Hoi,
Onlangs hebben wij onze woonkamer laten stucen. In eerste instantie ziet het er goed uit, maar als je het wat beter inspecteerd dan vallen toch een aantal dingen op:
- je kan het gaasband door de plafond-stuc heen zien
- het gaasband op de muur bij een spleet komt er zelfs zoveer doorheen dat je de draadjes van het band kan vastpakken
- de puntjes van een aantal onregelmatige stenen van de weggehakte schouw, komen door het stucwerk heen.
Het is geen 1e klas stucwerk, maar het totaalplaatsje is ok te noemen. De stucadoor zegt dat alle oneffenheden die ik hierboven beschrijf, zijn weg te verven met latex. Zelfs het gaasband zie je dan niet meer, zegt hij.
Zelf twijfel ik daar behoorlijk aan. Gaasband heeft logischerwijs de structuur van gaas..mijn stucwerk is glad. Daar kan toch geen latex tegenop?? Ik vraag mij af hoe dik de stuc op het plafond moet zitten ( je zou toch geen gaas mogen zien??)
En met het afvlakken van stuc op een ruwe ondergrond hoor je toch ook geen stenen puntjes te zien??
Moet ik vragen of hij er een laag overheen zet? Of is het werkelijk zo dat je met verven alles weg krijgt??
dank voor de reactie
groet Klusserd