abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59086449
Op de site van TNT post kon ik er niks over vinden.

Als ik een envelop in brievenbus doe, zonder postzegels welteverstaan, moet de ontvanger dan inderdaad betalen? En heet deze methode rembours?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:58:59 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_59086494
Nee, rembours is dat je iets koopt, en aan de postbode betaalt, die het dan weer aan jou geeft.
pi_59086526
Wat gebeurt er dan als ik een envelop in bus doe zonder postzegel? Komt-ie dan wel aan?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:01:02 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_59086561
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:59 schreef Jakhals het volgende:
Wat gebeurt er dan als ik een envelop in bus doe zonder postzegel? Komt-ie dan wel aan?
Dacht het wel. Ontvanger betaalt de porto en iets extra's.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:01:35 #5
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_59086584
De ontvanger moet betalen.
Dit noemt men strafport dacht ik.

Rembours is als jij een apkketje laat bezorgen en de ontvanger betaalt de prijs van de goederen aan de postbode. Jij krijgt dat bedrag, minus bezorgkosten dan terug van het Postbedrijf.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:01:48 #6
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59086590
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:59 schreef Jakhals het volgende:
ja, de ontvanger krijgt een 'boete'
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59086619
Hoe hoog is dat strafport?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:03:50 #8
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59086642
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:02 schreef Jakhals het volgende:
Hoe hoog is dat strafport?
koop gewoon een postzegel
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59086647
De ontvanger moet idd de postzegel + kleine boete betalen. Maar diegene mag het ook weigeren.
Dus de post komt gewoon aan.
pi_59086657
dus als je iemand wil naaien moet je veel ongefrankeerde post naar hem of haar versturen
pi_59086786
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
dus als je iemand wil naaien moet je veel ongefrankeerde post naar hem of haar versturen
Alsof iemand dat ooit betaalt
Ik heb een paar keer ongefrankeerde post gekregen waarop strafport zat. Nooit betaald, wel eens een herinnering gekregen, maar ook niks op gedaan.
Wat wil TNT doen: je een deurwaarder op je dak sturen? Fijn, dan mag TNT mij uitleggen waarom *ik* moet betalen voor iets dat een ander fout doet.
Strafport betalen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 juni 2008 @ 12:14:23 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59086865
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:57 schreef Jakhals het volgende:
Op de site van TNT post kon ik er niks over vinden.

Als ik een envelop in brievenbus doe, zonder postzegels welteverstaan, moet de ontvanger dan inderdaad betalen? En heet deze methode rembours?
http://www.tntpost.nl/voo(...)007_tcm44-304697.pdf
pagina 6
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59086936
Kun je als ontvanger de brief (+ strafport) ook weigeren, trouwens?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 juni 2008 @ 12:19:12 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59086966
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:17 schreef BobbyB het volgende:
ja zie mijn vorige post hier
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59087014
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

ja zie mijn vorige post hier
Yep, sorry, zag de link net te laat. Thanks!
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:40:02 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59087394
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:04 schreef koeskoeskedoeskie het volgende:
De ontvanger moet idd de postzegel + kleine boete betalen. Maar diegene mag het ook weigeren.
Dus de post komt gewoon aan.
Ik had ooit een tokkie-deurwaarder die ongefrankeerde post stuurde. Uiteraard geweigerd! Pas veel later las ik dat dat waarschijnlijk een deurwaarder was die op deze manier z'n diensten probeerde aan te bieden... vuile spam!
Alle post zonder plakkers gaat retour!
censuur :O
pi_59087717
quote:
Ja, en dan gaat het retour afzender.

Bij paketten tot 10 Kilo is de strafpost ¤ 14.00

weet niet hoe dat met brieven is
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:09:31 #18
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59088005
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Alsof iemand dat ooit betaalt
Ik heb een paar keer ongefrankeerde post gekregen waarop strafport zat. Nooit betaald, wel eens een herinnering gekregen, maar ook niks op gedaan.
Wat wil TNT doen: je een deurwaarder op je dak sturen? Fijn, dan mag TNT mij uitleggen waarom *ik* moet betalen voor iets dat een ander fout doet.
Strafport betalen
Ik vind het ook belachelijk idd. Het is niet mijn schuld dat iemand zo'n pauper is dat ie niet eens postzegels kan betalen . En anders lekker terugsturen, als ik niet weet waar het van is!
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59095876
Of je stuurt een brief naar iemand met postzegel er op. Die persoon antwoordt dan schriftelijk door wat in de envelop te doen, dicht te plakken en 'retour afzender' er op te zetten.

Helemaal zelf bedacht
pi_59095959
quote:
Helaas is mijn brievenbus niet zo slim dat ie brieven met strafport automatisch weer teruggooit in de handen van de postbode
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_59096138
Ik heb ook een keer 5 brieven tegelijk gekregen die ik ook allemaal moest betalen. Bleek later een "grap" te zijn Tijdje daarna werden er weer brieven gestuurd, en toen heb ik ze gewoon geweigerd.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:59:25 #22
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_59096949
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik had ooit een tokkie-deurwaarder die ongefrankeerde post stuurde. Uiteraard geweigerd! Pas veel later las ik dat dat waarschijnlijk een deurwaarder was die op deze manier z'n diensten probeerde aan te bieden... vuile spam!
Alle post zonder plakkers gaat retour!
Was het geen incassobureau? Deurwaarder komt bij je aan de deur of stuurt een aangetekende brief anders
is het wel een erg vage deurwaarder (incasso-mongool, die zich voordoet als??)
The best firms advertise the least...
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:29:53 #23
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_59097708
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:10 schreef spijkerbroek het volgende:

Strafport betalen
Op het moment dat je de brief met strafport aanneemt (en niet weigert door deze retour te sturen) is het jouw fout geworden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 3 juni 2008 @ 20:02:48 #24
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_59098596
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Op het moment dat je de brief met strafport aanneemt (en niet weigert door deze retour te sturen) is het jouw fout geworden.
Levert de postbode dit af als een aangetekende brief / rembours?? Als het door je brievenbus gaat neem je het niet zomaar aan: Je tekent niet! Geen ervaring hiermee verder (tot nu toe alleen post van mensen, waarvan ik het accepteerde) .
  dinsdag 3 juni 2008 @ 20:04:58 #25
182538 jusdOrange
Limoentjesfr3sh
pi_59098664
Gewoon het aankomstadres op de achterkant schrijven waar normaal je eigen adres moet, en dan een verzonnen adres op de voorkant. Geen postzegels nodig.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 20:05:04 #26
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_59098666
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:02 schreef edcetera het volgende:

Levert de postbode dit af als een aangetekende brief / rembours?? Als het door je brievenbus gaat neem je het niet zomaar aan: Je tekent niet!
Ongeopend terugmikken in de oranje of rode bus, dus.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_59098922
Ik heb van iemand gehoord die bij TPG werkt, dat ze er niks mee doen als je dat kaartje weggooit,alleen een herrinnering sturen en daarna hoor je nooit meer wat van. Vaak uitgeprobeerd als ik weer eens iets kreeg zonder postzegel en nooit meer iets van gehoord
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:02:55 #28
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_59100324
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:15 schreef Tammymara het volgende:
Ik heb van iemand gehoord die bij TPG werkt, dat ze er niks mee doen als je dat kaartje weggooit,alleen een herrinnering sturen en daarna hoor je nooit meer wat van. Vaak uitgeprobeerd als ik weer eens iets kreeg zonder postzegel en nooit meer iets van gehoord
Het is ook een belachelijk systeem. Waarom zou ik moeten dokken voor iemand anders z'n fout?
Bij foute frankering zou het retour afzender moeten (en als die info ontbreekt, wegflikkeren). Mogelijkheid
tot opnieuw versturen met onkostenvergoeding en als je niet accoord gaat, stuur je de brief maar opnieuw!
pi_59105843
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:15 schreef Tammymara het volgende:
Klopt, werk er zelf. Het is meer bedoeld als "steuntje in de rug"( ) Dat je tegen die ander zegt:

"Goh, je had er geen postzegel op zitten"

M.a.w: gewoon schijnt aan hebben dus
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_59108012
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:29 schreef JDude het volgende:
Ik neem geen brieven met strafport aan. De postbode duwt die in mijn brievenbus. Iedere klapjosti kan wel wat in mijn brievenbus duwen, maar dat betekent nog niet dat ik het wil hebben of aanneem.
Aangetekende brieven en pakjes e.d. met strafport weiger ik. En als het geen aangetekende brieven zijn, heeft TNT sowieso geen bewijs dat ik die brieven überhaupt ontvangen heb. Dan mag TNT bewijzen dat ik zo'n brief gekregen heb.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_59108772
On- of ondergefrankeerde post met een strafportkaart eraan kan je weigeren door op de envelop 'geweigerd' te zetten en hem dan in de rode brievenbus te doen. De envelop moet dan ongeopend zijn. Doe je dat niet en betaal je ook niet, dan krijg je een aantal herinneringen. Er worden steekproeven gedaan om te zien of er betaald is.
pi_59109178
Ik laat het er wel op aan komen.
TNT kan me wat.
pi_73916987
ik gok dat waar die retour komt ook porto moet betalen omdat er vele werk is gedaan maar niemand betaald.
gurdi
pi_73917319
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:53 schreef gurdi het volgende:
ik gok dat waar die retour komt ook porto moet betalen omdat er vele werk is gedaan maar niemand betaald.
Nice one.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:19:25 #35
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_73918066
gewoon als afzender adres het adres opschrijven waar hij heen moet.
retour afzender opgeven, kost je niks.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:11:26 #36
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73925634
Zo was er een keer een mailing van ons bedrijf naar elke medewerker, waarbijl elk envelop 21 gram woog en gewoon standaard bezegeld was. Die slimme jongens van de TNT hebben leuk op elk zo'n envelop strafporto geheven... Je wilt niet weten hoeveel stof dat akkevietje heeft doen opwaaien binnen het bedrijf.
How can I make this topic about me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')