Als je OO werkt, hoef je het maar op 1 plek af te vangenquote:Op zondag 29 juni 2008 11:11 schreef Chandler het volgende:
Correct, maar mijn DB class was nogal aan de zuigende kant en heb ik uit het huidige project gesloopt... Maar er moet toch een manier zijn om ook die fouten af te vangen?
1 2 | UPDATE tbl SET x='q' WHERE z=3 |
1 2 3 | SET x = CASE z WHEN 0 THEN 'y' ELSE 'q' END WHERE z = IN (0, 3) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | for ($i = date("Y"); $i > 1989; $i--) { if ($i = date("Y")) { echo "<li><h3>" . $i . " - " . ($i+1) . "</h3></li>\n"; } elseif ($i = date("Y")+1) { echo "<li><h4>" . $i . " - " . ($i+1) . "</h4></li>\n"; } else { echo "<li>" . $i . " - " . ($i+1) . "</li>\n"; } } ?> |
Oef... Denk dat ik te lang aan het coderen ben.. Thanks!quote:Op zondag 29 juni 2008 20:24 schreef Tijn het volgende:
== ipv = ?
Als je te lang aan het coderen bent maak je juist niet zulke foutenquote:Op zondag 29 juni 2008 20:27 schreef Qunix het volgende:
[..]
Oef... Denk dat ik te lang aan het coderen ben.. Thanks!
libcurl kan ssh, ftp, sftp, http, https, etc etc aan, daar waar je dit niet voor elkaar krijgt met fsockopen, zoals eerder gezegd.quote:Op zondag 29 juni 2008 10:36 schreef Chandler het volgende:
Ik heb de documentatie doorgelezen maar er staat echt nergens wat nu het voordeel is ten opzichte van fsockopen, maar goed... cURL is idd ook niet al te moeilijk
quote:http://curl.haxx.se/
curl is a command line tool for transferring files with URL syntax, supporting FTP, FTPS, HTTP, HTTPS, SCP, SFTP, TFTP, TELNET, DICT, LDAP, LDAPS and FILE. curl supports SSL certificates, HTTP POST, HTTP PUT, FTP uploading, HTTP form based upload, proxies, cookies, user+password authentication (Basic, Digest, NTLM, Negotiate, kerberos...), file transfer resume, proxy tunneling and a busload of other useful tricks.
Het voordeel: Jij hoeft niet alles zelf te implementeren, je maakt gebruik van curl en je kan zo HTTPS/HTTP gaan praten zonder al teveel code aan te passen. Wat is het voordeel van curl tov fsockopen? Waarom zou je zelf iets bedenken als libcurl bijna standaard wordt meegeleverd (op Unix), en het werkt ook op Windows machines..quote:http://devzone.zend.com/a(...)and-libcurl-with-PHP
cURL and libcurl are libaries that allow a webserver to transfer files with a remote computer using a variety of Internet protocols. The libaries are highly configurable, allowing practically any type of client-server request to be peformed. By using these tools, a webserver can act as a client, creating and responding to requests using any technology built on HTTP, like XML-RPC, SOAP, or WebDAV.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | $bezetQuery = "SELECT `computernr`, `student`, `starttijd` FROM `computers` WHERE `computernr` = '$rij[0]'"; $bezetSql = mysql_query($bezetQuery); $studentnr = mysql_result($bezetSql, 0, student); $starttijd = mysql_result($bezetSql, 0, starttijd); $stuinfoQuery = "SELECT `studentnr`, `voornaam`, `achternaam` FROM `studenten` WHERE `studentnr` = '$studentnr'"; $stuinfoSql = mysql_query($stuinfoQuery); $studentvnaam = mysql_result($stuinfoSql, 0, voornaam); $studentanaam = mysql_result($stuinfoSql, 0, achternaam); ?> |
Zo, weer even wat tijd hiervoor gevonden om eraan te knutselen..quote:Op donderdag 26 juni 2008 17:32 schreef Tijn het volgende:
En als je een batch-file maakt die het commando aanroept wat je nodig hebt? Werkt het dan wel als je die batchfile uitvoert?
delete from quiz_vragen where qid not IN (Select quiz.id From quiz)quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:48 schreef GI het volgende:
Snelle gok : "delete from quiz_vragen where .id not IN (Select quiz.id From quiz)" en natuurlijk een uitkomsten variant
Het maken van een kopie van een tabel is niet zo heel veel werk. En het terugzetten ook niet. Overigens verwacht ik geen problemen, maar better safe than sorry.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:33 schreef schwa78 het volgende:
Ja, maar met een live database met > 300.000 quizvragen is ook het terugzetten van een backup geen leuke bezigheid.
Als je aan de verkeerde kant van je toetsenbord zit dan klopt het weer wel. Maar dan snap ik weer niet hoe je de rest wel goed kreegquote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:58 schreef GI het volgende:
Ik kan niet zeggen dat het een typo is he ? Aangezien de q en de . best wel een beetje ver van elkaar af zitten op het toestenbord.
Testen op een live environment..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:33 schreef schwa78 het volgende:
Ja, maar met een live database met > 300.000 quizvragen is ook het terugzetten van een backup geen leuke bezigheid.
Ja, dat is eigenlijk best wel slecht van me.quote:
regelmatig.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:17 schreef Light het volgende:
[..]
Ach, dat heeft iedereen toch wel eens gedaan?
Gooi daar eens wat context bij, want op deze manier is het gewoon een lose kreet in de ruimte.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Geqxon het volgende:
Waarom de moeite doen een testomgeving te gebruiken als de klant gierig is?
En van geleerd..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:17 schreef Light het volgende:
[..]
Doe het nog wel eens. Live bugs fixen op een drukbezochte site.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:17 schreef Light het volgende:
[..]
quote:ALTER TABLE `AlfaRomeo`
ADD `f_aantal` INT( 1 ) NOT NULL ,
ADD `f_1` VARCHAR( 12 ) NOT NULL ,
ADD `f_2` VARCHAR( 12 ) NOT NULL ,
ADD `f_3` VARCHAR( 12 ) NOT NULL ;
Een test omgeving opzetten en onderhouden kost nou eenmaal geld. Bij mijn bedrijf wordt dat naar de klant doorberekend. Dan maar geen test omgeving.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:05 schreef GI het volgende:
[..]
Gooi daar eens wat context bij, want op deze manier is het gewoon een lose kreet in de ruimte.
Heb je voor ieder merk een eigen tabel?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:44 schreef saban het volgende:
Ik heb een database (autos) met ongeveer 50 tabellen erin (merken).
Echter moet ik in ieder tabel een paar cellen toevoegen, is dit mogelijk om in 1x de rijen toe te voegen in alle tabellen?
Dit is de code voor AlfraRomeo, echter wil ik niet 1 voor 1 voor ieder merk de tabel naam wijzigen.
[..]
Je hebt gelijk idd, ik zal het eens proberen om te bouwen!quote:Op maandag 30 juni 2008 13:38 schreef slacker_nl het volgende:
libcurl kan ssh, ftp, sftp, http, https, etc etc aan, daar waar je dit niet voor elkaar krijgt met fsockopen, zoals eerder gezegd.
[..]
Het voordeel: Jij hoeft niet alles zelf te implementeren, je maakt gebruik van curl en je kan zo HTTPS/HTTP gaan praten zonder al teveel code aan te passen. Wat is het voordeel van curl tov fsockopen? Waarom zou je zelf iets bedenken als libcurl bijna standaard wordt meegeleverd (op Unix), en het werkt ook op Windows machines..
De curl documentatie is duidelijk, ik wil de documentatie van jouw eigen functie wel eens zien. Anders gezegd, als je libcurl gebruikt kunnen andere mensen de documentatie van curl erbij pakken en het geheel uitbreiden. Dat kan ook met je eigen functies, maar dat kost toch meer tijd en er is minder documentatie van, plus het is niet een standaard oplossing.
De voordelen van curl:
* Standaard library
* Documentatie
* Code is makkelijker over te dragen / te begrijpen door anderen.
Ik weet niet wat jullie onder een testomgeving verstaan, maar effe een site en een database op een andere locatie uploaden hoeft toch geen kwartier te duren?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:09 schreef Geqxon het volgende:
Een test omgeving opzetten en onderhouden kost nou eenmaal geld. Bij mijn bedrijf wordt dat naar de klant doorberekend. Dan maar geen test omgeving.![]()
Ik vraag me ook af hoe je in godsnaam kan ontwikkelen zonder een aparte ontwikkel/testomgeving. Een bug live fixen, okay, maar development doen op een liveomgeving is absoluut not done.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:49 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jullie onder een testomgeving verstaan, maar effe een site en een database op een andere locatie uploaden hoeft toch geen kwartier te duren?
Je kunt best live development doen op het moment dat het product toch nog niet gebruikt wordt. Zo heb ik pas een site "live" gemaakt, aangezien er toch nog geen bezoekers kwamen. En nu, in de beginfase, met 10 bezoekers per dag kan ik ook nog best live dingen fixen. Zodra het echt druk wordt kan dat niet meer natuurlijk, maar tot die tijd is er geen probleem.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe je in godsnaam kan ontwikkelen zonder een aparte ontwikkel/testomgeving. Een bug live fixen, okay, maar development doen op een liveomgeving is absoluut not done.
http://www.google.nl/search?q=database+normalizationquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:44 schreef saban het volgende:
Ik heb een database (autos) met ongeveer 50 tabellen erin (merken).
Echter moet ik in ieder tabel een paar cellen toevoegen, is dit mogelijk om in 1x de rijen toe te voegen in alle tabellen?
Dit is de code voor AlfraRomeo, echter wil ik niet 1 voor 1 voor ieder merk de tabel naam wijzigen.
[..]
Mja, maar dat lijkt me een uitzondering?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:39 schreef HuHu het volgende:
Je kunt best live development doen op het moment dat het product toch nog niet gebruikt wordt. Zo heb ik pas een site "live" gemaakt, aangezien er toch nog geen bezoekers kwamen. En nu, in de beginfase, met 10 bezoekers per dag kan ik ook nog best live dingen fixen. Zodra het echt druk wordt kan dat niet meer natuurlijk, maar tot die tijd is er geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |