Een bril is meestal sterker dan lenzen omdat deze laatste nu eenmaal dichter op je ogen zitten. Tot -6 scheelt het een kwart dioptrie dacht ik.quote:Op maandag 9 juni 2008 21:19 schreef samara het volgende:
ben benieuwd. Ik hoor graag hoe de bril bevalt, dan gauw eentje kopen voor de vakantie.
Kan je de sterkte van je lenzen aanhouden voor een bril? Ben in in geen eeuwen bij een brillenmeneer geweest namelijk. Bestel mijn lenzen altijd online!
Als je achteruit bent gegaan scheelt het nu meer, bij mij scheelt het bv een paar punten.quote:Op maandag 9 juni 2008 21:33 schreef ijsmeis het volgende:
Bij mij scheelt bril en lenzen 0,5 qua sterkte. Ik hoop dat dat nog steeds zo is. Hoef ik ze niet op te laten meten.
Was niet dezelfde opticien en ook niet hetzelfde merk glazen, maar ik bedoel te zeggen van dat als iemand komt van met "ja maar ik heb ook extra dunne en die waren maar zoveel E" dat dat niet alles zegt.quote:Op maandag 9 juni 2008 19:46 schreef Serinde het volgende:
Een opticien kan zelf natuurlijk een bepaalde maat aankruisen als hij tegen jou zegt "extra dun". Wel bij dezelfde opticien de glazen aangeschaft? Voor zover ik me kan herinneren hebben ze mij bij iedere aankoop gewoon gevraagd welke dikte ik wilde, met daarbij een keuzelijst met milimeters en prijzen.
quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:47 schreef Liquidootje het volgende:
Hoe zit het er nu mee eeneiige cinnamonbunnetje van mij?
Ik heb ook een bril terwijl ik er eigenlijk niet eens een nodig heb, gewoon voor af en toe. Brillen zijn tof.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:52 schreef Liquidootje het volgende:
Waar blijft die uitgebreide verslag?
Ik ga er ook eentje bestellen zonder sterkte. Lijk mij wel grappig om opeens een brildrager te zijn.
Het lijkt me handig om het gewoon even te testen bij de opticien, als je toch al langsmoet voor lenzen kan je het gelijk even vragen. Bij mij worden altijd me ogen gemeten (om het half jaar) als ik nieuwe lenzen moet).quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:01 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik heb -2 en -2.25 bij lenzen, zou het bij een bril dan ongeveer -1.5 en -1.75 zijn?
Je hebt een opticien gevonden die tot diep in de nacht geopend is?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:28 schreef rene90 het volgende:
Zometeen naar de opticien om mijn ogen te laten meten
10.00quote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:39 schreef Niek. het volgende:
[..]
Je hebt een opticien gevonden die tot diep in de nacht geopend is?
Ik ben gewoon naar de opticien gegaan en gezegd, ja omdat u altijd zo goed meet en ik veel vertrouwen in u heb, wil ik hier even mijn ogen laten meten, en dan rondkijken voor een mooie bril. Omdat er ook een regeling is met mijn verzekering en hans anders met een gratis bril of iets.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:54 schreef nein het volgende:
Oe..dit is leuk!! Ze hebben echt leuke brillen daar zeg!!
Alleen ik weet mijn afwijking niet precies meer, kan ik t zomaar laten opmeten bij de opticien? Of..euh..moet ik dan ook iets kopen daar ofzo? *n00b*
Even vanavond een camera op zoeken dan als ik even de tijd vindquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:47 schreef nein het volgende:
ben stiekem toch wel benieuwd naar fotos? Niemand zin?
what the hell, gewoon in dezelfde minuut nog reageren!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:47 schreef rene90 het volgende:
[..]
Even vanavond een camera op zoeken dan als ik even de tijd vind
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:11 schreef nein het volgende:
[..]
what the hell, gewoon in dezelfde minuut nog reageren!
Maar ben benieuwd!!
Haha ja mijn pootjes zitten goed gelukkig. Anders was ik wel naar de hans anders gegaan of iets dat mijn ex-opticien gestopt is met zijn businessquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:10 schreef nein het volgende:
Nah, dat ziet er prima uit dat brilletje, staat goed!!![]()
Ik moet gewoon mn eigen bril even opmeten, en de afmetingen die op de site staan ff vergelijken. Het enige dat je mist is dat ze bij de opticien vaak de pootjes even bijbuigen, maar ik denk dat ik dat ook wel zelf kan![]()
niet bij de hand, ik zet hem altijd af op foto'squote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:07 schreef rene90 het volgende:
Whaha heb je eens een foto van je bril littledrummergirl?
Oke ben benieuwdquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:24 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
niet bij de hand, ik zet hem altijd af op foto'sen dat heeft een reden. Als de camera terug is van reparatie zal ik er een voor je schieten
Ik heb eigenlijk wel een brillenhoofd, een bril staat me vrij snel wel oke. Maar ik heb gisteravond even zitten fotosoepen met een 12 tal montuurtjes van die sitequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:29 schreef littledrummergirl het volgende:
wat leuk, ik was al van plan om een nieuwe te kopen, maar voor de verzekering moet ik nog een half jaar wachten![]()
Het kloterige is alleen dat ik een heel moeilijk hoofd hebbrillen waarvan ik zeker denk te weten dat ze me staan, staan bagger en andere vreselijke modellen staan geweldig. ( vandaar dat mijn huidige bril een zwart breed montuur, gifgroene dikke poten en gaten in de poten heeft
)
Kan je is zo een fotosoepje laten zienquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:04 schreef nein het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk wel een brillenhoofd, een bril staat me vrij snel wel oke. Maar ik heb gisteravond even zitten fotosoepen met een 12 tal montuurtjes van die site![]()
Al die dingen op een foto van me geplakt, en rekening gehouen met de grootte van de monturen. Ging best goed, want één bril die ik echt heel gaaf vond, stond maar matig..
Tadah, even in een URL, anders is de hele layout naar de kloten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:38 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan je is zo een fotosoepje laten zien?
Ik denk dat brillen met een halve rand je ook goed zullen staanquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:50 schreef nein het volgende:
[..]
Tadah, even in een URL, anders is de hele layout naar de kloten.
Ik heb de pootjes er niet bijgesoept hoor![]()
Ik vind (vlnr) de 1e, 2e en 8e (witte) leuk. Die helemaal linksonder is sprekend de bril die ik nu al heb. En de laatste rechtsonder vond ik heel leuk op de site, maar staat echt totaaal niet!
http://i36.tinypic.com/2hs3mdz.jpg
Zit nu met de bril op, nog steeds tevreden, geen uitgevallen glazen of dergelijke.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:07 schreef pekel het volgende:
Net even eens gekeken op de site. Ben nodig toe aan een nieuwe bril, heb alleen helaas gegevens van feb 2008 over m'n ogen. Dus even langs de opticien morgen..
Mensen die de bril gekocht hebben via deze site; nog steeds tevreden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |