Dit spreekt elkaar tegen natuurlijkquote:Meettijd- / Inschrijftijd
Starter:
je maakt gebruik van je inschrijftijd
Doorstromer:
je maakt gebruik van je woonduur: de tijd dat je in je huidige woning woont
Toewijzingsbeleid
Geen verschil meer tussen starters en doorstromers
dit spreekt elkaar dan alleen in jouw regio tegen vrees ikquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:43 schreef Blind_Guardian het volgende:
Even een opmerking:
[..]
Dit spreekt elkaar tegen natuurlijk. In het geval van Stichting Woonbelangen Weidegebied (SWW) en mogelijk WoningNet regio Utrecht geldt dus dat als doorstromer ook alleen nog maar je inschrijfduur van toepassing is. Dus als je al 10 jaar in je SWW huisje woont en je schrijft je in is je meettijd tegenwoordig 0 jaar
ik ken genoeg van dit soort mensen in Amsterdam en op een of andere manier komt het toch altijd wel goed als je niet te kritisch bent. Samenwonen met vrienden, tijdelijk onderhuren bij wereldreizende kennissen en als die terugkomen door naar de volgende, tijdelijk naar de buitenwijken, of heel soms... via via iets goedkoops kunnen vinden.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:06 schreef Floripas het volgende:
Oh ja, dit komt natuurlijk heel zeikerig over, maar ik zou niet in de schoenen willen staan van iemand zonder inschrijfgeld en een minimuminkomen. Wat DOEN die mensen? Radeloos worden denk ik.
Geloof het maar, helaasquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
dit spreekt elkaar dan alleen in jouw regio tegen vrees ik
en ik kan me ook niet voorstellen dat dit zo is, want het is gewoon debielwel interessant though, zal het eens uit gaan zoeken
![]()
Misschien mijn eigen stommiteit dat ik dit nooit heb gelezen, maar goed, in een nieuwsbrief verwacht je niet zulke kritieke veranderingen. Meestal wordt je daarover per brief geinformeerd.quote:Nieuw per 1 juli 2006: afschaffing woonduur, alleen de inschrijftijd telt
De grootste verandering gaat komen in de tweede helft van 2006.
Het Bestuur Regio Utrecht heeft besloten niet langer onderscheid
te maken tussen ‘doorstromers’ en ‘overige woningzoekenden’.
Reeds jaren hebben zittende huurders die bij verhuizing een sociale
huurwoning in de regio achterlaten (doorstromers) een voorsprong
op de overige woningzoekenden bij de toewijzing van
woningen. Hoe langer de woonduur, hoe groter de voorsprong.
Hiermee wilde men zoveel mogelijk verhuizingen op gang brengen.
Nadeel van deze regeling was dat de overige woningzoekenden,
zoals starters en mensen in een koopwoning, meestal
achteraan moesten sluiten. De meest aantrekkelijke woningen
gingen bijna altijd naar mensen die reeds lang in een huurwoning
zaten. Sommige woningen werden zelfs verhuurd aan kandidaten
met 40 jaar woonduur.
Om de overige woningzoekenden meer kansen te geven, is
besloten om vanaf 1 juli 2006 woonduur af te schaffen. Voortaan
is voor alle woningzoekenden de inschrijftijd het enige selectiecriterium
bij de toewijzing van woningen.
Doorstromers benadeeld: overgangsregeling tot 1 januari 2007!
Het plotseling afschaffen van de woonduur betekent natuurlijk
een groot nadeel voor de doorstromers. Niet alleen voor diegenen,
die al staan ingeschreven bij WoningNet, maar ook voor de
doorstromers die zich nog niet als woningzoekende hebben laten
inschrijven (dat hoefde immers nooit). Om dat nadeel te verzachten,
is er voor doorstromers een overgangsregeling
gemaakt. Deze geldt van 1 juli 2006 tot en met 31 december 2006.
Daar is niets debiels aan? Als je nu pas na 20 jaar besluit dat je kleiner (anders) wilt gaan wonen moet je net zo lang wachten als degene die dat 10 jaar geleden al wist. Dat is juist veel eerlijker. Dan is de wachttijd even lang.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
wat een debiele regeling! Je zuo ze toch afschieten
zit je daar 20 jaar in je eengezinswoning, gaan je kinderen het huis uit, wil je kleiner gaan wonen: sorry, nee, u heeft geen inschrijftijd![]()
zie de link in de OP. Je zult echt zelf moeten kijken waar je wilt wonen en of dat gratis is.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:39 schreef nachtdier2 het volgende:
Kan er ook een lijstje gemaakt worden met woningbouwverenigingen waar je gratis kunt inschrijven?
Het is helemaal niet eerlijker: een starter neemt alleen maar ruimte IN, dus brengt niets nieuws op de markt waar een volgende huurder in kan, terwijl een doorstromer, de naam zegt het al, zorgt voor DOORSTROMING: er komt weer woonruimte beschikbaar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:23 schreef 700MB het volgende:
[..]
Daar is niets debiels aan? Als je nu pas na 20 jaar besluit dat je kleiner (anders) wilt gaan wonen moet je net zo lang wachten als degene die dat 10 jaar geleden al wist. Dat is juist veel eerlijker. Dan is de wachttijd even lang.
Er komt bij een doorstromer helemaal geen ruimte vrij. Hij had al een woning in bezit, en dat is nog steeds zo. Dat het een andere woning is doet daar helemaal niets aan af. De woning waar een doorstromer in gaat wonen is er eentje waarin ook een starter had kunnen gaan wonen. Het aantal beschikbare woningen wordt door een doorstromer niet groter. Je zou zelfs kunnen stellen dat door een doorstromer het aantal beschikbare woningen (tijdelijk) juist kleiner wordt, hij moet immers ook verhuizen en heeft dan een maand ofzo twee woningen tot zijn beschikking.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
Het is helemaal niet eerlijker: een starter neemt alleen maar ruimte IN, dus brengt niets nieuws op de markt waar een volgende huurder in kan, terwijl een doorstromer, de naam zegt het al, zorgt voor DOORSTROMING: er komt weer woonruimte beschikbaar.
Juist vanwege het feit dat jij zorgt dat anderen, door jouw verhuizing, ook weer een andere woning kunnen huren, zou jij in het voordeel meoten zijn, ten opzichte van een 19 jarig iemand die uit huis gaat en dus alleen maar woonruimte claimt.
Neequote:Op maandag 29 december 2008 20:59 schreef Lastpost het volgende:Als je veelvuldig reageert en je krijgt steeds niets, houdt men daar dan rekening mee (ben bang dat ik het antwoord al weet) of niet?
Jaquote:Is het echt een hopeloze situatie als je op een van de laatste reageerdagen nog niet bij de eerste 5 zit?
Het is altijd de moeite waard, maar de kans is wel een stuk kleiner.quote:Is het uberhaupt de moeite waard om te reageren op huizen waarbij éen of meerdere urgenten staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |