abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2009 @ 22:53:02 #201
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66843728
Ik was sinds mijn 7e allergisch voor huisstofmijt, rond mijn 17e werd ik nog eens getest en kwam eruit dat ik ook hooikoorts had, maar daar had ik eigenlijk weinig van gemerkt..gelukkig. De huisarts raadde me ook aan om met een therapie te beginnen, Oralgen. Druppels onder je tong, opbouwfase en onderhoudsfase. Dat laatste betekende voor minstes 3 jaar 2x in de week (per kuur, dus voor mij 4x in de week) 20 druppels onder je tong.
Ben er nu inmiddels vanaf, heb het ruim 4 jaar volgehouden. Na het 1e jaar waren mijn klachten al drastisch verminderd, echt super Inmiddels al haast geen klachten meer. Soms nog wel als ik bij mensen op bezoek ben die katten hebben, maar dat is minimaal. Echt heerlijk, ben zo blij, en ik hoop echt dat het of helemaal wegblijft of anders nog een heeele lange tijd...
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_66860174
Aargh, het is alweer begonnen. Lekker tot eind augustus, dat is bijna een halfjaar!
pi_66861704
Ik heb vandaag injectie gehad. Ben benieuwd
pi_66862106
Ooh.... ik hoop dat dit topic snel vol is en diep in MyAT verdwijnt
Ik zag dit topic weer bovenaan staan en dacht 'ooh, daarom jeuken mijn ogen zo'. Heb ik mezelf nu hooikoorts aangepraat?
pi_66874826
Ik dacht er dit jaar vanaf te zijn (lijkt elk jaar minder te worden ofzo ), maar vanavond weer heerlijk jeukende ogen
pi_66906084
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Merk tot op heden nog geen verschil, maar das misschien ook wel heel snel he
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:23:43 #207
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66909946
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik vandaag ook
pi_66912936
Meld zich! Ik ben allergisch voor de Berk, en die stomme kutbomen staan hier in overvloed in de straat.

Elk jaar, in maart, april en mei (6 weken die soms vroeg en soms laat beginnen) heb ik er last van. Verstopte neus (vaak één neusgat), jeukende ogen, tranen en niesen horen bij mij bij de verschijnselen. Dit jaar begint het vroeg, ik slik nu al Xyzal en spuit neusspray.
pi_67063066
Ik heb enorme last van m'n ogen vandaag. Prikken en kriebelen echt als een idioot.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:46:56 #210
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67063684
Vraagje voor de 'kenners' hier;
Ik ben al heel vaak getest op allergieen en nooit komt er iets uit. Echter lichamelijk stellen artsen wel allergische reacties vast (opgezette slijmvliezen, benauwd etc). Ik ben dus wel gediagnosticeerd als 'allergisch', maar zonder goede aanwijsbare oorzaak.
Mijn kno-arts raadde me (was in de winter) aan om maatregelen te nemen tegen huisstofmijt e.d. en toen heb ik onder andere het vloerkleed in mijn slaapkamer weggehaald. Ik merkte echt verbetering.

Nu heb ik sinds 1-1,5 week weer erg last van een dichte neus, niezen, hoofdpijn. Zou dit met hooikoorts te maken kunnen hebben? Vorig weekend heb ik heel enthousiast de hele dag de tuin onder handen genomen, sindsdien is het verergerd...
En zo ja, zouden medicijnen tegen hooikoorts hiervoor kunnen werken? Mijn huisarts heeft het nooit voorgesteld maar voordat ik maatregelen in huis trof was het ook nooit zo duidelijk een verergering van de klachten in het hooikoortsseizoen zoals ik die nu merk.
Geluk is een richting, geen punt
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 15 maart 2009 @ 11:52:07 #211
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67063828
Zou kunnen, ja.
En medicijnen zouden kunnen helpen, maar voor de een helpen medicijnen A en B heel goed en werken C en D niet en bij een ander weer andersom.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 15 maart 2009 @ 12:13:37 #212
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67064432
Vorige week al ontzettend jeukende ogen gehad (en t wit van mn ogen was doorlopend rood ), niezen en loopneus...
Als er dan een haar in mn gezicht komt, word ik helemaal gek van het gekriebel. Dat is bij mij meestal ook een teken dat het 'begonnen' is...

