Die BazBus ziet er idd goed uit! Een vriend van mij heeft een half jaar stage gelopen in zuid afrika. Zal hem eens om meer info vragen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:11 schreef Mapani het volgende:
Uit eigen ervaring, Zuid-Afrika en de omliggende landen.
Onze duurste backpackers in Zuid-Afrika zelf kostte omgerekend iets van 6 euro per nacht, en die was goed. Schoon etc.
En er zijn in Zuid-Afrika goede voorzieningen voor backpackers. Google maar eens op BazBus. En cultureel erfgoed is er, dieren, natuur. The hole package.
Ah Nepal, dat lijkt me ook een heel mooi land. En Tibel uiteraard ook, daar zijn kenissen van mij een paar jaar geleden geweest, kan ik ook even informatie in gaan winnen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:17 schreef P8 het volgende:
Mijn enige eigen ervaring is Nepal. Dat kan ik je wel zeker aanraden.
En dan met name rond Pokhara. Hoewel je in het oosten van Nepal ook erg mooi (en iets goedkoper) kan rondtrekken.
Waar ik zelf echt graag nog een keer rond wil trekken is in de woestijn achter de himalaya (Tibet). Ik heb daar echt zulke geweldige foto's van gezien
ik zie het nu pasquote:
Daar moet wel bij gezegd worden dat het uiterst twijfelachtig is of je deze zomer als toerist Tibet nog wel in komt. Er worden erg weinig travel permits afgegeven en de verwachting is dat dat tot en met de Olympische Spelen in augustus nog zo blijft. Neemt niet weg dat China wel een heel gaaf land is om rond te reizen en inderdaad spotgoedkoop.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:16 schreef Travelmonkey het volgende:
Tibet en Nepal zijn ook goed te combineren en inderdaad niet duur!
Maar eventueel Bolivia/Peru kan ook prima ja.
Hoe is het backpacker gehalte daar?quote:Op zondag 25 mei 2008 10:10 schreef thedunno het volgende:
Iran is spotgoedkoop, veilig, vrij makkelijk te bereizen en barst van het cultureel erfgoed.
Laat je eens verassen!
Het backpacker gehalte is laag maar niet afwezig. Iedere stad heeft wel 1 of 2 typische backpackers hostels. Het openbaar vervoer is prima.quote:
Probleempje is alleen de stempel van iran in je paspoort als je een keertje naar de US vliegt...quote:Op zondag 25 mei 2008 10:10 schreef thedunno het volgende:
Iran is spotgoedkoop, veilig, vrij makkelijk te bereizen en barst van het cultureel erfgoed.
Laat je eens verassen!
Ja, Iran lijkt me ook geweldig. Daar zijn mijn ouders vroeger ook eens geweest. Alleen ik ben in de toekomst idd van plan om naar de US te gaan. Zou het echt uitmaken als je een stempel van Iran in je paspoort hebt staan?quote:Op zondag 25 mei 2008 19:27 schreef Proximo het volgende:
[..]
Probleempje is alleen de stempel van iran in je paspoort als je een keertje naar de US vliegt...
Nee hoor, enkel een stempel van Iran in je paspoort is geen enkele reden om geweigerd te worden. Het enige land dat misschien vragen gaat stellen is Israel, maar dat is wederzijds. Met een Israelische stempel in je paspoort kom je Iran vrijwel niet binnen. De USA daarentegen is geen enkel punt.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:02 schreef jaapgvk het volgende:
[..]
Ja, Iran lijkt me ook geweldig. Daar zijn mijn ouders vroeger ook eens geweest. Alleen ik ben in de toekomst idd van plan om naar de US te gaan. Zou het echt uitmaken als je een stempel van Iran in je paspoort hebt staan?
Heel goed punt inderdaad..zonde is dat. Het was toen wij er waren al even wat uitzoekwerk en geklooi daarmee...met OS zal het ws wel minder worden. Ja in dat geval zou ik zeggen. Combineer Nepal met het noorden van Indiaquote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:57 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Daar moet wel bij gezegd worden dat het uiterst twijfelachtig is of je deze zomer als toerist Tibet nog wel in komt. Er worden erg weinig travel permits afgegeven en de verwachting is dat dat tot en met de Olympische Spelen in augustus nog zo blijft. Neemt niet weg dat China wel een heel gaaf land is om rond te reizen en inderdaad spotgoedkoop.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat dit een probleem zou zijn. Ik ben in Iran diverse iraniërs tegengekomen die in Amerika wonen en kennelijk ook geen problemen hebben heen en weer te reizen. Ook Amerikanen mogen zonder begleiding door Iran reizen. Een iraans visum in je paspoort levert misschien was extra vragen bij de douane op een beperking is het zeker niet.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:11 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Nee hoor, enkel een stempel van Iran in je paspoort is geen enkele reden om geweigerd te worden. Het enige land dat misschien vragen gaat stellen is Israel, maar dat is wederzijds. Met een Israelische stempel in je paspoort kom je Iran vrijwel niet binnen. De USA daarentegen is geen enkel punt.
Mwa, wat is bizar duur? Entree voor de Verboden stad is 9 euro, voor de Lama-tempel is 4 euro, voor het Terracotta leger 12 euro. Voor Chinezen is dat inderdaad erg prijzig, maar naar Westerse maatstaven valt dat alleszins mee. Voor een half uur in de taxi betaal je 1,50 a 2,- euro. Heerlijk uit eten kost 3 euro, dus dat lijkt me toch wel goedkoop.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:58 schreef Blik het volgende:
In de TT staat dat China goedkoop is, maar ik heb van backpackers het tegendeel gehoord. Vooral tempels schijnen bizar duur te zijn om te mogen bezoeken. Daarbij vind ik 3 weken echt te kort voor een land als China of Indonesië
Andere goedkope landen naast degene die al genoemd zijn: Guatemala en de rest van Midden-Amerika. Guatemala is ook perfect te doen in 3 weken
Valt me dan ook wel mee, ik heb verhalen gehoord van 40 a 50 dollar als entree. Maar die verhalen kan ik dus naar het land der fabelen verwijzenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:06 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Mwa, wat is bizar duur? Entree voor de Verboden stad is 9 euro, voor de Lama-tempel is 4 euro, voor het Terracotta leger 12 euro. Voor Chinezen is dat inderdaad erg prijzig, maar naar Westerse maatstaven valt dat alleszins mee. Voor een half uur in de taxi betaal je 1,50 a 2,- euro. Heerlijk uit eten kost 3 euro, dus dat lijkt me toch wel goedkoop.
Ik vond Vietnam echt een supermooi land om doorheen te reizen en heel anders dan Cambodja of Thailand (Laos kan ik niet zeggen). Noord-Vietnam is echt supermooi met Halong Bay en de rijstvelden rondom Sapa en nog vele andere mooie parken. In het midden is Hoi An een heel leuk stadje om te verblijven, kun je ook lekker aan het strand liggen. Hue is leuk door het keizerlijke verleden. En in het zuiden is het goed vertoeven in Dalat en Ho Chi Minh City.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:38 schreef jaapgvk het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Zuid afrika gaat waarschijnlijk afvallen.
India, Nepal en China zitten nog wel in de poule.
Mijn twee reismaatjes hebben laten weten Vietnam wel interessant te vinden. Nu vind ik dat op zich wel jammer omdat ik die 'cultuur' al eens gezien heb (Laos/Cambodja) Of valt dit wel mee? En kwa kosten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |