quote:Albert Heijn komt toch met Oranje-mascotte: de Welpie
Albert Heijn komt vlak voor de start van het EK toch met een Oranje-mascotte. De retailer bestelde 24 miljoen leeuwenknuffels, en noemt ze Welpies. De Welpies zijn net als de Wuppies uit 2006 verkrijgbaar in rood, wit, blauw en oranje. Ik vind ze een beetje lijken op die pluizige trolletjes van vroeger. Naast Welpie zijn er 700.000 Mega Welpie-knuffels en 200.000 Welpie-caps beschikbaar.
Sander van der Laan, directeur Commercie Albert Heijn, in een persbericht: ‘Welpie is een herkenbare, vriendelijke, aaibare mascotte die overal opgeplakt kan worden. Door Welpies te plakken, kunnen onze klanten – jong en oud - laten zien dat ze achter Oranje staan. Wij hopen dat onze jongens de finale halen en dat heel Nederland dan rood, wit, blauw en oranje kleurt.’
Welpie wordt uiteraard geïntroduceerd door supermarktmanager Harry. De tv-commercial is vanaf zondag 1 juni dagelijks op alle zenders te zien. In de commercial is ook de speciale Welpie-tune te horen die ook op www.ah.nl te beluisteren is.
Dat was een vrij trieste actie. Ze moeten weer iets nieuws leven inblazen, dat was ook erg succesvol bij wuppies en smurfen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:32 schreef Urquhart het volgende:
Vier jaar geleden waren het trouwens die flippo's met die hoofden van spelers erop.
Brulshirtsquote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:42 schreef MarkNMGN het volgende:
Het uitdelen van normale kleding aan EK-gangers, zodat we een keer niet voor lul staan.
Ja! En dan kan je 'm aankleden met oa een Brulshirt en een Trom-Pet!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:50 schreef Rikketik het volgende:
Oranje-Tamagotchi's, waarbij het de bedoeling is dat je een Oranje-supporter gedurende vier weken in leven houdt.
Kan ook een strategie zijn. Hoe minder lang een actie loopt, hoe sneller mensen meerdere malen artikelen gaan kopenquote:Op zondag 25 mei 2008 11:47 schreef vitessezuid113 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of die nog wat doen het zou wel dom van ze zijn als ze dit jaar niks met het EK doen , als je het mij vraagt lopen ze al een beetje achter kijk naar Super de boer die gaan nu volgensmij de 3de week in met hun ek spelers die je kan verzamelen.
Ja daar had ik nog niet over nagedachtquote:Op zondag 25 mei 2008 12:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Kan ook een strategie zijn. Hoe minder lang een actie loopt, hoe sneller mensen meerdere malen artikelen gaan kopen.
Achterlijk zou dat zijn, maar ook origineel.quote:
Dat kan bij de concurent van AH al en aangezien die concurent ( Super de Boer ) een contract met de KNVB heeft denk ik dat alleen Super de Boer dat mag en de rest moeten maar wat anders verzinnen.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oranje Marco van Pasta! In deeg en chocola uitvoering.
Je zult vast wel miniatuurtjes van de spelers kunnen sparen.
Ik zou het niet gek vinden als daar een vervolg op komt ofzo , maken ze die wuppie´s niet iets anders en iedereen wil ze weer hebben dat zie je ook bij die super de boer popetjes en elk jaar weer als mensen het nieuwe shirt van hun club kopenquote:Op maandag 26 mei 2008 17:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik ben benieuwd. Die wuppie's was wel een succes.
Ze gaan het in ieder geval héél veel verkopen. En de chips zal het ook wel weer aardig doen.quote:
Je zit goed in de richting.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:02 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Ik zou het niet gek vinden als daar een vervolg op komt ofzo , maken ze die wuppie´s niet iets anders en iedereen wil ze weer hebben dat zie je ook bij die super de boer popetjes en elk jaar weer als mensen het nieuwe shirt van hun club kopen![]()
En de commercie kan de kassa weer open zetten
Daarom doen ze ook niet opnieuw Wuppies maar nu Welpies.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 04:27 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij wil inmiddels niemand meer een Wuppie, dus dat zou een flop worden.
Gelukkigquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Heb ik expres gedaan, voor de taal-fetisjisten onder ons
Over 4 jaar is de volgende ja.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het zijn toch de Europese kampioenschappen?
quote:Albert Heijn komt toch met Oranje-mascotte: de Welpie
Albert Heijn komt vlak voor de start van het EK toch met een Oranje-mascotte. De retailer bestelde 24 miljoen leeuwenknuffels, en noemt ze Welpies. De Welpies zijn net als de Wuppies uit 2006 verkrijgbaar in rood, wit, blauw en oranje. Ik vind ze een beetje lijken op die pluizige trolletjes van vroeger. Naast Welpie zijn er 700.000 Mega Welpie-knuffels en 200.000 Welpie-caps beschikbaar.
Sander van der Laan, directeur Commercie Albert Heijn, in een persbericht: ‘Welpie is een herkenbare, vriendelijke, aaibare mascotte die overal opgeplakt kan worden. Door Welpies te plakken, kunnen onze klanten – jong en oud - laten zien dat ze achter Oranje staan. Wij hopen dat onze jongens de finale halen en dat heel Nederland dan rood, wit, blauw en oranje kleurt.’
Welpie wordt uiteraard geïntroduceerd door supermarktmanager Harry. De tv-commercial is vanaf zondag 1 juni dagelijks op alle zenders te zien. In de commercial is ook de speciale Welpie-tune te horen die ook op www.ah.nl te beluisteren is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |