quote:
Dit forum is gesloten wegens oneigenlijk taalgebruik.... Veronica kan op deze manier niet doorgaan op Internet.....
Tja, dat wisten we al..... maar dan de laatste regel:
quote:
GA NAAR FOKZINE OM TE ZIEN HOE EEN FORUM WEL HOORT TE DRAAIEN !!!!!!!
Veronica geeft dus toe: FOK! Er Is Geen Betere !
Dit bevestigt mij vermoeden dat V mensen indienst heeft om FOK! op de voet te volgen !
FOK! Roelz........
..... door haar eigen forum te sluiten en de link van Fok op haar site te zetten stuurt Veronica dus wel diegenen die daar het forum om zeep hielpen naar "ons" forum. Opzet?????
quote:
op 11-05-1999 om 09:25 PM schreef Kozzmic het volgende:
Ja, maar............ door haar eigen forum te sluiten en de link van Fok op haar site te zetten stuurt Veronica dus wel diegenen die daar het forum om zeep hielpen naar "ons" forum. Opzet?????
![]()
![]()
Zal wel mee vallen hier, er is nml. genoeg sociale controle hier en men is dus niet te beroerd om iemand meteen op z'n vingers te tikken als 'ie 'out of line' is
quote:
Dit bevestigt mij vermoeden dat V mensen indienst heeft om FOK! op de voet te volgen !FOK! Roelz........
Zo'n baan wil ik nu ook!!! Betaald worden om het Fok!forum te lezen. Ja, dat zie ik zeker zitten
Wil je naar een echt Veronica forum met het oude vertrouwde Veronica-niveau? Surf dan naar:
De achterdeur van het Veronica forum
Een link naar het FOK!forum, waar het er aan toe zou gaan zoals het hoort is aan de ene kant een erkenning van het succes van dit forum, en tegelijkertijd een hint aan alle digitale onverlaten om verders hier de boel maar op stang te jagen.
Digitale ex-voo-posters, over het algemeen: welkom (het ligt nou eenmaal in de aard van een goeie Internetter om open te staan voor nieuwe contacten, naar mijn mening), mensen die niks anders kunnen dan vuiligheid posten: u bent wat mij betreft niet welkom. (Maar ik heb er verder weinig over te zeggen, hoor)
Ik stel toch een streng beleid voor om dit tegen te gaan. De invulling van het strenge beleid is verder aan Danny en de zijnen, maar ik ben bereid aan alles mee te werken om het niveau van dit forum te behouden. Strip and assume the position, it's time for your daily frisking for disturbing posts and bad vibes.
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 06 November 1999).]
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het een 'fusie' wordt in goede harmonie.
En nee, Veronica heeft niet gevraagd of ze mochten linken, maar ik zie ook niet in waarom dat nodig kan zijn.
Na erover nagedacht te hebben is het eigenlijk best een lief en gedurfd gebaar van ze. Ze geven toe (de webredaktie dus) dat ze eigenlijk bar weinig verstand van zaken hebben, en dat ze al helemaal niet weten hoe je een forum succesvol kan maken. Wij hebben die kennis schijnbaar wel (met dank aan ruim een jaar http://gathering.tweakers.net/ natuurlijk).
Andere mogelijkheid kan natuurlijk ook nog zijn dat het Veronica forum inderdaad ZONDER licentie draaide en dat mijn mailtje naar de makers ervan geholpen heeft
Hehehe.
Maar 't is toch wel een behoorlijke psychische overwinning dat de site waar Veronica zo'n hekel aan heeft dat we niet eens GENOEMD mogen worden (hoewel Anouk vandaag toch duidelijk riep: FOK! - zou ze deze site kennen ?), en dat we zelfs nooit een REAKTIE van Veronica hebben gehad, nu pontificaal gelinkt wordt en als duidelijke meerdere van 't VOO forum genoemd wordt.
Ben ervan overtuigd dat er dagelijks mensen van binnen Veronica hier langsfietsen.
Vraagje aan die personen:
Doe niet zo lullig, reageer eens en noem ons 's in je programma. Zelfs de 18e vis die door de bewoners FOKZINE genoemd werd is door jullie omgedoopt tot Foxy (zogenaamd verkeerd verstaan), nu willen jullie van je forum af en verwachten dat wij de boel opvangen. Doe 's iets terug.
