mensen die zijn blijven hangen in internethypesquote:Op donderdag 29 mei 2008 20:07 schreef RickRoll het volgende:
Met 18 ben je adolescent, 21 ben je echt 'volwassen'quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat raar dat dat alleen tussen 20 en 22 jaar kan
Waarom niet op 18 jarige leeftijd (volwassen) en waarom niet later.
Dus je mag wel stemmen over de koers van ons land, maar niet over je eigen koers... logischquote:Op donderdag 29 mei 2008 21:40 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Met 18 ben je adolescent, 21 ben je echt 'volwassen'
Maar verder snap ik die leeftijd ook niet zo.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus je mag wel stemmen over de koers van ons land, maar niet over je eigen koers... logisch
Als er een wet is die dat mogelijk maakt, snap ik de beperking van leeftijd niet. Dus of je doet het niet, met het argument dat niet geadopteerde kinderen ook geen mogelijkheid hebben om hun ouders 'af te serveren'. Of je doet het wel, maar dan vind ik dat je simpelweg vanaf je 18e tot je 80e zou moeten kunnen beslissen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:21 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
![]()
Met 18 heb je genoeg te vertellen over eigen koers en zal wie volgens de wet je ouders zijn niets uitmaken.
Daarnaast hebben alle niet geadopteerde kinderen geen enkele keuze in deze zaak.
Misschien dat die periode van 3 jaar rond je 21ste is om te voorkomen dat deze regeling misbruikt wordt door ontevreden pubertjes of om latere familieruzies uit te vechten.
("Jullie zijn lekker toch mijn ouders niet!")
Diegenen die vinden dat de adoptie verkeerd was of dat hun adoptieouders het slecht gedaan hebben kunnen dat rond hun 21ste kenbaar maken, daarna moeten ze er gewoon maar mee leven dat die mensen voor de wet hun ouders zijn.
whehe.. serieus ja? ook lekker geregeldquote:Op donderdag 29 mei 200818:16 schreef Ewelina het volgende:
Wie mijn biologische ouders zijn weet ik niet (ik wil er wel ooit achter komen). Overigens kennen ze de naam nog wel hier, omdat de belastingdienst al jaren huurtoeslag onder mijn biologische naam overmaakt [afbeelding]
Die "quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind the window of oppertunity erg smal en zou graag wat meer onderbouwing dan "" willen zien.
Want? Je mag toch op je 18e stemmen over ene nieuw kabinet maar dus blijkbaar NIET over persoonlijke aangelegenheden. Ik zie niet in wat er overdreven aan is.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 08:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Die "" slaat op je opmerking over het niet mogen bepalen van je eigen koers en wel mogen stemmen voor de koers van het land, wat enigzins overdreven is.
Je kunt nog altijd meer bepalen over je eigen leven dan over het kabinet.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want? Je mag toch op je 18e stemmen over ene nieuw kabinet maar dus blijkbaar NIET over persoonlijke aangelegenheden. Ik zie niet in wat er overdreven aan is.
Uit de wet:quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:50 schreef Ewelina het volgende:
Er staat wel wat op internet, maar heel veel Belgische links, die zijn dus niet van toepassing.
Ik neem aan dat je ook in aanmerking kan komen voor een toevoeging, zie daarvoor www.rvr.orgquote:Artikel 231
1. De adoptie kan door een uitspraak van de rechtbank op verzoek van de geadopteerde worden herroepen.
2. Het verzoek kan alleen worden toegewezen, indien de herroeping in het kennelijk belang van de geadopteerde is, de rechter van de redelijkheid der herroeping in gemoede overtuigd is, en het verzoek is ingediend niet eerder dan twee jaren en niet later dan vijf jaren na de dag, waarop de geadopteerde meerderjarig is geworden.
Niet de vrijheid hebben om over je afkomst te oordelen vind je een kleine beperking??quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je kunt nog altijd meer bepalen over je eigen leven dan over het kabinet.
Dat je dan niet mag bepalen dat je adoptieouders je ouders niet meer zijn is een heel, heel kleine beperking van je vrijheid.
Ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet de vrijheid hebben om over je afkomst te oordelen vind je een kleine beperking??
Ik denk dat dit heel veel psychisch leed kan veroorzaken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:12 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ja.
Wat valt er te oordelen en hoe gaat dat oordeel je leven beinvloeden?
Je kijkt wel erg zakelijk.quote:Met 21 ben je vrij om te doen wat je wil. Wie volgens de wet je ouders zijn maakt dan niets uit.
Ga dat aan mensen vertellen die een beroerde jeugd hebben gehadquote:De meerderheid van de mensen heeft totaal niets te "oordelen over hun afkomst" omdat ze niet geadopteerd zijn. En toch ondervinden ze daar geen last van.
Zeker niet als je weggegeven wordt.quote:Je ouders kies je niet.
Dat lijken mij de ouders in NL, waar TS van af wil.. dus dit gaat niet helemaal opquote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:31 schreef SeLang het volgende:
Ik wist nieteens dat dat kon.
Maar als dat kan dan zitten daar inderdaad wel interessante mogelijkheden voor de geadopteerde.
Bijvoorbeeld: Als je 21 bent dan hebben je ouders niets meer over je te vertellen, maar als wettig kind heb je wel recht op een wettelijk erfdeel als ze dood gaan. Dus op je 21ste kies je gewoon het rijkste stel ouders uit. Verder hoef je je niks van hun te trekken want dat wettelijk erfdeel heb je gewoon wettelijk recht op.
Jee, wat handig dan dat er een wet is die dit allemaal regeltquote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:31 schreef SeLang het volgende:
Ik wist nieteens dat dat kon.
Maar als dat kan dan zitten daar inderdaad wel interessante mogelijkheden voor de geadopteerde.
Bijvoorbeeld: Als je 21 bent dan hebben je ouders niets meer over je te vertellen, maar als wettig kind heb je wel recht op een wettelijk erfdeel als ze dood gaan. Dus op je 21ste kies je gewoon het rijkste stel ouders uit. Verder hoef je je niks van hun te trekken want dat wettelijk erfdeel heb je gewoon wettelijk recht op.
Daarnaast kun je je op je 21ste niet meer laten adopteren, omdat het van oorsprong een maatregel van kinderbescherming is en op je 21ste ben je geen kind meer. Wel leuk bedacht allemaal, verderquote:Artikel 232
1. Door herroeping van de adoptie houdt de familierechtelijke betrekking tussen de geadopteerde en zijn kinderen enerzijds en de adoptiefouder of adoptiefouders en zijn bloedverwanten anderzijds op te bestaan.
2. De familierechtelijke betrekking die door de adoptie opgehouden had te bestaan, herleeft door de herroeping.
Ja dat bedoel ik toch ook?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jee, wat handig dan dat er een wet is die dit allemaal regelt
Want zo werkt het niet, zoals cinnamongirl al zegt, door herroeping van adoptie herleven de oude familierechtelijke betrekking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |