abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 28 mei 2008 @ 15:13:42 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_58965134
Vandaag vliegen de weinige Nederlanders die er meedoen er weer in de eerste ronde uit.

We zijn het langste volk van de wereld. Elk kutdorp heeft wel een tennisclub.

In andere sporten blinken we uit. Buiten Tom Okker Betty Stöve en Krajicek heben we nooit wereldtoppers gehad.

Nu is de hoop weer op Mischa Krajicek gevestigd. Maar die heeft dit jaar nog geen partij gewonnen.

Ook Robin Haase is te klein voor de subtop.

In het oostblok stampen ze de wereldtoppers uit de hoge hoed.

Zelfs België had twee toptennisters.

Waar gaat het mis ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_58965192
Tennissers moeten in hun jeugd gedrilled worden, Nederlanders zijn daar vaak te nuchter voor.
- verwijderd door admin -
  Trouwste user 2022 woensdag 28 mei 2008 @ 15:17:55 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_58965223
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:16 schreef groenen het volgende:
Tennissers moeten in hun jeugd gedrilled worden, Nederlanders zijn daar vaak te nuchter voor.
Jammer dat André Hazes nooit is gaan tenissen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_58965270
Ach ja we hebben wel altijd mooie subtoppers gehad, Schultz, Siemerink, Schalken, Verkerk ( ). Dubbel zelfs een tijdje heer en meester met Haarhuis en Eltingh. Maar in potentie zou het wel iets beter kunnen ja.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:25:22 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58965381
Wijventennis lijkt me irrelevant, maar de Belgen hebben ook een bredere top bij de heren.
Haase is gewoon subtop en had een moeilijke loting.

Het is in ieder geval kort door de bocht om de Roland Garros prestaties nu als graadmeter te nemen. Voor een landje met 16 milj. inwoners draaien we best lekker mee in de top hoor. De spoeling is nu niet zo dik, het kan niet altijd feest zijn. Vergeet niet dat tennis WEL een mondiale sport is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_58965410
in mijn ogen is de echt slechte tijd juist net voorbij..Titel kan beter zijn wat WAS er mis met het Nederlandse tennis. Door hopeloos beleid is er de laatste jaren amper iets doorgebroken maar nu zit er toch wel veel aan te komen. Bij de meisjes zitten wat aardige talentjes en bij de manne/jongens ook zeker, met een Haase die ruim voor ligt op schema en minimaal top 20/30 gaat halen en De Bakker die er aan zit te komen. Daarnaast is er een Huta Galung die als het meezit top 100 speler kan worden binnen enkele jaren en een Verkerk die op de terugweg is. Op de Grandslam jeugdtoernooien wordt over het algemeen ook goed gepresteerd de laatste jaren.

Toekomst is een stuk zonniger dus in mijn ogen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_58965422
Nou, de lichting(en) hiervoor was extreem goed hoor voor een klein land als Nederland. Een na beste dubbelduo ter wereld, die beiden ook nog top-20 in de single hebben gestaan. Krajicek behoeft geen nadere uitleg. Schalken die jarenlang top-20 stond, Siemerink die in verschillende periodes top-20 heeft gehaald. Verkerk die de finale op RG haalde en bezig was een heel degelijke carriere uit te bouwen. Sluiter, Van Lottum en Van Scheppingen die door verschillende redenen net niet goed genoeg waren voor de subtop, maar wel degelijke top-100 spelers waren.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:29:58 #8
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_58965447
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:13 schreef tong80 het volgende:
Vandaag vliegen de weinige Nederlanders die er meedoen er weer in de eerste ronde uit.
Misa zit al maanden in een vormcrisis, Huta Galung had niet eens op het hoofdtoernooi moeten staan dus dat was al goed en Haase verliest van een gelijkwaardige tegenstander. In principe allemaal niet gek
quote:
We zijn het langste volk van de wereld. Elk kutdorp heeft wel een tennisclub.
Zuid-Afrika heeft townships vol met atletische zwarte jongetjes die allemaal voetballen. Maar daar komen nou ook niet echt de wereldtoppers uit de Premier League vandaan
quote:
In andere sporten blinken we uit. Buiten Tom Okker Betty Stöve en Krajicek heben we nooit wereldtoppers gehad.
En in weer andere sporten blinken we niet uit. Bovendien hadden we met Schalken en Siemerink 2 ondergewaardeerde spelers die vlak onder de wereldtop zaten en hebben we een van de beste dubbels ooit gehad met Haarhuis en Eltingh.
quote:
Nu is de hoop weer op Mischa Krajicek gevestigd. Maar die heeft dit jaar nog geen partij gewonnen.
Tsja, Misa zal inderdaad weer eens moeten winnen. Maar tennissen kan ze wel degelijk.
quote:
Ook Robin Haase is te klein voor de subtop.
Verslaat dit jaar alleen al Ljubicic, Baghdatis, Murray, Grosjean en Tipsarevic. Maar omdat ie nu van een gelijkwaardige tegenstander net verliest (2 tiebreaks) is ie meteen een loser.
quote:
In het oostblok stampen ze de wereldtoppers uit de hoge hoed.
Zelfs België had twee toptennisters.
Het gaat mis bij de nationale bond. Die heeft de breedteontwikkeling in de laatste tien jaar totaal genegeerd. Alleen als iemand kon bewijzen dat ie talent en potentie had, dan mocht je mee gaan doen bij Jeugdselecties e.d. in plaats van het opleiden en creeren van talenten is er dus alleen maar gekeken naar het ontwikkelen van talent. Zonde, want met wat eerdere begeleiding en intensievere begeleiding is er in Nederland op tennisgebied veel mogelijk hoor.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  Trouwste user 2022 woensdag 28 mei 2008 @ 15:31:31 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_58965488
Klein landje doet niet ter zaken hier denk ik.

Wat ik zei de infrastructuur is in Nederland nergens zo goed. Net als we overal perfecte grasmatten hebben voor de voetballers heeft elk dorp een tennisclub. Ik denk dat we een miljoen geregistreere tennissers hebbn.

woensdag 28 mei 2008 @ 15:31:57 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58965501
Voor een klein land als Nederland is het knap dat we zo veel goede spelers hebben gehad. Er zijn er trouwens nog wel wat meer dan de 3 die Tong noemt. Vooral in de dubbel zijn er nog wel een paar meer geweest.
We hebben een aantal jaar geleden regelmatig in de top20 gehad.

Momenteel is het iets minder, maar ze komen er weer aan. Haase en De Bakker voorop.

Als je trouwens ziet wat voor seizoen Haase draait dan moet je heel erg snel je mond gaan spoelen als je zegt dat hij niets kan. Hij heeft al van een aantal toppers gewonnen en heeft zeker de potentie om nog veel verder te komen. dat hij nu een keer in de eerste ronde verliest doet daar niets aan af.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Trouwste user 2022 woensdag 28 mei 2008 @ 15:33:46 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_58965543
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:31 schreef Komakie het volgende:

Als je trouwens ziet wat voor seizoen Haase draait dan moet je heel erg snel je mond gaan spoelen als je zegt dat hij niets kan. Hij heeft al van een aantal toppers gewonnen en heeft zeker de potentie om nog veel verder te komen. dat hij nu een keer in de eerste ronde verliest doet daar niets aan af.
Hij ligt er toch weer uit in een groot tournooi

woensdag 28 mei 2008 @ 15:36:47 #12
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_58965630
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:31 schreef tong80 het volgende:

Wat ik zei de infrastructuur is in Nederland nergens zo goed. Net als we overal perfecte grasmatten hebben voor de voetballers heeft elk dorp een tennisclub. Ik denk dat we een miljoen geregistreere tennissers hebbn.

Vergelijkingen met voetbal zijn natuurlijk de grootst mogelijke bullshit. We hebben bijna 40 betaald voetbalclubs in Nederland. In de eredivisie tennis kun je een leuke vakantie verdienen als je elke week speelt.

Bovendien, de infrastructuur is helemaal niet zo goed als jij hem doet voorstellen. Ja, er liggen overal tennisbanen. Maar een tennistalent heeft zoveel meer nodig. Regionale opleidingscentra, goede tennistrainers, goede tegenstanders.

Zoals ik net aangaf, als je aantoont dat je jezelf al een beetje ontwikkeld hebt mag je meedoen in jeugdselecties. Maar de insteek daarvan moet juist andersom zijn. Je moet talenten creeren die in staat zijn de jeugdselecties te halen.
pi_58965672
Mag ik even zeggen dat ik dit een apart moment vind om zo'n topic te openen. Had dit twee jaar geleden gedaan. Dan had je het helemaal juist gehad. Het Nederlandse tennis is nu juist uit een enorme dip aan het kruipen. Dat er nu drie Nederlanders in de eerste ronde van RG uitliggen, wilt nog niet zeggen dat het hele Nederlandse tennis nergens op lijkt. Het gaat juist weer de goede kant op.

Kijk bijv. naar België. 4 spelers in het hoofdtoernooi en allemaal, alhoewel Vliegen nu nog probeert zich te redden, in de eerste ronde uitgeschakeld. En vorig jaar was het Belgische tennis nog zóóó fantastisch, terwijl het ook toen steunde op één speelster: Henin (en vroeger nog Clijsters natuurlijk).
pi_58965675
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:16 schreef groenen het volgende:
Te verwend ook.. gewend aan luxe, willen niet alles opgeven (school, vrienden, uitgaan) en trainen daardoor niet hard genoeg. Misschien is er ook niet genoeg aanwas van tennissende jeugd.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:38:32 #15
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_58965680
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hou nou toch op man .... ik dacht dat je een serieuze discussie wilde aangaan, maar deze opmerking getuigt of van een slecht gevoel voor humor, of van een ongelooflijk slecht verstand van zaken
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:39:06 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58965699
quote:

[..]

dus?

Het is het eerste Grand Slam waar hij rechtstreeks bij is toegelaten op basis van zijn ranking.

31 december 2007 stond hij nog 114de van de wereld.
26 mei stond bij 58ste.

Dat is een hele mooie stijging in 4 maanden tijd. Zeker voor iemand die nog nooit zo hoog gestaan heeft. Hij is net 21 geworden en heeft nog een mooie toekomst voor zich als hij zich blijft ontwikkelen en dat zal hij waarschijnlijk wel blijven doen, dus daar kunnen we nog een hoop plezier aan beleven
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_58965730
quote:

[..]

Voor Robin is een stappenplan uitgewerkt in samenwerking met de KNLTB en hij loopt flink vooruit op dat plan in ieder geval, een jaar of twee geloof ik, dus het gaat prima zo.

Stappenplan is wel een beetje behoudend maar toch..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_58965788
Toch heb ik altijd het idee dat de Nederlandse talenten (zeker bij de jongens) het net niet zijn. Bij de jeugd doen ze aardig mee, maar breken dan uiteindelijk niet of vrij laat door. Ik geloof dat Haase het wel aardig gaat doen, maar van Huta Galung verwacht ik weinig. Hopelijk kan De Bakker doorbreken. Verder hebben we nog wel wat jongens van rond de twintig in de top 500 staan (Sijsling, Van der Duim), maar door blessures en andere zaken (wellicht gebrek aan talent) komen zij ook nauwelijks verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 28-05-2008 15:48:04 ]
pi_58965905
Beetje vage timing voor zo'n topic.. voor het eerst sinds lange tijd weer eens 3 landgenoten op een Grand Slam... het Nederlandse tennis begint uit het dal te kruipen. Haase speelde tegen een gelijkwaardige tegenstander... Huta Galung tegen een hoger gerankte speler.. .de enige die een serieus probleem heeft is Misa Krajicek...

Beetje een paniekerig topic terwijl dat een jaar of wat geleden meer op zijn plek was
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:49:06 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58965913
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:31 schreef tong80 het volgende:

Iets meer dan 800.000...

Wat heeft de infrastructuur te maken met tennis Moet je ff uitleggen want die volg ik niet helemaal...
pi_58965940
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:42 schreef NY_Giant het volgende:
Toch heb ik altijd het idee dat de Nederlandse talenten (zeker bij de jongens) het net niet zijn. Bij de jeugd doen ze aardig mee, maar breken dan uiteindelijk niet of vrij laat door. Ik geloof dat Haase het wel aardig gaat doen, maar van Huta Galung verwacht ik weinig. Hopelijk kan De Bakker doorbreken. Verder hebben we nog wel wat jongens van rond de twintig in de top 500 staan (Sijsling, Van der Duim), maar door blessures en andere zaken (wellicht gebrek aan talent) komen zij ook nauwelijks verder.
Huta Galung was nooit een topper in het juniorencircuit. Zelfde geldt voor Sijsling. Alleen Van der Duim, Haase en De Bakker behoorden in het juniorencircuit gewoon bij de top, of in ieder geval suptop.
pi_58965958
hij wil zeggen dat de omstandigheden in NL erg goed zijn qua faciliteiten etc denk ik
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  Trouwste user 2022 woensdag 28 mei 2008 @ 15:52:59 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_58966006
Haase is 21 en komt net kijken.

Nadal is van dezelfde leeftijd en gaat Roland Garros voor de vierde keer winnen

Trouwste user 2022 woensdag 28 mei 2008 @ 15:54:13 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_58966033
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:50 schreef Tim86 het volgende:
hij wil zeggen dat de omstandigheden in NL erg goed zijn qua faciliteiten etc denk ik
Juist.

woensdag 28 mei 2008 @ 15:56:34 #25
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_58966090
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:52 schreef tong80 het volgende:
Haase is 21 en komt net kijken.

Nadal is van dezelfde leeftijd en gaat Roland Garros voor de vierde keer winnen

Fuck, helemaal gelijk. Het tennis in de hele wereld behalve Spanje stelt geen ruk voor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')