Ik dacht dat t bij mij pas in april begon (oa berk) maar nu ik hier de reacties lees, kan het dus al.
Gelukkig heb ik t alleen op t begin van t 'seizoen'..
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_67096785
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:16 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dit lijkt me nogal stug, het is een allergie en je groeit toch ook niet bij voorbaat over een allergie heen.
Mijn allergologe zei ook dat men er over het algemeen overheen groeit, vanaf je 40e/50e.. Aangezien ik 22 ben had ik weinig zin daarop te wachten, ik ben vreselijk allergisch. Voor gras iig 100% (m'n huisarts zei zelfs "meer dan 100%" hoe ie dat voor zich ziet weet ik ook niet..) en daarnaast ook erg allergisch voor katten, honden, schimmels, huisstofmijt, bomen, verder weet ik het niet eens meer.. Nu klink ik als een ziek sneu mensje, dat valt wel mee, alleen ben ik het hele jaar door altijd wel verkouden-achtig. In het hooikoortsseizoen (dat voor mij heel lang duurt) ben ik wel vreselijk ziek, dan kan ik echt dagen op bed liggen..

Ik ben nu bezig met Grazax, een immuniteitstherapie. Ik neem elke dag een tablet, in principe duurt dit 5 jaar lang.. Zijn er hier meer mensen die Grazax gebruiken? Ik ben pas een paar weken bezig, maar de bijwerkingen worden erger
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_67096856
Ik las overigens net in een ander hooikoortstopic (over Oralgen meen ik) de reactie van iemand die zijn Oralgen niet meer wilde nemen.. aangezien je de stof inneemt waar je allergisch voor bent, en hij dat ook wel kon doen door buiten te lopen. Sowieso m.i. wat kortzichtig, daarnaast werkt het volgens mij ook gewoon niet zo... Ik heb namelijk tot vorig jaar altijd met 4 katten in huis geleefd, en toch ben ik er nog steeds allergisch voor.
  maandag 16 maart 2009 @ 12:58:26 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67098888
Ik had het vorig jaar met mijn huisarts over grazax en die zei dat het eigenlijk niet de moeite waard was. De resultaten uit onderzoeken zouden te insignificant zijn om het aan het medicijn toe te schrijven volgens haar. Geen idee in hoeverre het waar is, het zal wel per huisarts afhangen. Mijn huisarts was meer voorstander van reguliere medicijnen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67099690
Ja m'n huisarts zag het nut ook niet, maar goed die vond dat ik maar gewoon moest doorzetten en binnen blijven als ik er last van had

Ik ben toen naar een allergologe gegaan, en die bood twee immunotherapieen, de reguliere met de prikken en de nieuwere met pillen. De resultaten ervan waren goed, de meeste mensen kiezen echter nog voor de prikken zodat ze niet elke dag aan zo'n pil hoeven te denken. Aangezien ik "de pil" ook dagelijks slik was dat voor mij minder lastig dan elke maand naar de praktijk af moeten reizen voor een prik.
pi_67109913
Hooikoorts gaat vaak gepaard met hoofdpijn, niesbuien, tranende ogen... 10 tips om hooikoortsklachten te verminderen.

Hooikoorts is een aandoening waar zeker 1,5 miljoen Nederlanders last van hebben. De symptomen zijn uiteenlopend: een gezwollen neusslijmvlies, niesbuien, loopneus, hoofdpijn, kriebelend gehemelte, jeukende, tranende ogen, gevoeligheid voor licht, piepende ademhaling, zwellingen in het gezicht, netelroos en vermoeidheid. Je kunt verschillende dingen doen om de klachten binnen de perken te houden. Als je weet voor welke pollen je allergisch bent, dan kun je in de periodes dat deze pollen actief zijn, extra maatregelen nemen.

Kies de juiste medicijnen
Het is niet altijd eenvoudig het voor jou meest geschikte geneesmiddel tegen hooikoorts te vinden. Je kunt zelf verschillende middelen uitproberen, maar let goed op de bijwerkingen. Als je veel last hebt van hooikoorts, kun je het beste met je huisarts overleggen welk middel het meest geschikt is. De arts kan bovendien allergietests laten uitvoeren. Soms gaat hooikoorts gepaard met astma, die chronisch kan worden.

Begin op tijd met slikken
Volgens de Wageningse bioloog Arnold van Vliet beginnen veel mensen te laat met het slikken van medicijnen. Je kunt het beste vroeg beginnen: enkele weken voordat de pollen vrijkomen.

Mijd pollen zo veel mogelijk
In steden is de concentratie pollen in de lucht 3 tot 5 keer lager dan op het platteland. In een stad zou je dus minder last moeten hebben van hooikoorts, maar bij drukke wegen geldt dat weer niet. Het verkeer zorgt voor sterke luchtwervelingen.

Zoen veel
Een tijdje zoenen met je geliefde is volgens Japanse onderzoekers een goede manier om klachten van hooikoorts te verminderen. De onderzoekers ontdekten dat bij hooikoortspatiënten de productie van de stof histamine in het lichaam aanzienlijk afneemt na een half uurtje zoenen. Histamine veroorzaakt niezen, een loopneus en tranende ogen.

Kies het juiste moment om te gaan sporten
De concentratie stuifmeel in de lucht is vlak na een regenbui het laagst. Dat is voor hooikoortspatiënten het beste moment om te gaan wandelen of sporten. Ook 's ochtends vroeg is het gehalte aan stuifmeel in de buitenlucht minder hoog dan later op de dag.

Boek een strandvakantie
Aan de kust is de concentratie stuifmeel het laagst. Dat is dan ook de beste plek voor een vakantie als je veel last hebt van hooikoorts. Zoek je een land waar je in de zomer helemaal geen last wil hebben van je hooikoorts, dan is IJsland een goede optie.

Houd je huis pollenvrij
Stuifmeel dwarrelt in huis op de grond, als er geen tocht is. Stofzuig regelmatig met een stofzuiger met goede filters om de concentratie stuifmeel laag te houden. Horren voor open ramen en deuren houden pollen enigszins tegen. Er zijn ook speciale horren die meer stuifmeel tegenhouden. Lucht het huis 's ochtends, dan is buiten de concentratie pollen het laagst. Stuifmeel gaat trouwens vooral in je haren en kleren zitten. Dus je kunt je beter omkleden in de badkamer dan in de slaapkamer. En was regelmatig je haren.

Smeer vaseline rond de neus
Sommige mensen zeggen er baat bij te hebben als ze een beetje vaseline smeren rond hun neusgaten. Een deel van het stuifmeel blijft namelijk plakken op de vaseline.

Niet wrijven, gebruik een washandje
Je kunt beter niet wrijven in jeukende ogen, omdat je het stuifmeel op je ogen en aan je handen dan alleen maar verder verspreidt. Gebruik een nat washandje om je ogen schoon te houden. Er zijn ook oogdruppels in de handel die brandende ogen kalmeren.

Houd je huisdieren schoon
Honden en katten zijn vanwege hun vacht lopende verzamelaars van stuifmeel. Je moet de dieren daarom regelmatig wassen.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 16 maart 2009 @ 19:31:46 #218
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67111673
Injectie werkt tot dusver prima
  maandag 16 maart 2009 @ 20:07:21 #219
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_67113261
Ik maak ook maandelijks gebruik van de immunokuur. Na 3 jaar zit ik nog steeds op 8 ml.
Verder heb ik ook oogdruppels, 2 verschillende neussprays, inhalator en pilletjes er tegen.
Met medicijnen heb ik er nog ontzettend last van. Het is vooral feest wanneer mensen hun heg gaan snoeien, hun gras maaien of wanneer de berk en hazelaar in bloei staan.

Hebben jullie ook zulke littekens gekregen van al die injectiespuiten?
Ik heb allemaal rode puntjes op mn armen staan.
Die pillen lijken mij ook een goede oplossing! Dat ga ik ook maar eens vragen.
Ik zit overigens bij dr. Widjaja (of hoe je dat ook mag spellen) in Amsterdam.
Big mouth strikes again
  maandag 16 maart 2009 @ 20:27:05 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67113988
Ja hoor, we zijn er weer Gisterenavond kwam het opzetten. Keelpijn, kriebels, niezen en verstopte neus. Sinds kort ook oorpijn...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_67114756
Ik heb nergens last van omdat ik dus al heel vroeg, vóór alles begon, ben gaan slikken
1 pilletje per dag, gewoon van het kruidvat.
Gaat nog steeds goed dus

Sterkte jullie, enneh er is dus hoop en ik zou iedereen aanraden hetzelfde te doen als ik.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:11:23 #222
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_67167850
Gebruikt er hier iemand ook Reactine? Had eigenlijk Aerius maar die is op en moet nu even snel naar de Etos lopen zonder recept.. Of is er een alternatief voor Reactine te krijgen zonder recept? Word gek van rode ogen namelijk.
Overal verstand van.
pi_67180646
Hier gaat het met de injectie en de pillen eigenlijk ook prima
pi_67181150
Wat voor injectie krijgen jullie eigenlijk? Zijn er injecties gericht op hooikoorts? Of bedoelen jullie de desensibilisatie injecties?

Desensibilisatie ken ik. Ik heb 4jr lang injecties gehad tegen huisstofmijt. Je word bloot gesteld aan de deeltjes waarvoor je allergisch bent, alleen dan in een hogere dosering om het lichaam te stimuleren antistoffen aan te maken.
Ik was zo blij dat ik er na 4 jr vanaf was omdat het elke keer weer klachten met zich meebrengt. Volgens de allergietesten heb ik heel goed op die injectie-therapie gereageerd. Nu wil de kno-arts, tegens allergoloog, starten met desensibilisatie tegen katten volgende week mijn 1e injectie. Ben de komende 4-5 jr weer zoet
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:02:03 #225
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67181521
Voor de mensen die medicijnen gebruiken die je zonder recept kan krijgen; hebben jullie last van bijwerkingen?
Geluk is een richting, geen punt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')