Eensch!quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wie vindt hier allemaal dat Doodkapje op de meeting met een akoestische gitaar om midden op een druk terras 'Never Gonna Give You Up' moet coveren? (6).
Dan zitten wij wel op een ander terras hoop ikquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wie vindt hier allemaal dat Doodkapje op de meeting met een akoestische gitaar om midden op een druk terras 'Never Gonna Give You Up' moet coveren?.
Voor!!!quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wie vindt hier allemaal dat Doodkapje op de meeting met een akoestische gitaar om midden op een druk terras 'Never Gonna Give You Up' moet coveren?.
Toffe versterker man! Is hij alleen voor slaapkamergebruik of treed je er ook mee op?quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Zo, ik heb mijn Fender Blues Jr., die ik nog geen drie maanden had, weer ingeruild. Er stond een fantastische tweedehandse Laney VC30-112. Ik heb niks bij hoeven te leggen terwijl de prijs van de Laney hoger was dan ik voor de Blues Jr. nieuw heb betaald
.
En we hebben nog een brakke barkeeper nodig die over de bar springt (ja ik ben te vaak gerickrolledquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:02 schreef Doodkapje het volgende:
Maar dan moeten jullie allemaal wel van die goedkoop foute achtergrondstemmetjes doen
...die meet komt toch pas in 2012
Ik kan tegelijkertijd als die neger in die clip fungeren...quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:05 schreef SNArky het volgende:
[..]
En we hebben nog een brakke barkeeper nodig die over de bar springt (ja ik ben te vaak gerickrolled).
Ik stem ook voorquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Voorlopig slaapkamergebruik en jamsessies, na de zomervakantie hopelijk optredens. Maar hij is inderdaad echt te gek. Klinkt een stuk donkerder dan die Blues Jr. en dat vind ik positiefquote:Op donderdag 5 juni 2008 21:21 schreef SNArky het volgende:
[..]
Toffe versterker man! Is hij alleen voor slaapkamergebruik of treed je er ook mee op?
Alsof ik jullie stelletje lamhazen wil tegenkomen =(quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:41 schreef Witchfynder het volgende:
Dus 19 juli valt sowieso af..
Dribbel_? DK? Cynic? Dean? Brian? Jorik? Etc?
Gewoon nieuwe naam, oude zoog zo langzamerhand.quote:
Toen ik begon met lezen, had ik een slechtere grap verwacht.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 07:08 schreef Aresdreams het volgende:
zoog ie maar echt dean, dan was ie nog nuttig als schoonmaker
M'n vriendin ook, maar die doe ik toch ook niet weg.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 06:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gewoon nieuwe naam, oude zoog zo langzamerhand.
Kut, je verpest m'n grapquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Toen ik begon met lezen, had ik een slechtere grap verwacht..
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je zat te typen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:44 schreef Aresdreams het volgende:
ik ook witchmaar gelukkig bedacht ik me
Dat lijkt er meer opquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:40 schreef ikheetmartijn het volgende:
Oh ik bedoel: BIER!, TIETEN!, WEEKEND!
Hehehe ja even niet aan gedacht dat het al weer vrijdag isquote:
Zo heb ik hem gestemd (van gitaarnet geplukt):quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:57 schreef Aresdreams het volgende:
12-snaar met ingebouwde tuner ftw
heb je de b en e op gelijke hoogte gestemd, of net iets offtune van elkaar, zodat je een mooier voller geluid krijgt?
Ja dat vond ik zelf ook wel.quote:
Gewoon gedubbeld dus.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:57 schreef Aresdreams het volgende:
12-snaar met ingebouwde tuner ftw
heb je de b en e op gelijke hoogte gestemd, of net iets offtune van elkaar, zodat je een mooier voller geluid krijgt?
op die manier staat mijn ibanez ook gestemdquote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:30 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wbremer
28-05-2002, 21:23
Heren,
Een 12 snarige gitaar dient als volgt gestemd te worden. (And this is the only proper way)
Men kope een set voor de 12 snarige gitaar (He, he...)
Van bovenaf gezien (Dikke E zijde):
1. Een dunne E, (Ik zeg dunne E maar dit staat op de set met een bepaalde dikte aangegeven,. Je kunt ook zeggen de Contra snaar), dan een gewone E snaar (Als bij een 6 snarige) De dunne E stem je een oktaaf hoger.
2. Een dunne A, dan een dikke A snaar. De dunne A stem je een oktaaf hoger.
3. Een dunne D, dan een gewone D snaar. De dunne D stem je weer een oktaaf hoger.
4. een dunne G snaar, dan een dikke G snaar. Deze dunne G snaar stem je ook weer een oktaaf hoger. Noot: Let erop dat je een omwonden dikke G snaar bij de set krijgt. Deze klinkt voller. Kom ik zo nog op terug.
5. Een dunne B snaar en nog een dunne B snaar (Even dik zoals je wilt. Deze stem je zoals een normale B snaar echter, met EEN restrictie. Zorg ervoor dat alle twee de snaren niet PRECIES hetzelfde staan, doch dat er een heel klein beetje toonverschil in zit; dit om de klank mooier te krijgen.
6. Een dunne E snaar en nog een dunne E snaar (Even dik zoals je wilt. Deze stem je zoals een normale E snaar echter, met EEN restrictie. Zorg ervoor dat alle twee de snaren niet PRECIES hetzelfde gestemd staan, doch dat er een heel klein beetje toonverschil in zit; dit om de klank mooier te krijgen. "Net er tegenaan" zogezegd.
Om nog even terug te komen op mooie klank: koop een set Fosfor-Bronze van Martin. Ontzettend goede snaren, mooie klank en houden deze erg lang vast. Bijkomend voordeel: ze zijn NIET KAPOT te krijgen....
Jazekers helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
klinkt wel meesterlijk, zo een 12-snaar
De akoestische gitaar op onze CD is ook 12-snarig.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
op die manier staat mijn ibanez ook gestemd
alleen iets meer dan een klein beetje toonverschil tussen de beide B en E snaren
klinkt wel meesterlijk, zo een 12-snaar
Attention Deficiency Disorder.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja of het moet echt niet langdradig worden. Metallica heb ik altijd zoiets van "hey vet" maar dan blíjft het maar doorgaan en na een tijdje heb ik dan zoiets van
![]()
en dan ga ik een tosti eten.
Seek & Destroy schoolvoorbeeld voor zoeits![]()
St Anger was al een stuk beter te doen geweest als die nummers niet allemaal 8 minuten duurden. Denk je dat het afgelopen is, komt er weer zo'n riffje met het volume wat teruggedraaid en begint het hele nummer opnieuw!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja of het moet echt niet langdradig worden. Metallica heb ik altijd zoiets van "hey vet" maar dan blíjft het maar doorgaan en na een tijdje heb ik dan zoiets van
![]()
en dan ga ik een tosti eten.
Seek & Destroy schoolvoorbeeld voor zoeits![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |