangerschap van Sabine. Stelling definitief bewezen. Televisie maakt dikker.

Nico Dijkshoorn

[Dit bericht is gewijzigd door doordevil (Datum 06 November 1999).]

pi_216565
Words can not express my feelings........
Pain is temporarily, pride is forever!

pi_216566
KAMASUTRA!!!!! Maak me gek!!
Correct me if I´m wrong!!
  zaterdag 6 november 1999 @ 22:37:00 #4
215 misterDre
Paint it black!
pi_216567
Was weer erg leuk
pi_216568
Nico............KANJER!!!!..........nog nooit ontmoet,maar je bent toch een VRIEND geworden van me !!!
Van alles is weer waardeloos

zaterdag 6 november 1999 @ 23:09:00 #6
959 opa
De man met de witte shawl
pi_216569
Ik ben met stomheid geslagen.

Waarschijnlijk met mijn eigen stomheid.

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_216570
Ik moet dit toch even kwijt !
Ik mis hier steeds meer de reacties van de "oude garde". Het lijkt wel alsof het gewoon is geworden: Doordevil post z'n column,we lezen het even,liggen in een deuk, hup terug naar topics.
Ik vind het zo waanzinnig goed van je Nico, dat je het op kan brengen om iedere dag een waanzinnig verhaal te schrijven (donderdags zelfs 2X).
Ik weet zeker dat, ondanks het weinige respons de laatste paar dagen, je toch waanzinnig gewaardeerd wordt.

pi_216571
Zeker weten, het wordt zéér gewaardeerd.
Luan
  zaterdag 6 november 1999 @ 23:52:00 #9
295 Big Papa
Vader van Rolf en Daphne
pi_216572
Rustig Jannie,

Het is voor Nico's inspiratie alleen maar beter dat hij niet te veel veren in het daarvoor bestemde gat gestoken krijgt. Bejubelde artiesten worden lui.

Toevallig zag ik Johnnie Halliday nog op de TV, en dan zie je wat er kan gebeuren. En wat dacht je van Elvis?

Nee dan Vincent van Gogh, Charles Bukowski en de gemiddelde Nederlandse dichter.
Laat ze maar zweten voor het beste resultaat. Schrijven is schrappen, leed is creatie enz.

Ok 1 veertje dan: "Was weer OK Nico! Ga zo door" (zachtjes uitspreken).

Een Doordevil-fan

Leve Kim (en Hieke ook wel een beetje........)
pi_216573
Bedankt voor je reactie Big Papa. Dit is wat ik wilde.

pi_216574
quote:
op 11-06-1999 om 11:52 PM schreef Big Papa (onder andere) het volgende:
Rustig Jannie,

Het is voor Nico's inspiratie alleen maar beter dat hij niet te veel veren in het daarvoor bestemde gat gestoken krijgt. Bejubelde artiesten worden lui.

Nee dan Vincent van Gogh, Charles Bukowski en de gemiddelde Nederlandse dichter.

Een Doordevil-fan

Vincent van Gogh lijkt me nou niet echt het meest ideale voorbeeld. Sinds die man een paar jaar geleden lekker scoorde met een schilderijtje van zonnebloemen, heb ik althans niks nieuws meer van hem gezien.

pi_216575
Omhoog met dit prachtstuk!

Weer erg bedankt Doordevil.

The trick is to keep breathing
  † In Memoriam † zondag 7 november 1999 @ 03:08:00 #13
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_216576
Beste Nico, het stuk was weer zeer vermakelijk. Doe je de groetjes aan Carolientje van mij?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  zondag 7 november 1999 @ 03:47:00 #14
553 BAF
Dein gesicht ist mir egal ..
pi_216577
quote:
Wat Cyril vanavond, ook met haar handen een halve meter boven Ruud, moet hebben gevoeld is een met huid beklede menselijke poef, voor 95 procent bestaand uit een mengsel van zaad en water

Dit is wel weer de fraaiste vind ik persoonlijk .. en hopla, Nico weer met stip naar nr.1 !

zondag 7 november 1999 @ 08:15:00 #15
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_216578
Hank Williams is dat niet die kerel die ''I saw the ligth "' riep toen hij zich doodzoop op de achterbank van zijn auto?

Stukje was erg leuk vooral dat stukje met die peterselie

zondag 7 november 1999 @ 09:23:00 #16
1201 tina
Fok!Member
pi_216579
Hij was weer IJZERSTERK vandaag! Ik heb echt even zin om je te knuffelen.
Greetz Tina

zondag 7 november 1999 @ 14:06:00 #17
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_216580
De D zit verder in het alfabet dan de B. Betekent dat ook dat DD _nog_ erger is dan BB? Het begint er op te lijken. Dat je je minachting voor de bewoners niet voor je kan houden is niet zo erg, we hebben een forum vol met van die mensen. Maar er is een simpele oplossing voor je ergernissen. Doe als ik, KIJK NIET!!!

Komen we bij het volgende punt, als je dan toch kritiek wil spuien, doe dat dan over Veronica en niet over de toch al zwaar geplaagde alternatieve geneeskunde. Als een 'Authoriteit' als jij zich nu ook al negatief gaat uitlaten over de redding van vele nederlanders dan storten die zich straks allemaal depressief van een brug of voor een trein. Scheer trouwens niet alle voodoo over 1 kam, het is een heel complexe godsdienst waar ik een actief volger van ben (mag ik een pluk haar van je ontvangen, kan ik weer verder oefenen).

Er blijkt uit jouw stukje een diepgewortelde minachting voor andere culturen. Wat is er in godsnaam op tegen om oude koffie vermengd met oude knoflook op de hoofdhuid te smeren??? (niet dat het zin heeft, veel beter werkt het op de voorhuid, zeker bij Ruud.) Wij nederlanders, die zo de mond vol hebben van culturele integratie, van begrip voor andermans cultuur, mooi boegbeeld ben je hoor Nico, Xenofobe, vastgeroeste cultuurbarbaar!

Wat ik dan trouwens ook niet begrijp, je bent wel weer heel enthousiast over het feit dat Ruud aan zijn bed vastgemagnetiseerd is. Wees dan een man en bedank Cyril van harte voor haar goede daad, dat is nog wel het minste.

In plaats daarvan doe je haar voorkomen als het stereotype geïmporteerde aziatische seksslavinnetje dat _natuurlijk_ bedreven is in de v[l|r]eselijke geneugten, alleen maar omdat ze orientaalse ouder(s) heeft??? Walgelijk bevooroordeeld, had ik niet achter je gezocht. Nog even en je lijkt op Lebbis & Janssen voordat die doorhadden dat dat soort dingen dus _echt_ niet kunnen bij een nederlands publiek.

Wat de dodelijke saaiheid betreft, ga er maar rustig van uit dat dit gewoon het beproefde principe is: laat de boot niet schommelen als er geen land in zicht is. Zou ik jou wel eens willen zien doen in dat huis. Vraag me af hoelang de bewoners nodig zouden hebben gehad om je aan de haaien te voeren.

Tot slot: NIETS NEGATIEFS OVER ANOEK JA! Hoewel je analyse me correct lijkt moet ze blijven. Ik moet haar eerst nog ff kunnen tikken. Dan kom ik bij jou vragen welk gezicht ik moet gebruiken terwijl ik die 30 meter over het forum naar je nieuw kolom loop.

(Dit moest even, hoe meer Nico aan zijn kritische alter ego spendeert, hoe minder tijd hij over heeft voor de stukjes. Daarom neem ik die negatieve taak maar even over. )

p.s.: Bart moet zich geen zorgen maken over zijn uiterlijk, als Sabine al niet bi is dan is het sowieso ok met haar dat Bart zich van zijn vrouwelijke kant laat zien...

Live young, die fast.
  zondag 7 november 1999 @ 15:36:00 #18
242 Pinball
Electric Monk
pi_216581
quote:
op 11-07-1999 om 02:06 PM schreef GeGs het volgende:
..
Maar er is een simpele oplossing voor je ergernissen. Doe als ik, KIJK NIET!!!
..

FF inkoppen: LEES NIET!

quote:

..
Komen we bij het volgende punt, als je dan toch kritiek wil spuien, doe dat dan over Veronica en niet over de toch al zwaar geplaagde alternatieve geneeskunde.
..

Analoog hieraan, kun jij dan niet beter bij de stichting skepsis gaan klagen?

Nico, ik vond em weer TOP!!

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 7 november 1999 @ 15:41:00 #19
1520 Braakmiddel
is best wel lief
pi_216582
Even weer bovenaan zetten, hoor!
Gewoon lekker
  zondag 7 november 1999 @ 16:30:00 #20
257 liz
maximaal
pi_216583
quote:
Scheer niet alle voodoo over 1 kam, het is een heel complexe godsdienst waar ik een actief volger van ben (mag ik een pluk haar van je ontvangen, kan ik weer verder oefenen).

Er blijkt uit jouw stukje een diepgewortelde minachting voor andere culturen. Wat is er in godsnaam op tegen om oude koffie vermengd met oude knoflook op de hoofdhuid te smeren??? (niet dat het zin heeft, veel beter werkt het op de voorhuid, zeker bij Ruud.)
(Dit moest even, hoe meer Nico aan zijn kritische alter ego spendeert, hoe minder tijd hij over heeft voor de stukjes. Daarom neem ik die negatieve taak maar even over. )

Zelfs de kritiek op je eigen stukjes is grappig, Nico.
Maar net iets te vergezocht om geloofwaardig te zijn.

† In Memoriam † zondag 7 november 1999 @ 19:33:00 #21
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_216584
quote:
De D zit verder in het alfabet dan de B. Betekent dat ook dat DD _nog_ erger is dan BB? Het begint er op te lijken. Dat je je minachting voor de bewoners niet voor je kan houden is niet zo erg, we hebben een forum vol met van die mensen. Maar er is een simpele oplossing voor je ergernissen. Doe als ik, KIJK NIET!!!

blablablabla......etc...... zien...

Beste GeGs,

Ik zag al bij je profiel dat je hobbie nadenken is....... niet doen dus bij de stukjes van Nico! Ben zelf ook een "pinda" en voel me totaal niet in aangesproken door de woorden van Nico. Ik vind hem geweldig juist! Je kan het ook gewoon zo stellen dat jij een ander soort humor hebt en deze humor dus duidelijk niet kunt plaatsen. Jammer!

Mvrg,

BwennieBren

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  zondag 7 november 1999 @ 19:58:00 #22
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_216585
Hoewel wat kort door de bocht over de niet-blanke medemens en haar gebruiken.....wel aardig deze keer!

zondag 7 november 1999 @ 20:17:00 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_216586
Tja, slechts een vraagje : Waar heb je dat toetsenbord gekocht ?????

*grin*

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_216587
Hulde Nico!!!!!

Weer even naar boven halen ook!!!!

ben benieuwd naar je volgende stukje
geniet er elke keer weer van.

Ik kijk minder naar BB (eerst nam ik het op als ik het niet kon zien,nu niet meer,als ik kan kijken doe ik het,anders....jammer dan)

Ik kijk wel nog op dit forum,maar ik merk dat dat bij iedereen minder word,maar ik moet toch elke dag even kijken naar je volgende stukje hoor,en de fanpage van je staat in mijn favs.

Het is maar dat je het weet........

Lucky 13
  zondag 7 november 1999 @ 22:26:00 #25
1053 TeeBee
Fok!Member
pi_216588
Great again!
Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'

zondag 7 november 1999 @ 23:32:00 #26
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_216589
Hej Nico...Ik lees al je stukken maar geef zo nu en dan m´n complimenten...Door Juf Jannie denk ik "kom op!, laat ik maar weer eens zeggen hoe graag ik je Topics lees"

Bij deze en vooral doorgaan want ik geniet er iedere keer weer van G R A N D I O O S!!

Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_216590
quote:
op 11-06-1999 om 10:25 PM schreef doordevil het volgende:
(...)Mooi hoe Bart reageerde op het gesprek met Sabine. Vooral de schaamte over zijn uiterlijk vond ik mooi. Lekker uitgeweest hele avond, goed humeur en twee uur tegen die leuke meid aan staan praten. Je mimiek is weergaloos. Je lacht tijdens het dansen gul je tanden bloot. Tevreden thuis komen, je kijkt in spiegel en je ziet het stuk peterselie op je voortand zitten.
Sollicitatiegesprek, in bloedvorm, gaat goed, je krijgt nog een rondleiding in het bedrijf. Lekker nonchalant over die afdelingen lopen. "Dit zijn misschien je toekomstige collega's" en buiten merken dat allebei je broekspijpen nog in je sokken zitten. Dit, maar dan 15 maal erger, moet Bart hebben gevoeld. Steeds als hij er aan denkt bijt hij heel hard in een kussen. (...)

Fantastisch Nico. Heb hard moeten lachen om je column! Dat wil ik wel vieren met mijn 200e post...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')