abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63156993
Ja hoor, ik zat nog te denken om Wings-Pens te kijken gisteravond, uiteindelijk toch niet gedaan, check je de uitslag, 7-6
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_63157114
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:27 schreef Saviola het volgende:
Ja hoor, ik zat nog te denken om Wings-Pens te kijken gisteravond, uiteindelijk toch niet gedaan, check je de uitslag, 7-6
Hetzelfde hier!

Echt, en nog 3 goals en 1 assist van Staal nog ook, dat moet echt een pracht pot geweest zijn
  zaterdag 15 november 2008 @ 02:12:21 #253
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63237873
Hossa doet 't leuk de laatste games. Nu net weer een goal tegen de Panthers.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63592525
Waar zijn alle NHL-ers gebleven?
pi_63592617
In een lock-out.
pi_63593123
Overigens wordt er op sport.fok.nl steeds meer aandacht aan de NHL besteed he (vooral door mij ). Wordt dat nog een beetje gelezen/gevolgd, en wat vinden jullie daarvan?
Vicariously I live while the whole world dies
pi_63593757
Ik lees het soms, maar ik hou het meeste nieuws altijd al via NHL.com bij.
pi_63593845
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:57 schreef Leatherface het volgende:
In een lock-out.
hmm, willen meer geld zeker??

In ieder geval begint het seizoen alweer aardig vorm te krijgen met 25% gespeeld. Welke teams zijn voor jullie momenteel de favorieten voor de titel?
pi_63594111
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:43 schreef Fiama het volgende:

[..]

hmm, willen meer geld zeker??

In ieder geval begint het seizoen alweer aardig vorm te krijgen met 25% gespeeld. Welke teams zijn voor jullie momenteel de favorieten voor de titel?
Sharks, zonder twijfel. Maar op een of andere manier verneuken ze het altijd in de play-offs.
pi_63594129
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:40 schreef Fiama het volgende:
Ik lees het soms, maar ik hou het meeste nieuws altijd al via NHL.com bij.
Daar haal ik het nieuws ook altijd vandaan. Die site is zo compleet dat ik nauwelijks andere bronnen nodig heb.

edit: vanavond weer een wedstrijdverslagje trouwens, nog verzoekjes?
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:19:37 #261
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63594775
PENS!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63598536
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:19 schreef maniack28 het volgende:
PENS!!!
Strak plan. Islanders weer een 3-0 voorsprong weggegeven
pi_63599047
http://amerikaansetopsport.blogspot.com

Ik zoek schrijvers voor dit dappere project! Voor welke sport dan ook. Geïnteresseerden?
pi_63640854
Heb nog een vraagje. Vaak hoor je van een speler dat'ie first pick of second pick is.

Hoe gaa die drafts (noem je het zo?) nou precies in z'n werk? Snap er eigenlijk niks van.
pi_63641557
Er wordt een volgorde opgesteld waarop teams een speler mogen kiezen. Die halen ze van buiten de NHL naar hun team.

Het team dat als eerste kiest heeft de first pick in de entry draft, het team dat als tweede mag kiezen de second pick. Enzovoorts.

Hoe die volgorde wordt bepaald weet ik niet zeker. Ik dacht dat naarmate je winst verlies balans ongunstiger is, je een grotere kans hebt om als eerste te mogen kiezen.
pi_63643032
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:54 schreef Leatherface het volgende:
Er wordt een volgorde opgesteld waarop teams een speler mogen kiezen. Die halen ze van buiten de NHL naar hun team.

Het team dat als eerste kiest heeft de first pick in de entry draft, het team dat als tweede mag kiezen de second pick. Enzovoorts.

Hoe die volgorde wordt bepaald weet ik niet zeker. Ik dacht dat naarmate je winst verlies balans ongunstiger is, je een grotere kans hebt om als eerste te mogen kiezen.
Dank je, het wordt al ietsje duidelijker. Wordt er nog een bedrag betaald?
pi_63643180
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:18 schreef Irrem het volgende:
Heb nog een vraagje. Vaak hoor je van een speler dat'ie first pick of second pick is.

Hoe gaa die drafts (noem je het zo?) nou precies in z'n werk? Snap er eigenlijk niks van.
Er zijn 30 teams in de NHL. 16 daarvan halen playoffs en 14 niet.

De Draft bestaat uit 7 rondes waaraan elk team 1 pick heeft, dus 210 picks in totaal.

De 14 non-playoff teams hebben in elke ronde pick 1 tot 14. De playoff teams 15 tot 30. De eerste pick in de eerste ronde (dus de beste speler beschikbaar) wordt altijd 'verloot' zegmaar onder de 5 slechtste teams van het reguliere seizoen. De Stanley Cup winnaar heeft de laatste pick in elke ronde; naargelang je verder raakt in de playoffs, de lager je draftpick zal zijn. Het beste team zal dus picks 30,60,90,120,150,180 en 210 hebben in de draft.

Voor de draft worden door verschillende scoutingsbureaus lijstjes opgesteld met de best beschikbare spelers, maar elk team heeft zijn eigen scouts en elk team zoekt natuurlijk zijn eigen soort spelers wat hun het beste past en waar ze het meeste potentieel in zien.

