abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:49:37 #81
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59123643
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:34 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Dan mag ik ook vast vinden dat je behoorlijk hypocriet bezig bent. Wél als eerste volkomen terecht in je Tante Bepcolumn op je achterste benen staan, met het wetboek zwaaien en piepen over het grote onrecht dat je wordt aangedaan wanneer iemand geld wil slaan uit een een foto die op je forum gepubliceerd wordt, maar wanneer iemand publiekelijk in de grootste krant van Nederland onterecht met een moord in verband wordt gebracht komt veeg je je kont af met Vrouwe Justitia's blinddoek. Typisch Nederlands, dat tenenkromende opportunisme.
Zinnige reactie +1 enzo.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59124087
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:43 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Maar een jury wel.
MIsschien is het wel een heel goed voorbeeld van een reden om geen juryrechtspraak toe te passen. Bij mensen als Van de G. is het onmogelijk een objectieve onbevooroordeelde jury samen te stellen.

Het is nou eenmaal van groot belang dat het recht voor iedereen gelijk is. Wat wij ook van iemand vinden, welke emoties we hebben, het mag er niet toe doen. Gevoel hoort niet op die manier thuis als het om de juridische afwegeingen gaat. Natuurlijk vinden we van alles van Mohammed B., Volkert van der G., Willem H. maar dat is niet interessant en mag geen rol spelen. Wel in de kroeg of op een forum maar niet bij het bespreken van een rechterlijk vonnis en al helemaal niet bij degenen die het rechterlijk vonnis bepalen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:08:27 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59124126
Verder is Volkert een vreselijk irritante kerel. Neemt niet weg dat hij nu gestraft is voor die moord en dat ander totaal losstaande stuff totaal niet gerelateerd hoeft te worden met die moord.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59124174
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:08 schreef Falco het volgende:
Verder is Volkert een vreselijk irritante kerel. Neemt niet weg dat hij nu gestraft is voor die moord en dat ander totaal losstaande stuff totaal niet gerelateerd hoeft te worden met die moord.
Daarom ben ik blij met de uitspraak van de rechter die de media dwingt tot zorgvuldigheid, zonder aanziens des persoons.
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:20:55 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59124463
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:34 schreef Danny het volgende:

[..]

precies. alleen zouden ze wat moordenaars betreft iets minder mogen knuffelen. We hebben allemaal het recht op vrijheid, maar dat geldt ook niet voor moordenaars (nou ja, voor een paar maanden niet doorgaans). Zolang er niet gemarteld wordt mag er best wat minder beschermend worden opgetreden tegen dit soort figuren.
Idd, daar ben ik het volledig mee eens. Dit soort personen hoeft neit zo gekuffeld te worden zoals het nu gaat. Een hardere en soberdere aanpak mag best
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59124536
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, daar ben ik het volledig mee eens. Dit soort personen hoeft neit zo gekuffeld te worden zoals het nu gaat. Een hardere en soberdere aanpak mag best
Waar bestaat dat knuffelen dan uit volgens jou?
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:32:27 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59124873
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar bestaat dat knuffelen dan uit volgens jou?
Veel te lichte straffen, veel te veel vrijheden in de gevangenis, veel te veel luxe in de gevangenis
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:34:53 #88
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59124972
-edit- feedack

Is niet de eerste keer dat de telegraaf een dergelijke vergoeding moet betalen, zouden ze daar een apart potje voor hebben?

[ Bericht 34% gewijzigd door paddy op 05-06-2008 09:12:19 ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59125228
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Veel te lichte straffen, veel te veel vrijheden in de gevangenis, veel te veel luxe in de gevangenis
Mag ik jou vragen of je wel eens in een gevangenis bent geweest. Waar baseer je deze mening op?
pi_59125277
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:34 schreef DroogDok het volgende:
Grappig om te zien dat admin's niet gemod worden....

Is niet de eerste keer dat de telegraaf een dergelijke vergoeding moet betalen, zouden ze daar een apart potje voor hebben?
Ze hebben nog wat nazi-goud in de kluis.
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:50:39 #91
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59125494
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Mag ik jou vragen of je wel eens in een gevangenis bent geweest. Waar baseer je deze mening op?
Nee, jij wel? En waar ik mijn mening op baseer?
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Veel te lichte straffen
Kijk naar de gemiddelde voordeling voor Moord dat is nog net geen taakstraf. Daar moet minstens over de gehele linie 10 jaar boven op
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
veel te veel vrijheden in de gevangenis
Bijvoorbeeld dit verhaal en het verhaal dat Folkert van uit de Bajes ook voor andere gevangenen de juridische zaken mag regelen
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
veel te veel luxe in de gevangenis
TV op de kamer etc.

Ga zelf eens kijken tijdens een open dag in een gemiddelde jeugd Herberg zit je slechter
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:53:39 #92
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59125579
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, jij wel? En waar ik mijn mening op baseer?
[..]
De straf is geen vrijheid, niet zonder tv naar bed.
quote:
Kijk naar de gemiddelde voordeling voor Moord dat is nog net geen taakstraf. Daar moet minstens over de gehele linie 10 jaar boven op
[..]
Straffen kunnen best langer inderdaad, maar om de huidige straffen af te doen als een taakstafje gaat te ver.
quote:
Bijvoorbeeld dit verhaal en het verhaal dat Folkert van uit de Bajes ook voor andere gevangenen de juridische zaken mag regelen
[..]

TV op de kamer etc.
Je moet ze toch een beetje bezighouden?
quote:
Ga zelf eens kijken tijdens een open dag in een gemiddelde jeugd Herberg zit je slechter
Maar daar zit je korter en je kan de voordeur uitlopen als je wil.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59125586
Ik vind het allemaal behoorlijk ''krom'' in Nederland.

De moordenaar van Gerrit Jan Heijn, Ferdi E. kreeg tijdens zijn verblijf in de gevangenis
350.000 euro aan W.A.O. uitkering.

Dat geld heeft hij naast een hypotheek gebruikt om het huis te kunnen betalen.

Hij heeft toen lekker samen met zijn een luxe woonboerderij van 425.000 euro gekocht.

Toen kwam er ook (gelukkig) zoveel protest uit de samenleving dat dit dus nu niet meer kan.
Als je de gevangenis ingaat, stopt je w.a.o. of andere uitkering, ik weet niet of het gewoon
weer doorgaat als je eruit komt.

maar in ieder geval dat geval is me nog blijgebleven, vond ik ook ronduit belangelijk,
Ferdi E. lekker met zijn vrouw in een luxe boerderij en Mevr. Heijn moet levenslang
haar man missen

Nee sommige dingen in Nederland kloppen van geen kanten........
pi_59126347
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, jij wel? En waar ik mijn mening op baseer?
Ja ik wel, en ik ben van mening dat het voor alle Nederlanders die een mening hebben over gevangenisstraf goed zou zijn om eens een tijdje vast te zitten, al is het maar een paar uur. Zonder te weten hoe lang het gaat duren en met de zekerheid dat hun lot volledig in handen is van anderen. Opgesloten zitten is afschuwelijk.
quote:
Kijk naar de gemiddelde voordeling voor Moord dat is nog net geen taakstraf. Daar moet minstens over de gehele linie 10 jaar boven op
Gemiddeld krijg je in Nederland voor moord 6 jaar. Daar kun je van alles van vinden maar het afdoen 'met nog net geen taakstraf' dat neem je denk ik wel terug toch?
quote:
Bijvoorbeeld dit verhaal en het verhaal dat Folkert van uit de Bajes ook voor andere gevangenen de juridische zaken mag regelen
[..]

TV op de kamer etc.

Ga zelf eens kijken tijdens een open dag in een gemiddelde jeugd Herberg zit je slechter
In een jeugdherberg kan je naar buiten wanneer je dat wilt. Kan je mensen bezoeken, met vrienden omgaan wanneer je dat wilt en weer naar huis wanneer je dat wilt. In een gevangenis zit je het gros van de tijd alleen en achter slot en grendel.

Dat we geen regime meer hebben van water en brood en geen barbaarse omstandigheden, dat lijkt me een teken van beschaving.
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:27:54 #95
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_59126599
2500 euri is natuurlijk helemaal niks, maar het gaat om het principe. Die smerige rechtse krant is eropuit om mensen kapot te maken, de ene keer bij naam, een andere keer wordt een complete bevolkingsgroep gestigmatiseerd.
Volkert
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_59126640
Zelfs het wreedste beest uit de geschiedenis valt in vredestijd in een Westers land nog onder hetzelfde rechtssysteem als een willekeurige landgenoot met blanco strafblad. Ook in dit geval kan Volkert, net als andere Nederlanders, een aanklacht indienen vanwege smaad/laster. Ik snap de ophef dus niet echt.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_59126652
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:27 schreef ouderejongere het volgende:

Volkert
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:31:02 #98
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59126719
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:14 schreef Danny het volgende:

[..]

het wordt werkelijk steeds debieler in Nederland
Ja, je mag iemand van vanalles beschuldigen als hij een moord heeft gepleegd?
Terecht gewoon, hij had er niets mee te maken.
-
pi_59127532
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, tof, een zooi mensen van de straat slepen en die laten beslissen over het leven van iemand anders. Pak jij ook een willekeurige huisvrouw om je auto te repareren? Stap jij in een lift als je weet dat die is geďnstalleerd door een bakker?
Ook een bakker maakt wel eens een stomme fout, maar als alleen andere bakkers hem daarop mogen controleren en de klanten niets te zeggen hebben heb ik mijn twijfels over de kwaliteit van zijn produkten.

(En bijdeweg, mijn oom en opa waren allebei kantonrechters. )
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:00:07 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59127692
ik snap die volkert wel. hij is bang dat hij straks vermoord wordt als ie de gevangenis uitkomt. en zeker als hij ook de dader van die milieuman zou zijn. want we weten allemaal dat linkse mensen niet zo'n probleem hebben met moord als het een ander doel (hun eigen doel dus) heiligt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_59127705
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:06 schreef SCH het volgende:

[..]

MIsschien is het wel een heel goed voorbeeld van een reden om geen juryrechtspraak toe te passen. Bij mensen als Van de G. is het onmogelijk een objectieve onbevooroordeelde jury samen te stellen.
Wat een vanzelfsprekende minachting voor het redenatievermogen (en rechtsgevoel) van de gemiddelde burger.

Zo'n jury ligt natuurlijk onder een vergrootglas als ze die hufter gaan veroordelen. En uiteraard zullen er ook wijsneuzen zoals jij in zo'n jury plaatsnemen.

Een rechtenstudie is zo'n beetje de mavo van elke universiteit, en wordt zo goed als niet gecontroleerd door de maatschappij. Wmb moet daar verandering in komen wil men zich als burger verantwoordelijk (kunnen) blijven voelen voor de rechtstaat. Die bestaat niet alleen voor de burger, maar ook dankzij de burger. Dat wordt geloof ik nogal es vergeten door die mensen wiens politieke overtuiging hen voorschrijft dat zoveel mogelijk overheidsbemoeienis weldadig is, daar hou je immers de lage driften van het plebs mee in bedwang...

Communistische staten zijn immers ook niet democratisch 'om de burgers te beschermen tegen hun eigen stupiditeit'...
pi_59127764
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Wat een vanzelfsprekende minachting voor het redenatievermogen (en rechtsgevoel) van de gemiddelde burger.


Idd. Wat is daar mis mee ?
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:07:45 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59127890
gun die "deadman walking" die 2500 voor wat pakjes shag en potten pindakaas, hij heeft er in dit geval volkomert recht op.
en juryrechtspraak, nou nee, doe maar niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_59127926
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Idd. Wat is daar mis mee ?
Dat je je rechtspraak dan uit handen geeft aan gasten die hun studie zuipend en brallend door zijn gekomen, of aan een stelletje pedante mutsen die wegens hun schaamlippen omhooggepromoveerd zijn.

...maar we kunnen natuurlijk ook eisen stellen aan een jury, bijvoorbeeld een iqtestje vooraf.

Ik zat twee jaar geleden op 147. En jij?
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:12:32 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59128036
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Dat je je rechtspraak dan uit handen geeft aan gasten die hun studie zuipend en brallend door zijn gekomen, of aan een stelletje pedante mutsen die wegens hun schaamlippen omhooggepromoveerd zijn.

...maar we kunnen natuurlijk ook eisen stellen aan een jury, bijvoorbeeld een iqtestje vooraf.

Ik zat twee jaar geleden op 147. En jij?
ondanks je hoge iq denk ik toch dat je een onwerkelijk beeld hebt van mensen die juridisch onderlegd en werkzaam zijn. dat ze tijdens hun studie lekker wat borrels hebben genomen is geen maatstaf voor hun huidige functioneren.

knor.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:15:40 #106
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_59128132
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Dat je je rechtspraak dan uit handen geeft aan gasten die hun studie zuipend en brallend door zijn gekomen, of aan een stelletje pedante mutsen die wegens hun schaamlippen omhooggepromoveerd zijn.

...maar we kunnen natuurlijk ook eisen stellen aan een jury, bijvoorbeeld een iqtestje vooraf.

Ik zat twee jaar geleden op 147. En jij?
Ik weet het niet meer precies, maar zo rond het punt waar men zich realiseert dat iets als het hebben van een IQ boven een bepaalde grens geen enkele garantie biedt dat dat persoon dan ook gelijk in staat is om verstandige uitspraken te doen in een strafzaak.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_59128200
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]


Ik zat twee jaar geleden op 147. En jij?
Vanmiddag nog op 190. Maar toen moest ik in de ankers.
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:20:55 #108
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_59128296
Nu worden er aan het bekleden van een ambt als rechter ook wel iets meer eisen gesteld dan hier voorgesteld wordt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:30:17 #109
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59128600
Domme actie van De Telegraaf.
Géén kloon van tvlxd!
pi_59128946
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Dat je je rechtspraak dan uit handen geeft aan gasten die hun studie zuipend en brallend door zijn gekomen, of aan een stelletje pedante mutsen die wegens hun schaamlippen omhooggepromoveerd zijn.

...maar we kunnen natuurlijk ook eisen stellen aan een jury, bijvoorbeeld een iqtestje vooraf.

Ik zat twee jaar geleden op 147. En jij?
Oké, Albert Einstein. Dan doe je Nederlands recht er toch "gewoon" eventjes bij? Wat studeer je nu? Sterrenkunde, technische natuurkunde of een andere studie voor wereldvreemde hoogbegaafden? Of ben je er zo één met een abnormaal hoog IQ en kein Ausbildung.. Daar lopen er nogal veel van rond hier op Fok! .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_59129530
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Veel te lichte straffen, veel te veel vrijheden in de gevangenis, veel te veel luxe in de gevangenis
En dat heeft wat te maken met een krant die iemad ten onrechte beschuldigd van moord?
pi_59129562
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap die volkert wel. hij is bang dat hij straks vermoord wordt als ie de gevangenis uitkomt. en zeker als hij ook de dader van die milieuman zou zijn. want we weten allemaal dat linkse mensen niet zo'n probleem hebben met moord als het een ander doel (hun eigen doel dus) heiligt.
Oh, weten we dat allemaal? Ik denk dat je daar nogal alleen in staat hoor. Het is dan ook nergens op gebaseerd en een walgelijke insinuatie.
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:58:06 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59129585
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, weten we dat allemaal? Ik denk dat je daar nogal alleen in staat hoor. Het is dan ook nergens op gebaseerd en een walgelijke insinuatie.
ha! ik wist wel dat ik je hiermee een reactie zou ontlokken! missie completed.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_59129653
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Wat een vanzelfsprekende minachting voor het redenatievermogen (en rechtsgevoel) van de gemiddelde burger.
Nee, dat is geen minachting. Dat is juist erg realistisch en eerlijk. Het is onmenselijk om in een jury plaats te moeten nemen en ook onmogelijk om zaken aan het wetboek te toetsen. Dat is geen minachting hoor, want ik heb het ook over mezelf, ik kan dat niet en hoef dat niet te kunnen. Ieder zijn vak aub.
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:15:08 #115
122997 zquing
Drama Junk
pi_59130173
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

(en rechtsgevoel)
Daar ga je dus volledig de mist in, men hoort niet veroordeeld te worden op een gevoel, men hoort veroordeeld te worden door iemand die de wet bestudeerd heeft en een zo onpartijdig mogelijke beslissing neemt conform de wet
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_59130371
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:15 schreef zquing het volgende:

[..]

Daar ga je dus volledig de mist in, men hoort niet veroordeeld te worden op een gevoel, men hoort veroordeeld te worden door iemand die de wet bestudeerd heeft en een zo onpartijdig mogelijke beslissing neemt conform de wet
Ach joh, hij heeft het net aangedurft om anoniem vanachter een keyboard te claimen dat hij een IQ van 147 heeft, daar durf je toch niet tegenin te gaan?
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:22:48 #117
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_59130483
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:56 schreef ArchEnemy het volgende:
Ergens klopt er iets niet:
[..]

Meneer is niet veroordeeld voor een snelheidscollecte, maar voor zo'n beetje de meest smerige moord denkbaar.

Krijgt Balthasar Gerhards met dees jurisprudentie ook postuum eerherstel? Die pleegde ook een vrij ingrijpende politieke moord en werd zomaar gevierendeeld! Dat vonnis is voor de huidige maatstaven buitenproportioneel, en waarschijnlijk zonder juridische bijstand voltrokken.

Dat de rechtbank heeft bepaald dat Volkert een eervol man met een goede naam is, dat is toch gewoon gestoord. Ja, hij was liev voor beesjes en erg links, maar een grotere hufter zul je niet zo gauw vinden in de bak...

Ze moeten die rechtenstudies echt es wat moeilijker maken...
Ja de marteldood op Balthasar Gerhards was werkelijk buiten proporties inderdaad, voor dat hij werd gevierendeeld kreeg hij nog kokend lood in zijn mond gegoten en werd hij met brandende staven bewerkt
pi_59131398
Heel erg blij met standpunt van rechter
ze moeten snel de Telegraaf verbieden !
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:00:03 #119
138914 Slappy
ambtenaar
pi_59131783
Krijg je er van Telegraaf post zoveel onzin.Met hun hoeren tent in gevangenis artikel
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:02:06 #120
138914 Slappy
ambtenaar
pi_59131854
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:48 schreef Meki het volgende:
Heel erg blij met standpunt van rechter
ze moeten snel de Telegraaf verbieden !
Waarom haal je dan alle je topics Telegraaf erbij
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_59131925
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:15 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik weet het niet meer precies, maar zo rond het punt waar men zich realiseert dat iets als het hebben van een IQ boven een bepaalde grens geen enkele garantie biedt dat dat persoon dan ook gelijk in staat is om verstandige uitspraken te doen in een strafzaak.
Maar dan kun je wel meerdere feiten met elkaar in verband brengen.

En advocaten mogen ook wel es wat meer hun best doen om hun zaak zo helder mogelijk uit te leggen?

iedereweg, volgens mij hebben veel mensen een prima aanspreekbaar 'rechtsgevoel', en via dat instinct rechtspraak beoefenen maakt de rechtstaat weer van de mensen, en minder van de elite.

Noem me rechts en conservatief, maar ik heb iets met burgers en zelfbestuur. Linkse mensen zien natuurlijk liever een dwingende overheid (en noemen dat 'progressief' en 'democratisch').
pi_59132116
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is geen minachting. Dat is juist erg realistisch en eerlijk. Het is onmenselijk om in een jury plaats te moeten nemen en ook onmogelijk om zaken aan het wetboek te toetsen. Dat is geen minachting hoor, want ik heb het ook over mezelf, ik kan dat niet en hoef dat niet te kunnen. Ieder zijn vak aub.
Ik vertrouw erop dat jij dat kan. Echt, die studie wordt zwaaaar overschat. Theoretische natuurkunde, ok. Das stoer. Maar 'rechten'....

Ik vermoed dat het heel gezond is om de rechtspraak onder controle van de burgers te stellen. Al was het alleen maar om de binding tussen bestuur & burgers weer terug te krijgen.

Mijn vriendin zegt dat zo mooi: "De volksvertegenwoordigers denken dat wij regeringsvertegenwoordigers horen te zijn".

Van die dingen.
pi_59132154
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:15 schreef zquing het volgende:

[..]

Daar ga je dus volledig de mist in, men hoort niet veroordeeld te worden op een gevoel, men hoort veroordeeld te worden door iemand die de wet bestudeerd heeft en een zo onpartijdig mogelijke beslissing neemt conform de wet
Ja hehe. Een wiskundige grafiek teken je ook niet 'op je gevoel'... Het is juist dat rechtsgevoel dat ervoor zorgt dat je niet corrupt gaat lopen doen. Mensen zijn niet alleen maar dom en egocentrisch hoor.
pi_59132875
Wat een gebagger hier Lukt het nog om ontopic verder te gaan?
wat posts verwijderd

[ Bericht 27% gewijzigd door paddy op 04-06-2008 23:44:03 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_59133166
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:38 schreef paddy het volgende:
Wat een gebagger hier Lukt het nog om ontopic verder te gaan?
wat posts verwijderd
Nee, nou niet meer.

Ik probeerde de gemeente duidelijk te maken dat de rechtspraak in dit land niet het toppunt van erudiete kennisvergaring is, vanuit een persoonlijke ervaring. Volkert zijn 'eer' moet 'beschermd' worden tegen onwelgevallige veronderstellingen? Pleur toch op, die man heeft geen functionerend geweten.

Het was overigens Pim's idee om de burgers weer verantwoordelijkheden te geven, zodat ze zich betrokken zouden gaan voelen in het uitoefenen van hun functies. Een rechter die een politieke terrorist in bescherming neemt tegen verdachtmakingen omdat het zijn tere ziel zou kunnen kwetsen is de weg kwijt.

En dat komt m.i. omdat de rechtspraak niet gecontroleerd mag worden.

Maar goed, dat 'dwaalt' dus te ver af, ik ben al weg.
pi_59141918
Dat Volkert van der G met succes klaagt over het gegeven dat zijn naam ten onrechte met een bepaalde moordzaak in verband wordt gebracht, vind ik terecht. Dat hij daarvoor een genoegdoening ontvangt, valt ook nog te verdedigen. Het gegeven argument is echter tenenkrommend: hij zijn in zijn goede naam en eer zijn aangetast.

Welke goede naam? Die van moordenaar? Nog even en het Oostenrijkste incestmonster kan zich met succes verweren tegen een verkeersboete, omdat hij in zijn goede naam en eer is aangetast.

Op basis van het feit dat Volkert van der G een veroordeeld moordenaar is, had de rechter naar mijn idee tot het oordeel moeten komen dat Van der G geen recht op een schadevergoeding heeft, omdat het daarvoor gebruikte argument niet opgaat.
pi_59142037
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:55 schreef Elfletterig het volgende:
Dat Volkert van der G met succes klaagt over het gegeven dat zijn naam ten onrechte met een bepaalde moordzaak in verband wordt gebracht, vind ik terecht. Dat hij daarvoor een genoegdoening ontvangt, valt ook nog te verdedigen. Het gegeven argument is echter tenenkrommend: hij zijn in zijn goede naam en eer zijn aangetast.

Welke goede naam? Die van moordenaar? Nog even en het Oostenrijkste incestmonster kan zich met succes verweren tegen een verkeersboete, omdat hij in zijn goede naam en eer is aangetast.

Op basis van het feit dat Volkert van der G een veroordeeld moordenaar is, had de rechter naar mijn idee tot het oordeel moeten komen dat Van der G geen recht op een schadevergoeding heeft, omdat het daarvoor gebruikte argument niet opgaat.
Het is volgens mij eerder zo dat de Telegraaf hetzelf als belangrijkste argument gebruikt heeft, zij stelden dat ze het konden doen omdat Volkert van der G. toch al niet meer in zijn goede naam en eer kon worden aangetast. Het is een formulering die volgens mij afkomstig is van De Telegraaf. De rechter heeft dat afgewezen en daardoor is die formulering in de stukken terecht gekomen.
pi_59142393
Dat Volkert van der Graaf niet van onbesproken gedrag is, heeft wel een rol gespeeld bij de beslissing van de rechtbank, dwz hierdoor is de schadevergoeding lager uitgevallen.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:12:17 #129
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59142407
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:55 schreef Elfletterig het volgende:

Het gegeven argument is echter tenenkrommend: hij zijn in zijn goede naam en eer zijn aangetast.
Dat zei de advocaat van Volkert.
Géén kloon van tvlxd!
pi_59142466
quote:
Kassa voor Volkert
door een onzer verslaggevers

AMSTERDAM - Dat Volkert van der G. is veroordeeld voor de moord op Fortuyn maakt niet dat hem geen bescherming van eer en goede naam meer toekomt.

Met die constatering nam de rechtbank in Amsterdam het gisteren op voor Van der G., die een bodemprocedure tegen dagblad De Telegraaf had aangespannen. De krant moet Van der G. op last van de rechter zelfs 2500 betalen wegens een deels "onrechtmatige publicatie". Van der G. had 9500 euro geëist. In juli 2006 publiceerde deze krant een artikel onder de kop 'Bewijs tegen Van der G. steeds concreter'. Op basis van een geheim politierapport werd daarin gesteld dat er aanwijzingen waren dat Van der G. betrokken was bij de moord op milieuambtenaar Chris van der Werken in 1996 in Nunspeet.

Van der G. vond dat er sprake was van schending van zijn privacy en aantasting van zijn eer en goede naam. De rechtbank meent nu dat hij wel degelijk recht heeft op bescherming van eer en goede naam. Als publieke figuur heeft hij weliswaar meer media-aandacht te dulden dan een ander, maar hij is niet vogelvrij. Hij mag door de media niet lichtvaardig verdacht worden gemaakt voor andere misdrijven dan waarvoor hij is veroordeeld, zo redeneert het vonnis.


Levenssfeer


De rechter bestrijdt niet dat De Telegraaf over het rapport mocht publiceren, maar oordeelt dat Van der G.'s recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer "in dit geval " zwaarder weegt dan de uitingsvrijheid van de krant, zodat deze onrechtmatig jegens hem heeft gehandeld, ook al omdat uit het bewuste rapport zou blijken dat Van der G. juist níét als verdachte van de moord in Nunspeet kon worden aangemerkt. De rechter spreekt van "eenzijdige en selectieve berichtgeving".

Bij de vaststelling van de schadevergoeding heeft de rechtbank o.a. in aanmerking genomen dat Van der G. "niet van onbesproken gedrag is", publicatie van het rapport níét onrechtmatig was, en dat in andere media ook al verband was gelegd tussen Van der G. en de moord in Nunspeet.
Uit de Telegraaf
pi_59142540
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:11 schreef StaalPaal het volgende:
Dat Volkert van der Graaf niet van onbesproken gedrag is, heeft wel een rol gespeeld bij de beslissing van de rechtbank, dwz hierdoor is de schadevergoeding lager uitgevallen.
Volkje krijgt z'n eer pas terug als hij een functionerend geweten laat zien, zo van 'sorry'. Als hij vervolgens z'n berouw in iets nuttigs omzet krijgt hij weer een beetje een goede naam.

Leg de TG dan gewoon een boete op die naar een goed doel gaat ofzo...
pi_59142729
Hij moet de erfgenamen van Fortuyn nog een schadevergoeding geven (bron), misschien vind je dat een goed doel?
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_59142807
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

In een rechtsstaat wel.
Welke rechtsstaat????????????????????????????????????????
Sportieve inbreng
pi_59142843
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:28 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Welke rechtsstaat????????????????????????????????????????
Nederland!
pi_59142978
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Nederland!
...maar de interpretatie en uitvoering van de wetten van die rechtstaat is in handen van een kleine elite.

Is dat nou verstandig.

Als de bakkers in een vereniging boven de voedselwet staan zul je je klachten over oud brood ook niet meteen gehonoreerd zien lijkt me, krijg je zo van:

"Wij zijn Bakkers, laat het bakken van brood nou maar aan ons over"

"Ja maar het is niet te vreten"

"Oh, heb jij op de bakkersvakschool gezeten soms?"
pi_59143092
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:34 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

...maar de interpretatie en uitvoering van de wetten van die rechtstaat is in handen van een kleine elite.

Is dat nou verstandig.
Ja, ik vind van wel. Ik vind dat dat nog veel te weinig is. Er is een tendens om het volk er bij te betrekken. Ik ben zelf een groot voorstander van 'terug naar de elite'. Dat is nu juist helemaal niet zo aan de hand. Maar het is een heel andere discussie, wel een leuke, maar nieuw topic misschien?
pi_59143271
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, ik vind van wel. Ik vind dat dat nog veel te weinig is. Er is een tendens om het volk er bij te betrekken. Ik ben zelf een groot voorstander van 'terug naar de elite'. Dat is nu juist helemaal niet zo aan de hand. Maar het is een heel andere discussie, wel een leuke, maar nieuw topic misschien?
..dat is toch wat er bij zo'n uitspraak als deze misgaat? De rechterlijke macht wordt niet gecontroleerd. Daar worden mensen lui van (is een vrij bekend feit). Ik zeg niet dat het opiniepanel van Twee Vandaag de rechtspraak over moet nemen, wel dat je de uitvoering van het resultaat van een volksvertegenwoordiging (de wetten) niet moet afsnijden van controle.

Ministers kunnen zelfs naar huis gestuurd worden. Waarom rechters niet?
pi_59143363
Rechters worden wel degelijk gecontroleerd.
pi_59143453
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:46 schreef SCH het volgende:
Rechters worden wel degelijk gecontroleerd.
Mmm. Dan hebben wij andere opvatting over 'degelijkheid'...
pi_59143470
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:43 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Ministers kunnen zelfs naar huis gestuurd worden. Waarom rechters niet?
Omdat dat politieke dwang (als jij je baantje wilt houden benoem jij hem schuldig) tegengaat

En ja, de rechterlijke macht wordt wel gecontroleerd, alleen niet door de uitvoerende macht.

De rechterlijke macht kan worden gecontroleerd door middel van openbaarheid van zittingen, openbaarheid van uitspraken, goed klachtrecht en zicht op belangenverstrengeling (nevenfunctieregisters).

Lees anders meer op http://en.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
pi_59143692
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:49 schreef Xith het volgende:

[..]

Omdat dat politieke dwang (als jij je baantje wilt houden benoem jij hem schuldig) tegengaat
Zijn al die landen met juryrechtspraak dan broeinesten van corruptie?
quote:
En ja, de rechterlijke macht wordt wel gecontroleerd, alleen niet door de uitvoerende macht, lees anders meer op http://en.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
Ik snap wel hoe het werkt, maar weet uit eigen ervaring dat de rechterlijke macht een eiland in de rechtstaat is. Dat principe lijkt mij verkeerd.

De burgers worden in het tegenkoppelproces zo goed als buitenspel gezet.

We zien in Nederlandse bedrijven steeds vaker een platte structuur, en dat lijkt -middels een goed lopende communicatie- nog te werken ook. Waarom niet zo'n beleid bij de rechters?

Dit is een voorbeeld van een ondoordachte, luie uitspraak, en staat niet op zichzelf.

Je zou eens moeten onderzoeken hoevaak er een roofjunk zonder veroordeling de straat weer opgezet is door een knuffelrechter om misbruik van zijn achtenveertigste kans te kunnen maken...
pi_59149477
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:11 schreef StaalPaal het volgende:
Dat Volkert van der Graaf niet van onbesproken gedrag is, heeft wel een rol gespeeld bij de beslissing van de rechtbank, dwz hierdoor is de schadevergoeding lager uitgevallen.
Ik vind het jammer dat het slechts een rol heeft gespeeld. Het was een veel beter signaal geweest wanneer de rechter alleen een voorwaardelijke boete aan de De Telegraaf had uitgedeeld, of een symbolische boete van 1 euro, in plaats van deze moordenaar (want dat IS en BLIJFT het) te belonen met 2500 euro. Het is namelijk niet zomaar iets wat deze man achter zijn naam heeft staan: een politieke moord op een lijsttrekker, vlak voor verkiezingen.

Ik moest trouwens ook denken aan de zaak Mohammed B. En dan bedoel ik NIET zijn veroordeling voor de moord op Theo van Gogh, maar wat er gebeurde toen hij werd aangeklaagd voor zijn rol in de Hofstadgroep:
quote:
Justitie eist geen extra straf tegen Bouyeri
Het Openbaar Ministerie zal vandaag waarschijnlijk geen extra celstraf eisen tegen Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh. De aanklagers zouden de rechter wel willen vragen Bouyeri te veroordelen.

De officier van justitie leest op dit moment in de rechtszaal het requisitoir voor en moet nog bekendmaken welke straffen worden geëist in het proces tegen de dertien leden van de Hofstadgroep.

Maar nu stellen bronnen al dat het Openbaar Ministerie (OM) tegen Bouyeri, een van de dertien, vanmiddag geen celstraf wil eisen. Reden is dat Bouyeri al tot levenslang is veroordeeld voor de moord op Van Gogh. Formeel mag justitie straf eisen, maar dat heeft weinig zin. Hij kan geen extra straf uitzitten.
Bron: Elsevier

Het justitiële apparaat in Nederland geeft de verkeerde signalen af, is mijn voornaamste bezwaar.
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:20:42 #143
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_59149737
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:10 schreef Elfletterig het volgende:

Het justitiële apparaat in Nederland geeft de verkeerde signalen af, is mijn voornaamste bezwaar.
Hmm, de signalen die ze afgeven: Je mag niet zomaar, als landelijk dagblad, opiniemaker en nieuwsbrenger, stellen dat iemand een moord gepleegd heeft ook al is hij voor justitie al jaren geen verdachte meer. En: als je al voor de rest van je leven achter de tralies zal zitten, tot je dood, dan gaan we geen moeite verspillen aan het eisen van extra celstraf, met het huidige cellentekort willen we geen rottend lijk bewaren.

Heel verkeerde signalen inderdaad.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_59150146
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat het slechts een rol heeft gespeeld. Het was een veel beter signaal geweest wanneer de rechter alleen een voorwaardelijke boete aan de De Telegraaf had uitgedeeld, of een symbolische boete van 1 euro, in plaats van deze moordenaar (want dat IS en BLIJFT het) te belonen met 2500 euro. Het is namelijk niet zomaar iets wat deze man achter zijn naam heeft staan: een politieke moord op een lijsttrekker, vlak voor verkiezingen.
Het signaal was dan veel eerder geweest: foei, foei Telegraaf het mag niet hoor, u mag eigenlijk niet iemand die iets niet gedaan heeft, daar in de krant toch openljik van beschudligen voor honderdduizenden lezers, beetje stout, we geven u een symbolische boete want het is echt foei.

Natuurlijk gaat het hier inderdaad niet zozeer om die straf. Juist een onvoorwaardelijke boete is heel erg terecht en noodzakelijk. Liever had ik nog een grote rectificatie op de voorpagina gehad dan die boete. Om duidelijk te maken dat de Telegraaf de persvrijheid misbruikt. Want de feiten moeten kloppen, zonder aanziens des persoons.
pi_59151723
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:19 schreef Danny het volgende:

[..]

hij is een achterlijke moordenaar. of hij er nou 1 of 2 vermoord heeft doet niet echt terzake.
Misschien moet je eens met Kim Jung Il gaan praten, die kijkt ook niet zo nauw.
pi_59383386
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, ik vind van wel. Ik vind dat dat nog veel te weinig is. Er is een tendens om het volk er bij te betrekken. Ik ben zelf een groot voorstander van 'terug naar de elite'. Dat is nu juist helemaal niet zo aan de hand. Maar het is een heel andere discussie, wel een leuke, maar nieuw topic misschien?
Helaas is "de elite" verworden tot laffe dhimmy'lite.
Sportieve inbreng
pi_59383713
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:03 schreef misdaadforum het volgende:
Die is een zakcentje aan het sparen voor als ie dadelijk op verlof mag.....
Dat hoeft 'ie niet eens. Dat doet de overheid wel voor hem. Die gozer is multimiljonair als hij vrijkomt.

Wel spreek ik de hoop uit dat hij dan alsnog de kogel krijgt.
Ik heb scháááit!!!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:16:51 #148
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59384214
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 10:31 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:

[..]

Dat hoeft 'ie niet eens. Dat doet de overheid wel voor hem. Die gozer is multimiljonair als hij vrijkomt.
quote:
Wel spreek ik de hoop uit dat hij dan alsnog de kogel krijgt.

Laten we de doodstraf weer invoeren
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59385437
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 11:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Volkert geniet diverse (hoge) uitkeringen. Die blijven gewoon doorlopen terwijl hij in de bak zit. Wist je dat nog niet?
quote:

Laten we de doodstraf weer invoeren
Is ook prima, maar dat is niet waar ik op doelde.
Ik heb scháááit!!!
pi_59387007
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:04 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Maar dan kun je wel meerdere feiten met elkaar in verband brengen.

En advocaten mogen ook wel es wat meer hun best doen om hun zaak zo helder mogelijk uit te leggen?

iedereweg, volgens mij hebben veel mensen een prima aanspreekbaar 'rechtsgevoel', en via dat instinct rechtspraak beoefenen maakt de rechtstaat weer van de mensen, en minder van de elite.

Noem me rechts en conservatief, maar ik heb iets met burgers en zelfbestuur. Linkse mensen zien natuurlijk liever een dwingende overheid (en noemen dat 'progressief' en 'democratisch').
Advocaten doen juist hun best om hun zaak zo helder mogelijk uit te leggen, dat daarbij een taalvorm ontstaat die als lastig ervaren wordt is bijzaak.

Dit topic zelf is een uitstekend voorbeeld dat het rechtsgevoel van mensen onbruikbaar is. Er wordt van alles gegild en dat alleen op basis van wie er vermoord is. Dat mag niet meespelen en gelukkig is dat met deze uitspraak ook niet gebeurd.
pi_59399261
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:33 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:

[..]

Volkert geniet diverse (hoge) uitkeringen. Die blijven gewoon doorlopen terwijl hij in de bak zit. Wist je dat nog niet?
[..]

Is ook prima, maar dat is niet waar ik op doelde.
Nou, dat wist ik niet. Welke hoge uitkeringen geniet Volkert dan? En welke uitkeringen blijven doorlopen als je in de bak zit?
Verder dacht ik dat hij erg geďsoleerd zit, dus een lekker leven is het sowieso niet.

Ik ben heel benieuwd naar je antwoorden!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_59399494
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, dat wist ik niet. Welke hoge uitkeringen geniet Volkert dan?
Onder andere een maximale WAO-uitkering.
quote:
Verder dacht ik dat hij erg geďsoleerd zit, dus een lekker leven is het sowieso niet.
Hij is toch autistisch, dus dat boeit hem geen reet.
Ik heb scháááit!!!
pi_59400311
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:06 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:

[..]

Onder andere een maximale WAO-uitkering.
[..]

Hij is toch autistisch, dus dat boeit hem geen reet.
Oh, waarom dan een maximale WAO? Hij werkte toch, en is toch niet arbeidsongeschikt?

Hoe weet jij dat nou wat hem boeit?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_59402155
quote:
Op zondag 15 juni 2008 02:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, waarom dan een maximale WAO? Hij werkte toch, en is toch niet arbeidsongeschikt?

Hoe weet jij dat nou wat hem boeit?
Hij is een keyboard warrior, die weten alles!
pi_59402252
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:14 schreef Danny het volgende:

[..]

het wordt werkelijk steeds debieler in Nederland
Inderdaad de roddelpers wordt eindelijk aangepakt. Het kan toch niet zo zijn dat je onwaaarheden over iemand gaat publiceren??
pi_59402834
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:06 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:
Onder andere een maximale WAO-uitkering.
nee
quote:
Als u in een gevangenis, een huis van bewaring (tijdens voorlopige hechtenis), een penitentiaire inrichting of een tbs-kliniek verblijft, heeft u geen recht op een uitkering. Dat staat in de Wet socialezekerheidsrechten gedetineerden. Alleen als u voor een gedeelte van uw straf buiten de strafinrichting verblijft, komt u mogelijk in aanmerking voor een uitkering.
http://tinyurl.com/5a396j
quote:
Hij is toch autistisch, dus dat boeit hem geen reet.
huh .. lees je anders even in
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger

maar ja, wat verwacht je ook van een barbaar die na het uitzitten van de straf hoopt op 'dat hij dan alsnog de kogel krijgt.', zulke mensen nemen het niet zo nauw met de wet en de waarheid ..


anyway, goed dat de Telegraaf met zijn leugenachtige berichtgeving eindelijk eens op het matje geroepen wordt, jammer dat dat nou net moet gebeuren met een figuur als dit
pleased to meet you
  zondag 15 juni 2008 @ 16:36:38 #157
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59408209
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:46 schreef moussie het volgende:
anyway, goed dat de Telegraaf met zijn leugenachtige berichtgeving eindelijk eens op het matje geroepen wordt, jammer dat dat nou net moet gebeuren met een figuur als dit
De zaak is toch nooit opgehelderd? Wie zegt dat het leugens zijn enkel omdat het nooit bewezen is?
pi_59408485
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:46 schreef moussie het volgende:

[..]

nee
Ja.

Dit is juist aangepast nadat bleek dat Volkert ongegeneerd in de gevangenis z'n zakken kon gaan zitten vullen. Maar dit gaat helaas niet in met terugwerkende kracht. M.a.w.: Volkert zit in de bajes ongegeneerd z'n zakken te vullen.

En hij is zeker niet de eerste: Ferdi E. was ook dik miljonair nadat hij onlangs was vrijgelaten. Van z'n opgespaarde uitkering.
quote:
Nota bene van je eigen link:
quote:
Asperger wordt tot het autismespectrum gerekend.
Zo, nu niet meer misplaatst bijdehand doen hoor, dat is nogal irritant.
Ik heb scháááit!!!
pi_59408499
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:36 schreef charleen het volgende:

[..]

De zaak is toch nooit opgehelderd? Wie zegt dat het leugens zijn enkel omdat het nooit bewezen is?
Ik heb het niet zo goed gevolgd, dus precies zou ik het niet weten, maar volgens mij zei het door de Telegraaf aangehaalde rapport nou juist dat er geen aanwijzingen waren waaruit betrokkenheid zou blijken, dus waar slaat het op om dan het tegendeel te blijven beweren ?

Maar jij zou het dus goed vinden als er morgen in de krant te lezen is dat jij <vul je nachtmerrie naar keuze in> bent, maakt niet uit dat het nooit bewezen is, het zou best eens waar kunnen zijn ?
pleased to meet you
pi_59408791
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:52 schreef EvaLeonieHerfkens het volgende:

[..]

Ja.

Dit is juist aangepast nadat bleek dat Volkert ongegeneerd in de gevangenis z'n zakken kon gaan zitten vullen. Maar dit gaat helaas niet in met terugwerkende kracht. M.a.w.: Volkert zit in de bajes ongegeneerd z'n zakken te vullen.

En hij is zeker niet de eerste: Ferdi E. was ook dik miljonair nadat hij onlangs was vrijgelaten. Van z'n opgespaarde uitkering.
en hoeveel jaar uitkering heeft die dan gevangen gezeten voor dit werd ingevoerd ?
quote:
Nota bene van je eigen link:
[..]

Zo, nu niet meer misplaatst bijdehand doen hoor, dat is nogal irritant.
het hoort bij het spectrum, klopt .. maar dat is dus nogal breed, en ook de mate waarin het functioneren beďnvloed wordt verschilt nogal, een heleboel 'autisten' functioneren gewoon in de maatschappij, zover ik weet ook Volkert, die zat gewoon te werken .. ?
Dus had die wel een uitkering die doorliep toen die de gevangenis inging, dacht het niet .. Ferdi E. wel, en aan hand van oa die gegevens is er idd een eind aan gekomen ..

Maar vertel, jij bent er dus van overtuigd dat die ziek is, autistisch ?
Hoe ziek ben je dan, als je een ziek mens na het uitzitten van zijn straf alsnog de kogel toe wenst ?
Welkom in Barbarije, waar de volkswoede U wel alsnog zal berechten nadat U Uw straf hebt uitgezeten ? What's next, stenigen in het openbaar .. leef je lekker uit ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')