In 't programma bijvoorbeeld iets van:
"Wilt U praten over Big Brother of over de uitzending met andere Big Brother fans, voor -en tegenstanders, ga dan naar www.fokzine.net en klik daar bovenaan op 'forum'."
(is maar een voorbeeld).
DAT zou nou eens een leuk gebaar zijn mensen van Veronica.
Ach, dat zal wel niet gebeuren want er valt geen geld mee te verdienen voor VOO.
------- Danny:
Andere mogelijkheid kan natuurlijk ook nog zijn dat het Veronica forum inderdaad ZONDER licentie draaide en dat mijn mailtje naar de makers ervan geholpen heeft
Hehehe
-------
Niet alleen Paul de Leeuw maar vooral Danny RULES ! Gave aktie.
Jawel.. dan gooi je gewoon fok achter switchpoint en vraag je 1gpm ervoor.. wedde dat veronica dan linkt... ;-))
quote:
op 11-06-1999 om 04:12 AM schreef Danny het volgende:
"Wilt U praten over Big Brother of over de uitzending met andere Big Brother fans, voor -en tegenstanders, ga dan naar www.fokzine.net en klik daar bovenaan op 'forum'."
(is maar een voorbeeld).
DAT zou nou eens een leuk gebaar zijn mensen van Veronica.Ach, dat zal wel niet gebeuren want er valt geen geld mee te verdienen voor VOO.
Precies Maar het zou natuurlijk erg cewl zijn.. Maarja, wat kan VOO het nou schelen. Die gaan voor het $$$$.. (als ze niet eens geld willen uitgeven voor een licentie voor UBB
(als het waar is tenminste))
Verder, welkom alle Ex-VOO-forummers
Gaat je sjetten?....Eet dan onze nieuwe knakworstjes bla, bla, bla...
Het gaat toch eens gebueren dus waarom is FOK niet de eerste?
Ohja ben je van VOO en lees je deze post?
ehhhhh alle nicks die je ziet ben ik zelf...ehhh dus ik ben eigenlijk de enige bezoeker hier, dus blijft van FOK af en vergeet wat ik hierboven geschreven heb
Een beetje banners is geen ramp (om toch uit de kosten te komen of een klein centje te verdienen), maar pagina's waar je spontaan een epileptische aanval van krijgt hoeven ook weer niet.
FOK! rules. Laten we dat zo houden.
[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 06 November 1999).]
quote:
op 11-05-1999 om 10:11 PM schreef Danny het volgende:
Dexter, die kennen we nou wel. Dit riekt bijna naar crossposten.
Die link zal niet lang meer werken trouwens ben ik bang.
Ik had er niet bij stilgestaan dat het op crossposten leek. Sorry. Ik zal wat spaarzamer zijn met het reageren en vermelden van de link. In elk geval zal ik er zorg voor dragen dat ik nieuwe dingen vertel en eventueel daar een linkje bij post.
Overigens is het wel opvallend dat er tussen 15.59 en 19.43 niets gepost is en daarna weer wel (vlak nadat ik de link had gepost). 't Lijkt erop dat het toch enig effect heeft gehad
Maar ik ben bang dat je gelijk hebt en Veronica ook
de door mij genoemde link niet meer lang zal werken.
Het feit dat ik de link zo vaak noem, is omdat ik mensen die heimwee naar het Veronica-forum hebben, zoveel mogelijk wil helpen. Misschien ben ik iets te fanatiek hierin.
Maar zelf vind ik het ook prettig dat bijvoorbeeld de link naar de BB FAQ ( http://cybolic.com/bb/ ) en naar R@b's site ( http://home.multiweb.nl/~eldo/nl.actueel.big-brother/ ) vaak wordt vermeld. Misschien een idee om ze in het niet-forum Big Brother gedeelte van Fok!zine apart te vermelden.
Goed dat er nu boven de topiclijsten duidelijk een link naar de regels van het forum staat. Misschien dat die link er al stond, maar nu valt die link echt op.
Ik hoop niet dat de server nog een keer crasht en zolang dat niet gebeurt en er niet teveel mensen weg gaan lopen wegens het feit dat er enkelen vervelend doen, denk ik dat je inderdaad kunt stellen dat het Fok!-forum Veronica heeft overwonnen!
Sterker nog: ik vind het forum nog veel leuker dan Big Brother zelf! Mijn complimenten!!
quote:
op 11-06-1999 om 04:12 AM schreef Danny het volgende:
(is maar een voorbeeld).
DAT zou nou eens een leuk gebaar zijn mensen van Veronica.Ach, dat zal wel niet gebeuren want er valt geen geld mee te verdienen voor VOO.
Danny, het toont de grote onwennigheid van Paul R. en Co met het digitale domein. VOO heeft ws echt niet de impact voorzien en het forum 'z'n gang laten gaan', "we zien wel hoe het uit zal pakken, leren we van." Idd; we hebben allen kunnen zien dat op het VOO-forum de 27mc-bakkie cultuur overheerste. Nu is daar de voordeur gesloten en zie je er verontwaardiging en het gegniffel om de nog open achterdeuren.
FOK!forum heeft zich anders ontwikkeld en had veel meer relevantie voor VOO zelf dan het groffe geschut van hun eigen forum. Sluiten is een goed besluit, maar VOO mag zich afvragen waarom zijzelf niet gemoderate discussies over diverse thema's zijn gaan opzetten. Had desnoods dan een paar mensen ingehuurd om de boel eens goed op gang te brengen V. Wel eerst goed kiezen of je dat met open columnisten of undercover agitators gaat doen. Maar zelfs die keuze is nooit gemaakt Danny. Ik denk ook dat er meer redactionele aandacht naar de 0900-telefoonsystemen is gegaan dan aan het forum.
Nu ze de handdoek in de ring gooien en hun forum-gangers ter educatie doorschuiven naar een particulier initatief, mag hiervan best weleens op TV gewag worden gemaakt. Als bron van betrokkenheid bleef FOK!forum (aquarium, namenlijsten, voer-voor-psycholo's) steeds anoniem! Anonimiteit zelfs die zich toespitste op de naamgeving van die laatste vis. (Prachtige scenes voor de latere documentaires over dit BB-experiment.) In de relatie FOK!forum-VOOBB is het schoudertje drukken van beide kanten. Goed van VOO dat er op hun site ruiterlijk wordt doorverwezen naar het betere FOK!forum. Nu nog voor het thuispubliek.
--------------------------
(VOO-site) Wat vind je van de alternatieve Big Brother-sites? Vormen ze een bedreiging of is elke publiciteit goed?
Paul Romer: “Het worden er steeds meer, en dat is natuurlijk heel spannend. Het is geweldig dat er zo ontzettend veel aandacht aan het programma wordt besteed. Maar tegelijkertijd heeft het ook iets engs. Ik zie het maar als een onderdeel van een leerproces. Zoiets als auteursrecht bestaat ineens niet meer. Het is pure anarchie. Je kunt geen enkele controle uitoefenen. Die anonimiteit is een beetje beangstigend. Er wordt van alles bekokstoofd op Internet, en we kunnen er niet veel aan doen. Een zichtbare tegenstander ontbreekt. Dit is nou echt informatierevolutie. Niemand weet waar dat eindigt.”
commentaar mr Natural:
Jaja Paul, maar niet alleen de bange en verraste tv-bons spelen! Een beetje omroep anno 1999 had toch minstens 1 rampenplannetje klaar mogen hebben voor als het nivo op je eigen forum onder de maat zou raken. Zorg dat het beslissende management persoonlijke forum-ervaring en -visie heeft.
Kijk ook nog eens naar die grote aankondigings-uitzending van het voorjaar. Misschien prikkelt dat ook weer de motivatie en hoeft die niet alleen van de kijkcijfers=advertenties=aandelenkoers te komen. Wie weet kun je dan weer snappen waarom het gegoochel met "de spelregels" de bewoners en het publiek tegen de borst kan stuiten.
[Dit bericht is gewijzigd door mrNatural (Datum 06 November 1999).]
Ik las dit net op dat forum (kwam binnen via de link die eerder in dit topic wordt vermeld):
""*bigbrother.veronica.nl
Big Brother-forum
Juist. Nog maar 1 forum. Waarom? Om het weer leuk te maken.
Als er mensen op elkaar willen reageren dan kan dat in onze chatbase !*""
Was dit nou een oud bericht of hebben ze het weer gedeeltelijk geopend? Ik kan het niet echt volgen
Rob
VOO(je bent jong en je wilt wat),zo gauw het een beetje moeilijk wordt,dumpen ze die groep ook net zo snel weer,als dat ze gekomen zijn.
Ik was juist naar dit Forum gekomen omdat het een TEGENhanger is van het VOO forum.
Bovendien zitten er mensen in die berichten van één zinnetje eruit persen, dus dat schiet ook niet op.
Voorbeeld: Topic: "Volgens mij is Ruud altijd stoned?. Reactie: "Volgens mij niet". Reactie 2: volgens mij wel, enzovoort...
Verder zat ik de chatbox van een gronings BB-studentenhuis als enige chatter! Helaas ben ik niet schizofreen, anders was het nog een leuk babbeltje geworden.
Leuke dingen die ik tegen kwam:
- stel een vraag aan martin (heb ik gedaan)
- een of andere gek (met respect) heeft zelfs plattegronden van het BB huis op zijn site gezet.
Niet om te slijmen, maar ik zit toch het liefst slap te lullen in dit forum. Ga zo door allemaal.
quote:
op 11-06-1999 om 06:14 PM schreef R@b het volgende:
Is dat Veronica Forum nou dicht of niet ??Ik las dit net op dat forum (kwam binnen via de link die eerder in dit topic wordt vermeld):
""*bigbrother.veronica.nl
Big Brother-forum
Juist. Nog maar 1 forum. Waarom? Om het weer leuk te maken.
Als er mensen op elkaar willen reageren dan kan dat in onze chatbase !*""Was dit nou een oud bericht of hebben ze het weer gedeeltelijk geopend? Ik kan het niet echt volgen
Rob
Het is een oud bericht, volgens mij plaatsten ze dat vlak voordat ze het forum gingen sluiten. Via de normale weg (Vanuit de Veronica-site of via http://bigbrother.veronica.nl/forum/ ) kom je het forum niet binnen.
Maar Veronica heeft tot nu toe nog niet echt het forum afgesloten, alleen de 'vooringang'. Via de link die ik eerder postte of via http://bigbrother.veronica.nl/cgi-bin/forum/Ultimate.cgi?action=intro&BypassCookie=true kom je nog wel op het forum.
Het is dus eigenlijk niet de bedoeling, maar ja, dan had Veronica hun forum ook echt moeten afsluiten...
Als ze slim zijn, werkt de link binnenkort niet meer...
Gegroet,
Dextertje
P.S. Ik keek net even en zag dat sommige mensen van het Veronica forum het Fok!forum niet leuk vinden en humorloos... Ieder zijn eigen forum, zou ik zeggen.
[Dit bericht is gewijzigd door dextertje (Datum 07 November 1999).]
Ik wil het Veronicaforum terug!
quote:
op 11-07-1999 om 07:50 PM schreef Onzinuitkramen het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik het Fok forum ook niet leuk en humorloos. Als ik nog eerlijker ben, dat berichtje wat je las, dexter, was van mij! In het Veronica forum werd helemaal niet zooooo veel gescholden als iedereen denkt. Er waren gewoon veel geintjes en ja...die waren echt leuk! Ik vind dat hier alles zo vriendelijk en serieus gaat. Iedereen is het met elkaar eens maar dat ben je in het normale leven toch ook niet?Ik wil het Veronicaforum terug!
Zo vond je dat leuk dat asociale gescheld, een groepje forumgebruikers (lees) misbruikers wensten diverse mensen de ergste ziektes toe, tuurlijk mag je je mening plaatsen over bewoners en forumgebruikers maar zoals het bij het Veronicaforum ging was het meer "het wie kan het ergste schelden forum". Leuk? Ik vraag me af hoe jij het zou vinden als iemand je op straat zo aan zou spreken! Ik denk dat je terplekke uit je vel zou barsten, of niet?
ps. dit is absoluut niet bedoeld om mensen te beledigen ofzo. Ik vond het daar gewoon gezelliger en met meer humor, maar dat is mijn mening maar! En daar zijn vast heel veel mensen het niet mee eens!
Even een stukje text dat ik van het "gesloten" forum van V heb gehaald
als die gasten daar zo zielig zijn dan mag ik hopen dat ze ook niet hier komen.
Hij vond het leuker op het Veronica-forum en dat moet kunnen, toch?
Zoals ik al zei: ieder zijn eigen forum. Zolang ze hier maar niet hetzelfde gaan doen als daar, vind ik het best.
quote:Hah, leuk
op 11-08-1999 om 11:45 AM schreef buzzer het volgende:
Mastino, absoluut waar, daarom ben ik ook blij dat ik Veronica uit kan zetten als BB afgelopen is !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |