Jammer dat André Hazes nooit is gaan tenissenquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:16 schreef groenen het volgende:
Tennissers moeten in hun jeugd gedrilled worden, Nederlanders zijn daar vaak te nuchter voor.
Misa zit al maanden in een vormcrisis, Huta Galung had niet eens op het hoofdtoernooi moeten staan dus dat was al goed en Haase verliest van een gelijkwaardige tegenstander. In principe allemaal niet gekquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:13 schreef tong80 het volgende:
Vandaag vliegen de weinige Nederlanders die er meedoen er weer in de eerste ronde uit.
Zuid-Afrika heeft townships vol met atletische zwarte jongetjes die allemaal voetballen. Maar daar komen nou ook niet echt de wereldtoppers uit de Premier League vandaanquote:We zijn het langste volk van de wereld. Elk kutdorp heeft wel een tennisclub.
En in weer andere sporten blinken we niet uit. Bovendien hadden we met Schalken en Siemerink 2 ondergewaardeerde spelers die vlak onder de wereldtop zaten en hebben we een van de beste dubbels ooit gehad met Haarhuis en Eltingh.quote:In andere sporten blinken we uit. Buiten Tom Okker Betty Stöve en Krajicek heben we nooit wereldtoppers gehad.
Tsja, Misa zal inderdaad weer eens moeten winnen. Maar tennissen kan ze wel degelijk.quote:Nu is de hoop weer op Mischa Krajicek gevestigd. Maar die heeft dit jaar nog geen partij gewonnen.
Verslaat dit jaar alleen al Ljubicic, Baghdatis, Murray, Grosjean en Tipsarevic. Maar omdat ie nu van een gelijkwaardige tegenstander net verliest (2 tiebreaks) is ie meteen een loser.quote:Ook Robin Haase is te klein voor de subtop.
Het gaat mis bij de nationale bond. Die heeft de breedteontwikkeling in de laatste tien jaar totaal genegeerd. Alleen als iemand kon bewijzen dat ie talent en potentie had, dan mocht je mee gaan doen bij Jeugdselecties e.d. in plaats van het opleiden en creeren van talenten is er dus alleen maar gekeken naar het ontwikkelen van talent. Zonde, want met wat eerdere begeleiding en intensievere begeleiding is er in Nederland op tennisgebied veel mogelijk hoor.quote:In het oostblok stampen ze de wereldtoppers uit de hoge hoed.
Zelfs België had twee toptennisters.
Hij ligt er toch weer uit in een groot tournooiquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:31 schreef Komakie het volgende:
Als je trouwens ziet wat voor seizoen Haase draait dan moet je heel erg snel je mond gaan spoelen als je zegt dat hij niets kan. Hij heeft al van een aantal toppers gewonnen en heeft zeker de potentie om nog veel verder te komen. dat hij nu een keer in de eerste ronde verliest doet daar niets aan af.
Vergelijkingen met voetbal zijn natuurlijk de grootst mogelijke bullshit. We hebben bijna 40 betaald voetbalclubs in Nederland. In de eredivisie tennis kun je een leuke vakantie verdienen als je elke week speelt.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:31 schreef tong80 het volgende:
Klein landje doet niet ter zaken hier denk ik.
Wat ik zei de infrastructuur is in Nederland nergens zo goed. Net als we overal perfecte grasmatten hebben voor de voetballers heeft elk dorp een tennisclub. Ik denk dat we een miljoen geregistreere tennissers hebbn.
Te verwend ook.. gewend aan luxe, willen niet alles opgeven (school, vrienden, uitgaan) en trainen daardoor niet hard genoeg. Misschien is er ook niet genoeg aanwas van tennissende jeugd.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:16 schreef groenen het volgende:
Tennissers moeten in hun jeugd gedrilled worden, Nederlanders zijn daar vaak te nuchter voor.
Hou nou toch op man .... ik dacht dat je een serieuze discussie wilde aangaan, maar deze opmerking getuigt of van een slecht gevoel voor humor, of van een ongelooflijk slecht verstand van zakenquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij ligt er toch weer uit in een groot tournooi
dus?quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor Robin is een stappenplan uitgewerkt in samenwerking met de KNLTB en hij loopt flink vooruit op dat plan in ieder geval, een jaar of twee geloof ik, dus het gaat prima zo.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Iets meer dan 800.000...quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:31 schreef tong80 het volgende:
Klein landje doet niet ter zaken hier denk ik.
Wat ik zei de infrastructuur is in Nederland nergens zo goed. Net als we overal perfecte grasmatten hebben voor de voetballers heeft elk dorp een tennisclub. Ik denk dat we een miljoen geregistreere tennissers hebbn.
Huta Galung was nooit een topper in het juniorencircuit. Zelfde geldt voor Sijsling. Alleen Van der Duim, Haase en De Bakker behoorden in het juniorencircuit gewoon bij de top, of in ieder geval suptop.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:42 schreef NY_Giant het volgende:
Toch heb ik altijd het idee dat de Nederlandse talenten (zeker bij de jongens) het net niet zijn. Bij de jeugd doen ze aardig mee, maar breken dan uiteindelijk niet of vrij laat door. Ik geloof dat Haase het wel aardig gaat doen, maar van Huta Galung verwacht ik weinig. Hopelijk kan De Bakker doorbreken. Verder hebben we nog wel wat jongens van rond de twintig in de top 500 staan (Sijsling, Van der Duim), maar door blessures en andere zaken (wellicht gebrek aan talent) komen zij ook nauwelijks verder.
Juist.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:50 schreef Tim86 het volgende:
hij wil zeggen dat de omstandigheden in NL erg goed zijn qua faciliteiten etc denk ik
Fuck, helemaal gelijk. Het tennis in de hele wereld behalve Spanje stelt geen ruk voor!quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:52 schreef tong80 het volgende:
Haase is 21 en komt net kijken.
Nadal is van dezelfde leeftijd en gaat Roland Garros voor de vierde keer winnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |