abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59227166
Ik hebe en bak gemaakt van betonnen blokken, nu he b ik er epdm vijverfolie ingelegd en het gevuld met water. Alleen wil ik het epdm vijverfolie nog netjes aan de rand van mijn beton blokken vast maken. Iemand eenig idee hoe ik dit doe? (b.v. met bepaalde soort schroeven)
pi_59227330
Ik zou het folie een stukje over de rand doorleggen en dan rondom de vijver betegelen/sierstenen plaatsen of een mooie houten rand organiseren. Het folie wordt dan dus tussen beide lagen geklemd.

(of visualiseer ik de boel verkeerd?)
  zondag 8 juni 2008 @ 20:03:44 #3
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_59227459
gewoon hard houtenlat pakken, en die vast schroeven met rvs schroeven.
dus, beton, folie, hardhouten lat.
daarna kan je mooi het folie afsnijden.
pi_59227890
Ik wil eigenlijk geen rand er overheen zoals rimpelhons aangeeft.
Het idee van de plak kan opzich, maar mijn voorkeur zou uit gaan naar iets met het folie op de betonnen muur vast schroeven met speciale soort schroef ?(wat van schroef?)
  zondag 8 juni 2008 @ 21:16:28 #5
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_59230079
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:16 schreef bokje het volgende:
Het idee van de plak kan opzich, maar mijn voorkeur zou uit gaan naar iets met het folie op de betonnen muur vast schroeven met speciale soort schroef ?(wat van schroef?)
In beton kan je gewoon schroeven met pluggen gebruiken. moet je wel rvs nemen.
nadeel van zonder plank, is dat het plastic kan gaan scheuren waar de schroeven er door heen geboord zijn.
pi_59233415
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:16 schreef bokje het volgende:
kan je geen sleufje in je beton maken.. waarin je het folie steekt en vervolgens een houten latje slaat? zodat het latje en de folie dus klem komen te zitten?

of je moet een toch over het randje heen, en er gewoon nog een mooi randje beton nog overheen maken?
pi_59238630
Je kunt EPDM folie perfect verlijmen op beton. Hiervoor kan je een MS Polymeerkit gebruiken.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_59241933
je hebt ook bitumenpasta welke je daarvoor kan gebruiken. Zo'n emmer met van die zwarte tjap erin.
pi_59242093
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:21 schreef _VoiD_ het volgende:
je hebt ook bitumenpasta welke je daarvoor kan gebruiken. Zo'n emmer met van die zwarte tjap erin.
Dat gaat dus niet, EPDM is een kunststof en hecht niet met bitumenpasta. Er zijn een aantal manieren:

1. met MS Polymeerkit verlijmen.
2. met Resitrix EPDM kunststof dakbedekking (zelfklevend) aanhelen op de betonnen ondergrond
3. aansluiting maken met Triflex 2 componenten coating.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_59271862
Ik zou in ieder geval wel zorgen voor een verstevigde rand.
Ofwel vouw de folie om een platte staaf aluminium van zeg 30x1
In deze aluminiumstrip kun je dan de schroeven bevestigen, voordeel hiervan is dat de folie in zijn geheel gedragen wordt door de strip en niet alleen op de schroefgaten, hiermee voorkom je uitscheuren van de folie.
Tevens hoef je dan geen andere afwerklatten te gebruiken als je dat niet wilt.
Wel even afkitten tussen de folierand en het beton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')