abonnement Unibet Coolblue
pi_58929725
Ik weet niet of deze vragen in een apart topic kunnen of dat dit meer iets is voor het centrale rijlestopic, maar ik dond het de moeite van het proberen waard om er een apart topic van te maken.

Je hoort nogal eens wat over de rijexamens, dat zoveel mensen zakken bij de eerste keer (47% slaagt de 1e keer geloof ik), sommigen menen zelfs dat de rij-instructeurs het percentage kunstmatig laag houden en dat soort dingen.

Maar goed, ik wil vooral uitgaan van de eigen kwaliteiten en niet een andere factor de schuld moeten geven achteraf, dus de simpele vragen die ik wil stellen zijn:

-hoe streng zijn de rijexamens nou eigenlijk?
Mag je geen enkel miniscuul foutje maken of is het niet zo superstreng?

-wat zijn de meeste gemaakte fouten en wat deden jullie zelf fout, waar je op werd afgerekend?

Dit uiteraard voorzien van jullie praktijkervaringen.
pi_58929931
Je mag best een klein foutje maken. Bij mij (eerste keer, en geslaag) sloeg de motor een keer af en ik gaf een fietser voorrang bij een rotonde die dat heul niet had, maar dat deed ik omdat die kerel alleen maar bezig was met z'n telefoon dus dat vond de examinator wel goed
Als je een foutje maakt is niet erg, het is vooral belangrijk hoe je daarop reageert en dat je zo'n fout herstelt.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_58929994
En of je een beetje kan anticiperen
gr gr
pi_58930040
Het lig inderdaad aan hoe jij reageer op het verkeer en hoe goed jij kijkt.
Ik heb diverse fouten gemaakt, van motor afslaan, tot het niet over mijn schouder kijken bij invoegen of erger zelfs bijna geen voorrang geven van rechts.

maar juist, omdat ik goed reageerde op het verkeer kwa snelheid, invoegen, sturen en goed keek toch alles in 1x gehaald.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_58930099
Ik ben de eerste keer gezakt. Ik ging rechtsaf (scherpe bocht) en kwam op de trambaan terecht

Ik denk ook dat het makkelijker is om te slagen in een boerengehucht waar geen hond te vinden is dan in een stad als Amsterdam met allerlei kutkruispunten (auto's, fietsen/brommers, trams, bus etc. tegelijk)..
pi_58930113
En als je vroeger veel need for speed hebt gedaan moet het sowieso wel lukken.
gr gr
pi_58930422
Ik stond helemaal scheef bij het fileparkeren. Toch in 1 keer geslaagd. Het gaat er meer om dat je bv bij het fileparkeren heel goed om je heen kijkt dan dat je goed uitkomt. Ook bij het wegrijden na het parkeren weer goed kijken etc. Zolang je gevaarlijke situaties voorkomt hoeft bv het parkeren zelf niet perfect te gaan
pi_58930534
Bumperkleven, geslaagd. Maar 50mtr gedaan of zo en ik zei het meteen ook zelf wat de instructeur dus prima vond. Bovendien reed ik verzekerd, maar wel veilig en dus niet als een king of the road, dus hij geloofde het wel

En de instructeur vond het wel een toffe auto, na een hele dag in polotjes gezeten te hebben . Dus we hebben een lekker stuk snelweg gedaan, waarbij ik prima liet zien dat ik geen probleem had met spiegelen tijdens het inhalen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 26 mei 2008 @ 23:32:51 #9
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_58930547
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:15 schreef Quyxz_ het volgende:
En als je vroeger veel need for speed hebt gedaan moet het sowieso wel lukken.

Zou dat niet juist je rijgedrag negatief beinvloeden?
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:12:56 #10
215011 Placenta
eating your placenta
pi_58931584
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:15 schreef Quyxz_ het volgende:
En als je vroeger veel need for speed hebt gedaan moet het sowieso wel lukken.
plakbandje op het gaspedaal (vooruit-toets)

ot: Heb vrijdag TTT gehad, bijzondere verrichtingen gingen prima, had nog een paar (flinke) fouten met het rijden zelf, maar er was er maar 1 (die ik ook gemakkelijk had kunnen voorkomen) waar hij mij op had laten zakken zij hij.

In ieder geval makkelijk om even te wennen hoe het gaat, of je zenuwachtig bent, en natuurlijk een ideale manier om vrijstelling te krijgen voor de bijzondere verrichtingen.
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
pi_58934839
- iemand niet voorgelaten op een zebra
- eenrichtingsstraat verkeerd ingereden
- kleven achter een vrachtwagen
- niet kijken bij wegrijden hellingproef

Prima gehaald in 1 keer.
pi_58934985
1e keer gezakt omdat ik aardig zenuwachtig was en wat kleine foutjes had gemaakt.
De maand erna de 2e keer zonder een enkele fout geslaagd en zo karren we inmiddels al anderhalf jaar in de rondte
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 27 mei 2008 @ 11:22:35 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58937183
1e keer gezakt omdat ik de linkerhelft van een weg met gescheiden rijbanen in reed
2e keer gezakt omdat de examinator blijkbaar al aan zijn quotum zat of zo
3e keer geslaagd

Maar dat was in 1997.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58938022
Ik had op een haar na een ongeval, moest een elandproef doen. De examinator greep uit reflex naar mn stuur en de instructrice zat gillend van angst op de achterbank. En alsnog geslaagd, terwijl ik het verder ook best wel verprutste
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:31:37 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_58941463
1e keer gezakt omdat ik nog niet kon rijden (dromerig)
2e keer gezakt omdat ik nog steeds niet kon rijden (dromerig en een luie instructeur)
3e keer gezakt omdat mijn instructeur me nog steeds niet beter had leren rijden
4e keer gezakt omdat ik inmiddels schijtzenuwachtig was
5e keer gezakt omdat ik nog steeds schijtzenuwachtig was
6e keer geslaagd omdat ik inmiddels supergoed kon rijden door al die lessen

pi_58942032
1e keer gezakt omdat ik bijna een fietser kapotreed en omdat ik op een haar na een oud vrouwtje onder mn wielen had
2e keer geslaagd terwijl ik straatje keren gigantisch verneukt had, en omdat ik bij een kruispunt vergat om naar rechts te kijken.
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_58948839
1e keer gezakt door een paar kleine foutjes qua voorrang (ik moest twijfelen en ging daardoor langzaam rijden)
2e keer geslaagd ondanks heel slecht parkeren, maar de rest vond hij heel goed (kijken etc).
Klussen deel 1 en 2
pi_58954776
1e keer zeer terecht gezakt; niet genoeg vooruitgekeken wat resulteerde in een aantal gevaarlijke acties waaronder een voorrangsfout
2e keer zeer terecht geslaagd; op wat slordig parkeerwerk na niets fout gedaan
pi_58956623
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:31 schreef LadyBlack het volgende:
1e keer gezakt omdat ik nog niet kon rijden (dromerig)
2e keer gezakt omdat ik nog steeds niet kon rijden (dromerig en een luie instructeur)
3e keer gezakt omdat mijn instructeur me nog steeds niet beter had leren rijden
4e keer gezakt omdat ik inmiddels schijtzenuwachtig was
5e keer gezakt omdat ik nog steeds schijtzenuwachtig was
6e keer geslaagd omdat ik inmiddels supergoed kon rijden door al die lessen

wouw
Heeft een hoop geld gekost zeker? Hoeveel lessen had je er dan voor nodig?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:58:47 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_58961873
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 08:57 schreef Black-Death het volgende:

[..]

wouw
Heeft een hoop geld gekost zeker? Hoeveel lessen had je er dan voor nodig?
Het heeft me om precies te zijn al mijn spaargeld gekost en dan hebben mn moeder en oma nog bijgelegd

En het aantal lessen... 44 voor het eerste examen, en toen steeds 2 maanden 2 blokuren per week.... veel dus
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:45:03 #21
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58963115
1e keer geslaagd, volgens mij moet je gewoon ook initiatief tonen en laten zien dat je mee kan komen met het verkeer en de auto 100% onder controle hebt. Op de snelweg zo snel mogelijk inhalen enzo (ging toen der tijd direct linkerbaan op), goed kijkgedrag en dan moet het wel lukken. Kleine foutjes worden je dan gewoon vergeven, zoals verkeerd richting etc.
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:33:58 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_58973402
ligt aan de examinator zijn slagingsquotum of je slaagt of niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:41:49 #23
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_58973622
Mijn rij instructeer reed altijd mee bij een examen, hij zegt ook dat alle examinators gewoon goed hun werk doein. Dus het excuus van: "Ja, hij heeft vast niet goed geneukt gister dus laat hij mij zakken" zijn niet terecht volgens mijn rij instructeur.

Bij mijn examen ging ik verkeerd op de rotonde... k nam namelijk de 3de rijstrook ipv de 4de. Toen kon t goed fout gaan als k van de rotonde af wilde, maar dat ging het niet. Maar verder zei hij dat ik gewoon elkker kon rijden en heb k mn rijbewijs gelukkig gehaald
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:21:47 #24
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_58974642
Af laten slaan voor het CBR bij terugkomst, wel in 1x geslaagd
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_58974874
1e keer gezakt - ging 15 minuten goed, toen zelf noodstop gemaakt en zo geschrokken dat ik zelfs voor groen ging stilstaan
2e keer geslaagd - zelfs nog stukje onder begeleiding van politie gereden, dus overal voorrang

Therorie 1e keer geslaagd, op randje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')