Hij heeft dan ook niet de usb dongle gebruikt uit de kit -en- hij had in 5 minuten een draadloze werkende internet verbinding. Ik zie niet hoe dit nog sneller zou kunnen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:50 schreef Blinker het volgende:
Ik had eerlijk verwacht dat ze het installatieproces een stuk gebruikersvriendelijk hadden gemaakt dan wat ik nu lees bij de review.
Ik vind het installatieprocedure eerlijk gezegd weinig afwijken van andere routers.
Jaquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 15:59 schreef Higgy het volgende:
En ook ik ben weer online en ook mijn review is gisterenavond met pic's geupload naar Senesta.
(Ontvangen?)
Maar dat was voor mij geen optie, want we zitten met wel 9 laptops en een desktop aangesloten op de router.. Dan werkt dat idee toch niet met die knop? Dat is toch alleen voor één pc geschikt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij heeft dan ook niet de usb dongle gebruikt uit de kit -en- hij had in 5 minuten een draadloze werkende internet verbinding. Ik zie niet hoe dit nog sneller zou kunnen.
Had hij de dongle gebruikt had hij in 1 minuut een BEVEILGDE draadloze internet verbinding
Nou, die knop genereert een WPA code. Die code kan je in de GUI van de router uitlezen en voor de niet WPS geschikte computers gebruiken.quote:Op maandag 1 september 2008 16:21 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Maar dat was voor mij geen optie, want we zitten met wel 9 laptops en een desktop aangesloten op de router.. Dan werkt dat idee toch niet met die knop? Dat is toch alleen voor één pc geschikt?
De router schrijft een cookie weg met de taalkeuze. Heb je cookies aanstaan?quote:Toch nog wel wat vragen aan de heren van Sitecom: waarom vergeet de router als ik hem op Nederlands heb ingesteld dat telkens en schakelt weer terug naar Engels? Geen ramp, maar toch.
Ja dat begrijp ik dat dat je stoort! Dat hoort niet en gebeurt in mijn situatie ook absoluut niet. Maar wat gebeurt er precies? Wat doen de lampjes aan de voorzijde?quote:En waarom (en dat vind ik echt storend) stortte (en stort) de router compleet af als ik van kanaal wissel? Een van m’n ict-vrienden zei me eens van het standaardkanaal 11 naar 5 te gaan omdat dat de ontvangst wellicht ten goede kwam, wat na het wijzigen in de router en het rebooten van de router op zich geen probleem zou mogen zijn. Wel bij mij: de boel hing en hangt telkens zo enorm, dat ik terug moe(s)t naar de fabrieksinstellingen en noodgedwongen maar even op kanaal 11 blijf zitten. Als ik echter van WPA2 naar WPA switch en terug, eveneens in de router (en dit om te kijken of de PSP het ook doet: ja dus, op WPA) dan reboot de router en stort er niets af! En ja, ik heb de laatste drivers voor de router geladen vanaf de Sitecom-site en deze geladen…
Helaas heeft de ICT'er het niet helemaal begrepenquote:Nu kwam mijn broertje langs die in de ICT werkt en die kwam erachter dat wij geen beveiliging op ons netwerk hadden. Ik wist niet eens dat dit kon. Hij heeft dit geregeld en daarna ben ik gaan internetten.
True, dit is het instap model. De WL-306 is full gigabit. Inderdaad KAN het bekabelde netwerk nu de bottleneck worden. OP draadloos halen we nu met de laatste drivers snelheden tot 140Mbps (icm de WL-306 dus)quote:Min-punten
- LAN-aansluitingen slechts 100mbit
Dit is al een hele verbetering tov vorige versies routers waarbij vaak een volledige reboot noodzakelijk is. Maar irritant blijft het inderdaad.quote:- Bij wijzigingen in configuratie vaak 15 seconden wachten.
Het hele idee achter deze handleiding is een 'ikea stijl' handleidng. Je zegt engels maar de tekst is tot een minimum beperkt. De doelgroep zijn gebruikers die eigenlijk geen kennis van zaken hebben en dus stap voor stap aan de hand van plaatjes de boel kunnen installeren. Uit ervaring blijkt dat uitgebreide textuele handleidingen vaak mensen verwarren. Stappen worden overgeslagen of mensen bellen, ontmoedigd door de dikte van de handleiding, direct maar de support.quote:- Zeer beperkte engelstalige handleiding in hardcopy
Nee, maar remote management via internet staat standaard uit EN we gaan er in de handleiding vanuit dat er met WPS een WPA2 encryptie gegenereerd wordt. De kans dat een 'wardriver' dus tot de login komt is klein. Echter blijft het een risico, vooral voor niet wps gebruikers en mensen die wifi helemaal niet gebruiken. In een nieuwe generatie routers gaan we deze problemen oplossen.quote:- Geen aanwijzingen om router-wachtwoord te veranderen in hardcopy
Is al een punt van aandachtquote:- USB-adapter is erg groot en de WPS-knop bij desktops vaak onbereikbaar
Als je niet de meegeleverde dongle gebruikt en de installatieinstructies volgt dan moet je zeker weten dat je draadloze netwerk niet beveiligd is, of je moet de sleutel voor het netwerk hebben. Ik denk dat het daar fout liep.quote:Op zondag 21 september 2008 21:41 schreef elloco1 het volgende:
Heb nooit een router gehad, ben van provider verandert en die leverden een modem zonder router funtie.
Heb thuis 3 pc's .
2 desktops en een laptoppie.
Heb dus een router gekocht en jawel de sitecom 300N met dongle WL-302.
Thuis gekomen van de Mediamarkt het spul uitgepakt en geinstalleerd.
De laptop zou zonder dongle moeten kunnen verbinden met het router.
Echt niet.
Drivers van de router doen niet zo heel veel.quote:Drivers van de router opgezocht en geinstalleerd, nog steeds geen actie, daarna nieuwe firmware opgezocht geinstalleerd en jawel er zat beweging in.
Als je na de firmware upgrade gaat proberen om de dongle te gebruiken en je dat voor die tijd nooit gedaan hebt, dan kun je niet stellen dat de firmware upgrade ervoor heeft gezorgd dat je nu verbinding hebt.quote:Van af dat moment kon ik met het dongle internetten, netjes toch, nu proberen met het ingebouwde lan van het laptop te internetten dus zonder dongle, dat ging ook wel.
Dus je hebt internet via je oude provider. Dan sluit je de router aan op het modem van je nieuwe provider en krijg je problemen? Dan zijn er m.i. twee mogelijkheden. Ofwel het nieuwe modem geeft een IP uit in dezelfde range (192.168.0.x) als je router, ofwel er is iets niet goed ingesteld in het modem waardoor je geen verbinding hebt.quote:De twee andere pc's waren gedraad aangesloten, dus geen probleem.
Het probleem kwaam daarna, mijn modem van mijn nieuwe provider moest naar de kelderkast zo dicht mogelijk bij het isra verbinding aangesloten worden, van af dat moment begon mijn ellende echt pas.
De wireless LAN card is niet de USB adapter. Om een wireless LAN card te installeren moet je je computerkast openmaken. De melding van de pc lijkt me dan ook volledig correct.quote:CD in pc en drivers installeren, dat gaat prima, wat niet prima gaat is dat de pc een melding geeft van:
Sitecom wireless lan card not exist.
De pc had toch al verbinding via de router (in de oude situatie)? Alleen het feit dat je een ander modem gaat gebruiken wil niet zeggen dat je iets moet veranderen aan de router, en al helemaal niet aan de plaats van de router. Ik snap even niet wat je gedaan hebt.quote:Als ik op de router op dat knop indruk 2 seconden zoals het beschreven staat in de handleiding en daarna loop naar het dongle op de usb van de pc en ook daar stevig 2 seconden drukt en daarna 2 minuten wacht zoals het beschreven staat in de handleiding dan zou het moeten werken, maar niets van waar, ben de hele zaterdag bezig geweest om het voor elkaar te krijgen zonder resultaat.
Volgens mij is de melding van de pc correct. Daarbij zie ik nog steeds niet wat het veranderen van modem te maken heeft met de router.quote:Uit pure armoede heb ik een jawel Linksys dongle gepakt en na veel moeite een pc kunnen verbinden met het modem, de tweede desktop heb ik verbonden met een hele lange kabel dwars door de woonkamer, anders kan ik niet internetten, de pc zegt immers dat de : Sitecom wireless lan card not exist.
Eens. Als de dongle werkt op de laptop dan is'ie niet stuk.quote:Dongle lijkt dood. stuk, nee. Op de laptop doet het namelijk wel.
http://192.168.0.1quote:Wie weet hiermeer raad.
En nog wat , hoe kom ik aan de standaard instellingen zonder dat ik de modem reset,want ik wil niet opnieuw beginnen met de ellende ben al blij dat de laptop werk op zijn eigen verbinding en de desktop via de linksy dongle.
Zoals ik al geschreven heb, ontgaat het mij wat er veranderd is behalve het aansluiten op een ander modem. Of waarom je iets zou moeten veranderen bij het aansluiten van een ander modem.quote:Jullie begrijpen wel dat ik in de setup van de router wel wat aangepast heb, vandaar mijn oproep om de j
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |