abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:37:39 #1
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_58949382
Een homofobe ziekenbroeder uit Den Haag is voor slechts twee maanden geschorst, nadat hij ernstig was tekortgeschoten in de hulpverlening aan een saunabezoeker. Als gevolg hiervan overleed het slachtoffer. Het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg in Den Haag veroordeelde de EHBO-er uiterst mild.

Een inwoner uit Den Haag werd in 2005 onwel tijdens een bezoek aan de sauna van de sportschool aan de Mauritskade. De veroordeelde ambulancebroeder kwam in de sauna waar het slachtoffer naakt op de grond lag en om hulp riep. De verpleger ging zonder het gebruikelijk onderzoek te hebben verricht weer weg omdat het om een ‘nichtenbende’ zou gaan.

Die kwalificatie gebruikte de ziekenbroeder letterlijk in een gesprek met de centrale. Deze aanduiding werd hem door het tuchtcollege zeer kwalijk genomen.

Uiteindelijk belandde het slachtoffer in het ziekenhuis terechtkwam. Daar bleek zijn aorta gescheurd. Een operatie mocht niet baten; enkele dagen later stierf de man.

De verpleger waren al sancties opgelegd. De man mag alleen nog maar ondersteunende ambulancediensten verrichten.

Inmiddels is de letterlijke tekst van de conversatie met de hulpcentrale bekend:

Na het bezoek aan de sauna meldt de verpleger: "Ik ben weer beschikbaar. Ik heb er niets van gemaakt. Het is er een heel hysterisch verhaal. We zijn nu weer vrij."

Vanuit de sauna komt er een nieuw telefoontje naar 112. daarin wordt bevestigd dat de ambulance niets heeft gedaan en dat de verplegers onverrichter zake zijn weggegaan. Het slachtoffer ligt dan nog op de grond en kermt: 'Help me, help me, help me'.

De centrale zoekt opnieuw contact met de verpleger.

De ziekenbroeder: "Ik kan er niks mee. Maar mochten ze blijven zeuren, dan moet je maar even een ander sturen. Het is daar volgens mij een nichtenbende, dus... Hij ligt daar in z'n blote reet. Dus ja, ik ga hem niet aankleden. Bij het Witte Kruis werken nog wel een paar van die pisnichten, stuur die maar."

De gemeente Den Haag betaalde uiteindelijk de begrafeniskosten , ongeveer 11.000 euro. De sportschool aan de Mauritskade - schuin tegenover COC Haaglanden - heeft inmiddels een nieuwe eigenaar en het saunagedeelte is gesloten.

www.retecool.nl
bb_koning.hyves.nl
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:42:32 #2
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58949505
De verpleger zag de bui al hangen en had geen zin om aangerand te worden, aldus de hulpverlener in kwestie.

Ik keur zijn daad niet goed, maar begrijp het wel.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_58949601
Bron: retecool.nl
pi_58949611
Ambulancebroeders kunnen sowieso heel weinig. Zelfs een mensenleven respecteren blijkt al te moeilijk
voor hen. Die man moet je voor z'n hele leven lang schorsen. Je moet altijd paraat willen staan voor iedereen, anders moet je maar een andere baan zoeken.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:50:22 #5
106955 BB_Koning
pi_58949670
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bron: retecool.nl
Daar was de letterlijke tekst te vinden.
bb_koning.hyves.nl
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:54:21 #6
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58949764
loopt al een topic over..
je oogst wat je zaait
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:56:03 #7
106955 BB_Koning
pi_58949796
quote: