Bart en het Duitse meisje, dat prikkelt de fantasie. Je ziet hem zo zitten in het Duitse café vlak bij de kazerne. Zijn kornuiten gaan nog wat voetballen of wat ontgroeningrituelen doornemen, maar Bart nestelt zich, met wat tegenlicht, aan het raam van de plaatselijke uitdragerij. Lok voor linkeroog, boek van Goethe losjes in 1 hand. Nu is het de kunst om zo te blijven zitten.
Duitsland. Hoofd in nek en zeldzaam mooi de rook door een hertengewei blazen. Fnuikende relatie met Monica Heimat. Zij valt als een blok voor deze natte droom van iedere Germaan. In zijn vrije tijd doet Bart aan beeldhouwen. Shot van bezwete torso. Pim Fortuyn naar toilet. De strijd met de materie. Monica mag er graag naar kijken. En dan het nieuws. Ze is zwanger. Hun zoon zal Knut heten. Startende motor, weemoedige blik, wanhopig gebaar vrouw. Einde. Muziek van Miles Davis.
Ieder land krijgt de James Dean die hij verdient. Zelden iemand gezien die zich zo bewust is van zijn bewegingen, poses etc. als Bart. Houthakken, een feest. Vanavond de entree in de tuin, bij de nieuwkomers. Daar komt geen Maurice aanwandelen met een draadmodel van een volkswagen in zijn hand, of Ruud met zijn Rokend Lid in zijn hand, nee het is een Bart. Niet meer en niet minder. Zie hoe hij zijn rook uitblaast. Perfekt idee van de wind. In grote schoonheid waait de rook uit, weemoedig langs zijn wang, over de schutting, op weg naar Sabine.
Wordt er een beetje poëtisch van en begin zomaar een synopsis van een Slechte Nederlandse Film Met Internationale Allure aan u door te brieven. Neem het mij niet kwalijk. De waarheid is waarschijnlijk dat Bart na het traditionele Laarzen bier drinken bij een Duitse schlagerzangeres in bed is beland en met een rode beha aan en een accordeon voor zijn buik wakker werd. Kan slechte Duitse Film van worden gemaakt. Nasynchronisatie door Ruud graag. "Das war potverdrei eswas , arschloch. Da has du das doch mal immer di hand an deine self versteckt., mensch!!!"
Anouk mist haar zusje, na krap twee dagen in het huis. Een typisch geval van je kind bij Ikea na twee minuten al weer uit de ballenbak moeten komen ophalen. "Willen de ouders van Anouk naar het kinderparadijs komen?" Anouk ging ook voor extreem, ervaring opdoen enz. Hoopte dat haar zus niet dingen zou zien die vervelend zouden zijn en vatte vervolgens bijna letterlijkhet wc-voorval van gisterenavond samen: "O, kut, wat gebeurt er nou" Anouks familie kan met een gerust hart gaan slapen, Zij depte slechts voor 2 miljoen Nederlanders haar geslacht schoon. Properheid, daar houden wij van.
Jerry Springer gedoe. 4e klas mavo, eindexamenstunt. Wat doen we? Gaan we met zijn allen in tentjes overnachten voor de school of doen we Jerry Springer na, van dat we net doen of dat de school op bezoek is bij hem, lachen man, echt wel stoer, met te grote pakken aan, echt wel lachen, Jerry Springer, toch..?.
Tijdens de voorstelling, die ik schreeuwend van plaatsvervangende schaamte heb aanschouwd, met mijn gezicht steeds achter mijn handen, af en toe kijkend, ook heel sterk de associatie met de jaarlijkse toneeluitvoering van De Vereniging Van Plattelandsvrouwen in multifunctioneel Buurtcentrum het Wagenwiel. Wat hebben we gelachen toen Riet van Jaap haar tekst kwijt was en dat die pruik van Bert scheef zat zonder dat hij er erg in had. En die scheet van Karel tijdens de monoloog van Sietske!! Volgend jaar zijn we er weer allemaal!!!
Maar nu is het godverdomme afgelopen. Anarchie willen we, geen 3 maanden de Seniel Voor het Leven show. Meer ergernis, ruzie. Geen mee-etertjes bij elkaar uitdrukken, heel zachtjes bij elkaar het eelt verwijderen en niet een kwartier gaan zitten praten over een brood dat tot een lichtbeige stuk Fimo-klei is getransformeerd. Elkaar eens niet goed begrijpen. Gewoon zeggen: "Uw Tarot hobby kan mij niet boeien, mevrouw. Ik wil u Goeroe Maleke Saboetoe geoudehoer niet aanhoren. Ik hoef geen kaarten te kunnen leggen om toch haarscherp te zien welke kant het met u leven opgaat. De verkeerde. Voor dronken 17 jarigen in partycentrum De Olijke Snuiter optreden met een dat-tape van uw op alle fronten mislukte single. Jaren lang zal er nog "Broek uit, broek uit" worden gescandeerd als u zich met uw quasi-artistieke benige hoofd op het podium van 2 vierkante meter vertoont. Tot in de oneindigheid dansen en springen in 7e rangs producties. Er is geen I Tsjing die daar ook maar iets aan kan veranderen, mevrouw. U bent gedoemd om net als Pleuni Touw voor eeuwig getypecast te worden als Mysterieuze Slechte Actrice in te duur Hollands drama.
Anouk bewijst de steling van Sabine dat tv veel dikker maakt en mijn stelling dat tv ook dommer maakt. Lijkt, in vergelijking met 2 dagen geleden in de studio 35 kilo aangekomen en etaleert het verstand van een Zeeuwse Mossel.
Nu genoeg. Tot morgen