Spelers beschikbaar voor de draft zijn 18 tot 20 jaar oud (Noord-Amerikaanse spelers) of 18 tot 21 jaar (Europese spelers). Om minimaal beschikbaar te zijn moet je op de dag van de draft geboren zijn 18 jaar geleden vóór 15 september. Voorbeeldje, als je voor de draft in 2009 geboren bent op 14/9/1991 kun je gedraft worden, als je 2 dagen jonger bent kun je pas in 2010 beschikbaar worden voor de draft.

Een speler die gedraft wordt heeft geen enkele verplichting naar zijn NHL team in principe. Het enige wat in een draft gebeurd is het "recht" tot een bepaalde speler dat naar een NHL team gaat, dwz als die speler naar de NHL wil mag hij alleen naar het team dat hem heeft gedraft. Hij is niet verplicht daar een contract te tekenen en mag gewoon over de hele wereld in gelijk welke competitie gaan spelen (zie je vaak met Russische jongens die niet naar de NHL komen ondanks dat ze gedraft werden).

Dat is het ongeveer
pi_63643238
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:04 schreef Irrem het volgende:

[..]

Dank je, het wordt al ietsje duidelijker. Wordt er nog een bedrag betaald?
De NHL betaalt een jaarlijks bedrag aan Europese leagues (Zweden, Finland, Slovakije, Tsjechie etc) omdat NHL clubs hun jonge talentvolle spelers weghalen.

In Noord-Amerika ligt het anders, daar worden spelers gedraft uit "junior leagues" en dat zijn geen professionele clubs.
pi_63643878
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:10 schreef Saviola het volgende:

[..]

Een speler die gedraft wordt heeft geen enkele verplichting naar zijn NHL team in principe. Het enige wat in een draft gebeurd is het "recht" tot een bepaalde speler dat naar een NHL team gaat, dwz als die speler naar de NHL wil mag hij alleen naar het team dat hem heeft gedraft. Hij is niet verplicht daar een contract te tekenen en mag gewoon over de hele wereld in gelijk welke competitie gaan spelen (zie je vaak met Russische jongens die niet naar de NHL komen ondanks dat ze gedraft werden).

Dat is het ongeveer
Mijn dank is zeer groot

Dus als het grootste talent gekozen wordt door het slechtste team dat seizoen, en hij wil in de NHL spelen dan moet hij bij dat slechte team gaan spelen en kan hij nog geeneens naar een mooi, goed team
  zondag 30 november 2008 @ 14:43:58 #270
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63643942
Irrem, dan kan die toch een 1 jarig of 2 jarig contract tekenen en dan switchen? Als ie echt zo goed is

Maar het systeem van de NHL is echt heel goed, het houdt dingen in een zekere zin in balans, net als de salary cap. De kansen zijn wat gelijker, in het voetbal zie je bijv dat alles om centjes gaat (zie Chelsea etc.), maar in ijshockey moet een manager strategisch handelen.. Om je echt te onderscheiden moet je echt echt goed zijn en met alleen geld bereik je in de NHL niks
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63644895
Inderdaad, de beste spelers gaan in principe naar de slechtste teams maar zoals gezegd wordt er heel erg op gelet dat er een soort evenwaardigheid in de NHL blijft. De rijken worden rijker en armen worden armer, dat willen ze daar niet. Veel heeft ook te maken met scouting, Detroit is al jaren het beste (of 1 van de beste) teams in de NHL en zij hebben nooit hoge draftpicks, maar al hun sterren zijn spelers die gedraft zijn in latere rondes.

Trouwens, voor 1 of 2 jaar tekenen kan niet Een rookie contract is altijd 3-jarig.
pi_63645597
Het is inderdaad natuurlijk met een soort van nivellerend effect als doelstelling geintroduceerd.

Ook in de NBA. De Milwaukee Bucks hadden ooit het fortuin om Kareem Abdul Jabbar te draften en zo kampioen te worden. Portland liet ooit Michael Jordan lopen.
pi_63649082
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:31 schreef Saviola het volgende:
Inderdaad, de beste spelers gaan in principe naar de slechtste teams maar zoals gezegd wordt er heel erg op gelet dat er een soort evenwaardigheid in de NHL blijft. De rijken worden rijker en armen worden armer, dat willen ze daar niet. Veel heeft ook te maken met scouting, Detroit is al jaren het beste (of 1 van de beste) teams in de NHL en zij hebben nooit hoge draftpicks, maar al hun sterren zijn spelers die gedraft zijn in latere rondes.

Trouwens, voor 1 of 2 jaar tekenen kan niet Een rookie contract is altijd 3-jarig.
Nou heb ik het zo ongeveer door. Goed systeem dus
pi_63654125
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:40 schreef Irrem het volgende:

[..]

Mijn dank is zeer groot

Dus als het grootste talent gekozen wordt door het slechtste team dat seizoen, en hij wil in de NHL spelen dan moet hij bij dat slechte team gaan spelen en kan hij nog geeneens naar een mooi, goed team
Zo blijft de league wel spannend. In de VS zit men niet te wachten op een league waar slechts 1 of 2 teams kans maken op de titel en elk seizoen halverwege al zo goed als kampioen zijn.
pi_63661247
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo blijft de league wel spannend. In de VS zit men niet te wachten op een league waar slechts 1 of 2 teams kans maken op de titel en elk seizoen halverwege al zo goed als kampioen zijn.
En zo kan ook snel het tij keren voor een team.

Onder impuls van zo'n nieuw gedraft supertalent kan het ineens draaien.

From last to first stories zijn niet erg zeldzaam in Amerika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')