abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62664235
Het liefst laat ik het zandcement een heel weekeinde uitharden voordat ik er ook maar een voet op zet. Het is zo lullig als er kleine beschadigingen ontstaan. Met het sauzen moet ik nog even wachten totdat het stucwerk droog is en helaas werkt het weer niet heel goed mee. Maarja, flink doortochten helpt ook een hoop.

Als tegel ga ik Mustang Braziliaans leisteen gebruiken, verlijmd met flexibele tegellijm, voorzien van een flexibele voeg en geimpregneerd met S42. Ik heb een aantal adresjes waar ik offertes opgevraagd heb en die redelijk in de prijs zijn.
pi_62665146
Wij lopen er op de bouw ook gewoon overheen na een dagje zonder dat er afdrukken in komen alhoewel je onder t vilt + laminaat waarschijnlijk toch niet echt zult zien, kan wel een beetje begrijpen dat je er geen risico mee wilt lopen. Dan kun je je kozijnen alleen ook niet opengooien om het ff lekker te laten tochten voor t stucwerk.

En zal vast wel goed komen met je tegels dan, moet wel lukken als je bij een architectenburo werkt.. Als je t zelf niet al zou weten lopen er zat mensen rond die t alsnog kunnen vertellen natuurlijk
Just being curious.. ofzo
pi_62933322
Kleine update:

Ik ben inmiddels aan het schilderen geslagen. Eerste laag in de keuken, doucheruimte en achterruimte zit erop.

Mijn planning voor de komende dagen:
Dinsdag avond de eerste laag in de rest van het huis opzetten.
Woensdag avond mijn kozijnen ontvetten en schuren. Dan heb ik die rotzooi ook al gehad.
Donderdag worden mijn tegels geleverd.
Zaterdag mijn kozijnen opnieuw in de grondverf zetten.
Zondag overal de tweede laag schilderwerk opzetten.

In de loop van volgende week wordt mijn keuken geleverd. Deze wil ik in het weekeinde plaatsen. Aansluitend daarop wil ik al het tegelwerk gaan doen (douche, keuken, toilet).

Het weekeinde daarop wil ik al mijn grote spullen verhuizen. Ik moet dan alleen nog al mijn elektra netjes afmonteren, maar dat heeft iets minder haast.

Het wordt met verbouwing, verhuizing, studie en werk een drukke maand...
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:17:23 #179
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62933655
Pffff... drukke planning. En dan moet je ook nog allemaal foto's plaatsen hier

Maar klinkt goed
pi_62935870
kan zijn dat je het al verteld hebt hoor, maar in je sketchup ontwerpen zag ik een hoekhaard... maar dat is toch een gewone geworden? Was dat een budgetkwestie of.....

het trekt mijn aandacht aangezien ik zo'n hoekhaard graag zou willen in m'n (nog te kopen) nieuwe huis
pi_62950652
ik heb uiteindelijk voor een fronthaard gekozen omdat ik de ruimte links naast de haard mogelijk nog wil gebruiken voor houtopslag, plaatsen van een TV o.i.d. Met een hoekhaard zouden de gebruiksmogelijkheden veel beperkter zijn. Vanuit architectonisch oogpunt vind ik de fronthaard ook fraaier, omdat het volume waar de haard in geplaatst is meer één geheel vormt (het is een compositie van een dicht vlak met één opening in dat vlak).
pi_62950951
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:10 schreef Walter-Ego het volgende:
ik heb uiteindelijk voor een fronthaard gekozen omdat ik de ruimte links naast de haard mogelijk nog wil gebruiken voor houtopslag, plaatsen van een TV o.i.d. Met een hoekhaard zouden de gebruiksmogelijkheden veel beperkter zijn. Vanuit architectonisch oogpunt vind ik de fronthaard ook fraaier, omdat het volume waar de haard in geplaatst is meer één geheel vormt (het is een compositie van een dicht vlak met één opening in dat vlak).
ah ok...
wat heeft dit je gekost als ik vragen mag? (inclusief ombouw en plaatsing etc?)
pi_62951196
de haard zelf heb ik ca. ¤800 incl. BTW voor betaald (Helex). De prijs van de ombouw zou ik niet weten: mijn aannemer heeft dit namelijk gebouwd.
pi_63025011
*klik*

Later vandaag even m'n tegels bekijken en verf halen. Morgen schuren en zondag schilderen (even die paar strepen in m'n keukenplafond wegpoetsen ). Woensdag komt de keuken: die moet er uiterlijk zaterdag in zitten. Vanaf zaterdag tot de zaterdag daarna mag ik gaan tegelen.
pi_63025138
Strak hoor.
Heb je nog de oude deuren bewaard om op te knappen of heb je die ook weggegooid?
pi_63025200
Retestrak zelfs!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63025402
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:24 schreef Walter-Ego het volgende:
de haard zelf heb ik ca. ¤800 incl. BTW voor betaald (Helex). De prijs van de ombouw zou ik niet weten: mijn aannemer heeft dit namelijk gebouwd.
Ah.. die kosten heeft ie niet gespecificeerd? jammer..

800 euro is overigens niet veel voor zo'n haard! .. degene waar ik nu naar zit te kijken is 3865,- toch nog maar es verder kijken wellicht
pi_63025439
ziet er mooi strak uit al hoor!
haard is gaaf is geen 'gesloten' haard met glas ervoor? of komt dat nog
pi_63025461
Die oude deuren zijn naar de eeuwige jachtvelden. Zelfs al had ik oude 'stijldeuren' willen hebben, dan nog was het goedkoper en beter geweest om nieuwe te laten maken. Ze waren in dermate slechte staat dat het zoveel tijd zou kosten om ze op ten knappen dat het niet rendabel zou zijn.

Het is de bedoeling dat alles nog wel wat strakker wordt. Ik ben nog niet helemaal tevreden met de grofheid van de textuur van m'n verf. Even een andere roller proberen en kijken of ik het wat gladder kan krijgen...
pi_63025524
@nikao: wat voor haard wil je hebben? Een simpele open haard als de mijne zou niet meer dan ca. ¤1500 moeten kosten (incl. boezem en rookgaskanaal). Voor een gesloten gashaard ben je inderdaad al snel ¤3000-¤4000 kwijt. En ik wilde specifiek geen haard met glas ervoor: dat is leuk voor een gashaard, maar een houthaard heb ik liever open: het contrast tussen open en gesloten in het wandvlak is sterker en je hebt een sterkere relatie met het vuurtje.
pi_63025617
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:14 schreef Walter-Ego het volgende:
je hebt een sterkere relatie met het vuurtje.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63025815
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:11 schreef Walter-Ego het volgende:
Die oude deuren zijn naar de eeuwige jachtvelden. Zelfs al had ik oude 'stijldeuren' willen hebben, dan nog was het goedkoper en beter geweest om nieuwe te laten maken. Ze waren in dermate slechte staat dat het zoveel tijd zou kosten om ze op ten knappen dat het niet rendabel zou zijn
Jammer, wat voor deuren ga je plaatsen? Moderne deuren van MDF?
pi_63026268
Ik vind het niet zo jammer: stijldeuren passen prima in een 'klassiek' interieur, maar ik wil alles juist modern hebben. Als het goed is heeft mijn aannemer gisteren strakke multiplex deuren afgehangen.
pi_63026295
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:14 schreef Walter-Ego het volgende:
@nikao: wat voor haard wil je hebben? Een simpele open haard als de mijne zou niet meer dan ca. ¤1500 moeten kosten (incl. boezem en rookgaskanaal). Voor een gesloten gashaard ben je inderdaad al snel ¤3000-¤4000 kwijt. En ik wilde specifiek geen haard met glas ervoor: dat is leuk voor een gashaard, maar een houthaard heb ik liever open: het contrast tussen open en gesloten in het wandvlak is sterker en je hebt een sterkere relatie met het vuurtje.
ik ben inderdaad (nu nog) op zoek naar een gesloten houthaard.. Het glas vind ik erg strak en mooi en heeft uiteraard als voordeel dat je er warmtetechnisch er ook nog wat aan hebt..

glas kan overigens omhoog.. dus een open vuurtje op een romantisch avondje is nog steeds mogelijk dan

dit is de haard waar ik nu aan zit te denken:
pi_63026726
Strakke haard. Het is de ombouw en alle systemen er omheen (zoals beluchting) wat de prijs flink op drijft. Mijn haard is gewoon een vuurkorf met aslade, chamotte ombouw, een kap en een paar meter enkelwandige rookgaskanaal.
pi_63027561
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:45 schreef Walter-Ego het volgende:
Ik vind het niet zo jammer: stijldeuren passen prima in een 'klassiek' interieur, maar ik wil alles juist modern hebben. Als het goed is heeft mijn aannemer gisteren strakke multiplex deuren afgehangen.
Nou dat ben ik niet met je eens hoor, stijldeuren passen ook heel goed in een modern interieur! Maar misschien niet zoals jij in gedachten hebt. Maar ben benieuwd naar het eindresultaat.
pi_63027971
Wow, dat schiet al lekker op! De keuken zal ook wel een enorme stap zijn, dan zie je nog meer hoe de indeling in elkaar zit. Het ziet er in ieder geval mooi strak uit.
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:38:53 #198
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63029211
Een gesloten houthaard gebruik je toch eigelijk alleen als het een onderdeel is van je cv installatie ? Dan wil je juist dat zoveel mogelijk warmte word gebruikt voor het verwarmen van je cv water.

Indien je gewoon een open haard hebt zijnde een ingebouwd vuurkorf dan is het juist niet logisch om het met glas af te sluiten.

Het rendement van een openhaard in die laatste vorm is soweis als erg matig. Hooguit is een knapperd vuurtje prefect voor de sfeer.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63029775
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:38 schreef klusfoobje het volgende:
Een gesloten houthaard gebruik je toch eigelijk alleen als het een onderdeel is van je cv installatie ? Dan wil je juist dat zoveel mogelijk warmte word gebruikt voor het verwarmen van je cv water.

Indien je gewoon een open haard hebt zijnde een ingebouwd vuurkorf dan is het juist niet logisch om het met glas af te sluiten.

Het rendement van een openhaard in die laatste vorm is soweis als erg matig. Hooguit is een knapperd vuurtje prefect voor de sfeer.
uhm.. daar zeg je voor mij iets nieuws... als onderdeel van de cv installatie had ik nog niet eerder gehoord/gelezen..
wat ik begrepen heb is dat het rendement met een gesloten haard een stuk hoger ligt dan open... maar daar heb ik het woord CV nooit bij gehoord...

weer wat uit te zoeken
pi_63342265
Zeg, hoe staat het met de keuken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')