Even een paar fotootjes. Ben nu druk aan het tegelen. Voor een eerste tegelklus is het resultaat acceptabel. De voegen verlopen bijna niet op zichtbare plekken. Omdat mijn muurtjes niet helemaal netjes opgetrokken waren heb ik wel wat maatverschillen op moeten vangen. Dit heb ik gedaan door de voegdikte t.p.v. mijn douchedeur te laten verlopen. Hier komt later toch een aluminium profieltje overheen en dan zie je er niks meer van.
Achterwand douche:
![]()
Aluminium profiel langs opening:
![]()
Principeaansluting tegels op profiel:
![]()
Helaas niet helemaal vlak. Maar niet slecht voor een eerste tegelvlak!
![]()
Aanzicht achterwand:
![]()
![]()
Keukenblad met aluminium strip:
![]()
![]()
Op de aluminium strip heb ik onder verstek gezaagde tegelstrips gelijmd. Voorkant tegelwerk ligt exact gelijk met voorkant van de deurtjes. Het werkblad tegel ik ook uit 300x300x10 mm tegels, randen onder verstek gezaagd. Al het voegwerk wordt antraciet. Gisteren een proefstukje opgezet: ik ben benieuwd of het ook echt antraciet is of gewoon iets donkerder grijs.
Edit: Nog een tip! Als je tegels onder verstek wil zagen, zeker hard natuursteen, kan je het beste eerst strips grof op maat zagen. Vervolgens zaag je het verstek erin. Pas daarna zaag je je tegels op de exacte maat. Ik had smalle strips en tijdens het verstekzagen verliep hij in de breedte 2 mm (door het onder verstek zagen). Ik heb ze daarna alsnog op de juiste breedte moeten zagen zodat allebei de langskanten evenwijdig met elkaar liepen...
[ Bericht 6% gewijzigd door Walter-Ego op 20-11-2008 10:47:37 ]