quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:58 schreef Sickert het volgende:
[..]Mag wel hoor.. 't Is niet alsof je het auteursrecht schendt door die GBA emulator te gebruiken. Er is ook genoeg homebrew voor de GBA te vinden waar je mee uit de voeten kunt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maargoed daar mag ik het niet over hebben verder
het wachten is op iets wat usb aanroept
En je weet wat het Nederlandsche wetboek zegt: Dergelijke zaken zijn illegaal, als het doel uitsluitend het spelen van spellen die niet in jouw bezit zijn is. Maar jij kijkt er natuurlijk ook wel een filmpje mee (waarvan het downloaden 100% legaal is in Nederland).Het probleem is dat de homebrew die je kunt opstarten met de Twilight Princess hack draait in Gamecube mode. Hetzelfde eigenlijk als je een echt Gamecube spel in de Wii doet dus. Er valt dus een hoop functionaliteit, waaronder dus het hele gebeuren dat het spelen van een Wii-spel mogelijk maakt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:36 schreef ruffian het volgende:
[..]
Zoiets is er toch al? Link
alleen nog geen iso ondersteuning
Feitelijk zou het wel mogelijk moeten zijn om Gamecube spellen te kunnen spelen met de TP-hack. De Wii draait dan immers in Gamecube mode. Maar er zullen wel meer limitaties aan het gebruik van die hack zitten die e.e.a. onmogelijk maken...
Wordt dus eens tijd dat we een Dark_Alex voor de Wii krijgenKunnen we eindelijk van die modchips af.
![]()
Since when?quote:Het probleem is dat de homebrew die je kunt opstarten met de Twilight Princess hack draait in Gamecube mode. Hetzelfde eigenlijk als je een echt Gamecube spel in de Wii doet dus. Er valt dus een hoop functionaliteit, waaronder dus het hele gebeuren dat het spelen van een Wii-spel mogelijk maakt.
Feitelijk zou het wel mogelijk moeten zijn om Gamecube spellen te kunnen spelen met de TP-hack. De Wii draait dan immers in Gamecube mode. Maar er zullen wel meer limitaties aan het gebruik van die hack zitten die e.e.a. onmogelijk maken...
Wordt dus eens tijd dat we een Dark_Alex voor de Wii krijgenKunnen we eindelijk van die modchips af.
Dit is nog niet mogelijk met de softmod, modchip hebben we het hier niet overquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:39 schreef shroomer het volgende:
Even iets wat ik me afvraag bij dat hele homebrew gebeuren... Heb ik nog steeds een modchip nodig?
Ik heb geen modchip en zou nu bijvoorbeeld graag smash brothers brawl willen spelen. Ik zag al iets staan van regio vrij.. Als ik dat dan instel en dan brawl brand op een dvdtje kan ik hem dan spelen? (zonder chip)
Pure homebrew vergt geen modchip, daarom is daarover praten hier ook toegestaan. Het stelt je echter op geen enkele manier in staat om backups te spelen. Die controle vindt namelijk hardwarematig plaats door de DVD-drive zelf, daar verandert niks aan. Het regiovrijspelen via homebrew is dan ook enkel bedoeld voor echte schijfjes die je via import gekocht hebtquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:39 schreef shroomer het volgende:
Even iets wat ik me afvraag bij dat hele homebrew gebeuren... Heb ik nog steeds een modchip nodig?
Ik heb geen modchip en zou nu bijvoorbeeld graag smash brothers brawl willen spelen. Ik zag al iets staan van regio vrij.. Als ik dat dan instel en dan brawl brand op een dvdtje kan ik hem dan spelen? (zonder chip)
Ok duidelijk. dank.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Homebrew op Wii is echte Wii-mode homebrew. Volledige toegang tot alle hardware, zoals de extra rekenkracht, Wiimote, SD-slot en USB-poorten.
GC-mode homebrew was al veel langer mogelijk op de Wii, maar dat was weinig interessant omdat het zo beperkt was.
[..]
Pure homebrew vergt geen modchip, daarom is daarover praten hier ook toegestaan. Het stelt je echter op geen enkele manier in staat om backups te spelen. Die controle vindt namelijk hardwarematig plaats door de DVD-drive zelf, daar verandert niks aan. Het regiovrijspelen via homebrew is dan ook enkel bedoeld voor echte schijfjes die je via import gekocht hebt
Maar dit zal toch ooit wel mogelijk zijn?quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Homebrew op Wii is echte Wii-mode homebrew. Volledige toegang tot alle hardware, zoals de extra rekenkracht, Wiimote, SD-slot en USB-poorten.
GC-mode homebrew was al veel langer mogelijk op de Wii, maar dat was weinig interessant omdat het zo beperkt was.
[..]
Pure homebrew vergt geen modchip, daarom is daarover praten hier ook toegestaan. Het stelt je echter op geen enkele manier in staat om backups te spelen. Die controle vindt namelijk hardwarematig plaats door de DVD-drive zelf, daar verandert niks aan. Het regiovrijspelen via homebrew is dan ook enkel bedoeld voor echte schijfjes die je via import gekocht hebt
Start het kanaal en je krijgt een updatemelding, die je dan kunt installerenquote:Changelog:
* you don’t need to eject your memcards anymore
* switched from IOS35 to IOS21, this makes the hbc usable on older firmwares
* improved SD card loading performance (thanks, svpe!)
* improved some translations
* the IP label isn’t cut off anymore
* fixed argv support when loading SD apps
* fixed a minor wiiload issue
* the SD app entries are now sorted alphabetically
* wiimote rumble support
* installer overhaul, it now warns you if your System Menu is too new (future updates)
Werkt perfect.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Vanavond maar eens installeren.
Dit is juist niet het geval, als de code in GameCube mode zou draaien, zou je nooit een channel kunnen installeren op de Wii, aangezien je geen toegang hebt tot de Wii mode hardware (waaronder overigens ook de SD kaart valt).quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:32 schreef l0c4lh0st het volgende:Het probleem is dat de homebrew die je kunt opstarten met de Twilight Princess hack draait in Gamecube mode.
moet je hiervoor nog iets speciaal doen voor je deze melding krijgt? want ik heb iets gelezen over homebrew uitproberen door het via je pc te streamen. moet je dit eerst gedaan hebben of niet?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Er is een update voor het homebrewkanaal, versie beta 8
[..]
Start het kanaal en je krijgt een updatemelding, die je dan kunt installeren
Als het goed is krijg je automatisch de melding. Tenminste, als je het rechtsonderin niet uit uit hebt gezet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:26 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
moet je hiervoor nog iets speciaal doen voor je deze melding krijgt? want ik heb iets gelezen over homebrew uitproberen door het via je pc te streamen. moet je dit eerst gedaan hebben of niet?
rechtsonderin zie ik wel 2 icoontjes in het homebrew kanaal. bedoel je die soms?quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:52 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Als het goed is krijg je automatisch de melding. Tenminste, als je het rechtsonderin niet uit uit hebt gezet.
Om homebrew app's op starten moet je naar het homebrewchannel. Daar krijg je géén los kanaal voor. In tegenstelling tot VC games. Of bedoelde je dat niet?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 08:40 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
rechtsonderin zie ik wel 2 icoontjes in het homebrew kanaal. bedoel je die soms?
verder snap ik nog even 1 dingetje niet: ik heb met de WAD installer wat VC games geinstalleerd (hier wil ik verder niet op ingaan aangezien de moderator dat denk ik niet leuk vind) maar de vraag gaat over het feit dat deze gewoon als nieuw kanaal erbij komen. deze kan ik dus openen zonder het homebrew kanaal op te starten. is het zo dat als je andere applicaties dan de WAD installer gebruikt deze wel via het homebrew kanaal moeten worden opgestart?
ja dat is inderdaad wat ik bedoelde. dankjewelquote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:16 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Om homebrew app's op starten moet je naar het homebrewchannel. Daar krijg je géén los kanaal voor. In tegenstelling tot VC games. Of bedoelde je dat niet?
Gewoon verkenner open knallen, werkt ook ideaal!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:48 schreef __Saviour__ het volgende:
die ftp-applicatie lijkt me handig, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Het voldoet nog niet helemaal juist aan het FTP-protocol en sommige clients zijn er dus niet compatible mee. Waaronder FileZilla, wat ik altijd gebruik
Bestandjes: Games,mp3's,Filmsquote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:04 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Nogmaals, wat wil je via FTP overbrengen dan?
Zo hoef je niet steeds dat kaartje eruit te halen als je een nieuwe wad/elf er op wil zetten.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:04 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Nogmaals, wat wil je via FTP overbrengen dan?
Dan kan je ook nog streamenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:23 schreef ruffian het volgende:
[..]
Zo hoef je niet steeds dat kaartje eruit te halen als je een nieuwe wad/elf er op wil zetten.
quote:Wat is homebrew?
Homebrew is niet-commercieële software van thuis-ontwikkelaars. Deze software is niet officieel ondersteund en uitgegeven door Nintendo.
Op huidige games heeft het geen invloed, wat dat betreft kun je de update voorlopig nog negeren. Maar op een bepaald moment komen er spellen uit die wel minimaal 3.3 vereisen. Maar ze vinden er vast wel wat opquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:32 schreef Hot_Baboon het volgende:
als alles wat nu werkt zonder die update ook werkt en er geen nieuwe features uitkomen laat ik de update voor wat het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |