quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:16 schreef The_Dean het volgende:
Nee, als ze nu gewoon een site maken waar het simpel op staat.
Ik zoek D7, Gsus4, Am, Am7, Bm7 en Em7 nog in powerchord notatie.
Wie?
Alsof een powerchord ooit moeilijk te vinden is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:32 schreef Aresdreams het volgende:
das toch een van de makkelijkste om te vinden?
haha dude, nog alcohol in je bloed zitten ofzo?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:16 schreef The_Dean het volgende:
Nee, als ze nu gewoon een site maken waar het simpel op staat.
Ik zoek D7, Gsus4, Am, Am7, Bm7 en Em7 nog in powerchord notatie.
Wie?
En dat dan in tegenstelling tot mensen als witch daardoor degenereren we weer als de pest, voor je het weet lopen we weer met een staart rondquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:36 schreef Doodkapje het volgende:
Ben ik de enige die hier Dean ziet evolueren?! Eerst waren het alleen getalletjes en X-jes... nu worden het echte akkoordnamen... straks arpeggio's... pentatonische ladders...
-1.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En dat dan in tegenstelling tot mensen als witch daardoor degenereren we weer als de pest, voor je het weet lopen we weer met een staart rond
Welke gitaar?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:36 schreef Jorikjet het volgende:
beetje aan het rond mailen naar gasten om me gitaar te ruilen tegen een gibson!
Sterker nog, Em7 is nog veel makkelijker dan welk powerchord dan ook:quote:Op donderdag 5 juni 2008 07:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, maar Dean, je kunt niet alle akkoorden als een powerchord spelen. Dan krijg je heel andere noten en dan klinkt het anders..
Een D7 bestaat bijv uit D-A-C-F#. Nou is D-A wel een powerchord, dus daar kom je wel mee weg misschien, maar dat is niet altijd zo..
Zoek zo'n chord diagram op google, die zijn makkelijk te volgen. Sommige van die akkoorden die je noemt zijn ook niet moeilijk, zoals Am:
[ afbeelding ]
Ik pak hem bijv met mijn middelvinger op de D-snaar, ringvinger op de G-snaar en wijsvinger op de B-snaar. Maar als je alleen de eerste drie noten pakt, kom je er ook wel mee weg in een band, vooral in drukke muziek en dat is toevallig een powerchord(A-E-A).
Dit is Am7:
[ afbeelding ]
Kun je ook met 2 vingers spelen..
Waarom iedereen zo reageert is omdat je iets onmogelijks vraagt.
| 1 2 3 4 | 020000 of x79787 |
Ik ken Em7 alleen als 002030 of 022030?quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:34 schreef SNArky het volgende:
[..]
Sterker nog, Em7 is nog veel makkelijker dan welk powerchord dan ook:
[ code verwijderd ]
Pardon?! Ares,... jij? QFTquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:48 schreef Aresdreams het volgende:
maar als je dan een keer geen distortion gebruikt, is het leuk om wat anders te doen dan powerchords
ik ben dean niet hequote:
Je kan ook juist die intervallen samen met de grondtoon spelen, dan heb je toch een soort powerchord en het karakter van het akkoord blijft enigszins intact. Als je je dan beperkt tot 3 snaren tegelijk kan je een hoop leuke dingen doen. Een powerchord "ondersteboven" is mineur bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:34 schreef SNArky het volgende:
[..]
Bovendien, als je al die m's en m7's weghaalt en alleen 5en (powerchords) speelt, dan verlies je een hele hoop "karakter" in je akkoorden. Tenzij je het met een grote bak distortion wilt spelen, dan geven al die frutseltjes in die akkoorden alleen maar dissonanten.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:17 schreef Doodkapje het volgende:
Nog makkelijker... je dropt gewoon de E-snaar
Dat is wel een goede tipquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je kan ook juist die intervallen samen met de grondtoon spelen, dan heb je toch een soort powerchord en het karakter van het akkoord blijft enigszins intact. Als je je dan beperkt tot 3 snaren tegelijk kan je een hoop leuke dingen doen. Een powerchord "ondersteboven" is mineur bijvoorbeeld.
juist jaquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:17 schreef Doodkapje het volgende:
Nog makkelijker... je dropt gewoon de E-snaar
De 21ste kan Brother52 niet. Als iedereen nog wat voorstellen doet.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:11 schreef Doodkapje het volgende:
Wanneer is die meet nou?
ej!!quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:05 schreef Aresdreams het volgende:
jeej, het gat waar ik woon in het nieuws
Spelersbus Ajax belaagd in Brabant
en nee, ik was het niet
Ares en -H-I-M- zijn gaatjes maatjesquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |