abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:49:06 #51
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59154205
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:41 schreef Schunckelstar het volgende:
ik heb hem uberhaupt nog nooit horen niezen
Oké, het is een klein pufgeluidje. Ze doen het soms om hun neus even schoon te maken (het stof eruit te blazen. Het is op zichzelf niet erg, tenzij ze het veel doen en er veel snotterigheid meekomt. Ik hoop dat dit voor Jimmie even tijdelijk was. Hij is dus gewoon actief, maar het was ook wel weer een drukke week voor hem denk ik. Morgen bel ik nog even naar de dierenarts, wat ik sowieso van plan was. In het weekend is ze niet te bereiken en Jimmie is morgen zeven dagen aan zijn antibiotica (de kuur duurt tien dagen) en ik wil even haar mening horen over hoe het gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 05-06-2008 21:50:40 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_59155729
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:51 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

zit dan niet alles onder de poepjes als je thuis komt?
en knaagt ie niet door alle kabels heen?
Jammer genoeg kan ik je de foto's niet laten zien van mijn eerste parkietje: dido.
Ik had voor haar een vogelboom gemaakt. Men neme een dracena, bamboestokjes, wilgentakjes en raffia.
De bamboestokjes plaats je naast de dracena in de aarde, de wilgentakjes zet je er haaks op die je bevestigt met de raffia. Vervolgens kan je ook nog speeltjes bevestigen.
Ik heb nog wel een (beetje vaag) fotootje, daar is maar een deel zichtbaar maar misschien heb je dan een idee.


Je moet je vogeltje wel trainen dat dat haar plekje is, dus eerst naast de kooi zetten waar zij vanaf het deurtje direct op een stokje kan stappen, lokken met gierst en als ze de eerste zekere stapjes heeft gezet, belonen: (enthousiast piepstemmetje) Goed zo....... grote meid.....klap klap klap (oid)

Als ze eraan gewend is om zelf op te stappen zet je de plant steeds verder weg, zodat ze er naartoe moet vliegen.
Elke morgen zodra ik uit bed kwam ging de kooi open, ze vloog linea recta naar haar plaatsje. Er was genoeg ativiteit en de boom stond voor het raam dus ook leuk licht en beweging.
's avonds voor het slapen gaan pakte ik de kooi zette die voor haar koppie met het deurtje op pootjes hoogte en hup slapen meisje!

Voordeel van de Didoboom (zo gedoopt): Ze heeft naast haar kooi een leuke plaats om te spelen. Omdat dat haar eigen stekje was ging ze niet aan andere dingen knagen of moest ik haar in de gaten houden waar ze was.
Ze had genoeg beweging, eten uitsluitend in haar kooi, poepies in de bak van de dracena, met een stofzuiger zo weg te halen en wat ze er naast mikt, de pot stond op een tafeltje met een dienblad van een butlertray, dus flink groot, stofzuigen en natte lap en klaar.
Toen ze ouder werd en de afstand niet meer kon overbruggen heb ik de boom weer naast de kooi gezet zodat ze vanaf het klepje zo weer op kon stappen.

En als Dido ging logeren ging boom mee, binnen een paar uur vertrouwd. Ik ben een aantal keertjes verhuisd maar vanwege de Didoboom nooit problemen gehad.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_59155850
aanvullend: een dracena is niet giftig en het parkietje kan er plezier in hebben om een voor een de blaadjes eraf te knijpen met zijn scherpe snaveltje.
Ik had elke drie maanden een nieuwe plant
Please don't sit on my imaginary friend
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:53:22 #54
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59155852
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:49 schreef Quembel het volgende:

[..]

Jammer genoeg kan ik je de foto's niet laten zien van mijn eerste parkietje: dido.
Ik had voor haar een vogelboom gemaakt. Men neme een dracena, bamboestokjes, wilgentakjes en raffia.
De bamboestokjes plaats je naast de dracena in de aarde, de wilgentakjes zet je er haaks op die je bevestigt met de raffia. Vervolgens kan je ook nog speeltjes bevestigen.
Leuk zeg!
quote:
Ik heb nog wel een (beetje vaag) fotootje, daar is maar een deel zichtbaar maar misschien heb je dan een idee.
[ afbeelding ]

Je moet je vogeltje wel trainen dat dat haar plekje is, dus eerst naast de kooi zetten waar zij vanaf het deurtje direct op een stokje kan stappen, lokken met gierst en als ze de eerste zekere stapjes heeft gezet, belonen: (enthousiast piepstemmetje) Goed zo....... grote meid.....klap klap klap (oid)
quote:
Als ze eraan gewend is om zelf op te stappen zet je de plant steeds verder weg, zodat ze er naartoe moet vliegen.
Elke morgen zodra ik uit bed kwam ging de kooi open, ze vloog linea recta naar haar plaatsje. Er was genoeg ativiteit en de boom stond voor het raam dus ook leuk licht en beweging.
's avonds voor het slapen gaan pakte ik de kooi zette die voor haar koppie met het deurtje op pootjes hoogte en hup slapen meisje!
quote:
Voordeel van de Didoboom (zo gedoopt): Ze heeft naast haar kooi een leuke plaats om te spelen. Omdat dat haar eigen stekje was ging ze niet aan andere dingen knagen of moest ik haar in de gaten houden waar ze was.
Ze had genoeg beweging, eten uitsluitend in haar kooi, poepies in de bak van de dracena, met een stofzuiger zo weg te halen en wat ze er naast mikt, de pot stond op een tafeltje met een dienblad van een butlertray, dus flink groot, stofzuigen en natte lap en klaar.
Toen ze ouder werd en de afstand niet meer kon overbruggen heb ik de boom weer naast de kooi gezet zodat ze vanaf het klepje zo weer op kon stappen.

En als Dido ging logeren ging boom mee, binnen een paar uur vertrouwd. Ik ben een aantal keertjes verhuisd maar vanwege de Didoboom nooit problemen gehad.
Goed gedaan allemaal zeg!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:54:21 #55
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59155875
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:53 schreef Quembel het volgende:
aanvullend: een dracena is niet giftig en het parkietje kan er plezier in hebben om een voor een de blaadjes eraf te knijpen met zijn scherpe snaveltje.
Ik had elke drie maanden een nieuwe plant
Grappig zeg. Da's wel een idee. Ik heb laatst een klein spelplaatsje voor Jimmie gekocht. Hopelijk kan hij dat vanaf zondag gebruiken. Hebben jouw parkieten trouwens weleens natte niesjes gehad?

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 05-06-2008 22:00:06 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_59156363
Je krijgt het speeltje zondag? Klinkt leuk! Ik vind het altijd zo aandoenlijk als je ziet dat je kippies het naar de zin hebben.
He, zo ik het er nu over heb krijg ik er eigenlijk wel weer leut in om zo'n parkietje in huis te halen.

Nee natte niesjes ken ik niet echt. Wel het snaveltje schoon"niezen" waar je het net over had, dat was dan een enkele keer en soms zag je wel iets vocht sproeien.

Het beestje dat bij mij ziek was had geen niesjes, alleen maar stil in een hoekje, amper eten, echt heel lusteloos maar wel natte poepies.
Daar moet je dus op letten! Natte poepies is een slechts teken, zeker als dat langer aanhoudt dan zeg 12 uur. Druppels gehad van dierenarts, andere vogeltje apart genomen vanwege rust in de kooi, rode lamp erop maar na een weekje heeft hij het toch opgegeven.
Please don't sit on my imaginary friend
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:19:20 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59156632
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:10 schreef Quembel het volgende:
Je krijgt het speeltje zondag? Klinkt leuk! Ik vind het altijd zo aandoenlijk als je ziet dat je kippies het naar de zin hebben.
Nee, dat speelplaatsje heb ik al, maar Jimmie heeft nog nooit rondgevlogen, omdat hij een beetje ziek was. Hopelijk kan het zondag gaan gebeuren.
quote:
He, zo ik het er nu over heb krijg ik er eigenlijk wel weer leut in om zo'n parkietje in huis te halen.
Het is ook wel heel erg leuk. Ik vind het supergrappig als Jimmie op z'n zitstok zit, ik over zijn borst aai met mijnvinger en hij dan een paar heleachte tokjes met zijn pootje op die vinger geeft ten teken dat die hand weg moet. Als mijn hand dan weg is, gaat zijn pootje weer terug op de zitstok. Maar hij hupt ook vaak op mijn hand en blijft dan of zitten of hupt naar de andere zitstok en fluit dan even.
quote:
Nee natte niesjes ken ik niet echt. Wel het snaveltje schoon"niezen" waar je het net over had, dat was dan een enkele keer en soms zag je wel iets vocht sproeien.
Zo was het ook een beetje. Het klonk niet echt als een ziek niesje,
quote:
Het beestje dat bij mij ziek was had geen niesjes, alleen maar stil in een hoekje, amper eten, echt heel lusteloos maar wel natte poepies.
Daar moet je dus op letten! Natte poepies is een slechts teken, zeker als dat langer aanhoudt dan zeg 12 uur.
Betekent dat dat ze nat blijven? Want ze zijn toch meestal helemaal in het begin nat en een beetje groenig en worden even later donker en harder?
quote:
Druppels gehad van dierenarts, andere vogeltje apart genomen vanwege rust in de kooi, rode lamp erop maar na een weekje heeft hij het toch opgegeven.
Zielig hoor. Ik kan me voorstellen hoe je je voelde. Ik vond het zo zielig om hem laatst zo ziekjes en moe te zijn. Zo'n lief klein hulpeloos onschuldig beestje. Echt hartverscheurend vond ik het.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_59157445
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, dat speelplaatsje heb ik al, maar Jimmie heeft nog nooit rondgevlogen, omdat hij een beetje ziek was. Hopelijk kan het zondag gaan gebeuren.
[..]
Oeh spannend, ik ga voor je duimen
quote:
Het is ook wel heel erg leuk. Ik vind het supergrappig als Jimmie op z'n zitstok zit, ik over zijn borst aai met mijnvinger en hij dan een paar heleachte tokjes met zijn pootje op die vinger geeft ten teken dat die hand weg moet. Als mijn hand dan weg is, gaat zijn pootje weer terug op de zitstok. Maar hij hupt ook vaak op mijn hand en blijft dan of zitten of hupt naar de andere zitstok en fluit dan even.
[..]
Jimmie begint al aardig aan je hand te wennen. Chichi, de gifgroene van de foto gaf geen zachte toljes, dat was gewoon hakken met dat snaveltje En dan mag je je niet terugtrekken natuurlijk
Zowel Chichi als Coco (het eenzame parkietje) waren al bijna een jaar oud toen ze bij mij in huis kwamen

Weet je, dat is nu juist mijn struikelblok. In het begin moet je er gewoon tijd in investeren om dat voor elkaar te krijgen. Omdat ik 5 dagen in de week werk is dat al lastiger, dus is 2 parkietjes handiger en leuker.
En de namen zijn al maanden geleden bedacht Jin: (ja van Lost) en Yuki.
Misschien moet ik toch maar gaan rondkijken bij een amateurfokker/liefhebber, die wennen de vogeltjes meestal al een beetje aan handen, aaien, zitten enzo.
quote:
Zo was het ook een beetje. Het klonk niet echt als een ziek niesje,
[..]
Jimmie was vandaag toch al weer levendiger?
quote:
Betekent dat dat ze nat blijven? Want ze zijn toch meestal helemaal in het begin nat en een beetje groenig en worden even later donker en harder?
[..]
Een mooi poepje is rond, een nat poepje is een vormloos kwakkie
quote:
Zielig hoor. Ik kan me voorstellen hoe je je voelde. Ik vond het zo zielig om hem laatst zo ziekjes en moe te zijn. Zo'n lief klein hulpeloos onschuldig beestje. Echt hartverscheurend vond ik het.
Ja het is ook triest om te zien, zeker.
Please don't sit on my imaginary friend
  vrijdag 6 juni 2008 @ 07:33:55 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59163074
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:47 schreef Quembel het volgende:

[..]

Oeh spannend, ik ga voor je duimen
Bedankt.
quote:
[..]

Jimmie begint al aardig aan je hand te wennen. Chichi, de gifgroene van de foto gaf geen zachte toljes, dat was gewoon hakken met dat snaveltje En dan mag je je niet terugtrekken natuurlijk
Zowel Chichi als Coco (het eenzame parkietje) waren al bijna een jaar oud toen ze bij mij in huis kwamen
Wel naar, dat gebijt.
quote:
Weet je, dat is nu juist mijn struikelblok. In het begin moet je er gewoon tijd in investeren om dat voor elkaar te krijgen. Omdat ik 5 dagen in de week werk is dat al lastiger, dus is 2 parkietjes handiger en leuker.
Waarom neem je niet een paar weken vrij? Doordat de kleur parkiet die ik wilde er steeds niet was, heb ik zo lang moeten wachten dat ik hem pas aan het begin van mijn vakantie had. dus ik kan de eerste twee weken veel tijd met hem doorbrengen. Maar eigenlijk was hij in de winkel al tam en heel rustig.
quote:
En de namen zijn al maanden geleden bedacht Jin: (ja van Lost) en Yuki.
Leuk. Waar ik niet tegen kan zijn parkieten die 'Laptop', 'Microsoft' of dat soort treurige namen krijgen. Ik vind dat parkietonterend.
quote:
Misschien moet ik toch maar gaan rondkijken bij een amateurfokker/liefhebber, die wennen de vogeltjes meestal al een beetje aan handen, aaien, zitten enzo.
Ja, de kans op ziekten is dan ook wel kleiner. Maar op zichzelf is de Vogelkelder wel heel goed. Dan zou je even naar Melanie moeten vragen. Die werkt alleen op zaterdag maar zij wet er erg veel van.
quote:
[..]

Jimmie was vandaag toch al weer levendiger?
Ja, hij is al dagen actief. Alleen had hij dus nog wat niesjes.
quote:
[..]

Een mooi poepje is rond, een nat poepje is een vormloos kwakkie
Oké, ik zal erop letten.
quote:
[..]

Ja het is ook triest om te zien, zeker.
Nee, ik heb nooit iets gezien wat ik zieliger vond.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 6 juni 2008 @ 21:07:40 #60
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59182856
Vandaag heb ik de dierenarts gebeld en haar mening gevraagd over Jimmies gezondheidstoestand. Ik vertelde haar dat Jimmie actief is (fluit, vliegt, loopt en rent) en ze was er positief over. Volgens haar hoef ik me niet al te veel zorgen te maken om de niesjes (ook niet om de wat nattere niesje). Ze zei - uiteraard - dat ik de antibioticakuur moet afmaken (die eindigt overmorgen) en we hebben afgesproken dat ik haar volgende week vrijdag bel als Jimmie dan nog veel niesjes heeft.

Maar Jimmie heeft verder een goede dag gehad, nadat hij vanochtend met niesjes begon. Hij heeft sinds vanochtend nauwelijks niesjes gehad en ik heb hem veel over zijn bolletje geaaid. En ik heb een schommeltje voor hem gekocht (en een warmtelamp voor als het een keer nodig is).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_59185463
Zo goed om te horen Fed-fan, Jimmie komt er helemaal bovenop.
Heb je het schommeltje in de kooi gehangen en keek-ie eral naar om?
.
.
Please don't sit on my imaginary friend
  vrijdag 6 juni 2008 @ 22:46:29 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59186051
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:26 schreef Quembel het volgende:
Zo goed om te horen Fed-fan, Jimmie komt er helemaal bovenop.
Bedankt!
quote:
Heb je het schommeltje in de kooi gehangen en keek-ie eral naar om?
.
.
Ik heb het in de kooi gehangen maar hij heeft er nog niet naar omgekeken. Af en toe als hij in de kooi op mijn hand hupte, tilde ik mijn hand op, opdat hij het kon zien, maar dan hupte hij ergens anders naartoe en zag hij het niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_59192268
Je aanpak is helemaal goed
Rustig begeleiden, zachtjes praten tegen Jimmie dan zal hij vanzelf van je hand op de schommel overstappen.

Als hij aan het speeltje toe is maak je toch wel even een fotootje voor ons he?
Please don't sit on my imaginary friend
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:33:39 #64
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59192882
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:19 schreef Quembel het volgende:
Je aanpak is helemaal goed
quote:
Rustig begeleiden, zachtjes praten tegen Jimmie dan zal hij vanzelf van je hand op de schommel overstappen.
Ja, ik denk het ook.
quote:
Als hij aan het speeltje toe is maak je toch wel even een fotootje voor ons he?
Ja, ik zal proberen binnenkort wat foto's te maken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:37:45 #65
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59192916
Jimmie is nu voor de eerste keer uit zijn kooi voor een proefvlucht. Volgens mij gaat het wel goed. Hij heeft al wat rondgevlogen maar ik schrok wel even toen hij een beetje langs een muur naar beneden fladderde, omdat ik bang was dat hij zich zou bezeren. Hij is ook op zijn kooi gaan zitten en hij kwam op mijn hand zitten toen ik een stukje trosgierst bij hem hield. Hij is ook al een stukje over me heengelopen. Nu zit hij in de keuken, boven op de keukenkastjes. Moet ik hem daar maar gewoon even laten zitten en ervan uitgaan dat hij vanzelf wel weer naar beneden komt? Ik heb op zichzelf geen haast, dus ik kan hier nog wel een uur blijven wachten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator zaterdag 7 juni 2008 @ 10:48:59 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_59193034
wat fijn dat het zo goed gaat! ik zou hem even lekker laten zitten op de keukenkastjes. kan hij alles eens goed bekijken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:53:42 #67
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59193079
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:48 schreef Guppyfriend het volgende:
wat fijn dat het zo goed gaat!
Bedankt.
quote:
ik zou hem even lekker laten zitten op de keukenkastjes. kan hij alles eens goed bekijken.
Ja hij zit inmiddels op de lamp.

Ik schrik me elke keer een ongeluk als Jimmie (bijna) ergens tegen aanvliegt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_59193109
Go Jimmie
Dit wordt leuk..... als je nog een uurtje hebt begin dan maar 20 minuten van te voren al eens te kijken of hij al op je hand wil gaan zitten. Hij heeft de kastjes bereikt maar de weg terug nog niet.

En schrik niet hij zal ook vast nog wel eens het raam "aantikken" omdat hij nog niet doorheeft dat een raam stop betekent. Ontzettend zielig maar daar kan je hem niet voor behoeden
Please don't sit on my imaginary friend
pi_59193219
Hoe hoger het beestje zit hoe veiliger hij zich voelt, denk aan instinct: hoge plekken bieden de beste bescherming tegen natuurlijke vijanden.
Praat rustig en probeer hem te lokken met trosgierst. Als dat niet lukt (strakjes) dan probeer je de kooi voor hem neer te zetten. Misschien is hij opgelucht bij het bekende aanblik en stapt er direct op of in.
Please don't sit on my imaginary friend
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:04:51 #70
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59193223
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:56 schreef Quembel het volgende:
Go Jimmie
quote:
Dit wordt leuk..... als je nog een uurtje hebt begin dan maar 20 minuten van te voren al eens te kijken of hij al op je hand wil gaan zitten. Hij heeft de kastjes bereikt maar de weg terug nog niet.
Hij is al een paar keer op mijn hand gaan zitten, maar af e toe heeft hij geen zin. Hij hing net in de gordijnen en zit nu op de spiegel. Ik heb trosgierst in de kooi gehangen in de hoop dat hij daar straks op afgaat.
quote:
En schrik niet hij zal ook vast nog wel eens het raam "aantikken" omdat hij nog niet doorheeft dat een raam stop betekent. Ontzettend zielig maar daar kan je hem niet voor behoeden
Ja, waarschijnlijk niet. Ik heb de gordijnen nu allemaal dicht, maar het zou luk zijn om ze op een gegeven moment op te doen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:06:18 #71
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59193244
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:04 schreef Quembel het volgende:
Hoe hoger het beestje zit hoe veiliger hij zich voelt, denk aan instinct: hoge plekken bieden de beste bescherming tegen natuurlijke vijanden.
Praat rustig en probeer hem te lokken met trosgierst. Als dat niet lukt (strakjes) dan probeer je de kooi voor hem neer te zetten. Misschien is hij opgelucht bij het bekende aanblik en stapt er direct op of in.
Tegen hem praten doe ik inderdaad. De kooi voor hem houden kan bijna niet, want de kooi hangt aan het plafond aan een haak. Ik hoop dat hij straks in de buurt van zijn kooi op mijn hand gaat zitten. Dan kan ik hem in de kooi zetten bij de trosgierst.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_59193310
De gordijnen kan je elke keer als Jimmie vliegt steeds een klein stukje verder openschuiven. Dan zal hij er op die manier aan kunnen wennen.
Please don't sit on my imaginary friend
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:22:21 #73
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59193466
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:11 schreef Quembel het volgende:
De gordijnen kan je elke keer als Jimmie vliegt steeds een klein stukje verder openschuiven. Dan zal hij er op die manier aan kunnen wennen.
Oké, bedankt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:24:27 #74
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_59193498
Jimmie is terug in zijn kooi. Zijn proefvlucht is geslaagd. Hij heeft mijn kamer verkend en heeft op veel dingen gezeten.

Op een gegeven moment zat hij weer in zijn kooi en heb ik hem met wat trosgierst op mijn hand gelokt. Toen heb ik mijn hand naar de kooi bewogen en hij ging er zonder problemen in. Toen heb ik hem nog wat extra trosgierst gegeven als beloning en gezegd dat ik heel trots op hem ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 08-06-2008 09:12:44 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_59193628
Goed zo Jimmie, goed zo Fed-fan

nu ben ik weg
Please don't sit on my imaginary friend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')