abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59201912
quote:
Kobi Kuhn stond er maar bedremmeld bij. De Zwitserse bondscoach zag zijn ploeg verliezen van een stelletje Tsjechische bejaarden, die weigerden ook maar één seconde te willen voetballen. Koller, Galasek; lang geleden waren het frisse spelers die op de Europese velden angst aanjoegen, maar tegenwoordig zit er weinig beweging meer in de ploeg en wordt met Jan en alleman de bal weggeroeid.
Klasse heb ik bij de Tsjechen niet gezien vandaag, of het moet keeper Cech zijn met zijn Solexhelm, die een paar kansen van de Zwitsers om zeep hielp.
Tja, die Zwitsers. Dat is nog erger. Ze hebben in dat land niet genoeg autochtonen om een elftal te vullen. Je kunt er heerlijk wandelen in de bergen of ’s winters op de lange latten staan, ze maken er prachtige koekoeksklokken en horloges, maar van voetbal hebben ze daar weinig kaas gegeten. De arme Kobi Kuhn is als bondscoach niet te benijden. Ligt zijn vrouw uitgerekend nu in het ziekenhuis.
“Waar doe ik het eigenlijk voor”, zag je hem staand voor zijn dug-out af toe denken. Tenminste, dat straalde hij uit. “Waarom zit ik eigenlijk te kijken”, vroeg ik me op het zelfde moment af.
De ingevallen Vonlanthen ramde de bal nog een keer op de lat en toen was de wedstrijd voorbij. Een hele verzameling mannen in maatpak viel de Tsjechische coach Brückner om de nek en ik zette de tv uit.
Klotewedstrijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beschouw op 08-06-2008 01:47:14 ]
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:33:57 #2
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59201963
vond het wel een leuke wedstrijd eigenlijk
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:35:30 #3
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_59202005
Eens.
><(({°>
pi_59202030
waarom een apart topic?
pi_59202107
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:36 schreef Donaldo het volgende:
waarom een apart topic?
Ik vind het een leuk stukje om na te lezen.
Posts van Beschouw die blinken meestal niet uit in kwantiteit maar in kwaliteit!
pi_59202111
Waarom in een quote?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_59202122
Wordt dit een reeks? Zou leuk zijn.

Verder vond ik het ook niet best, Zwitserland wilde nog wel maar kon niet beter en Tsjechië had erg weinig met voetbal te maken.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_59202183
Leuk stukje Beschouw. Ga je alleen van de wedstrijden een beschouwing maken, of ook van andere dingetjes rond het EK? Leuk initiatief.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59205679
Het was inderdaad geen beste wedstrijd
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:58:46 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59205954
Leuk stukje, maar in vervolg niet als quote neerplanten, maar gewoon als normale tekst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_59206084
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:42 schreef RayMania het volgende:
Ga je alleen van de wedstrijden een beschouwing maken, of ook van andere dingetjes rond het EK? Leuk initiatief.
Alleen van de wedstrijd die ik zie. Dus bijna alles.

quote:
Goede ploeg, Portugal. Of waren die Turken zo slecht?
Aanvoerder Emre Belözoglu liep in de eerste 45 minuten maar liefst vijf kilometer, zo meldde de Duitse televisie, maar het was een afstand in het luchtledige. Emre en zijn Turkse ploegmakers voetbalden als een kip zonder kop. De enige die een beetje vernuft in zijn spel had, was geen Turk, maar Kazim Kazim, een in Engeland geboren voetballer met een vader uit Antigua en een moeder uit het Turkse deel van Cyprus.
Kazim deed nog iets leuks met de bal en aan dat niveau konden weinig andere Turken tippen. Zo’n Servet ook. He-le-maal niks, deze verdediger die moest zorgen voor de opbouw van achteruit. Zeer beperkte speler, die Servet. De naam zegt alles. Als het een grote was geweest, zou hij geen Servet heten, maar Laken.
Nee, het enige mooie aan Turkije was het turkooizen trainingsjack van bondscoach Fatih Terim.
Dan die Portugezen. Daar zat dus wel een gedachte achter. Tikken, elkaar vrijspelen en oog hebben voor een ander. Het tweede doelpunt, diep in blessuretijd was een beloning voor de fraaie spelopvatting van Portugal. Hoe Moutinho de bal afspeelde aan Raul Meireles; ik heb het Arjen Robben nog nooit zien doen.
Portugal kan me wel bekoren. En dan had Cristiano Ronaldo nog niet eens zijn beste dag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beschouw op 08-06-2008 01:37:43 ]
pi_59207414
Ik zou Moutinho ook niet willen vergelijken met Robben. Eerder met een Van der Vaart.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_59207433
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef golfer het volgende:
Leuk stukje, maar in vervolg niet als quote neerplanten, maar gewoon als normale tekst.
Ik vind juist een quote text altijd fijner lezen.
  Redactie Frontpage zondag 8 juni 2008 @ 00:42:17 #14
145738 superworm
is erbij
pi_59208192
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_59208573
quote:
Ik vind deze TT van beschouw wel leuk!
  zondag 8 juni 2008 @ 01:02:34 #16
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59208642
quote:
Op zondag 8 juni 2008 00:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik vind deze TT van beschouw wel leuk!
Volgens mij bedoeld hij dat Beschouw zijn stukjes moet insturen omdat ze pas 1 submit hebben
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59209037
Leuk Beschouw, ik ben dol op je schrijfsels en laat dat ook altijd enthousiast weten, dat weet je
pi_59209240
Met Kazim Kazim bedoel je Colin Kazim-Richards neem ik aan?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_59210416
quote:
Op zondag 8 juni 2008 01:37 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Met Kazim Kazim bedoel je Colin Kazim-Richards neem ik aan?
Kazim Kazim is zij Turkse voetbalnaam, net als Mehmet Aurelio
pi_59210449
quote:
Op zondag 8 juni 2008 03:05 schreef sjimz het volgende:

[..]

Kazim Kazim is zij Turkse voetbalnaam, net als Mehmet Aurelio
Ik zit nog steeds te wachten op de Turkse vertaling van 'Aurelio'. Mijn suggestie is Mehmet Aanhangwagen
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
  Redactie Frontpage zondag 8 juni 2008 @ 09:21:12 #21
145738 superworm
is erbij
pi_59211766
Beschouw, als je stukjes van 400+ woorden maakt, kunnen ze als columns meteen na wedstrijden geplaatst worden
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_59221494
Servet is natuurlijk gewoon een poetser hč Beschouw.....

Leuke reeks!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_59222119
Leuke stukjes!
pi_59222779
Leuk geschreven en ik ben benieuwd naar de volgenden
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  Trouwste user 2022 zondag 8 juni 2008 @ 18:28:16 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_59224630
Leuk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 8 juni 2008 @ 18:40:07 #26
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_59224910
tvp
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_59227767
quote:
Ik zou niet weten of ze in Oostenrijk een ruimtevaartcentrum hebben, maar gezien het soort voetbal dat de mannen van Josef Hickersberger spelen zou je denken van wel. Zelf staat de coach 90 minuten lang op het uiterste puntje van de immense ruimte voor zijn dug-out, die nog het meest weg heeft van een landingsbaan. Hij staat te gebaren alsof hij een spaceshuttle veilig wil doen landen, maar die raadgevingen zijn aan zijn spelers niet besteed. Voor zijn ogen schieten de Oostenrijkse voetballers de ene raket na de andere af en ik meen na een hoge trap zelfs een spoortje van ijs op de bal gezien te hebben. Zelfs de regisseur die in de studio de beelden selecteert, gaat in dat spelletje mee, getuige de veelvuldige shots van een camera die welhaast op de maan moet staan.
Je zal maar middenvelder zijn in zo’n ploeg. Kramp in de nek krijg je er van.
Eén ding moet je die Oostenrijkers wel nazeggen: ze hebben de conditie van een paard. Het zijn mannen van stavast, middenvelder Standfest voorop. Ze bleven strijden, pompten de ene bal na de andere in het strafschopgebied van de Kroaten en vlak voor affluiten van scheidsrechter Vink kregen ze nog bijna een welverdiende beloning. Roman Kienast kopte hevig gehinderd net naast.
En de Kroaten? Pover, wat ze presteerden. Ze gingen mee in het spel van Oostenrijk en vergaten Luka Modric in het spel te betrekken. Modric was vanavond de enige speler die de bal over de grond wilde spelen. In deze wedstrijd was een grasmat dus eigenlijk helemaal niet nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beschouw op 08-06-2008 20:37:46 ]
pi_59230928
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  Trouwste user 2022 zondag 8 juni 2008 @ 21:51:05 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_59231452
Erg goed weer beschouw

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_59233847
quote:
Een eilandbewoner, zo moet Ebi Smolarek zich vanavond gevoeld hebben tegen Duitsland. Aanspeelbare ballen vanaf de flanken: nul. Bruikbare steekballetjes in de ruimte: eveneens nul. Het was om moedeloos van te worden en die gemoedstoestand zag je gaandeweg de wedstrijd steeds meer op het gezicht van Leo Beenhakker weerspiegeld.
Smolarek werkte zich intussen een slag in de rondte, maar als er eens een vleugelspeler vrijgespeeld werd, kwam die goede voorzetting er nimmer. En toch zag de Duitse defensie er niet erg degelijk uit, vooral in de eerste helft niet.
De rest van de ploeg van Joachim Löw stak beter in elkaar met als absolute uitblinker Torsten Frings. De nummer 8 bepaalde het tempo van de wedstrijd, dichtte de gaten, leed nooit balverlies en strooide met bruikbare passes. Frings was waardevoller dan vedette Michael Ballack, die een beetje de grote meneer liep te spelen.
Sneu voor de Polen was dat een Duitser geworden landgenoot van hen het vonnis velde. Twee keer Lucas Podolski, beide keren vrijgespeeld door een ploegmaat die wel oog had voor de positie waarin een in scoringspositie staande ploegmaat zich bevond.
De Polen konden dat vanavond niet. Het was het grote verschil in de wedstrijd, die er eigenlijk nooit een is geworden. Daarvoor staken de Duitsers organisatorisch veel beter in elkaar.
Ordnung muss sein. Laat dat maar onze oosterburen over.
  zondag 8 juni 2008 @ 22:58:43 #31
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59233859
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59233891
Met Frings als grote uitblinker doe je andere Duitsers tekort, waaronder Lahm. Die kwam nooit in de problemen en was er ook aanvallend.
pi_59241475
Toen je in het stukje over Turkije over Servet schreef, voelde ik al welke (matige) grap zou komen. Die grappen mag alleen Seth Gaaikema maken. Enige minpuntje, rest van de schrijfsels zijn wel ok.
pi_59251856
Geth Saaikema heet die toch?

Maar Beschouw, die tweede goal van Podolski, dat was natuurlijk een lucky na een volledige misser van Klose. Zou ik geen assist willen noemen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 9 juni 2008 @ 19:00:48 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59254102
Leuk dit
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59256605

© kleinzusje

quote:
De Franse bondscoach Raymond Domenech had er na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Mejuto Gonzalez een applaus voor over. Snel tevreden, die vent. Of heeft hij met zijn modieus brilletje iets waargenomen wat wij niet gezien hebben?
Wat de neutrale kijker voorgeschoteld kreeg, was gruwelvoetbal in de meest weerzinwekkende betekenis. Eén doffe ellende en dat negentig minuten lang. Welgeteld één miniem kansje creëerden de Franse voor zichzelf, maar de logge spits Benzema knalde de bal in de handen van keeper Lobont. De Roemenen schiepen zich geen enkele kans.
Frankrijk was in beton gegoten en Roemenië nog meer. De gelen hadden constant negen man achter de bal en deden feitelijk niet anders dan de boel ontregelen. Goian, Tamas, Radoi, Chivu en al die anderen; ze waren allereerst afbraakvoetballers en in die rol deden ze het nog prima ook.
Bij Frankrijk, dat in eerdere toernooien toch vaak een verzameling creatieve spelers in het veld had staan, was elke frivoliteit eveneens uitgebannen. Gallas, Thuram, Makélélé, Toulalan, Abidal, Sagnol mochten van coach Domenech geen enkel risico nemen en zelfs artiesten als Ribéry en Malouda moesten elk risico uitbannen.
Resultaat: breien, breien, breien. Maar een mooie trui werd het nooit.
Ruud Gullit zei ooit dat voetbal sexy moet zijn. Roemenië en Frankrijk hielden vanavond hun driften en lusten in toom.
Erger nog, ze waren totaal impotent.
Tot tevredenheid van de Franse coach dus. Die vent neukt te weinig, vermoed ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beschouw op 09-06-2008 20:26:06 ]
  Trouwste user 2022 maandag 9 juni 2008 @ 20:21:15 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_59256734
De laatste 4 zinnen zijn geweldig

pi_59256755
Domenech is sowieso een lul, zie Pires
pi_59263702

© kleinzusje
quote:
Acht wereldkampioenen stonden er bij Italië in de basis. Acht! Ze werden weggevaagd door een elftal, waarvan de coach tot het allerlaatste moment doorgeselecteerd had. Orlando Engelaar, Nigel de Jong, Khalid Bouhlarouz; wie kon bevroeden dat zij in de eerste wedstrijd op het EK in de basis zouden staan?
Waar Roberto Donadoni vast hield aan de traditie, stelde zijn voormalig Milan-ploegmakker Marco van Basten een elftal samen dat iedereen verraste. De Italianen voorop. Vanaf de eerste minuut dicteerde Oranje de wedstrijd en hoewel de Italië in het eerste kwartier gelijke tred hield, was er maar één ploeg die fris was.
Italië was verroest, uitgeblust. En toch deugde alles bij de Italianen, zo leek het vooraf: de outfit, het volkslied, de kapsels; prima verzorgd allemaal. Alleen het voetbal niet, zo bleek.
Hoe anders was dat bij het Nederlands elftal?
De shirtjes waren flets ouderwets, de kapsels minder goed gecoiffeerd en het volkslied minder melodieus, maar het voetbal was veel verzorgder en meer gepassioneerd.
Het wachten was op de 1-0 en die kwam er ook. De 2-0 even later ook en dat was hét moment van de wedstrijd. Het juichen van Marco van Basten voor de dug-out deed denken aan de bewegingen die spelers in de jaren vijftig en zestig maakten bij een doelpunt. Het kapsel van de bondscoach trouwens ook. Een haardracht uit de crisisjaren.
Wat nou crisis? Het is glorietijd.
Wie Van Bronckhorst, Ooijer, Van der Sar, Kuijt en Van der Vaart en al die anderen scherp als een mes ziet spelen en ook ziet dartelen, moet vaststellen dat van een crisis geen enkele sprake is. Het Nederlands elftal is met zijn tijd meegegaan en floreert. In tegenstelling tot de door Oranje kapot gespeelde wereldkampioen.
Van een crisis zal er bij de bierbrouwerijen er trouwens ook geen sprake zijn. Zes bier in mijn eentje. In de cafés met hun breedbeeldschermen zal er ongetwijfeld nog meer gezopen zijn. Het tolt een beetje in mijn hoofd nu. Laat dat een excuus zijn dat dit stukje niet zo scherp is als de vijf voorafgaande.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beschouw op 09-06-2008 23:15:53 ]
  maandag 9 juni 2008 @ 23:15:24 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59263911
Prachtig weer, Beschouw.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_59264158
Weer een ontzettend mooi stukje Beschouw! Mijn complimenten
Koning.
pi_59264397
Ik ben fan van je. Oh nee, dat was ik al
  maandag 9 juni 2008 @ 23:30:21 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_59264597
Hier komt een tvp'tje van mij. Leest lekker weg
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_59271341
Hulde ! en Hoera !
Maar ehhhhhhhhhhh, lief slurfje
quote:
Wie Van Bronckhorst, Ooijer, Van der Sar, Kuijt en Van der Vaart en al die anderen
Ik mis een naam !
Zo veel heb je toch niet gezopen !

ps. En met de shirtjes ben ik het niet eens, de Italianoos hadden een vies huidkleurig randje !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:36:55 #45
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_59271411
"Crisisjaren"

Mooi stukje weer, Beschouw.
pi_59271580
Tvp!
  Redactie Frontpage dinsdag 10 juni 2008 @ 10:49:53 #47
145738 superworm
is erbij
pi_59271724
Mooi, Beschouw, weer knap gedaan
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_59271787
Goed stukje dorpsgenoot
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_59271955
Zeer nette stukjes beschouw, alles met plezier gelezen.
pi_59272119
Leuk om te lezen, vooral die over Frankrijk - Roemenië is geniaal
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')