Dacht het wel. Ontvanger betaalt de porto en iets extra's.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:59 schreef Jakhals het volgende:
Wat gebeurt er dan als ik een envelop in bus doe zonder postzegel? Komt-ie dan wel aan?
ja, de ontvanger krijgt een 'boete'quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:59 schreef Jakhals het volgende:
Wat gebeurt er dan als ik een envelop in bus doe zonder postzegel? Komt-ie dan wel aan?
koop gewoon een postzegelquote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:02 schreef Jakhals het volgende:
Hoe hoog is dat strafport?
Alsof iemand dat ooit betaaltquote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:04 schreef admiraal_anaal het volgende:dus als je iemand wil naaien moet je veel ongefrankeerde post naar hem of haar versturen
http://www.tntpost.nl/voo(...)007_tcm44-304697.pdfquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:57 schreef Jakhals het volgende:
Op de site van TNT post kon ik er niks over vinden.
Als ik een envelop in brievenbus doe, zonder postzegels welteverstaan, moet de ontvanger dan inderdaad betalen? En heet deze methode rembours?
ja zie mijn vorige post hierquote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:17 schreef BobbyB het volgende:
Kun je als ontvanger de brief (+ strafport) ook weigeren, trouwens?
Yep, sorry, zag de link net te laat. Thanks!quote:
Ik had ooit een tokkie-deurwaarder die ongefrankeerde post stuurde. Uiteraard geweigerd! Pas veel later las ik dat dat waarschijnlijk een deurwaarder was die op deze manier z'n diensten probeerde aan te bieden... vuile spam!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:04 schreef koeskoeskedoeskie het volgende:
De ontvanger moet idd de postzegel + kleine boete betalen. Maar diegene mag het ook weigeren.
Dus de post komt gewoon aan.
Ja, en dan gaat het retour afzender.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:17 schreef BobbyB het volgende:
Ik vind het ook belachelijk idd. Het is niet mijn schuld dat iemand zo'n pauper is dat ie niet eens postzegels kan betalenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Alsof iemand dat ooit betaalt
Ik heb een paar keer ongefrankeerde post gekregen waarop strafport zat. Nooit betaald, wel eens een herinnering gekregen, maar ook niks op gedaan.
Wat wil TNT doen: je een deurwaarder op je dak sturen? Fijn, dan mag TNT mij uitleggen waarom *ik* moet betalen voor iets dat een ander fout doet.
Strafport betalen
Helaas is mijn brievenbus niet zo slim dat ie brieven met strafport automatisch weer teruggooit in de handen van de postbodequote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:17 schreef BobbyB het volgende:
Was het geen incassobureau? Deurwaarder komt bij je aan de deur of stuurt een aangetekende brief andersquote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik had ooit een tokkie-deurwaarder die ongefrankeerde post stuurde. Uiteraard geweigerd! Pas veel later las ik dat dat waarschijnlijk een deurwaarder was die op deze manier z'n diensten probeerde aan te bieden... vuile spam!
Alle post zonder plakkers gaat retour!
Op het moment dat je de brief met strafport aanneemt (en niet weigert door deze retour te sturen) is het jouw fout geworden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat wil TNT doen: je een deurwaarder op je dak sturen? Fijn, dan mag TNT mij uitleggen waarom *ik* moet betalen voor iets dat een ander fout doet.
Strafport betalen
Levert de postbode dit af als een aangetekende brief / rembours?? Als het door je brievenbus gaat neem je het niet zomaar aan: Je tekent niet! Geen ervaring hiermee verder (tot nu toe alleen post van mensen, waarvan ik het accepteerde) .quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Op het moment dat je de brief met strafport aanneemt (en niet weigert door deze retour te sturen) is het jouw fout geworden.
Ongeopend terugmikken in de oranje of rode bus, dus.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:02 schreef edcetera het volgende:
Levert de postbode dit af als een aangetekende brief / rembours?? Als het door je brievenbus gaat neem je het niet zomaar aan: Je tekent niet!
Het is ook een belachelijk systeem. Waarom zou ik moeten dokken voor iemand anders z'n fout?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:15 schreef Tammymara het volgende:
Ik heb van iemand gehoord die bij TPG werkt, dat ze er niks mee doen als je dat kaartje weggooit,alleen een herrinnering sturen en daarna hoor je nooit meer wat van. Vaak uitgeprobeerd als ik weer eens iets kreeg zonder postzegel en nooit meer iets van gehoord
Klopt, werk er zelf. Het is meer bedoeld als "steuntje in de rug"(quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:15 schreef Tammymara het volgende:
Ik heb van iemand gehoord die bij TPG werkt, dat ze er niks mee doen als je dat kaartje weggooit,alleen een herrinnering sturen en daarna hoor je nooit meer wat van. Vaak uitgeprobeerd als ik weer eens iets kreeg zonder postzegel en nooit meer iets van gehoord
Ik neem geen brieven met strafport aan. De postbode duwt die in mijn brievenbus. Iedere klapjosti kan wel wat in mijn brievenbus duwen, maar dat betekent nog niet dat ik het wil hebben of aanneem.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:29 schreef JDude het volgende:
Op het moment dat je de brief met strafport aanneemt (en niet weigert door deze retour te sturen) is het jouw fout geworden.
Nice one.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:53 schreef gurdi het volgende:
ik gok dat waar die retour komt ook porto moet betalen omdat er vele werk is gedaan maar niemand betaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |