abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59157041
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:58 schreef Sickert het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maargoed daar mag ik het niet over hebben verder

het wachten is op iets wat usb aanroept
Mag wel hoor.. 't Is niet alsof je het auteursrecht schendt door die GBA emulator te gebruiken. Er is ook genoeg homebrew voor de GBA te vinden waar je mee uit de voeten kunt.
En je weet wat het Nederlandsche wetboek zegt: Dergelijke zaken zijn illegaal, als het doel uitsluitend het spelen van spellen die niet in jouw bezit zijn is. Maar jij kijkt er natuurlijk ook wel een filmpje mee (waarvan het downloaden 100% legaal is in Nederland).
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:36 schreef ruffian het volgende:

[..]

Zoiets is er toch al? Link

alleen nog geen iso ondersteuning
Het probleem is dat de homebrew die je kunt opstarten met de Twilight Princess hack draait in Gamecube mode. Hetzelfde eigenlijk als je een echt Gamecube spel in de Wii doet dus. Er valt dus een hoop functionaliteit, waaronder dus het hele gebeuren dat het spelen van een Wii-spel mogelijk maakt.
Feitelijk zou het wel mogelijk moeten zijn om Gamecube spellen te kunnen spelen met de TP-hack. De Wii draait dan immers in Gamecube mode. Maar er zullen wel meer limitaties aan het gebruik van die hack zitten die e.e.a. onmogelijk maken...

Wordt dus eens tijd dat we een Dark_Alex voor de Wii krijgen Kunnen we eindelijk van die modchips af.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:39:00 #102
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_59157235
Even iets wat ik me afvraag bij dat hele homebrew gebeuren... Heb ik nog steeds een modchip nodig?

Ik heb geen modchip en zou nu bijvoorbeeld graag smash brothers brawl willen spelen. Ik zag al iets staan van regio vrij.. Als ik dat dan instel en dan brawl brand op een dvdtje kan ik hem dan spelen? (zonder chip)
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_59157335
quote:
Het probleem is dat de homebrew die je kunt opstarten met de Twilight Princess hack draait in Gamecube mode. Hetzelfde eigenlijk als je een echt Gamecube spel in de Wii doet dus. Er valt dus een hoop functionaliteit, waaronder dus het hele gebeuren dat het spelen van een Wii-spel mogelijk maakt.
Feitelijk zou het wel mogelijk moeten zijn om Gamecube spellen te kunnen spelen met de TP-hack. De Wii draait dan immers in Gamecube mode. Maar er zullen wel meer limitaties aan het gebruik van die hack zitten die e.e.a. onmogelijk maken...

Wordt dus eens tijd dat we een Dark_Alex voor de Wii krijgen Kunnen we eindelijk van die modchips af.
Since when?
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_59158311
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:39 schreef shroomer het volgende:
Even iets wat ik me afvraag bij dat hele homebrew gebeuren... Heb ik nog steeds een modchip nodig?

Ik heb geen modchip en zou nu bijvoorbeeld graag smash brothers brawl willen spelen. Ik zag al iets staan van regio vrij.. Als ik dat dan instel en dan brawl brand op een dvdtje kan ik hem dan spelen? (zonder chip)
Dit is nog niet mogelijk met de softmod, modchip hebben we het hier niet over
  Donald Duck held donderdag 5 juni 2008 @ 23:19:01 #105
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_59158373
Homebrew op Wii is echte Wii-mode homebrew. Volledige toegang tot alle hardware, zoals de extra rekenkracht, Wiimote, SD-slot en USB-poorten.
GC-mode homebrew was al veel langer mogelijk op de Wii, maar dat was weinig interessant omdat het zo beperkt was.
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:39 schreef shroomer het volgende:

Pure homebrew vergt geen modchip, daarom is daarover praten hier ook toegestaan. Het stelt je echter op geen enkele manier in staat om backups te spelen. Die controle vindt namelijk hardwarematig plaats door de DVD-drive zelf, daar verandert niks aan. Het regiovrijspelen via homebrew is dan ook enkel bedoeld voor echte schijfjes die je via import gekocht hebt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:46:58 #106
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_59159193
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Homebrew op Wii is echte Wii-mode homebrew. Volledige toegang tot alle hardware, zoals de extra rekenkracht, Wiimote, SD-slot en USB-poorten.
GC-mode homebrew was al veel langer mogelijk op de Wii, maar dat was weinig interessant omdat het zo beperkt was.
[..]

Pure homebrew vergt geen modchip, daarom is daarover praten hier ook toegestaan. Het stelt je echter op geen enkele manier in staat om backups te spelen. Die controle vindt namelijk hardwarematig plaats door de DVD-drive zelf, daar verandert niks aan. Het regiovrijspelen via homebrew is dan ook enkel bedoeld voor echte schijfjes die je via import gekocht hebt
Ok duidelijk. dank.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_59163244
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]

Maar dit zal toch ooit wel mogelijk zijn?
Zodra USB echt werkt en ze dan iso's aan kunnen roepen, of hebben ze mij maar iets wijs gemaakt?
  Donald Duck held vrijdag 6 juni 2008 @ 11:32:19 #108
46149 __Saviour__
pi_59167429
Er is een update voor het homebrewkanaal, versie beta 8
quote:
Changelog:

* you don’t need to eject your memcards anymore
* switched from IOS35 to IOS21, this makes the hbc usable on older firmwares
* improved SD card loading performance (thanks, svpe!)
* improved some translations
* the IP label isn’t cut off anymore
* fixed argv support when loading SD apps
* fixed a minor wiiload issue
* the SD app entries are now sorted alphabetically
* wiimote rumble support
* installer overhaul, it now warns you if your System Menu is too new (future updates)
Start het kanaal en je krijgt een updatemelding, die je dan kunt installeren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2008 @ 13:20:30 #109
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59170328
Vanavond maar eens installeren.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2008 @ 18:41:35 #110
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59179392
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 13:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Vanavond maar eens installeren.
Werkt perfect.
Carpe Libertatem
pi_59197526
Poker had leuker geweest als het gewoon Yathzee was

nu is het een beetje onduidelijk
maar het werkt wel!
Narf!
  Donald Duck held zaterdag 7 juni 2008 @ 18:19:18 #112
46149 __Saviour__
pi_59198405
Dat poker probeerde ik ook even, maar de besturing lukte me niet echt en het leek vast te lopen. Simon vind ik ook wel een grappig minispelletje.
De nieuwe update van het kanaal is trouwens zeer de moeite waard, het laden van applicaties gaat echt tig keer sneller.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_59248766
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:32 schreef l0c4lh0st het volgende:Het probleem is dat de homebrew die je kunt opstarten met de Twilight Princess hack draait in Gamecube mode.
Dit is juist niet het geval, als de code in GameCube mode zou draaien, zou je nooit een channel kunnen installeren op de Wii, aangezien je geen toegang hebt tot de Wii mode hardware (waaronder overigens ook de SD kaart valt).
pi_59249732
http://life.tweakers.net/(...)uur-voor-de-wii.html

Als Nintendo het zelf gaat doen, scheelt dat dark_alex weer wat werk
  Donald Duck held dinsdag 10 juni 2008 @ 19:06:31 #115
46149 __Saviour__
pi_59284544
er zijn nog geen toepassingen voor, maar er zijn nu ook interpreters voor lua en python. dat maakt eigen homebrew maken een stuk eenvoudiger voor ontwikkelaars
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_59327214
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Er is een update voor het homebrewkanaal, versie beta 8
[..]

Start het kanaal en je krijgt een updatemelding, die je dan kunt installeren
moet je hiervoor nog iets speciaal doen voor je deze melding krijgt? want ik heb iets gelezen over homebrew uitproberen door het via je pc te streamen. moet je dit eerst gedaan hebben of niet?
  Donald Duck held donderdag 12 juni 2008 @ 09:51:09 #117
46149 __Saviour__
pi_59327705
Het zou automatisch moeten komen. Als je Wii verbinding met je netwerk kan maken (rechtsonder licht een icon op en als je op Home drukt zie je bovenaan het IP van je Wii), dan moet het homebrewkanaal zelf op zoek gaan naar updates. Mocht dat niet werken, dan kun je het ook handmatig doen. Download de nieuwe boot.elf van beta 8 en start die via het kanaal zelf.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_59327740
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:26 schreef Hot_Baboon het volgende:

[..]

moet je hiervoor nog iets speciaal doen voor je deze melding krijgt? want ik heb iets gelezen over homebrew uitproberen door het via je pc te streamen. moet je dit eerst gedaan hebben of niet?
Als het goed is krijg je automatisch de melding. Tenminste, als je het rechtsonderin niet uit uit hebt gezet.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_59355153
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:52 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je automatisch de melding. Tenminste, als je het rechtsonderin niet uit uit hebt gezet.
rechtsonderin zie ik wel 2 icoontjes in het homebrew kanaal. bedoel je die soms?
verder snap ik nog even 1 dingetje niet: ik heb met de WAD installer wat VC games geinstalleerd (hier wil ik verder niet op ingaan aangezien de moderator dat denk ik niet leuk vind) maar de vraag gaat over het feit dat deze gewoon als nieuw kanaal erbij komen. deze kan ik dus openen zonder het homebrew kanaal op te starten. is het zo dat als je andere applicaties dan de WAD installer gebruikt deze wel via het homebrew kanaal moeten worden opgestart?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:16:18 #120
151400 EvilMarc
, gekkie!
pi_59355885
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 08:40 schreef Hot_Baboon het volgende:

[..]

rechtsonderin zie ik wel 2 icoontjes in het homebrew kanaal. bedoel je die soms?
verder snap ik nog even 1 dingetje niet: ik heb met de WAD installer wat VC games geinstalleerd (hier wil ik verder niet op ingaan aangezien de moderator dat denk ik niet leuk vind) maar de vraag gaat over het feit dat deze gewoon als nieuw kanaal erbij komen. deze kan ik dus openen zonder het homebrew kanaal op te starten. is het zo dat als je andere applicaties dan de WAD installer gebruikt deze wel via het homebrew kanaal moeten worden opgestart?
Om homebrew app's op starten moet je naar het homebrewchannel. Daar krijg je géén los kanaal voor. In tegenstelling tot VC games. Of bedoelde je dat niet?
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:30:58 #121
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_59356170
tvp
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_59358133
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:16 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Om homebrew app's op starten moet je naar het homebrewchannel. Daar krijg je géén los kanaal voor. In tegenstelling tot VC games. Of bedoelde je dat niet?
ja dat is inderdaad wat ik bedoelde. dankjewel

misschien leuk voor het topic als we proberen zoveel mogelijk informatie over de beschikbare applicaties te posten. ik zelf ben van plan om de media player te gaan testen. Ik heb op internet al meerdere malen iets gelezen over een USB Hard disk ondersteuning in de nabije toekomst. als dit mogelijk wordt zou de wii een leuk media center kunnen zijn toch?
pi_59368920
Alle apps voor de wii staan gewoon op de website van het homebrew channel en op nintendo-scene of course
pi_59388824
tvp
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
  Donald Duck held zaterdag 14 juni 2008 @ 16:36:53 #125
46149 __Saviour__
pi_59389378
Er is nu ook een port van Quake: http://skhsarki.extra.hu/(...)akeGX/01/QuakeGX.zip
het bevat sharewarelevels. Als je zelf Quake hebt, kun je daarvan ook het echte levelpack nemen en in deze versie stoppen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_59390368
Die Ftp aplicatie is zwaar de bom

gewoon aanzetten en dan al je zooi via je netwerk er op tyften
Narf!
  Donald Duck held zaterdag 14 juni 2008 @ 17:48:57 #127
46149 __Saviour__
pi_59390618
die ftp-applicatie lijkt me handig, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Het voldoet nog niet helemaal juist aan het FTP-protocol en sommige clients zijn er dus niet compatible mee. Waaronder FileZilla, wat ik altijd gebruik
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_59390875
Welke zooi wil je er op tyfen dan?
pi_59396799
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:48 schreef __Saviour__ het volgende:
die ftp-applicatie lijkt me handig, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Het voldoet nog niet helemaal juist aan het FTP-protocol en sommige clients zijn er dus niet compatible mee. Waaronder FileZilla, wat ik altijd gebruik
Gewoon verkenner open knallen, werkt ook ideaal!
pi_59397150
Nogmaals, wat wil je via FTP overbrengen dan?
pi_59398292
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:04 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Bestandjes: Games,mp3's,Films en als het anders om zou werken
Narf!
pi_59401699
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:04 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Zo hoef je niet steeds dat kaartje eruit te halen als je een nieuwe wad/elf er op wil zetten.
pi_59425937
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:23 schreef ruffian het volgende:

[..]

Zo hoef je niet steeds dat kaartje eruit te halen als je een nieuwe wad/elf er op wil zetten.
Dan kan je ook nog streamen
pi_59427292
Er is net een nieuwe versie van die FTP client uit. Weer een stapel bugs minder!
Ook de WAD Manger werkt prima. Scheelt weer een hoop Wii Punten
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_59430616
Ik weet niet echt of ik het mag vragen, maar als je die VC games speelt, zijn het dan gewoon roms of kan je ze gewoon downloaden ofzo? Geld dit ook voor WiiWare games?
  maandag 16 juni 2008 @ 21:02:00 #136
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_59442927

Is het nou echt zo moeilijk om de OP te begrijpen?
quote:
Wat is homebrew?
Homebrew is niet-commercieële software van thuis-ontwikkelaars. Deze software is niet officieel ondersteund en uitgegeven door Nintendo.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_59449891
Nou ik heb het toch maar eens geprobeerd te installeren, ik heb alle stappen gevolgd, maar als mijn wii gerestart is, zie ik toch echt nergens een homebrew channel staan?

-edit- nvm

[ Bericht 6% gewijzigd door Chaos-Zero op 17-06-2008 00:57:45 ]
  Donald Duck held dinsdag 17 juni 2008 @ 08:53:25 #138
46149 __Saviour__
pi_59452077
Er is een nieuwe update uit van de Wii firmware, versie 3.3. Het is hier in Europa ook al beschikbaar
Er worden wat fouten rechtgezet die mogelijk invloed hebben op homebrew. Vooral nieuwe installatie zouden niet meer lukken. Zie http://gbatemp.net/index.php?showtopic=91009

[ Bericht 13% gewijzigd door __Saviour__ op 17-06-2008 13:01:40 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_59453992
als alles wat nu werkt zonder die update ook werkt en er geen nieuwe features uitkomen laat ik de update voor wat het is.
pi_59454055
wiibrew.org
pi_59454707
Het grote kat en muisspel is begonnen. Geoon niet updaten tot de nieuwe firmware ook weer gehacked is.
  Donald Duck held dinsdag 17 juni 2008 @ 13:02:51 #142
46149 __Saviour__
pi_59457837
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 10:32 schreef Hot_Baboon het volgende:
als alles wat nu werkt zonder die update ook werkt en er geen nieuwe features uitkomen laat ik de update voor wat het is.
Op huidige games heeft het geen invloed, wat dat betreft kun je de update voorlopig nog negeren. Maar op een bepaald moment komen er spellen uit die wel minimaal 3.3 vereisen. Maar ze vinden er vast wel wat op

edit: ze denken zelfs al iets gevonden te hebben

Update 4: It’s interesting to look at the timestamps here. The System Menu has a build marker of “systemmenu.rvl.0803060727″ – yes, that’s March 6, 2008, 07:27. This update to the menu only accomplished one thing, as far as I can tell — the blocking of the TP hack. (I guess we can count the IOS30 patch together with it.) They spent 3 months testing it — this isn’t actually that surprising, when you consider the potential financial damage if they roll an update out that bricks Wiis.

Congrats to tmbinc and tehpola for finding a combination of two bugs in the code that Nintendo added that — when combined — allow us to fool their check into ignoring the TP hack. More info will be forthcoming — I still wouldn’t rush to update my system, anyway.

This still leaves the issue of how to deal with IOS30; there are several different ways to deal with this — some of which have already been released by people — and we’ll need to take some time to decide on the best one to use and test it thoroughly. There’s no urgency here, no need to rush into something.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zondag 22 juni 2008 @ 00:23:50 #143
46149 __Saviour__
pi_59593545
En de hackers slaan terug. De nieuwe twilight hack is alweer compatible met firmware 3.3
Nintendo is weer aan zet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_59618888
Als je het homebrew kanaal al had voor dat 3.3E uit was, is er niks aan de hand. die blijft gewoon staan. alleen WAD installer moet je even bij APPS in een map plaatsen zodat je deze vanuit homebrew draait i.p.v. via de twilight hack.
pi_59618917
Tiiviipii.
pi_59621191
Wellicht even aanpassen in de startpost. De laatste homebrew apps zijn verplaatst naar deze site:
http://skhsarki.extra.hu/files/download/apps.html
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 19:10:53 #147
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_59657754
Ik heb net het homebrew kanaal met succes geïnstalleerd, echter wanneer ik een applicatie (ik heb wat op die homebrew site stond er bij gezet, dus tetris, scummvm etc.) start dan gaat hij laden en blijft hij op 0% hangen. De Wii uitzetten is dan de enige optie.

Omdat alles nieuw was heb ik van alles het nieuwste, de savegame en het homebrew channel dus. Ik heb alleen nog niet de 3.3 update geïnstalleerd, kan dit het probleem zijn?

Voor de rest heb ik me aan alle regeltjes gehouden: 2GB SD kaart, FAT16 geformatteerd, apps folder in de root.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Donald Duck held dinsdag 24 juni 2008 @ 19:43:52 #148
46149 __Saviour__
pi_59658461
zeker weten dat je de nieuwste versie van het kanaal hebt (beta 8) ? Het eerdere beta 7 had problemen met GC memorycards. Mocht je die hebben, verwijder ze dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 24-06-2008 20:04:35 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 20:03:20 #149
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_59658879
Deze heb ik gebruikt: http://hbc.hackmii.com/dist/the_homebrew_channel-beta_8.tar.gz
maar ik heb inderdaad 2 GC kaarten er in, zometeen even zonder proberen.

Probleem inderdaad opgelost! Topper!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_59660787
Goh en toen vond ik de Wii-clip.

Da's een klein stukje printplaat zeg maar waar je dan de WiiKey op soldeert. Die klik je dan gewoon in je Wii-console en het werkt. Niks solderen in je Wii dus
Nu weet ik alleen niet of er van die waranty stickers en zo op de Wii zitten (die je dus moet verbreken om de Wii open te krijgen). Kan iemand even kijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')