Uhuhquote:
Voordat ik naar Duitsland ging was ik sowieso een drama met elke taal buiten het Nederlands. Ik sprak amper Duits en Engels, dat altijd liever wiskunde te maken dan grammatica of woordjes te stampen. Gelukkig is het in Duitsland wel redelijk goed gekomen hoewel ik nu op een niveau zit waar niemand me meer corrigeert dus is het lastig echt goed te worden.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb in de derde een 1 gehaald voor mijn SO over naamvallen. Die stond wel leuk tussen de tienen van de luister en leestoetsen enzo. Ik ben altijd slecht geweest in Duitse grammatica, maar dat was ook een periode waarin ik de Nederlandse grammatica al amper begreep.
[..]
De laatste tijd zelden. Het komt zelden goed uit. Mijn ouders gaan een paar keer per jaar en ik kan altijd wel mee, maar ik heb vaak ook verplichtingen in Nederland. Dus ik ga vooral als er wat grotere feesten zijn (opa die 75 werd, oma 75, opa en oma 50 jaar getrouwd, dat soort dingen). Ik moet nodig weer eens heen, eigenlijk. Zie mijn familie zeer zelden.
[..]
Op mijn laptop zou ik ook niet weten waar ik een umlaut vandaan moet halen. Dus maar een e erachter dan, als ik het goed wil spellen.
Een paar maanden geleden zat ik met van Stockholm naar Borås in de auto naar de cd van de Spice Girls te luisteren... maar dat was ook nog behoorlijk vunzig.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zongen we vroeger hard mee, maar toen wisten we nog niet wat het betekende
Zo te zien kan ik gewoon alt+u doen, dan krijg ik de umlaut, en kan ik een klinker kiezen die eronder moet. En alt+i voor een accent circonflexe. Handig systeem.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:23 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Op de Mac weet ik het niet..
de ä, å en de ö weet ik nu blindelings te zien..
"Oh komt dat uit Nederland?" krijg je dan te horen. 2 unlimited doet het ook wel goed meestal :d.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:19 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Daar hielden wij wel rekening mee, maar meestal werd het toch hits van Nederlandse makkelij oftewel.. de Vengaboys
Oooooh neehoorquote:Op maandag 26 mei 2008 13:26 schreef Piles het volgende:
[..]
En nu ga je je de rest van de dag vervelen zeker
Ja, dan wordt het inderdaad lastig. Maar je doet het dan ook goed genoeg, dus niet zo perfectionistisch en gewoon tevreden zijn. Ga jij het mij nu maar gewoon leren.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:27 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Voordat ik naar Duitsland ging was ik sowieso een drama met elke taal buiten het Nederlands. Ik sprak amper Duits en Engels, dat altijd liever wiskunde te maken dan grammatica of woordjes te stampen. Gelukkig is het in Duitsland wel redelijk goed gekomen hoewel ik nu op een niveau zit waar niemand me meer corrigeert dus is het lastig echt goed te worden.
Umlaut is inderdaad mooier. Ringel-s ook, maar die is er zelfs in Duitsland vrijwel uit begreep ik (althans bij de jeugd waarschijnlijk dan).quote:Umlaut zit onder de "+klinker, op een windows in ieder geval. Ik heb nu wel een hippe Spaanse met gekke tekens als ñ en ç. Maar meestal schrijf ik ook gewoon een "e" hoewel ik umlaut vaak mooier vind staan. Ringel-S schrijf ik nooit
.
Ik vind het soms een leuke taal, soms vind ik het verschrikkelijk. Maar ik zou het graag weer leren. Misschien moet ik maar eens op zoek naar een duitse penvriend(in), zoals vroeger (daarom schreef ik het vroeger beter).quote:Duits vind ik echt een leuke taal
2Unlimited was erg groot in Duitsland, meen ik me te herinneren. Daar heb ik zelfs nog een cd van ze gekocht.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:31 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
"Oh komt dat uit Nederland?" krijg je dan te horen. 2 unlimited doet het ook wel goed meestal :d.
Nopequote:
Wat is het leven toch mooiquote:Op maandag 26 mei 2008 13:37 schreef Bravebart het volgende:
NopeNu heel ff in Leiden om een verslag in te leveren en een eindgesprek, en daarna naar mn vriendinnetje
.quote:In December 2007 a dominant mutation(c.IVS23+2321T>G) was found in a large Belgian family[6]. A new splice site appeared in the intronic sequence of intron 23 and 108 base pairs were inserted into the mRNA of the MYO6 gene, causing a frame shift and early termination
Wat houdt je tegen?quote:
Ik ben gewoon bezig hoorquote:Op maandag 26 mei 2008 14:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Volgens mij ben ik zelfs nog productiever op mijn vrije dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |