Mja, alleen zijn er inmiddels al dermate veel (en goede!) statistiekenprogramma's, al dan niet gratis, dat ik me toch echt de moeite zou besparen van al die ellende zelf uit te zoekenquote:Op maandag 23 juni 2008 14:17 schreef Chandler het volgende:
Dan snap ik niet dat google ooit groot is geworden? Juist door het wiel op nieuw uit te vinden kun je het verbeteren anders reden we nog steeds op houten wielen
Kewl :)quote:Op maandag 23 juni 2008 14:50 schreef Scorpie het volgende:
@slakkie: ik ga jouw functie ook gebruiken, thx !
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | function req_version($version) { if (version_compare(PHP_VERSION, $version, '<' ) == 1) { trigger_error(sprintf("Required version is %s, you have %s\n", $version, PHP_VERSION), E_USER_ERROR); exit(255); } } ?> |
*stpm*stom*stom* helemaal over je post heen gelezen, op zich is jou manier ook handig maar aangezien ik nogal wat bestanden met dezelfde benaming heb (voor dit project) is het handiger om per bestand het path te includen...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:03 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik doe het zo:
[ code verwijderd ]
Ik kan nu op devolgende manieren includen:
[ code verwijderd ]
En dit kan je daarna in alle files doen die door index.php geinclude worden. Util.php kan ik nu ook include_once("Something.php") doen zonder me hoef druk te maken over het pad waar de file instaat.
Bijkomend voordeel is dat ik alle files in OPN/lib gewoon include_once("File.php") kan gebruiken zonder set_path omdat alle files die geinclude worden in de huidige dir zitten. Mocht je iets uit OTHERS of SMARTY willen hebben dan moet je wel eerst env.php includen. Of je include_once("../OTHERS/File.php");
Ikzelf vind deze werkwijze erg prettig, aangezien ik maar in 1 file hoef bij te houden welke include paden ik wil, en doordat de rest gewoon geinclude wordt hoef ik me daar niet meer druk te maken over owje.. Waar stond dat ookalweer? Gewoon include_once("File.php") en je bent klaar.
Het houd je niet tegen hoor:quote:Op maandag 23 juni 2008 16:55 schreef Chandler het volgende:
[..]
*stpm*stom*stom* helemaal over je post heen gelezen, op zich is jou manier ook handig maar aangezien ik nogal wat bestanden met dezelfde benaming heb (voor dit project) is het handiger om per bestand het path te includen...
Toch tnx, op zich erg handig bedacht!
Best simpelquote:Op maandag 23 juni 2008 20:44 schreef Mirel het volgende:
awww niemand die mij wilt helpen?
1 |
edit - in acces is dus elk bedrijf een kolomnaam, het doel is een lijst van 3 kolommen waarin alle datums gecombineerd worden met alle bedrijven en de bijbehorende unieke beurskoers.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik wil dit graag in 1 lange lijst hebben in Acces.
Dus:
Admiral group - 30/12/06 - 455
Admiral group - 2/1/06 - 455
Admiral group - 3/1/06 - 466,75
t/m
Xstrata - 1/1/08 - 673
Oftewel, hoe krijg je een tabelvorm in databasevorm? De lijst gaat een heul stuk naar beneden en een heul stuk naar rechts dus vandaar dat zo automatisch mogelijk handig is
.
ik snapte je post ineens niet meerquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik probeer 't hier ook even aangezien 't met SQL ongetwijfeld ook kan. Heb de data inmiddels in acces zitten maar 't lukt nog niet hard
.
[..]
edit - in acces is dus elk bedrijf een kolomnaam, het doel is een lijst van 3 kolommen waarin alle datums gecombineerd worden met alle bedrijven en de bijbehorende unieke beurskoers.
Het komt er heel simpel op neer dat ik alle kolomnamen wil combineren met alle rijnamen en daar de unieke waard in de tabel wil bijhalen. Via welk prog dat gaat is niet belangrijkquote:
hoe dan? misschien dat anderen er nog van kunnen lerenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Opgelost dmv VBA, door een slimme collega.
misschien dat de spaties niet gezien worden? dus ipv een spatie %20 doen?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:59 schreef ursel het volgende:
Kheb er weer eentje![]()
Met de exec functie probeer ik het programma ABC Amber Excel Converter aan te sturen. Heb echter al vele manieren ondertussen geprobeerd, maar tot nog toe zonder resultaat.
Als ik de ingevoerde executable in cmd knal werkt het proces wel gewoon goed.
De volgende command moet aangestuurd worden:
"C:\Program Files\ABC Amber Excel Converter\abcexcel.exe" "C:\demo.xls" "C:\demo.pdf" 3 1
Zoals je kan zien draait het dus op windows / IIS..
Overigens draaien we nog een ander programma vanaf de exec functie. Deze werkt wel gewoon goed. Permissies op beide exe files zijn identiek en zover ik heb kunnen achterhalen is op dit niveau geen verschil.
Nope, dat is het niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
misschien dat de spaties niet gezien worden? dus ipv een spatie %20 doen?
Ik zou direct via MySQL gaan. Access slaat op hol bij te grote databases.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik probeer 't hier ook even aangezien 't met SQL ongetwijfeld ook kan. Heb de data inmiddels in acces zitten maar 't lukt nog niet hard
.
[..]
edit - in acces is dus elk bedrijf een kolomnaam, het doel is een lijst van 3 kolommen waarin alle datums gecombineerd worden met alle bedrijven en de bijbehorende unieke beurskoers.
Gewoon Engels @hier..quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:33 schreef Tijn het volgende:
Is dit een EK-grap van de kerels van PHP ofzo?
De Nederlandse pagina in het Russisch
Ik krijg een Engelse pagina, zonder optie om Nederlands te kiezen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:33 schreef Tijn het volgende:
Is dit een EK-grap van de kerels van PHP ofzo?
De Nederlandse pagina in het Russisch
Ik krijg de Engelse mét taalkeuzequote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:39 schreef Light het volgende:
[..]
Ik krijg een Engelse pagina, zonder optie om Nederlands te kiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |