LLiNK in Natura en LLinke Soep.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:13 schreef Soohr het volgende:
buiten het resiprogramma heb ik geen idee van welek programma's ze uitzenden,
Zegt me nog steeds helemaal niks,quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:44 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
LLiNK in Natura en LLinke Soep.
Goede omroep. Ga wel even wat storten om één van de baggervrije omroepen te laten bestaan
quote:Beste Skippy,
Welkom als lid van LLiNK!
We hebben je aanmelding goed ontvangen.
Hieronder vind je de gegevens over jouw lidmaatschap en jouw inloggegevens voor www.llink.nl/leden.
Lidmaatschapsnummer: ******
Loginnaam: ******
Wachtwoord: ******
Door jouw steun zijn we een stap dichterbij de benodigde 150.000 leden, zodat LLiNK hopelijk programma's kan blijven maken over een eerlijke, duurzame en zorgzame wereld.
Maar LLiNK doet meer....
Voor ieder nieuw lid spaart LLiNK ¤ 2,00 voor goede & groene projecten. Hiermee steunt LLiNK goede doelen die actief zijn op het gebied van eerlijkheid, duurzaamheid en zorgzaamheid. Dus ook met jouw lidmaatschap.
Alle leden van LLiNK kiezen eind 2008 waar het geld naar toe gaat. Meer over deze actie lees je nu vast op www.llink.nl/leden.
Op www.llink.nl/leden kun je bovendien terecht voor het laatste nieuws over onze omroep. Hier kun je gebruik maken van speciale ledenaanbiedingen, worden leuke acties en events bekendgemaakt, en kun je met korting winkelen in de webshop. Ook kun je hier wijzigingen in je adres, e-mail of wachtwoord doorgeven. Hou de site dus in de gaten.
We wensen je veel kijk- & luisterplezier met onze programma's. Graag tot ziens bij LLiNK.
LLiNK
De Groenste Omroep!
PS Voor vragen of opmerkingen over je lidmaatschap kun je contact opnemen met onze ledenadministratie via administratie@llink.nl of tel. 010-2882288
Daar ga ik binnenkort eens een kijkje nemen. Het feit dat mensen grof geld betalen om met een logo van een bedrijf rond te mogen lopen heeft mij doen inzien dat ik vanaf nu alleen nog fair-trade producten koop.quote:(Floortje Dessing) Op 5 april 2006 werd haar boetiek Nukuhiva geopend, vernoemd naar een eiland in de Polynesische archipel. In de winkel aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam worden uitsluitend Fair Trade-kledingmerken verkocht.
'Reizen' die televisiekijkers niet met hen mee? Ze reizen met een doel, dus dan is de schade die ze daarmee maken relatief. Het is eerder hypocriet om het geheel op dit ene punt te bekritiseren.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:21 schreef Loohcs het volgende:
Hypocriet...BN'ers de wereld over laten vliegen terwijl ze zoveel met 't mileu zeggen te hebben. Mag hopen dat ze 't niet halen.
Wat een BS. Als ze allemaal mooie plaatjes laten zien is de kans groot dat meer mensen er op vakantie willen. Die programma's zorgen eerder voor meer vliegbewegingen dan minder. Dat ze dan ook een groen praatje houden voor de camera helpt niet veel.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:38 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
'Reizen' die televisiekijkers niet met hen mee? Ze reizen met een doel, dus dan is de schade die ze daarmee maken relatief. Het is eerder hypocriet om het geheel op dit ene punt te bekritiseren.
Als je kijkt naar RTL Travel dan gaan zij meer naar luxueuze oorden waar niet voor niets massatoerisme is ontstaan, waar 3 Op Reis meer de oorden bezoekt die bij de kijker een respect voor landen oproept. Denk je dat de gemiddelde Nederlander door 3 Op Reis sneller een vliegtuig naar Abchazië, Azerbeidzjan, Oekraïne, Iran of Turkmenistan pakt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:45 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Wat een BS. Als ze allemaal mooie plaatjes laten zien is de kans groot dat meer mensen er op vakantie willen. Die programma's zorgen eerder voor meer vliegbewegingen dan minder. Dat ze dan ook een groen praatje houden voor de camera helpt niet veel.![]()
Ook andere programma's hebben een irritant toontje wat op mij iig een averechts effect heeft, maar ik haalde er ff één punt uit omdat 't me een beetje overdreven leek om hier meteen alle programma's te behandelen.
quote:Nieuwsjaarsreceptie. Voorzitter Henk Hagoort van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zegt dat het druk wordt in het publieke bestel. Er zijn nu 23 omroepen en er staan negen nieuwe omroepen te trappelen om het bestel in te mogen. Hij stelt voor dat er alleen nieuwe leden in het publieke bestel worden toegelaten als anderen eruit gaan.
Ondertussen loopt een aspirant omroep zich nadrukkelijk warm langs de zijlijn, Publieke omroep Weldenkend Nederland (PowNed), van GeenStijl: “GeenStijl start een publieke omroep. Waarom? Gewoon, omdat het kan! En omdat wij ook wel eens een greep willen doen in de 500 miljoen die jaarlijks over de slagboom van het Mediapark wordt gekieperd.”
Al snel wordt duidelijk waar GeenStijl op uit is: PowNed erin, LLiNK eruit.
In het televisieprogramma ‘Het tv-moment van het jaar’ zegt Dominique Weesie van GeenStijl onomwonden dat LLiNK moeten verdwijnen. Dat is in ieder geval duidelijk.
LLiNK is inderdaad in alles de tegenhanger van GeenStijl. Wel Stijl versus Geen Stijl. Met ontregelende serieuze journalistiek op radio en televisie, wil LLiNK de zin van de onzin te onderscheiden, zonder de toegankelijkheid van het programma uit het oog te verliezen. Journalistiek staat niet gelijk aan amusement. En juist nu, nu iedereen de problemen van de aarde boven aan de agenda heeft staan, is het nodig om de vinger aan de pols te houden. Dit met respect voor het onderwerp en de kijker en luisteraar.
De aanval van GeenStijl maakt ons alleen maar duidelijker wat de inzet is van de strijd om ons voortbestaan. Gaan we voor de JEN- en SAR-tv van GeenStijl of voor de Wel Stijl televisie en radio van LLiNK.
LLiNK blijft een zorgzame en duurzame wereld op de agenda houden. De programma’s worden gemaakt door en voor mensen die juist niet klagen, maar zelf wat doen. Niet door te moraliseren of te schoppen, maar door te inspireren.
LLiNK kan niet wachten om een volwaardige omroep te worden en door te gaan met onze missie, die juist nu zo hard nodig is. En in de Groene wereld van LLiNK is inderdaad weinig ruimte voor de ZwartRoze wereld van GeenStijl.
Bram Vollaers, hoofd radio
Tanja Lubbers, directeur LLiNK
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |