toch zou dat een beetje flauw zijn he, scheelt maar 2 kilo en je kan aantonen dat de auto lichter isquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:09 schreef Klonk het volgende:
volgens mij gaan ze uit van het gewicht wat de fabrikant aangeeft en kun jij daar weinig aan veranderen
en wat dacht je ervan om het te vertikken de motorkap open te doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
met lege tank aankomen bij wegenzelf naar binnenduwen
mwa, mensen die autos importeren halen ook veel accesoires eraf om daar dan geen bpm over te betalen. eenmaal op kenteken schroeven ze al die dingen er weer op dus zo gek is het nou ook weer nietquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:26 schreef Xtr3mE het volgende:
Lijkt me sterk dat zit zo kan, stel voor je brengt je auto daar zonder reserve wiel, 165 bandjes met stalen wielen, en nog wat van die kleine dingen, zij keuren hem en als je weer thuis bent zet je alles weer terug. Zij weten dan ook wel neem ik aan
Geloof wel dat ze die wet willen veranderen (natuurlijk in ons nadeel).quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:15 schreef Den_Haag het volgende:
Yep. type goedkeuring.
dan heb je toch een hele andere auto? en een nieuwe keuring nodig?quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:26 schreef 1299 het volgende:
Maargoed even voor de theorie. Wat als je alles eruit raust en plaatwerk door carbonfiber vervang etc.
Nee hoor als de motorcode e.d. maar hetzelfde blijft.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan heb je toch een hele andere auto? en een nieuwe keuring nodig?
Heel simpel dus, je gooit 2 liter benzine in de tank, maakt even een spanningsgever aan de tankmeter die de spanning doorgeeft van een halfvolle tank, en als je het contact aanzet meet de brandstofmeter halfvolquote:Op donderdag 31 juli 2008 14:30 schreef SlayrNeo het volgende:
Hoi allemaal,
Ik was ook nieuwsgierig en heb dus even RDW gemaild. Volgens hen mag je bumpers, motorkappen, spatborden, zijschermen enz veranderen(in mijn geval door polyester/ GFK uitwisselen) om op een lager gewicht uit te komen. Het opnieuw wegen van je auto kost dan 5euro. Je auto moet dan wel met reservewiel(of thuisbrenger) en halve tank brandstof hebben.
Hopelijk hebben meer mensen wat aan het antwoord van het RDW en rijden we straks allemaal 1-2 gewichtklasses lager en zijn we 80euro per gewichtklasse goedkoper uit(in mijn geval dan)![]()
Grtz,
Nick
Of je zorgt er bij nieuwere auto's voor dat je ze laat wegen in de zomer. De benzine zet dan volgens mij ietsjes uit waardoor je tog een paar liter/kg kan besparen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heel simpel dus, je gooit 2 liter benzine in de tank, maakt even een spanningsgever aan de tankmeter die de spanning doorgeeft van een halfvolle tank, en als je het contact aanzet meet de brandstofmeter halfvol
Ik zou dit overigens alleen doen bij oudere auto's zonder al te veel elektronica
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |