Ik ging laatst dus spullen halen om mijn onovertroffen pizza te maken. Ik was bij een AH waar ik nog nooit geweest was en kon dan ook niet de geraspte kaas vinden. Gene nood dacht ik, ik ga op de terugweg wel bij mijn lokale AH langs om dat nog mee te nemen.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ga dus bij de tweede AH binnen, pak een zakje kaas, reken het af en wil naar buiten lopen. Ik wordt er echter ter plekke staande gehouden door een medewerker, of hij in mijn tas mag kijken. Ik zag er geen kwaad in, dus ik liet het toe.
Medewerker: "Mijnheer, heeft u die paprika, salami en pizzabodem hier wel afgerekend?"
Ik: "Nee, maar..." (en wil zeggen dat het van een ander filiaal afkomt"
Medewerker: "Dat is natuurlijk niet de bedoeling. WIlt u mee komen?"
Ik: "Maar..."
Medewerker: "Dit is niet de plek om dit af te handelen meneer. Wilt u mee komen?"
Dus ik ging maar mee. Onderweg komen we een bedrijfsleider oid tegen die door de medewerker wordt ingelicht en die gaat ook mee. Achter wordt ik onderworpen aan een lang gesprek over winkeldiefstal, wat het hun allemaal kost, dat het land achteruit gaat en dat de jeugd van nu helemaal bedorven is. Aan het begin probeerde ik nog uit te leggen dat ik niks gestolen heb, maar ze laten mij niet uitpraten. Dus, student als ik ben en dus tijd te veel, besluit er verder niks over te zeggen.
Na een paar minuten krijg ik de mededeling dat de politie is gebeld. Die komen een tiental minuten aanzetten, met de mededeling dat ik proces verbaal krijg.
Ik: "waarom dan?"
Politie: "Voor winkeldiefstal"
Ik: "Maar ik heb niks gestolen?"
Medewerker: "Maar je zei dat je het niet betaald had"
Ik: "Ja, niet hier nee, maar in een ander filiaal"
Politie:
Medewerkers:
Ik:
Maar goed, de politie ging na een woordje met de bedrijfsleider weg en ik werd de winkel uitgezet. Maar ja, het is zo'n buurtsuper met de halve straat als klant, dus ik wilde rechtzetting van de vergissing. Dus ging die medewerker met een gigantisch kwaaie blik naar mij omroepen door de intercom dat ik geen winkeldief ben
Klacht:
Mensen die je niet laten uitpraten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Trannellius op 02-06-2008 15:02:40 ]