abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:26:58 #251
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_59735430
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niks mis met Javascript om dingen te verfraaien hoor. Maar het is altijd jammer als de basisfunctionaliteit van een site verloren gaat als het niet wordt ondersteund.
Ik ben eruit dat dat gedeelte van de site mag breken indien ik JS ga gebruiken om die ?search=stuff uit de adresbalk te krijgen.

Die pagina maakt toch gebruik van een klasse die ik zelf heb geschreven en dat heb ik nu ook in een CLI ding zitten, dus.. JS its going to be. De enige die een tekstbrowser zullen gebruiken zullen toch wel van mijn CLI script gebruik gaan maken, dus het is geen ramp..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_59735459
Maar wat is het voordeel nou precies? als het er alleen schoner van wordt vind ik het niet reden genoeg
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:33:06 #253
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_59735527
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:28 schreef Chandler het volgende:
Maar wat is het voordeel nou precies? als het er alleen schoner van wordt vind ik het niet reden genoeg
Lees de documentatie van curl. Je wilde ook het voordeel van PDO niet inzien...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_59768216
Ik heb de documentatie doorgelezen maar er staat echt nergens wat nu het voordeel is ten opzichte van fsockopen, maar goed... cURL is idd ook niet al te moeilijk

Verder een andere vraag; is er een manier om de fouten die mysql genereerd op te vangen met een errorhandler zonder aan iedere mysql_query een or doeiets() funcie vast te plakken?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_59768654
quote:
Op zondag 29 juni 2008 10:36 schreef Chandler het volgende:
Verder een andere vraag; is er een manier om de fouten die mysql genereerd op te vangen met een errorhandler zonder aan iedere mysql_query een or doeiets() funcie vast te plakken?
Niet echt. Maar je hoeft ook niet aan elke mysql query "handmatig" die errorhandling functie toe te voegen.

Stel je hebt een db class en daarin heb je de functie query. In die functie query laat je de errorhandling over aan de class errorhandling.

Hierdoor heb je dus maar 1 keer je errorhandling vast te leggen.
pi_59768685
Correct, maar mijn DB class was nogal aan de zuigende kant en heb ik uit het huidige project gesloopt... Maar er moet toch een manier zijn om ook die fouten af te vangen?
Like trump...
pi_59769019
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:11 schreef Chandler het volgende:
Correct, maar mijn DB class was nogal aan de zuigende kant en heb ik uit het huidige project gesloopt... Maar er moet toch een manier zijn om ook die fouten af te vangen?
Als je OO werkt, hoef je het maar op 1 plek af te vangen
  zondag 29 juni 2008 @ 12:01:05 #258
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_59769369
kan ik

1
2
UPDATE tbl SET x='y' WHERE z=0
UPDATE tbl SET x='q' WHERE z=3

op de een of andere manier in één querie doen?

(ben wat ouwe code aan het optimizen, vandaar de vraag)
  zondag 29 juni 2008 @ 12:05:17 #259
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_59769419
1
2
3
UPDATE tbl 
SET x = CASE z WHEN 0 THEN 'y' ELSE 'q' END
WHERE z = IN (0, 3)
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zondag 29 juni 2008 @ 13:34:43 #260
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_59770824
danke
pi_59777928
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
for ($i date("Y"); $i 1989$i--) {
    if (
$i date("Y")) {
        echo 
"<li><h3>" $i " - " . ($i+1) . "</h3></li>\n";
    } elseif (
$i date("Y")+1) {
        echo 
"<li><h4>" $i " - " . ($i+1) . "</h4></li>\n";
    } else {
        echo 
"<li>" $i " - " . ($i+1) . "</li>\n";
    }
}
?>

Kan iemand mij helpen met het volgende. Wat ik wil hebben is een lijst met jaartallen en dit jaar moet hij in <h3> zijn en vorig jaar in <h4>.
Wat hierboven staat doet het niet helemaal... Als ik de if uit sloop laat hij het juist zien. Hij komt nu in een eindeloze loop.

Wie kan mij helpen?
  zondag 29 juni 2008 @ 20:24:37 #262
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_59778065
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:24 schreef Tijn het volgende:
== ipv = ?
Oef... Denk dat ik te lang aan het coderen ben.. Thanks!
pi_59786735
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:27 schreef Qunix het volgende:

[..]

Oef... Denk dat ik te lang aan het coderen ben.. Thanks!
Als je te lang aan het coderen bent maak je juist niet zulke fouten
  maandag 30 juni 2008 @ 13:38:23 #265
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_59792842
quote:
Op zondag 29 juni 2008 10:36 schreef Chandler het volgende:
Ik heb de documentatie doorgelezen maar er staat echt nergens wat nu het voordeel is ten opzichte van fsockopen, maar goed... cURL is idd ook niet al te moeilijk
libcurl kan ssh, ftp, sftp, http, https, etc etc aan, daar waar je dit niet voor elkaar krijgt met fsockopen, zoals eerder gezegd.
quote:
http://curl.haxx.se/

curl is a command line tool for transferring files with URL syntax, supporting FTP, FTPS, HTTP, HTTPS, SCP, SFTP, TFTP, TELNET, DICT, LDAP, LDAPS and FILE. curl supports SSL certificates, HTTP POST, HTTP PUT, FTP uploading, HTTP form based upload, proxies, cookies, user+password authentication (Basic, Digest, NTLM, Negotiate, kerberos...), file transfer resume, proxy tunneling and a busload of other useful tricks.
quote:
http://devzone.zend.com/a(...)and-libcurl-with-PHP

cURL and libcurl are libaries that allow a webserver to transfer files with a remote computer using a variety of Internet protocols. The libaries are highly configurable, allowing practically any type of client-server request to be peformed. By using these tools, a webserver can act as a client, creating and responding to requests using any technology built on HTTP, like XML-RPC, SOAP, or WebDAV.
Het voordeel: Jij hoeft niet alles zelf te implementeren, je maakt gebruik van curl en je kan zo HTTPS/HTTP gaan praten zonder al teveel code aan te passen. Wat is het voordeel van curl tov fsockopen? Waarom zou je zelf iets bedenken als libcurl bijna standaard wordt meegeleverd (op Unix), en het werkt ook op Windows machines..

De curl documentatie is duidelijk, ik wil de documentatie van jouw eigen functie wel eens zien. Anders gezegd, als je libcurl gebruikt kunnen andere mensen de documentatie van curl erbij pakken en het geheel uitbreiden. Dat kan ook met je eigen functies, maar dat kost toch meer tijd en er is minder documentatie van, plus het is niet een standaard oplossing.

De voordelen van curl:
* Standaard library
* Documentatie
* Code is makkelijker over te dragen / te begrijpen door anderen.
pi_59793546
Is dit samen te voegen tot een korter/kleiner query?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
        $bezetQuery        
=    "SELECT `computernr`, `student`, `starttijd` FROM `computers` WHERE `computernr` = '$rij[0]'";

$bezetSql        =    mysql_query($bezetQuery);

$studentnr        =    mysql_result($bezetSql0student);

$starttijd        =    mysql_result($bezetSql0starttijd);

$stuinfoQuery    =    "SELECT `studentnr`, `voornaam`, `achternaam` FROM `studenten` WHERE `studentnr` = '$studentnr'";

$stuinfoSql        =    mysql_query($stuinfoQuery);

$studentvnaam    =    mysql_result($stuinfoSql0voornaam);

$studentanaam    =    mysql_result($stuinfoSql0achternaam);
?>
ne okuyon, bokmu var?
  maandag 30 juni 2008 @ 14:12:48 #267
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59793630
Ja. Join op student naar studentnr li[jkt mij zo.
  maandag 30 juni 2008 @ 16:19:40 #268
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_59796525
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:32 schreef Tijn het volgende:
En als je een batch-file maakt die het commando aanroept wat je nodig hebt? Werkt het dan wel als je die batchfile uitvoert?
Zo, weer even wat tijd hiervoor gevonden om eraan te knutselen..

Ben nu steeds meer ermee aan het stoeien. Heb het nu zo gemaakt dat het systeem zelf een bat-file aanmaakt met daarin de uit te voeren command. Aanmaken van de bat-file gaat goed.
Echter wordt de bat-file ook niet aangestuurd door exec.

Log ik in op de server, dan kan ik de bat-file wel gewoon uitvoeren door er dubbel op te klikken en door het uit te voeren in cmd.exe. Dus de bat-file is gewoon goed.

Toch wordt exec niet aangestuurd. php.ini heeft overigens safe_mode off staan.

Rechten is het ook niet, we hebben de IISUSER zelfs toegevoegd aan de admin groep en dat mocht ook niet baten.
pi_59811682
Ik heb een website waar bezoekers quizzen kunnen ontwerpen. Nu is het een tijdje mogelijk geweest om quizzen te verwijderen zonder daar de daarbij behorende vragen en uitkomsten te verwijderen.

Hoe kan ik nu het makkelijkst deze orphan vragen en uitkomsten terugvinden om te kunnen verwijderen?

Indeling:
tabel quiz
-- id

tabel quiz_vragen
-- id
-- qid

tabel quiz_uitkomsten
-- id
-- qid
  dinsdag 1 juli 2008 @ 08:48:10 #270
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59811731
Snelle gok : "delete from quiz_vragen where .id not IN (Select quiz.id From quiz)" en natuurlijk een uitkomsten variant
pi_59811812
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 08:48 schreef GI het volgende:
Snelle gok : "delete from quiz_vragen where .id not IN (Select quiz.id From quiz)" en natuurlijk een uitkomsten variant
delete from quiz_vragen where qid not IN (Select quiz.id From quiz)

Denk ik zomaar.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 08:57:41 #272
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59811824
Whoops .
  dinsdag 1 juli 2008 @ 08:58:18 #273
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59811830
Ik kan niet zeggen dat het een typo is he ? Aangezien de q en de . best wel een beetje ver van elkaar af zitten op het toestenbord.
pi_59812175
Dan zou het dus zo moeten zijn toch?

DELETE FROM quiz_vragen WHERE qid NOT IN (SELECT quiz.id FROM quiz)

Zeker weten? Dat ik niet zo in 1 keer de hele tabel leegmaak
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:24:18 #275
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59812226
Altijd een backup maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')