Iemand die het al uitgeprobeerd heeft?quote:Een hacker heeft custom firmware voor de Wii gepubliceerd die op een ongemodificeerde console te installeren is. De firmware accepteert gebrande dvd's, wat het spelen van gekopieerde games mogelijk maakt.
Wii logoOp de website van hacker Waninkoko is een aantal programma's verschenen waarmee games voor de Wii gekopieerd en gespeeld kunnen worden, zonder dat de hardware van de console hoeft te worden aangepast. Het belangrijkste onderdeel is de firmware Custom IOS37 rev 02. Die zou een aangepaste versie van het besturingssysteem van de Wii bevatten, die vanaf een sd-kaart te installeren is. Een console die met deze firmware wordt uitgerust, accepteert zonder morren zelfgebrande dvd's. Verder heeft Waninkoko een programma geschreven dat het mogelijk maakt om de inhoud van een Wii-schijfje op een sd-kaart te dumpen. De dumper kan ook overweg met Gamecube-discs.
De hacktools van Waninkoko maken het mogelijk om illegaal gekopieerde games op een maagdelijke Wii af te spelen. Om de software te kunnen installeren is wel de originele IOS37-64-v2070-firmware van Nintendo nodig. Waninkoko meldt in de notities bij de software overigens braaf dat het programma enkel bedoeld is om homebrew-software te kunnen draaien, en niet voor het spelen van illegaal gekopieerde games. Dat laat onverlet dat Nintendo met de release van de hack een gevoelige tik te verwerken krijgt, en het zal interessant zijn om te zien hoe het bedrijf op deze ontwikkelingen reageert.
Bron: Tweakers.net
Dat staat er nu bij op tweakersquote:Update: Er zijn lezers die aangeven dat het met de programma's van Waninkoko niet mogelijk is om gekopieerde games af te spelen. Met de nieuwe IOS zou het alleen mogelijk zijn om gebrande dvd's te spelen en geen iso's van gekopieerde games.
goede zetquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat die custom IOS precies doet: het staat wii-homebrew toe om vanaf DVD te lezen, iets wat eerder nog niet mogelijk was.
Wat echter tegelijkertijd speelt is dat een andere hacker, bushing, bekend maakt dat hij een exploit heeft gevonden die het wél mogelijk maakt om op ongemodde wi's backups te draaien. Hij roept Nintendo op om contact met hem op te nemen zodat de fout hersteld kan worden. Het draait immers allemaal om homebrew, met piraterij willen ze niks te maken hebben
Doen ze echt niet, met homebrew is de hele VC onzin, want je kunt de spellen immers met z'n allen op een SD kaartje knallen. Bovendien werken die in een emulator wel op de juiste snelheid, in tegenstelling tot de VC games (in geval van Sonic).quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:37 schreef Sickert het volgende:
[..]
goede zet
Modchips kun je niet tegengaan dit staat hopelijk wel Homebrew toe wat Nintendo gewoon moet suporten want hierdoor vind ik mn wii ineens stukken leuker
Dat ze maar op schieten ik zou graag films op de Wii willen draaien en twijfel-spellen spelenquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Nintendo probeer het wel tegen te werken, zo hadden ze met firmware 3.3 maatregelen tegen de twilight hack genomen. Maar dat is alweer gekraakt ondertussen.
Bovendien maken de hackers steeds grotere vorderingen. Met de custom IOS-en kunnen ze nu zelfs wijzigingen echt op het systeem zelf aanbrengen. Dus ook eventuele nieuwe tegenmaatregelen van Nintendo zullen uiteindelijk weer gekraakt worden.
Film DVD's afspelen komt er binnenkort aan, als proof-of-concept van de nieuwe DVD-toegang software.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:28 schreef ruffian het volgende:
[..]
Dat ze maar op schieten ik zou graag films op de Wii willen draaien en twijfel-spellen spelen
Op je SD-kaart maak je een map aan \APPSquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:43 schreef Eerste het volgende:
Heb het net homebrew channel geinstalleert was blij dat het werkte weet alleen nog niet hoe ik programma's moet installeren kan iemand me dat uitleggen( ik wil graag dat homebrew browser programma, daarmee kan je toch alle programma's van het internet halen?)
Is dat niet slecht voor de laser?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Film DVD's afspelen komt er binnenkort aan, als proof-of-concept van de nieuwe DVD-toegang software.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |