abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61765581
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:45 schreef Dutch_Nelson het volgende:
De bom is gebarsten, ik heb die iso loader getest en hij werkt.
Nu is het wachten op nintendo met een counter attack
Pardon?

Het is nog altijd een Backup Launcher. Dat is iets héél anders dan een ISO loader.
  vrijdag 19 september 2008 @ 19:34:19 #277
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_61766695
Homebrew-scene ongerust na uitlekken iso-loader voor Wii

Door Dimitri Reijerman, vrijdag 19 september 2008 14:53, views: 15.972

Een bètatester heeft een tool laten uitlekken waarmee gekopieerde Wii-games op ongemodde consoles gespeeld kunnen worden. Leden van de homebrew-scene vrezen nu dat Nintendo er alles aan zal doen om het gat in de beveiliging te dichten.

De gelekte testversie van de backuptools, grotendeels gebouwd door een hacker die opereert onder het alias Waninkoko, bestaat uit twee delen: een tool om bestaande images te converteren en een iso-loader om kopietjes van spellen via het homebrew-kanaal in te laden. Hoewel de backupsoftware nog volop in ontwikkeling is, zou de iso-loader volgens verschillende Wii-bezitters die geen modchip in hun console hebben ingebouwd, grotendeels functioneren. Wel zou de leessnelheid van gebrande schijfjes terugzakken naar drievoudige snelheid en hebben ntsc-uitvoeringen van de Wii beeldproblemen met de standaard meegeleverde videokabels.

Nu een relatief eenvoudige, 'nieuwe' kraakmethode voor Wii-consoles waarbij geen modchip vereist is, naar het publieke domein is gelekt, vrezen leden uit de homebrew-scene dat de dagen voor de in hun ogen legitieme en zelfgemaakte Wii-software zijn geteld. Het lijkt in hun ogen slechts een kwestie van tijd voordat Nintendo zal proberen om de gaten in de kopieerbeveiliging te dichten met bijvoorbeeld een nieuwe patch.

http://tweakers.net/nieuw(...)loader-voor-wii.html
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held vrijdag 19 september 2008 @ 20:11:44 #278
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61767714
ja maar laten we het dus even legaal houden zoals rayman zei
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:53:01 #279
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_61768567
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 20:11 schreef __Saviour__ het volgende:
ja maar laten we het dus even legaal houden zoals rayman zei
Moet ik mijn post wissen?
Het was eigenlijk als aanvulling op het gesprek erboven..
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zaterdag 20 september 2008 @ 12:26:23 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_61778059
Oke mn kaartlezer werkt weer
Hoe krijg ik de laatste versie van Homebrew op m'n WII?
Ik heb nog geen internetconnectie erop (geen WiFi en nog geen adapter).

Hmmm moet ik weer helemaal de twilight hack gaan uitvoeren. Ik wacht wel even tot ik inet op de WII heb
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_61825266
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 18:44 schreef l0c4lh0st het volgende:

[..]

Pardon?

Het is nog altijd een Backup Launcher. Dat is iets héél anders dan een ISO loader.
Wel komisch dat mensen het steeds over "backups" hebben

Ik gok dat er in nog geen 1% van deze gevallen een daadwerkelijke backup gebruikt wordt.. Maar zo klinkt het allemaal wat legaler he....
  Donald Duck held maandag 22 september 2008 @ 23:49:31 #282
46149 __Saviour__
pi_61840348
Ook wellicht interessant voor sommigen: de wii recovery dongle.
Mocht je het voor elkaar krijgen je wii te bricken, dan kan dit ding in bepaalde gevallen je redding zijn
quote:
Some specifics on what kinds of bricks this might fix (we have not tested all of these yet):

- If you can autoboot ANY disc and your problem is not a bad system menu (that is, reinstalling the system menu won’t fix it) then this probably won’t help. If your problem can be fixed (which it probably can), you won’t need this at all.

- This SHOULD let you fix the worst banner bricks (where you screw up the main arc and get a freeze on the warning screen, not after it), but ONLY if you have 3.2 or earlier, or 3.3 and the Twilight Hack (beta1) already installed, and in both cases you’ll need a modchip.

- This SHOULD let you fix any semibricks-turned-bricks (Opera 404 error on boot) but you’ll have to wait until a retail game comes out with a newer version if you don’t have a modchip or if you have 3.3 or newer.

- In general, IF you can see anything on the screen, AND you have a system menu earlier than 3.3, AND your system menu main binary (dol) and IOS are (mostly) fine (system menu data corruption is okay), AND you have a modchip, AND your hardware is fine, THEN you can probably fix it with this.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_61840788
Kun je niet gewoon die recovery disc erin proppen?
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  Donald Duck held dinsdag 23 september 2008 @ 00:18:25 #284
46149 __Saviour__
pi_61841017
hoe het helemaal precies zit weet ik niet.
maar verschillende stukjes software kunnen de wii wel in een recoverymode gooien die dan zo'n disc nodig heeft. Maar soms is de wii zo ver verpest dat de drive helemaal niks meer leest, dan biedt zo'n dongle blijkbaar uitkomst
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:51:16 #285
130654 TinusMen
<o> In da House <o>
pi_62045330
Dan kan dat idd nog je laatste redding zijn.
Als je dit leest is het bericht afgelopen.......
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:42:24 #286
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_62062125
Heb eindelijk inet op de WII, dus WII geupdate en homebrew geupdate naar de laatste versie.
Nu even kijken wat voor interessante dingen er te gebruiken zijn via Homebrew
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_62069782
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:42 schreef daNpy het volgende:
Heb eindelijk inet op de WII, dus WII geupdate en homebrew geupdate naar de laatste versie.
Nu even kijken wat voor interessante dingen er te gebruiken zijn via Homebrew
Hou ons op de hoogte van je bevindingen!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:03:41 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_62082439
Ik verwachtte eigenlijk een link met interessante downloads
  Donald Duck held donderdag 2 oktober 2008 @ 18:05:21 #289
46149 __Saviour__
pi_62082476
Dan is dit natuurlijk een goede startplek: http://www.wiibrew.org/wiki/Homebrew_applications
www.tehskeen.com is ook interessant voor het bijhouden van nieuws en releases
en het gba-temp forum http://gbatemp.net/index.php?showforum=104
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:03:19 #290
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_62131398
Sinds gisteren ook het HBC in gebruik genomen samen met wat applicatie's waaronder een NES emu en een test ROM

Bevalt goed, vooral de diverse media software om muziek af te spelen is zeer leuk uitgewerkt!
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
  Donald Duck held zondag 12 oktober 2008 @ 16:16:43 #291
46149 __Saviour__
pi_62329077
Weer iets erg interessants, een eerste demonstratie van het al eerder aangekondigde BootMii:
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=109592&st=0
Het installeert een kleine aanpassing op de Wii die direct na het starten van de Wii eventuele op een SD-kaart aanwezige bestanden meteen uitvoert. Hierdoor kan het het opstarten van de Wii volledig overnemen. Een eerste toepassing hiervoor is dat het een gebrickte Wii kan herstellen in veel gevallen, blijkbaar veel beter dan SaveMii dat kan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:04:41 #292
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62361376
Met Geexbox films kijken via netwerk of externe harde schijf werkt trouwens erg goed
O)))
  Donald Duck held dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:16:06 #293
46149 __Saviour__
pi_62379892
Dat BootMii is nog veel interessanter dan ik eerst dacht. Lees dit maar eens door: http://hackmii.com/2008/10/bootmii-the-beginning/
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62433622
Wat vinden jullie nou de beste DVD player? ik zie op wikipedia staan:

GeexBox, MplayerWii, Mplayer, Wii MFE Port

dank jullie
pi_62435729
Sony DVD+R Sony DVD-R

Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 14:14:34 #296
46149 __Saviour__
pi_62611092
Als je het homebrew channel nog niet geinstalleerd hebt, maar dat wel van plan bent, moet je de meest recente update van Nintendo NIET installeren. Deze blokkeert namelijk een nieuw installatie.
Meer technisch: deze update repareert de trucha bug in alle IOS'en waar het nog in zat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 23 oktober 2008 @ 18:25:57 #297
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62617692
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je het homebrew channel nog niet geinstalleerd hebt, maar dat wel van plan bent, moet je de meest recente update van Nintendo NIET installeren. Deze blokkeert namelijk een nieuw installatie.
Meer technisch: deze update repareert de trucha bug in alle IOS'en waar het nog in zat.
Als je de channel al hebt is he dust geen probleem ?
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 14:04 schreef Hot_Baboon het volgende:
Wat vinden jullie nou de beste DVD player? ik zie op wikipedia staan:

GeexBox, MplayerWii, Mplayer, Wii MFE Port

dank jullie
Ik zou gewoon met GeexBox streamen of via USB films kijken, met een dvd is het tot nu toe (bij mij in ieder geval) erg schokkerig.

[ Bericht 31% gewijzigd door arucard op 23-10-2008 18:35:26 ]
O)))
  Donald Duck held donderdag 23 oktober 2008 @ 19:21:51 #298
46149 __Saviour__
pi_62619026
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:25 schreef arucard het volgende:
Als je de channel al hebt is he dust geen probleem ?
Dat blijft dan wel werken. Maar nieuwe installaties van niet-officiële kanalen zijn uitgesloten. Ik update dus voorlopig niet. Ik ga eerst even aanzien wat er allemaal van dat bootmii terecht komt, dat zou Nintendo grotendeels buitenspel moeten zetten qua actie die ze kunnen ondernemen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62619108
Ik zou gewoon met GeexBox streamen of via USB films kijken, met een dvd is het tot nu toe (bij mij in ieder geval) erg schokkerig.
[/quote]

geexbox werkt in ieder geval. even nog een vraagje: iedere keer als ik via het HB kanaal geexbox start krijg ik eerst dat zwarte scherm met veel witte lettertjes (installatiescherm) en daarna pas het programma'tje zelf.

Ik heb op de SD kaart in de map apps gewoon de gebruikelijke bestandjes en in de Root van de SD kaart de map GeeXboX (de tweede map naast Apps die je krijgt bij het uitpakken van het .zip bestand) met daarin o.a. het bestand: bin.tar.lzma

ik heb het idee dat ik iets moet weghalen waardoor ik direct vanuit het HB menu naar GeeXboX kan zonder het zwarte scherm.

bedankt!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:52:33 #300
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62619876
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:25 schreef Hot_Baboon het volgende:

geexbox werkt in ieder geval. even nog een vraagje: iedere keer als ik via het HB kanaal geexbox start krijg ik eerst dat zwarte scherm met veel witte lettertjes (installatiescherm) en daarna pas het programma'tje zelf.

Ik heb op de SD kaart in de map apps gewoon de gebruikelijke bestandjes en in de Root van de SD kaart de map GeeXboX (de tweede map naast Apps die je krijgt bij het uitpakken van het .zip bestand) met daarin o.a. het bestand: bin.tar.lzma

ik heb het idee dat ik iets moet weghalen waardoor ik direct vanuit het HB menu naar GeeXboX kan zonder het zwarte scherm.

bedankt!
Bij mij doet geexbox het gewoon gelijk zonder zwart scherm.
Heb je de nieuwste versie ?
O)))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')