abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2008 @ 11:57:10 #251
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_59213821
quote:
Op zondag 8 juni 2008 11:47 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Whoooohoooho whoohohooooo! .
Onze zanger is een mega-Maiden fan. Soms klinkt hij ook stiekem een beetje als Bruce. Nog veel oefenen en hij wordt ook zo goed. . haha.

Het stomme is, dat wij ons profileren als folk/power metal. Toen wij nog power metal zeiden, werden we steeds op één hoop gegooid met Finntroll en dat soort schreeuwerige pagan bands. Dus wij power er aan vast plakken. Heeft niet veel geholpen. Zelfs als ik directe genregenoten noem als Skyclad en Mägo de Oz, wordt dat door de mensen die de websites van zalen bijhouden genegeerd, omdat ze hen niet kennen ofzo. Nee, Ensiferum, Heidevolk en Månegarm worden dan genoemd. Daar lijken we totaal niet op!
Pas was er wel iemand die ons vergeleek met Falconer. We geloofden bijna niet ogen niet toen we dat lazen. Eindelijk iemand die het snapt!

In de recensie van ons optreden in Dynamo schreef de auteur dat hij het origineel vond dat wij een cleane zanger hebben in dit genre. Origineel?! We zijn graag origineel, maar dit kunnen we echt niet claimen wanneer er sinds 1990 al bands rondhuppelen die folk metal met cleane zang maken. Dat wij dan ook aantoonbaar beīnvloed zijn door bijv Iron Maiden snappen ze echt niet. En ik snap niet hoe zij dan niet kunnen snappen. .
Ah... ik snap dat jij snapt hoe zij dat niet kunnen snappen... maar zo zullen er weer mensen zijn die mij niet snappen dat ik snap dat jij niet snapt hoe zij dat dan niet kunnen snappen...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 8 juni 2008 @ 12:19:07 #252
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59214354
Precies. .

Ik luister weer eens een keer Metal Church. Die gasten hebben ook best toffe riffs en leuke melodieën met twee gitaren. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_59214627
Over kerken gesproken: eind van de maand ga ik een zangeres begeleiden bij een doopsel.
Ja ik ben echt van alle markten thuis
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 8 juni 2008 @ 12:29:33 #254
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_59214647
quote:
Op zondag 8 juni 2008 12:28 schreef Cynic het volgende:
Over kerken gesproken: eind van de maand ga ik een zangeres begeleiden bij een doopsel.
Ja ik ben echt van alle markten thuis
Dikke metal in de kerk
Don't let my username fool you...
  zondag 8 juni 2008 @ 12:45:20 #255
20720 brother52
Dus..........
pi_59215086
quote:

[..]

Onze zanger is een mega-Maiden fan. Soms klinkt hij ook stiekem een beetje als Bruce. Nog veel oefenen en hij wordt ook zo goed. . haha.
Zoveel hoeft hij niet meer te oefenen. Hij moet alleen nog wat wat meer inhoud krijgen, dan word zijn stem waarschijnlijk ook wat krachtiger en dan is hij er al.
Hij kan misschien nog wel wat beter worden dan Bruce. Bruce is namelijk vrij bepert qua zang. Live is behoorlijk goed te horen dat Bruce de zangpartijen niet zo goed meer aankan. Hij gaat tegenwoordig bij de uithalen al snel over in schreeuwen en dat is best wel jammer.
Ik vind Paul Di'Anno dan ook nog steeds een betere zanger dan Bruce. Luister maar naar de eerste albums van Iron Maiden, Paul doet daarop dingen met z'n stem die ik Bruce nog niet heb horen doen.
quote:
Het stomme is, dat wij ons profileren als folk/power metal. Toen wij nog power metal zeiden, werden we steeds op één hoop gegooid met Finntroll en dat soort schreeuwerige pagan bands. Dus wij power er aan vast plakken. Heeft niet veel geholpen. Zelfs als ik directe genregenoten noem als Skyclad en Mägo de Oz, wordt dat door de mensen die de websites van zalen bijhouden genegeerd, omdat ze hen niet kennen ofzo. Nee, Ensiferum, Heidevolk en Månegarm worden dan genoemd. Daar lijken we totaal niet op!
Pas was er wel iemand die ons vergeleek met Falconer. We geloofden bijna niet ogen niet toen we dat lazen. Eindelijk iemand die het snapt!
Ik ben niet echt thuis in de folk/power metal. Dus ik kan die vergelijking ook niet maken. De namen die je noemt zeggen me dan ook vrij weinig (behalve Finntroll). Misschien moet ik me daar eens wat meer in verdiepen.

Waarschijnlijk heb ik wel verschillende folk metal bands gezien maar daar is me dan weinig van bij gebleven.

Finntroll heb ik een paar jaar geleden op Dynamo gezien en daar lijken jullie totaal niet op. Maar Finntroll is dan ook eigenlijk hoempametal wat ik me ervan herinner dan
quote:
In de recensie van ons optreden in Dynamo schreef de auteur dat hij het origineel vond dat wij een cleane zanger hebben in dit genre. Origineel?! We zijn graag origineel, maar dit kunnen we echt niet claimen wanneer er sinds 1990 al bands rondhuppelen die folk metal met cleane zang maken. Dat wij dan ook aantoonbaar beīnvloed zijn door bijv Iron Maiden snappen ze echt niet. En ik snap niet hoe zij dan niet kunnen snappen. .
Volgens mij is het vrij simpel. Zolang je geen death metal of aanverwante muziek maakt moet je de zang gewoon clean houden, anders doet het alleen maar afbreuk aan de kwaliteit.
Als ik zang wil horen die niet clean is ga ik wel naar Napalm Death of zo. Ook erg tof
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 8 juni 2008 @ 13:06:58 #256
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59215602
quote:
Op zondag 8 juni 2008 12:45 schreef brother52 het volgende:

[..]

Zoveel hoeft hij niet meer te oefenen. Hij moet alleen nog wat wat meer inhoud krijgen, dan word zijn stem waarschijnlijk ook wat krachtiger en dan is hij er al.
Hij kan misschien nog wel wat beter worden dan Bruce. Bruce is namelijk vrij bepert qua zang. Live is behoorlijk goed te horen dat Bruce de zangpartijen niet zo goed meer aankan. Hij gaat tegenwoordig bij de uithalen al snel over in schreeuwen en dat is best wel jammer.
Ik vind Paul Di'Anno dan ook nog steeds een betere zanger dan Bruce. Luister maar naar de eerste albums van Iron Maiden, Paul doet daarop dingen met z'n stem die ik Bruce nog niet heb horen doen.
Jacco zal blij zijn dat te horen, al zal hij het niet met je eens zijn dat Paul beter zou zijn dan Bruce. . We zullen er ook nooit meer achter komen, want die Paul is op een moment zoooo afgegleden. Zonde.
quote:
Ik ben niet echt thuis in de folk/power metal. Dus ik kan die vergelijking ook niet maken. De namen die je noemt zeggen me dan ook vrij weinig (behalve Finntroll). Misschien moet ik me daar eens wat meer in verdiepen.

Waarschijnlijk heb ik wel verschillende folk metal bands gezien maar daar is me dan weinig van bij gebleven.

Finntroll heb ik een paar jaar geleden op Dynamo gezien en daar lijken jullie totaal niet op. Maar Finntroll is dan ook eigenlijk hoempametal wat ik me ervan herinner dan
Ik kan je echt aanraden het album "Finisterra" van Mägo de Oz eens te beluisteren (er zijn een hoop Spanjaarden online die je er vast mee willen helpen ). Dat album (dubbelaar zelfs) loopt over van de muzikaliteit. Ook al vind ik de zanger soms wat hysterisch klinken, de muziek is zooo geīnspireerd. Ze doen ook duidelijk waar ze zin in hebben. Zo staat er een nummer op dat album waar ze barok én funk gemixt hebben met metal. Hoe doe je dat?! .

Ze hebben ook altijd absurde decors. In het filmpje hieronder een hele begraafplaats waar in het eerste nummer de zanger uit een kist komt springen en in de laatste tour hadden ze een compleet piratenschip. Tijdens één nummer vonden ze ook leuk om 4 strippers op het podium te zetten. .

Hier alvast een nummertje voor je van het album, maar dan live

En een absuluut geweldige en absurde videoclip

.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 8 juni 2008 @ 13:22:36 #257
20720 brother52
Dus..........
pi_59216042
Klinkt erg goed. Er valt nog veel voor me te ontdekken merk ik.
k heb al een paar spaanse vrienden gevonden
pi_59216516
zo, da's wel aardig kitscherig zeg!
It has to mean something
  zondag 8 juni 2008 @ 14:23:55 #259
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59217985
Lijkt me heerlijk als je als band kunt doen wat je wilt en je er altijd mee weg komt. .
  zondag 8 juni 2008 @ 14:25:41 #260
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_59218044
Alca tu cerveza
  zondag 8 juni 2008 @ 15:32:47 #261
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_59219753
http://media.putfile.com/Pick-Up-The-Soap-Please-88-42
Vocals zo wat duidelijker hoorbaar ?
  zondag 8 juni 2008 @ 15:45:16 #262
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_59220068
let op de uitspraak! wel erg nederlands namelijk, klinkt wel cool verder, beetje turbonegro achtig!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 8 juni 2008 @ 15:46:26 #263
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_59220102
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Jazeker Maar ik wacht met het ophemelen / afknallen totdat de bass erbij zit
  zondag 8 juni 2008 @ 15:48:34 #264
125915 Dribbel_
pi_59220168
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:46 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Jazeker Maar ik wacht met het ophemelen / afknallen totdat de bass erbij zit
Ja vooral bij deze moet de bas er swingend inzitten dus hopelijk gaat het lukken Als het goed is deze week ook de bas opnemen dan.
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:45 schreef Jorikjet het volgende:
let op de uitspraak! wel erg nederlands namelijk, klinkt wel cool verder, beetje turbonegro achtig!
Ja dat klopt idd wel die uitspraak
Turbonegro Blink Offspring vergelijkingen laten dat nou ook net de invloeden zijn

Alleen bij deze haal ik dat Turbonegro niet heel erg eruit
  zondag 8 juni 2008 @ 16:01:02 #265
47781 Jorikjet
pi_59220560
ik vind dat wohoohohoohooo nogal van eh the age of pamparius gejat eigenlijk hehe
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 8 juni 2008 @ 16:07:14 #266
125915 Dribbel_
pi_59220748
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:01 schreef Jorikjet het volgende:
ik vind dat wohoohohoohooo nogal van eh the age of pamparius gejat eigenlijk hehe
Whehe nee joh gek dan kan het wel van iedere whoohooohoooo punkding gejat zijn
  zondag 8 juni 2008 @ 17:04:45 #267
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59222413
quote:

[..]

Maar Falconer is dan ook erg gaaf

En moet voor jou in het bijzonder ook wel een groot compliment geweest zijn neem ik aan
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 8 juni 2008 @ 17:14:45 #268
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59222697
quote:
Fuck yeah!
  Redactie Frontpage zondag 8 juni 2008 @ 19:09:28 #269
197197 Moozze
Plugged
pi_59225634
Dribbel ik zou serieus overwegen naar jullie te komen kijken als jullie een concert in de buurt hebben.
  zondag 8 juni 2008 @ 19:27:44 #270
20720 brother52
Dus..........
pi_59226068
Damn, net 3 uurtjes aan het oefenen geweest maar het is gewoon veel te warm
Ik zit er nu helemaal doorheen.
quote:
Klinkt veel beter zo
  zondag 8 juni 2008 @ 19:32:17 #271
47781 Jorikjet
pi_59226228
hmz ik ga denk ik morgen avond bij gitaarboer hier in de buurt sg's en les pauls uitproberen, en dan na wat bedenk tijd een nieuwe kopen ipv tweedehands.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 8 juni 2008 @ 19:37:56 #272
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59226460
SG
  zondag 8 juni 2008 @ 19:40:30 #273
47781 Jorikjet
pi_59226560
ow ik wil ook een firebird uitproberen (Y)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 8 juni 2008 @ 19:42:16 #274
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59226630
Ook vet
pi_59228567
Ik zag vandaag dat Tonika in Groningen een Firebird in de aanbieding heeft.
Nou is dat vast niet direct heel erg in de buurt, maar goed....
It has to mean something
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')