abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59133904
Begin vorig jaar heb ik in een winkel een panasonic videocamera gekocht. Na 11 maanden ging deze kapot en werd onder garantie gratis gemaakt. Niet bij panasonic maar een reperatiedienst.

Ik kreeg een bon dat de garantietermijn op de reperatie 90 dagen was.........na ongeveer een half jaar (150 dagen) deze videocamera weer kapot, hetzelfde euvel.

Wederom opgestuurd, alleen is de totaal rekening ongeveer ¤300, waar ik er zelf ¤ 240 van moet betalen om hem te laten repareren.

Kan dit/ Mag dit ?......
Het is een reperatie van een garantie-reperatie toch???...het is weer hetzelde probleem.
Wat kan ik hier eraan doen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!!
photographic art
pi_59134014
Europeese regels zeggen volgens mij dat alle electronica producten minimaal een garantie hebben van 2 jaar. Dit zou dus betekenen dat of de fabrikant, of de winkel er voor op moeten draaien.
pi_59135389
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 00:43 schreef zBus het volgende:
Europeese regels zeggen volgens mij dat alle electronica producten minimaal een garantie hebben van 2 jaar. Dit zou dus betekenen dat of de fabrikant, of de winkel er voor op moeten draaien.
Mja, met een ACER notebook (ja ik weet het) had ik ook schade aan de butienkant, het was binnen de 2 jaar, maar ze wouden het niet repareren aangezien het geen productfout was maar zogezegd aan mij lag, iedereen met hetzelfde type notebook heeft dezelfde externe schade.
pi_59136961
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 00:43 schreef zBus het volgende:
En de twee jaar gaan opnieuw in voor het vervangende onderdeel.
pi_59136968
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 03:48 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

Mja, met een ACER notebook (ja ik weet het) had ik ook schade aan de butienkant, het was binnen de 2 jaar, maar ze wouden het niet repareren aangezien het geen productfout was maar zogezegd aan mij lag, iedereen met hetzelfde type notebook heeft dezelfde externe schade.
Afbrekende scharnieren? Ja, dat heeft elke Acer
  Official ESF Kreviewer donderdag 5 juni 2008 @ 10:03:18 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_59139144
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:03 schreef Kreator het volgende:
RE-PA-RA-TIE.
Na gerantie-reperatie mag je een rekening sturen.
pi_59139254
Waar heb je dit ding eigenlijk laten maken? Door de winkelier? Dan is die rekening niet terecht namelijk.
pi_59192284
dan k je wel voor de input....ik ben op gesprek gegaan bij de winkel en na een paar telefoontjes.....werd het kosteloos gemaakt!
photographic art
pi_59207230
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:13 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Afbrekende scharnieren? Ja, dat heeft elke Acer
yup, maar is dit dan geen "productfout" ?
pi_59207821
Oke tof dat het is opgelost.

Mijn ervaring is dat er bij verschillende merken een andere policy is, sowieso heb je de standaard garantie die je hebt op je product, maar ik heb toch redelijk vaak gehad dat zij vanaf het moment dat de reperatie gedaan is de garantietermijn opnieuw in ging. Maar het is nu toch kosteloos gemaakt dus ideaal
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_59216556
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 03:48 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

is inderdaad een bekende "issue" daar. Heb er zelf even gewerkt maar werd misselijk van het "regime" daar!
And that is how I met your mother.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')