Om Saviola aan te vullen: een rookie-contract is inderdaad 3 jaar lang. Bovendien ben je tot een bepaalde leeftijd niet vrij om zomaar van team te wisselen. Er zijn enkele voorwaarden aan verbonden trouwens. Als je team je geen geldig offer doet, word je wel UFA (Unrestricted Free Agent - vrij om te tekenen waar je wil). Maar als je team je wil behouden, doen ze je een geldig bod (minstens 100-110% van het huidige contract). Ze behouden dan de rechten. Als je dat niet accepteert, wordt je RFA, restricted free agent. Je mag dan overal tekenen. Je team heeft dan twee opties. Ze matchen het bod, je moet dan bij je huidige team blijven, of ze matchen het niet, dan krijgt je huidige team een aantal draftpicks van je nieuwe team ter compensatie.quote:Op zondag 30 november 2008 14:43 schreef maniack28 het volgende:
Irrem, dan kan die toch een 1 jarig of 2 jarig contract tekenen en dan switchen? Als ie echt zo goed is
Maar het systeem van de NHL is echt heel goed, het houdt dingen in een zekere zin in balans, net als de salary cap. De kansen zijn wat gelijker, in het voetbal zie je bijv dat alles om centjes gaat (zie Chelsea etc.), maar in ijshockey moet een manager strategisch handelen.. Om je echt te onderscheiden moet je echt echt goed zijn en met alleen geld bereik je in de NHL niks
first to last gaat ook prima, kijk maar naar de Lightning, die hebben na hun Stanley Cup ook geen kloot meer gepresteerd...quote:Op maandag 1 december 2008 09:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En zo kan ook snel het tij keren voor een team.
Onder impuls van zo'n nieuw gedraft supertalent kan het ineens draaien.
From last to first stories zijn niet erg zeldzaam in Amerika.
Ook dat inderdaad.quote:Op maandag 1 december 2008 22:04 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
first to last gaat ook prima, kijk maar naar de Lightning, die hebben na hun Stanley Cup ook geen kloot meer gepresteerd...
Mwah das ook niet waar.. de 2 seizoenen erna 'gewoon' playoffs gehaald.quote:Op maandag 1 december 2008 22:04 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
first to last gaat ook prima, kijk maar naar de Lightning, die hebben na hun Stanley Cup ook geen kloot meer gepresteerd...
Mooi he? Hoop dat ze nu ook in de playoffs wat klaarmaken.quote:Op woensdag 3 december 2008 06:56 schreef Wackyduck het volgende:
Het blijft goed gaan met de Sharks, alleen jammer dat het net te ver is om heen te gaan, 2 keer overstappen met OV is toch iets te veel van het goede. Anders is het volgens google nog 1 uur rijden ook.
Die Avery speelde die niet vorig seizoen bij de rangers? Daar speelde ook zo'n irritant mannetjequote:Op woensdag 3 december 2008 18:35 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Mooi he? Hoop dat ze nu ook in de playoffs wat klaarmaken.
Verder: [NHL] Sean Avery geschorst
Sean Avery geschorst :x
Klopt, had toen een paar keer ruzie met Brodeur (Devils) in de playoffs vorig seizoen onder anderen. Zit nu bij Dallas.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:37 schreef Irrem het volgende:
[..]
Die Avery speelde die niet vorig seizoen bij de rangers? Daar speelde ook zo'n irritant mannetje
Ja, daar ken ik hem dus van! Die stond de hele tijd voor de neus van die keeper. Was geloof ik best veel discussie over.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:56 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Klopt, had toen een paar keer ruzie met Brodeur (Devils) in de playoffs vorig seizoen onder anderen. Zit nu bij Dallas.
ja echt he, wat een lul dat ie dat voor de camera zegtquote:Op woensdag 3 december 2008 23:12 schreef maartena het volgende:
* maartena mompelt iets over "sloppy seconds"
Hoe laat komt dat en hoe kijk je dat? Ik download altijd torrents, maar dan ben je wel een dag later.quote:
Op myp2p punt eu staan altijd linkjes en ook ATDHE punt net heeft elke avond prima streams.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:20 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Hoe laat komt dat en hoe kijk je dat? Ik download altijd torrents, maar dan ben je wel een dag later.
Ja op de lokale zender zijn ze erg enthousiast over de Sharks.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:39 schreef nyny83 het volgende:
Sharks hebben nu zelfs het NHL record van de Canadiens uit de jaren '50 geėvenaard. Beste puntenaantal na 25 wedstrijden
Op digitale tv, NASN. Vannacht om 4 uur, niet live maar wil het toch wel kijken.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:20 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Hoe laat komt dat en hoe kijk je dat? Ik download altijd torrents, maar dan ben je wel een dag later.
ATDHE geeft bij mij nu een wit vlakquote:Op zaterdag 6 december 2008 19:42 schreef Saviola het volgende:
[..]
Op myp2p punt eu staan altijd linkjes en ook ATDHE punt net heeft elke avond prima streams.
Mjah, dat is een beetje de charme van de league. Telkens een hoop kanshebbers en wisseling van wacht aan de top. Niet net zoals in NL dat altijd maar 1 of 2 ploegen echt mee kunnen doen voor het kampioenschap.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:09 schreef Saviola het volgende:
[..]
Mwah das ook niet waar.. de 2 seizoenen erna 'gewoon' playoffs gehaald.
Wat wel tekenend is (en was zo bij Tampa) is dat als je kampioen wordt je beste spelers flinke opslag willen, met als gevolg dat door het invoeren van de salary cap teveel geld in te weinig spelers zat, met een rampzalig jaar als gevolg vorig seizoen.
Yup, vanaf de tweede periode heb ik de wedstrijd gezien. Ottawa was een stukkie sterker, dus terechte overwinning. De Penguins hebben helaas een minder sterk team van vorig jaar doordat ze nu de jonkies betere contracten hebben aangeboden en dan minder cap-space overhouden.quote:Op zondag 7 december 2008 14:05 schreef Irrem het volgende:
De Sens gewonnen van de Pens met een hattrick van Spezza2-3
De Pens spelen al sinds het begin van het seizoen zonder hun Top 2 verdedigers, Sergei Gonchar en Ryan Whitney die allebei langdurig geblesseerd zijn, en toch draaien ze gewoon nog mee aan de top.. Ik zou me dus weinig zorgen maken als ik Pens-fan zou zijn.quote:Op zondag 7 december 2008 20:52 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Yup, vanaf de tweede periode heb ik de wedstrijd gezien. Ottawa was een stukkie sterker, dus terechte overwinning. De Penguins hebben helaas een minder sterk team van vorig jaar doordat ze nu de jonkies betere contracten hebben aangeboden en dan minder cap-space overhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |