abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59063658
Ik ben nature over het algemeen nogal zwaarmoedig. Ik zie in alles vooral het negatieve en als ik al eens vol optimisme me ergens op stort, kan één kleine verkeerde opmerking of voorval genoeg zijn om mijn gemoedstoestand te converteren naar pessimisme. Goed, dat gezegd hebbende wil ik graag een 'hypothese' opwerpen:

Van het hebben van een partner, vooral in de beginperiode, gaat een helende werking uit op de psyche van een mens.

Ik heb het in mijn omgeving gezien. Twee voormalig vrijgezelle vrienden zaten voortdurend in de put. Altijd boos, prikkelbaar en tot weinig te motiveren. Echter, beiden klaarden op toen zij eenmaal werden voorzien van een partner. Ik verbaasde mij er echt over. Ik leidde er uit af dat er in ieder mens altijd een standaard verlangen aanwezig is naar een wederhelft.

Nu zit ik zo te denken, zou dat iets voor mij zijn?
  maandag 2 juni 2008 @ 10:31:01 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59063737
Ja dat is zeker wat voor jou. Echter moeten de dames in kwestie er ook wel zin an hebben.
  maandag 2 juni 2008 @ 10:31:26 #3
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_59063746
Probeer het eens uit
Als je de 'juiste' partner tegenkomt dan kan dat idd zorgen dat je opbloeit en meer uit je leven gaat halen. Wss heb je dat gezien bij je vrienden. Maargoed, dat soort dingen zijn niet te dwingen
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_59063852
quote:
Op maandag 2 juni 2008 10:27 schreef floris.exe het volgende:
..

Van het hebben van een partner, vooral in de beginperiode, gaat een helende werking uit op de psyche van een mens.

...
Ja.

Overigens geldt ditzelfde effect ook voor bijvoorbeeld een mooi nieuw huis, een nieuwe auto of motorfiets, of zelfs een leuke nieuwe studie of voor sommige mensen zelfs een nieuw paar blitse schoenen.

Meer algemeen is het welzijn van psyche gebaat bij prettige omstandigheden en fijne gebeurtensissen, waarbij seks en intimiteit bonuspunten scoren.

Samenvatting: duh, natuurlijk!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_59063856
Een partner kun je inderdaad natuurlijk niet afdwingen en dat moet je ook niet willen. Maar ik zou bij God niet weten hoe je zoiets aanpakt. Het eerste contact is nooit een probleem, ik weet wel hoe ik een gesprek aanknoop en hoe ik een vrouw een goed gevoel kan geven, maar wat er verder moet gebeuren zie ik niet snel gebeuren bij mijzelf.
  maandag 2 juni 2008 @ 10:55:03 #6
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_59064361
Zorgen voor wat dates met haar en als het klikt dan loopt het vanzelf wel los. Geef het een kans, wees niet te onzeker en dan komt het allemaal wel goed
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  maandag 2 juni 2008 @ 11:02:02 #7
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_59064508
Ik vind het maar sneu als iemand zich pas goed gaat voelen over zichzelf als diegene een relatie heeft. Je geeft nogal wat uit handen als iemand anders verantwoordelijk is voor jouw persoonlijk geluk. Ik ga die verantwoordelijkheid iig niet accepteren, danku.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_59064521
Gelukkig met elkaar, niet door elkaar. Oftewel, zorg eerst dat je gelukkig bent met jezelf voordat je een ander gebruikt om gelukkig te zijn.
pi_59064612
Ik begrijp het wel, dat verhaal van de verantwoordelijkheid voor geluk leggen bij een ander, maar op zich is het toch niet zo gek om er van uit te gaan dat een partner geluk kan brengen, waar dat er eerst niet was? Ik bedoel, de mens is een relationeel en seksueel wezen van nature. Het verlangen zit er standaard in. Een mens wordt ook ongelukkig wanneer hij dagenlang geen eten heeft.
  maandag 2 juni 2008 @ 11:12:46 #10
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_59064758
Maar eigenlijk zou het het beste voor jezelf (en je partner) zijn wanneer je ook in je single kan zeggen dat je gelukkig bent. Wanneer jij je leven op de rails hebt zitten en lekker in je vel zit dan kun je je partner ook meer geven. Ipv voornamelijk genieten en op te bloeien van wat diegene jou te bieden heeft.
pi_59064819
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:12 schreef Cuegirllie het volgende:
Maar eigenlijk zou het het beste voor jezelf (en je partner) zijn wanneer je ook in je single kan zeggen dat je gelukkig bent. Wanneer jij je leven op de rails hebt zitten en lekker in je vel zit dan kun je je partner ook meer geven. Ipv voornamelijk genieten en op te bloeien van wat diegene jou te bieden heeft.
Ben ik op zich met je eens, maar als het in je aard ligt dat je neerslachtig bent (dus niet een periode van depressie ofzo), dan zet je niet zomaar even de knop om. Overigens denk ik ook niet echt dat een relatie op dat gebied helend is, maar meer dat het meer positiviteit brengt.
  maandag 2 juni 2008 @ 11:16:22 #12
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_59064841
quote:
Eh, TS is een sociaal wrak. Die moet het geluk in zijn leven krijgen van een partner. Leven op de rails, lekker in het vel... Neen, dat gaat niet lukken zonder dat meneer een vrouwtje aan zijn zijde heeft.

Derhalve, speculatief topic. Doei!
pi_59064856
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:16 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Eh, TS is een sociaal wrak. Die moet het geluk in zijn leven krijgen van een partner. Leven op de rails, lekker in het vel... Neen, dat gaat niet lukken zonder dat meneer een vrouwtje aan zijn zijde heeft.

Derhalve, speculatief topic. Doei!
Sociaal wrak niet, emotioneel misschien.
  maandag 2 juni 2008 @ 11:20:45 #14
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_59064915
Dan heb ik bij voorbaat al medelijden met een eventuele partner.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 2 juni 2008 @ 11:21:08 #15
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_59064920
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:15 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ben ik op zich met je eens, maar als het in je aard ligt dat je neerslachtig bent (dus niet een periode van depressie ofzo), dan zet je niet zomaar even de knop om. Overigens denk ik ook niet echt dat een relatie op dat gebied helend is, maar meer dat het meer positiviteit brengt.
De knop even omzetten dat lukt idd niet zo maar. Maar je kunt er wel de tijd in steken en langzaam een begin maken om positiever/beter in het leven te staan. Wanneer er dan toevallig een partner in je leven komt dan zal dat vaak alleen nog meer positiviteit geven, maar je moet er niet afhankelijk van worden.
Hoe vaak denken mensen wel niet 'als ik een kat neem ben ik minder eenzaam', 'als ik een vriendin heb kom ik vaker de deur uit'.. maar in werkelijkheid zal dat vaak enorm tegenvallen.
pi_59064954
dan moet je wel iemand hebben die positief is en je daarin kan meeslepen.
als je een emo-relatie neemt ga je elkaar lekker naar beneden halen en samen
de hele dag blue zijn. ook niet goed.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 2 juni 2008 @ 11:23:13 #17
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_59064965
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:21 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

De knop even omzetten dat lukt idd niet zo maar. Maar je kunt er wel de tijd in steken en langzaam een begin maken om positiever/beter in het leven te staan. Wanneer er dan toevallig een partner in je leven komt dan zal dat vaak alleen nog meer positiviteit geven, maar je moet er niet afhankelijk van worden.
Hoe vaak denken mensen wel niet 'als ik een kat neem ben ik minder eenzaam', 'als ik een vriendin heb kom ik vaker de deur uit'.. maar in werkelijkheid zal dat vaak enorm tegenvallen.
U draagt officieel de titel Captain Obvious?

Alsjeblieft, wat een huis-tuin-en-keuken psychologie.
  maandag 2 juni 2008 @ 11:33:37 #18
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59065215
quote:
Tuurlijk is dat beter voor jezelf, maar je partner kent je toch enkel als 'negatief' iemand (even kort door de bocht) en is toch voor je gegaan met die achtergrond informatie en zal dan enkel positief verrast worden wanneer je zelf positiever tegen de dingen aankijkt en dit ook uitstraalt.
Wat dat betreft zal je partner er alleen maar vrolijker van worden gedurende de relatie denk ik dan, of diegene moet vallen op iemand die zo negatieve kijk heeft op de zaken.

Sowieso is het makkelijker om in een relatie terecht te komen wanneer je de boel op de rails hebt en uitstraalt dan je geniet van het leven.
Iemand die constant negatief denkt over al het mogelijke en erbij loopt met een kop als een oorwurm zal mij niet heel snel boeien op relationeel vlak namelijk, al zal dat ook wel weer per persoon verschillen.
pi_59065386
quote:
Da's helemaal waar ja.
Je moet je partner als een aanvulling op je leven zien,
niet als de 'cure' voor al je ellende.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_59065520
Ik werd er op lange termijn niet minder zwaarmoedig op, toen ik een relatie had. In het begin alles prima, daarna toch weer af en toe last van depressieve buien. Maar ach, zo'n ramp is het niet. Het leven is best te doen, met of zonder partner.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  maandag 2 juni 2008 @ 14:50:17 #21
81237 releaze
best of both worlds
pi_59069842
mwah, het kan. ik ken mensen met relaties die echt afhankelijk van elkaar zijn voor hun geluk. ze zuigen elkaar helemaal leeg om hun eigen depressieve gevoelens op te vullen, en dit is zo'n viceuse cirkel die eigenlijk nooit helemaal goed gaat, dan gaat het weer uit, hebben ze binnen notime een ander en daar spelen ze dan het zelfde spelletje mee. En geen van hen wordt er gelukkiger op.

ik vind het zelf ongezond en ik zou nooit van m'n leven in zo'n relatie willen zitten, nooit. Of laat ik eerder zeggen, ik wil nooit van m'n leven zo afhankelijk worden van iemand anders om mij gelukkig te maken. Ik maak mezelf gelukkig, een partner is een extra, een bonus, maar zonder hen moet ik het ook kunnen rooien. (En dat kan ik dus ook, maar de lol is ook dat hoe happier jezelf bent, des te aantrekkelijker voor een ander)
pi_59070144
De meerwaarde van een goede relatie is er absoluut, maar hoe groot die meerwaarde is verschilt per persoon. Ik heb wel een paar vriendinnen die niet hopeloos verloren zijn in single tijden, maar met wie het toch wel onnoemelijk veel beter gaat in tijden dat ze een relatie hebben. Die hebben dan ook meestal wel een relatie. Als het zo'n grote meerwaarde heeft, zoek je het denk ik ook sneller op.

Kijkend naar mezelf en een vriendin die al jaren single is denk ik dat de meerwaarde bij ons niet zo heel groot kan zijn: dat zou nl. moeten betekenen dat we in een relatie permanent euforisch gaan zijn. Dat zou leuk zijn, maar dat lijkt me niet. Het verschil in welbevinden tussen wanneer je wel en niet een relatie hebt is bij ons gewoon kleiner. Maar dat wil niet zeggen dat de meerwaarde er niet is, ik denk dat die er wel degelijk is.
pi_59073379
quote:
Op maandag 2 juni 2008 10:35 schreef Roquefort het volgende:

Overigens geldt ditzelfde effect ook voor bijvoorbeeld een mooi nieuw huis, een nieuwe auto of motorfiets, of zelfs een leuke nieuwe studie of voor sommige mensen zelfs een nieuw paar blitse schoenen.
Oneens.

Ik kan tijdelijk dolgelukkig zijn met een nieuwe aanwinst als het om materie gaat, maar dan ook echt tijdelijk. Nieuwe schoenen; paar dagen helemaal . En daarna weer lekker lopen chagrijnen etc.
Maar een nieuwe liefde is zoveel anders. Ik ben al 7 maanden helemaal .

Je kan bijvoorbeeld wel blij zijn met een huis, maar is een huis blij met jou?
Naar mijn mening maakt dat het grootste verschil; jij bent blij met je partner en je weet dat je partner ook blij is met jou. Bovendien praat een partner terug, een huis moet ik dat nog zien doen.
pi_59073859
7 maanden is niets schat, trouwens leuke laatste zin van de TS... Ik zat helemaal te janken van het lachen om:

"Nu zit ik zo te denken, zou dat iets voor mij zijn?"
pi_59074055
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:48 schreef Aneurism het volgende:
7 maanden is niets schat, trouwens leuke laatste zin van de TS... Ik zat helemaal te janken van het lachen om:

"Nu zit ik zo te denken, zou dat iets voor mij zijn?"
En vanwaar verdien ik zo'n opmerking zonder aanleiding?
Je begrijpt dat ik een vergelijking trek?

En als je niets toe te voegen hebt hier, trek je dan gewoon terug onder die steen van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')