Welkom. Vandaag een uniek kijkje achter de schermen in een callcenter! Naast het nodige nutteloze gebabbel over de maandelijkse ongemakkelijkheden en hoe de was nu het beste op te vouwen

, wordt er ook gebeld. En wel op niveau, mensen! Kijk mee:
![]()
Hier begint het allemaal. De godganse dag tuur je naar dit scherm tot je eindelijk het signaal krijgt dat er een oproep is. Ik bel voor het geweldige Proximus, een telefoonprovider. Je krijgt een piepje om je wakker te schudden, daarna hoor je nog een piepje en dan begin je gelijk met je verhaal.
![]()
Er is ons overigens niet bekend of diegene al klant is bij Proximus. Maar laten we er vanuit gaan dat meneer Demaer al wel klant is, dan proberen we uit te zoeken of er toch nog een abonnement te verkopen valt als diegene prepaid belt. Dat is alleen nuttig als diegene boven een bepaalde grens per jaar opwaardeert.
![]()
Daarna stel je de afspraak voor.
![]()
Stel nu, diegene weigert (wat ongeveer 40 tot 60 keer per dag voorkomt), dan ga je er 3 keer tegenin. Daarna sluit je af met het volgende scherm.
![]()
Maar, stel! Meneer Demaer is nog geen klant bij Proximus! Dan wordt het leuk want dan ga je naar dit geweldige scherm!
![]()
Meneer Demaer heeft er wel oren naar!

. Weer een stapje dichter bij de target van 7 afspraken per dag (ik heb dat 2 keer gehaald op 7 weken

). Dan ga je naar het volgende scherm, want we moeten wel zeker weten dat meneer Demaer geen verspilde moeite is voor mijn collega, de adviseur. Uiteraard scheelt dit voor de klant ook nogal.
![]()
Ook dat is geen probleem, komt goed uit want dan pakken we de agenda er even bij.
![]()
Vervolgens loop je alle gegevens nog even na, wij moeten ook goed letten op die onderste vragen.
![]()
En dan krijg je in je volgende wachtscherm een applaudiserend paar handen te zien. Maar daarvan ben ik de prtscrn vergeten
(sorry zG.)Voor dit alles krijg ik het geweldige salaris van 8,43 per uur. Ik werk 7,5 uur per dag van 13 tot 21 uur en ik tel elke minuut af tot elke pauze en het einde van de dag. De collega's zijn trouwens wel supertof

.
[ Bericht 2% gewijzigd door MLI op 30-05-2008 20:43:04 ]