De standaarddeviatie van het aantal mensen dat gratis binnenkomt, is 0. Als je al over een kansmodel wilt spreken hier, wat ik niet zou doen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:05 schreef NiekieW. het volgende:
volgnens mij is het heel makkelijk:
5000 mensen op een concert 0,1% komt gratis binnen, wat is hier de standaardeviatie van?
hmm dan typ ik even heel de som uit ik dacht dat ik de SD nodig had. A rock festival is visited by more than 50000 people.It is known that 0,1% of them managed to participate the festival illegally (so, without buying a ticket). On that festival, 5000 of the visitors participate the concert of Lenny Kravitz. What is the probability that at most 4 of them are illegally present? Use normal approximation with continuity correction to answer that question.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:08 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De standaarddeviatie van het aantal mensen dat gratis binnenkomt, is 0. Als je al over een kansmodel wilt spreken hier, wat ik niet zou doen.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:17 schreef GlowMouse het volgende:
Wou al zeggen, heeft M.Q. of G.N. de vraag verkeerd gesteldVanwege het relatief grote aantal dat gecontroleerd wordt kun je wel stellen dat het aantal mensen dat gesnapt wordt hypergeometrisch verdeeld is. Kijk hier maar voor de eigenschappen.
quote:There is a shipment of N objects in which m are defective. The hypergeometric distribution describes the probability that exactly k objects are defective in a sample of n distinctive objects drawn from the shipment.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
Wat bedoel je met gepartitioneerd, zijn dat alle negen zelf ook matrices?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:09 schreef mrbombastic het volgende:
Ik moet de volgende gepartitioneerde matrix inverteren:
[ A B C ]
[ B' D E ]
[ C' E' F ]
Ik weet hoe je hier de inverse van zou kunnen bepalen: 9 vergelijkingen met 9(?) onbekenden oplossen, maar dat is nogal wat werk. Is hier toevallig al een oplossing voor, ergens op het web?
Dat laatste is hier het geval jaquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:35 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Wat bedoel je met gepartitioneerd, zijn dat alle negen zelf ook matrices?
En dat is niet toevallig al ergens uitgewerkt in een boek of paper?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:42 schreef thabit het volgende:
Vegen is een mogelijkheid. Of anders de regel van Cramer gebruiken.
Ben je daar zeker van?quote:Op zondag 8 juni 2008 14:47 schreef GlowMouse het volgende:
Kwalitatief paper zou dat worden; elke eerstejaars kan hetzelfde produceren.
[ afbeelding ]
In plaats van delen moet je met de inverse vermenigvuldigen, maar ik denk dat het verder wel goed gaat.
Ik zit het nu met pen en papier uit te schrijven, en het gaat inderdaad fout met commutativiteit. Alle inverses worden gewoon in de noemer gezet. Wordt dus of een beter pakket zoeken, of een kwartiertje met pen en papier krabbelen.quote:Op zondag 8 juni 2008 15:17 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ben je daar zeker van?Zulke berekeningen met blokmatrices vallen soms lelijk tegen, omdat wij commutativiteit vaak gebruiken zonder dat we het beseffen.
Ik zou het eerst eens doen voorquote:Op zondag 8 juni 2008 15:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik zit het nu met pen en papier uit te schrijven, en het gaat inderdaad fout met commutativiteit. Alle inverses worden gewoon in de noemer gezet. Wordt dus of een beter pakket zoeken, of een kwartiertje met pen en papier krabbelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |