abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2008 @ 01:19:07 #76
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59399640
Dan moet die } op regel 19/20
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_59412997
Ok, ik zal het zsm proberen
pi_59415683
Kleine vraag, voor het detecteren van referers van een zoekmachine gebruik ik de volgende preg_match

1
2
3
<?php
if (preg_match("/[&\?](q|p|w|searchfor|as_q|as_epq|s|query)=([^&]+)/i"$ref$xx))
?>

Maar ik zou graag ook de volgende URL willen matchen als de 1e match false returned

http://www.zoekgratis.nl/s/gfx%2520poll

Maar het volgende werkt niet en ik snap niet waarom niet?
1
2
3
<?php
if (preg_match("/[\/](q|p|w|searchfor|as_q|as_epq|s|query)\/([^&]+)/i"$ref$xx))
?>

Weet iemand waar ik de mist in ga?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_59415878
Argh ik probeer phpmyadmin te installeren op mijn mac maar wat ik ook doe elke keer krijg ik een
quote:
#2002 - The server is not responding (or the local MySQL server's socket is not correctly configured)
foutcode...

Iemand die mij kan/wil helpen?

Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_59416023
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:16 schreef DutchErrorist het volgende:
Argh ik probeer phpmyadmin te installeren op mijn mac maar wat ik ook doe elke keer krijg ik een
[..]

foutcode...

Iemand die mij kan/wil helpen?

Config goed ingesteld voor jouw MySQL server?
pi_59416300
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:19 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Config goed ingesteld voor jouw MySQL server?
Zover ik het weet... Eerst setup gedaan een server ge-add (met eerst localhost en daarna 127.0.0.1)... een etc. vervolgens die config.inc.php in de hoofdmap geplaatst en config verwijdert....

Dat klopt toch
pi_59416489
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:26 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Zover ik het weet... Eerst setup gedaan een server ge-add (met eerst localhost en daarna 127.0.0.1)... een etc. vervolgens die config.inc.php in de hoofdmap geplaatst en config verwijdert....

Dat klopt toch
Dat klopt inderdaad. Kun je de MySQL server ook vanuit andere scripts aanroepen? Misschien zou je anders eens de config kunnen openen in een tekst editor en controleren op fouten.
pi_59416548
even kijken...

[edit] Er staat niets in

Iemand een standaard config dingetje?

[ Bericht 86% gewijzigd door DutchErrorist op 15-06-2008 22:39:36 ]
pi_59419846
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:33 schreef DutchErrorist het volgende:
even kijken...

[edit] Er staat niets in

Iemand een standaard config dingetje?
Had het script bij het wegschrijven wel de juiste machtigingen voor het schrijven naar het bestand? Weet niet hoe het bij een Mac zit, maar ik zou hem anders gewoon chmodden naar 777 en dan later weer terugzetten naar leesrechten als de instellingen weggeschreven zijn.
pi_59420885
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:34 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Had het script bij het wegschrijven wel de juiste machtigingen voor het schrijven naar het bestand? Weet niet hoe het bij een Mac zit, maar ik zou hem anders gewoon chmodden naar 777 en dan later weer terugzetten naar leesrechten als de instellingen weggeschreven zijn.
Hij heeft alle machtigingen... naja kijk morgen wel verder
pi_59424243
Kleine vraag m.b.t sorteren middels SQL.

Ik heb de volgende query
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT profielen.id,
              profielen.naam,
               profielen.leeftijd,
               online.id AS onlineID
        FROM online
        LEFT JOIN profielen ON online.naam = profielen.naam
        ORDER BY onlineID DESC, profielen.naam
        LIMIT 60

Echter krijg ik de profielen nu eerst gesorteerd op onlineID en daarna op de naam, echter wil ik de naam van a-z zien en niet z-a echter als ik ASC of DESC probeer blijven de resultaten het zelfde :{ en eingelijk wil ik dat alle online gebruikers bovenaan komen en daarna de online gebruikers gesorteerd worden op a-z

Iemand die mijn fout ziet? :D
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_59424264
1ORDER BY onlineID DESC, profielen.naam ASC

Gewoon zo toch :?
pi_59424713
Dat verwachte ik ook dus, maar de resultaten bleven het zelfde waarschijnlijk omdat onlineID allemaal unieke waarden bevat... ofzo
Like trump...
pi_59424741
Wat bevat onlineID dan allemaal voor waarden? Ik denk dat het alleen gaat werken als je een 1 voor online, en een 0 voor offline oid gaat gebruiken
pi_59425346
kan je niet iets doen in de trant van:
1
2
WHERE online = true 
ORDER BY profielen.naam ASC
  maandag 16 juni 2008 @ 11:18:55 #91
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_59426846
Weet er iemand eigenlijk wat een beetje de limieten van MySQL zijn?
Voor aantal connecties heb ik ooit wel eens opgevangen dat MySQL beetje gaat hikken als die meer dan 100 connecties per seconde krijgt bijvoorbeeld.

Maar hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid data?
Weet dat we nu nog met 400 mb nog makkelijk niet aan de max zitten. Maar voor een project zijn we het een en ander aan het inventariseren om toch grotere hoeveelheden data op te gaan slaan.

Met het oog op de toekomst wel zo prettig om dan ook gelijk de database te evalueren.
pi_59427532
Ik kan helaas de onlineID niet veranderen, deze gegeven staat vast en ik kan helaas niet kiezen uit een onlineID want ik moet 60 gebruikers laten zien middels 1 query waarbij de online gebruikers bovenaanstaan en de offline gebruikers onderaan (eerst online dan offline).

Is het ook mogelijk om bv het volgende te doen.

SELECTEER * VAN TABEL BEGINNEND BIJ REGEL 0 EINDIGEND BIJ REGEL 50
NA SELECTEREN, SORTEREN OP ID DESC
Like trump...
pi_59427548
Maar wat staan er dan voor waarden in dat ID?
pi_59427597
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:46 schreef Piles het volgende:
Maar wat staan er dan voor waarden in dat ID?
Laatste online tijd. (unix_timestamp)
Like trump...
pi_59427672
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:48 schreef Chandler het volgende:

[..]

Laatste online tijd. (unix_timestamp)
Daar kun je dan toch niet op selecteren of iemand online is of niet
Als iemand offline is staat daar nog de laatste timestamp in. Het kan wel in PHP, maar niet alleen in de query lijkt me. Toch?
Of je moet met een IF in je query gaan werken, maar dat weet ik niet hoe dat werkt
pi_59427764
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:51 schreef Piles het volgende:
Daar kun je dan toch niet op selecteren of iemand online is of niet
Als iemand offline is staat daar nog de laatste timestamp in. Het kan wel in PHP, maar niet alleen in de query lijkt me. Toch?
Of je moet met een IF in je query gaan werken, maar dat weet ik niet hoe dat werkt
Je hebt gelijk, ik maak deze database niet ik lees het alleen uit maar goed, van de profielen die niet online zijn staan niet in de tabel van 'online' gebruikers..

En dat met IF weet ik dus ook niet, sorteren is best pittig vooral met secundaire voorwaarden (op de resultaten)
Like trump...
pi_59430229
Chandler; die gozer mag wel eens een cursusje databaseontwerp doen.
pi_59431080
Scorpie; zullen we het houden op internationaal bedrijf
Like trump...
pi_59432518
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:54 schreef Chandler het volgende:
Je hebt gelijk, ik maak deze database niet ik lees het alleen uit maar goed, van de profielen die niet online zijn staan niet in de tabel van 'online' gebruikers..
Als de offline gebruikers niet in die tabel staan, hoe wil je ze dan selecteren?
pi_59434318
Ik selecteer dus alle users en daarbij de tabel online, alle online gebruikers komen boven aan en de rest er onder met een limiet van 60.

Ps weet iemand hoe je kunt uitrekenen met mysql hoeveel dagen tussen de registratie datum en de huidige datum zit? eventueel in een bestaande query?

-edit-
Ik heb het al

TO_DAYS(CURDATE()) - TO_DAYS(reg_date) AS dagen

[ Bericht 7% gewijzigd door Chandler op 16-06-2008 16:01:42 ]
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')