abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62244679
Wauw wat een immense klus
pi_62248779
Hmmmm, zojuist 1.5 uur bezig geweest met het ontvetten en schoonmaken van m'n balkonpui, kwam ik erachter dat ik mijn schuurpapier vergeten was! Omdat ik er toch was ben ik een iets uitgebreider inspectierondje van m'n kozijnen gaan doen. De resulaten van het geweldige werk van de gemeente zijn als volgt:

- Bovenste glaslatjes in het raam in de achtergevel zijn vastgeklemd, helemaal niet vastgezet en/of verkeerd onder verstek gezaagd waardoor ze nooit mooi passend geplaatst kunnen worden;
- De glaslatjes van hetzelfde ramen sluiten onderling slecht aan (flinke naden) en sluiten niet mooit aan op het kozijn;
- Boven de linker twee ramen in de voorgevel is een grote scheur ontstaan. Zoals op een eerdere foto te zien is, is e.e.a. aan ruimte voor 'maattoleranties' gehouden, wat op sommige punten nog halfslachtig dichtgepurred is. Door het wegslopen van mijn tussenmuur heeft de boel wat meer ruimte gekregen om te zakken, waar het ook dankbaar gebruik van gemaakt heeft.

Is het nu echt zo moeilijk om dingen deugdelijk uit te voeren? Uit mijn dagelijkse beroepspraktijk blijkt veel te vaak dat 'incompetent', 'onverschillig' en 'overheid' perfect bij elkaar passen. Erg jammer dat dit doorgewerkt heeft in de opknapwerkzaamheden van mijn appartementje.

Nu eerst maar douchen en dan morgen op m'n werk verder zeiken. :p
pi_62252235
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:46 schreef Walter-Ego het volgende:
Is het nu echt zo moeilijk om dingen deugdelijk uit te voeren? Uit mijn dagelijkse beroepspraktijk blijkt veel te vaak dat 'incompetent', 'onverschillig' en 'overheid' perfect bij elkaar passen. Erg jammer dat dit doorgewerkt heeft in de opknapwerkzaamheden van mijn appartementje.
Ach ja, we hebben het hier wel over begin jaren dertig, en huizen die door de gemeente zijn gebouwd, en voor niet al te hoge prijs verkocht werden. Voor die tijd werden er niet zulke hoge eisen gesteld dus ik vind het wel begrijpelijk. Kom ook wel dingen in mijn huis tegen waarvan je zegt, tja. Dat heb je nu eenmaal met zulke oude portiekwoningen.
pi_62276572
Yay, weer een korte foto-update: er gebeuren nu veel dingen die een direct waarneembaar resultaat hebben. Dit stemt erg positief, ondanks dat ik de 'opleverdatum' van de aannemer van half oktober niet meer zie gebeuren. Echter nu geen gelul maar plaatjes:

pi_62284774
Ziet er op zich netjes uit, de basis is er duidelijk iig! Nog een paar kzst of cellenbeton wandjes zetten, bedrading aanbrengen en dan de boel afwerken?
jammer dat de opleverdatum er niet meer in zit man

Trouwens, als je het Sketchup bestand nog hebt, kun je dat heel simpel exporteren en openen met Kerkythea. Daar kun je het erg mooi mee renderen; realistische materialen toekennen, lichtval bepalen en zie je nog beter hoe het kan gaan worden Heb er evt wel een aantal voorbeeldjes van hoe dat kan worden
Just being curious.. ofzo
pi_62287982
Heeft iemand ervaring met het aan laten leggen van een nieuwe gasaansluiting? De aftakking van het gasnet is aanwezig. Ik moet enkel een hoofdkraan en 1 meter leiding tot m'n gasmeter nieuw laten plaatsen. Nu heb ik begrepen (via consuwijzer.nl) dat alles verder dan de aftakking in het vrije domein ligt en dus door iedere erkende installateur gemaakt kan worden.

Ik heb namelijk via www.aansluitingen.nl een tijd geleden de verplaatsing aangevraagd. Helaas hebben ze die, zonder mij het te melden, afgevinkt. Ik moest dus een nieuwe aanvraag indienen. Het gaat echter 3 (!) maanden duren voordat ze deze uberhaupt in behandeling kunnen nemen. Ik wil dus via www.aansluitingen.nl om mijn aansluiting laten maken, iets wat volgens de wet gewoon mag.

Alle info zou welkom zijn! Bij voorkeur specifiek van installateurs die het echt weten (no offense naar alle andere klussers hier, maar ik zit flink in de stress en kan geen verwarring gebruiken ).

@Qrious: ik heb het model in Sketchup gemaakt en met Kerkythea gerenderd. Je hebt zeker alleen de eerste plaatjes gezien? Iets verderop in het topic staan mooier gerenderde plaatjes. Maar bedankt voor de tip.
pi_62289718
Oops my mistake Zie ze idd

Anyway, kan misschien straks ff opzoeken wie bij ons in de keuken het loodgieterswerk heeft gedaan.. Was een gecertificeerd loodgieter (was nodig voor het verplaatsen van de boiler enz) In een vrij korte tijd geregeld (1 week ofzo), alles netjes in de muren gefreesd en werkt perfect Denk alleen niet dat het de goedkoopste zal zijn met oog op je drukkende budget.. Maja niet geschoten is altijd mis, een telefoontje is zo gepleegd

Edit: installateur gevonden, here you go:
Installatiebedrijf J.P.J. SAS

[ Bericht 7% gewijzigd door Qrious op 10-10-2008 16:02:09 ]
pi_62292167
Wat een cool huis wordt dit! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, maar tof dat je alles zelf zo uitgedokterd hebt.

Stel je gasvraag ook even hier: http://www.klusidee.nl/Forum/forum-5.html

Wellicht dat je daar iets specifiekere hulp kunt krijgen

Good luck
pi_62418347
*kuch*

Plaatjes kijken in (bijna) chronologische volgorde.

Verankering van de gevels aan de balklaag:

Stucwerk in uitvoering:

Open haard:

Watermeter:

Sanitair:

Fonteintje

Fonteinkraan, keukenkraan, douchekraan en douchekop

Tegelput

Klusmeuk van de aannemer:

Kozijnbevestiging:

woensdag 15 oktober 2008 @ 22:36:19 #160
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62418885
Wordt prachtig zeg! Het is qua stijl helemaaaal niet mijn ding, maar je maakt er echt zo'n mooi plekje van, super!
Ik ben er nog niet helemaal uit welk huis het precies is, kijk af en toe naar boven als ik daar door de straat loop/rijd bij het vinden van een parkeerplek
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62418969
Oh, dat schiet op!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_62419196
BBQ-kip: welke straat woon jij dan? Je hebt aan de kant van het speeltuintje op een gegeven moment twee garageboxen met aan de overkant een lantaarnpaal. Die lantaarnpaal staat recht voor m'n raam. :p
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:02:55 #163
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62419747
Ik werk in het MCH en sta op de wachtlijst voor de parkeergarage... Duurt nog een jaartje of anderhalf naar schatting whehe
Verdien helaas niet genoeg voor een eigen garagebox

Edit: ow, ik snap nu hoe je je post bedoelt... ik zal eens kijken als ik er weer langs kom en zal naar je zwaaien
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62419847
Een lantaarnpaal voor je (kunstof kiep?) raam is niet fijn

Gaat snel, leuk
pi_62419949
Ah, dus jij bent één van de personen waarom ik mijn auto niet voor de deur kwijt kan! Grrr! :p

@superfunk: Het zijn hardhouten draai-kiepramen. Erg fijn en ze kunnen op slot. Erg leuk, ware het niet dat twee ramen per ongeluk door de aannemer op slot gezet zijn en ze het sleuteltje kwijt zijn geraakt. Gelukkig is het slot makkelijk uit te boren.

Edit: stomme typo...

[ Bericht 10% gewijzigd door Walter-Ego op 15-10-2008 23:29:08 ]
pi_62419971
Ha : de contouren worden duidelijk.

Ben je al aan het shoppen voor meubels; al is het maar in je hoofd of online ?

Veel succes met de laatste loodjes.
pi_62425204
Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen hele strakke meubels (zoals in de renderingen) of wat 'zachtere' meubels. Voorlopig zal de inrichting uit wat IKEA-spulletjes bestaan die ik nu al heb, maar het is wel de bedoeling dat er wat spannender meubels in komen.
pi_62485355
Yay, nieuwe foto's van gisterenavond. Incl. mijn komische collega op de eerste foto. En ja, ze is echt zo gek!

pi_62490020
Netjes glad afgestreken! Binnenkort sauzen/behangen/tegelen als het uitgehard is?
En die collega mag er op zich ook best wel wezen hoor, gek als een deur kan ook gezellig zijn
pi_62545819
zooo je gaat snel !!!!!!!!!!!!!!!!! mooi hoor !!!
pi_62589972
Heeft iemand ervaring met EasyCell (geblazen cellulose isolatie) voor het geluidsisoleren van een houten vloer? Ik kan de onderburen vrij duidelijk horen praten en dat vind ik niet prettig. Aanvankelijk was ik van plan om m'n hele vloer open te gooien en een harde persing steenwol erin te plaatsen, maar da's VEEL werk. Het inblazen van cellulose lijkt me een beter alternatief, maar ik heb het liefst wat meer ervaringen van mensen.
pi_62591629
Ook hier staat op Klusidee.nl forum het een en ander.
pi_62613686
Ik volg graag: ik hou juist wel van de stijl die je gebruikt: strak, open: mooi!!
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
pi_62628719
Whoep, het gaat nu hard!

Meerrrrrrrrrrrrr foto's!

Misschien wordt morgen al het zandcementvloertje gestort. Dan kan deze het weekeinde lang uitharden zodat hij maandag weer beloopbaar is. Volgende week ga ik de tegels bestellen en de week daarna de keuken. Rete spannend allemaal!
pi_62653164
Nice!
Maar zandcement is over t algemeen na een dag ook wel beloopbaar hoor, moet je er alleeg geen erg gekke dingen op gaan doen, wat sauzen zou misschien wel kunnen bijv als je er geen ladder/trap bij gebruikt
Neem bij het tegelen ook geen ontzettend sterke mortel, maar plak t gewoon.. Waar ga je tegels uitzoeken? Bij Jan Groen in Bleiswijk hebben ze errug veel keus en een leuk opgezette showroom met goeie bestelservice Stukken beter dan kleinere zaken hier in DH bijv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')