abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60723055
@Duderinnetje: Die combi is simpel en functioneel voor een 1-persoons huishouden (eventueel zelfs voor 2-persoons, maar daar moet ik voorlopig nog niet aan denken). Ik peins er niet over om de woning te verkopen zonder de verdieping er bovenop en in dat geval is de achterkamer een grote eet- of woonkamer. Elke vaste scheiding die ik daar nu in de ruimte maak moet later gesloopt en de vloer aangeheeld worden.
pi_60810603
Vanochtend eindelijk de sleutel ontvangen! Erg fijn en ik ben direct aan de slag gegaan. Het slopen schoot aardig op. Ik heb de oude kamerscheiding (en-suite) geheel gesloopt, het hele pand ontdaan van plinten en afdeklatjes, de schouw achter al deels gesloopt en (bijna) alle deuren verwijderd. Ondanks dat ik morgen spierpijn zal hebben, heb ik me uitstekend vermaakt! Stofkapje op, bril op, handschoenen, oordopjes in en rammen maar. Trash my crib! Ohja, ik heb uiteraard foto's, maar geen kabeltje om ze naar m'n PC te sturen.

Helaas hadden de mensen van Eneco netbeheer minder goed nieuws: waarschijnlijk gaat het vrij lastig worden om mijn meterruimte te verplaatsen. Hiervoor moeten ze eerst bij de buren kijken hoe alles daar aangesloten zit. Gezien de dringende tijd i.v.m. levering van elekriciteit vraag ik me af of het verstandig is om deze hele procedure nu te doorlopen. Ik heb inmiddels een aanpassing in m'n ontwerp gevonden waarbij het verplaatsen van de elektrameter nu niet nodig is. Mijn doucheruimte wordt kleiner (inloopdouche :p), maar mijn was-, installatie- en meterruimte wordt groter en praktischer. Ik zit alleen nog te puzzelen op de trap voor de uitbreiding. Het is even de vraag of ik de trap vanuit de keuken of vanuit de entreehal laat beginnen. Eerstgenoemde is makkelijker, tweede is toch beter.Snel beslissing nemen!

Bij het slopen ben ik nog geen tegenvallers tegengekomen. Mijn balklaag ligt niet precies op de juiste plek voor de latere trapopening en ik moet een extra raveling maken om mijn schoorsteen op te vangen. Hier staat tegenover dat ik twee afvoerkanalen in mijn installatieruimte heb: ééntje voor mijn CV, de ander voor de (mechanische) ventilatie. Dat scheelt toch weer een dakdoorvoertje.

Morgen met de sloper aan de slag. Vanaf maandag een aggregaat huren aangezien ik nog geen stroom heb. Bummer!
pi_60832647
Vandaag verder gegaan met slopen. De aannemer was onder de indruk van mijn paar uurtjes sloopwerk van gisteren. Vandaag flinke vorderingen gemaakt. Al het houtwerk, enkele muurtjes en bijna alle plafonds zijn eruit. Het resultaat: 100+ puinzakken á 25 liter puin. Een flinke berg! Voor morgen heb ik een busje gehuurd en ga ik een ladderlift huren. Het puin gaat met de lift naar beneden, het busje in om vervolgens kostenloos bij een afvalpunt in te leveren. Heerlijk om connecties te hebben (waarvoor hulde voor mijn aannemer). Besparing t.o.v. containerhuur: ruim ¤700. Toch mooi mijn sanitair bespaard.

Begin volgende week gaan we het constructieve sloopwerk doen, waar ook wel 2-3 ton puin van af komt. Wederom op dezelfde manier afvoeren.

Een vriendin van me komt komend weekeinde even kijken en gaat misschien mooie foto's maken. Als ik dan ook nog dat verdomde kabeltje weet te regelen hebben jullie komend weekeinde weer wat om je over te vergapen. 't Is per slot van rekening komkommertijd!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:01:20 #104
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_60835452
Ik werk op de Lijnbaan en loop vaak (bijna) door de straat heen waar je je huisje hebt gekocht op weg naa rmijn werk.
Leuk om te zien, het is niet helemaal mijn smaak, maar ik vind het wel erg mooi om te zien dat het zo opgeknapt wordt, zal de buurt zeker goed doen!
Als je aannemer je over een tijdje nog zo goed bevalt wil ik wel zijn/haar nummer wel, want er moet in ons nieuwe huis ook aardig wat verbouwd worden
Succes met de verbouwing en ik blijf de verhalen en foto's volgen!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_60838312
Ik sprak vandaag de onderbuurvrouw die er al 43 jaar woont. Het is best een prima buurtje, maar de huizen zijn erg gehorig. Mijn appartement heeft lang leeg gestaan omdat de gemeente het aan de straatstenen niet kwijt raakte. Pas nadat de gemeente de boel 'toonbaar' gemaakt heeft is het verkocht. De rest is geschiedenis in uitvoering. :p
pi_60877287
Ik werk vlakbij en heb ook weleens zitten denken om zo'n soort huisje te kopen, helaas ben ik niet zo heel handig, maargoed..even in de gaten houden dus dit topic Succes ermee.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:24:00 #107
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60882095
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:31 schreef Walter-Ego het volgende:
Ik sprak vandaag de onderbuurvrouw die er al 43 jaar woont. Het is best een prima buurtje, maar de huizen zijn erg gehorig. Mijn appartement heeft lang leeg gestaan omdat de gemeente het aan de straatstenen niet kwijt raakte. Pas nadat de gemeente de boel 'toonbaar' gemaakt heeft is het verkocht. De rest is geschiedenis in uitvoering. :p
Wow.. als de foto's op pagina 1 door moeten gaan voor 'toonbaar', snap ik dat ze het niet eerder zijn kwijtgeraakt. Moesten ze nog de lijken weghalen of zo?
Maarre.. succes met deze flinke klus!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60896897
Yay, ik heb eindelijk m'n kabeltje gevonden! Hij zat achter in een USB-poort van m'n computer.... *zegt iets over neus, lang en kijken*

De combinatie van keelpijn, stof en herrie hebben m'n stem flink gesloopt. Ik ben vrijdag om 20.00 uur naar bed gegaan en kwam er zaterdag rond het middaguur pas uit. Ik was best moe! Maar ik ben dan ook een kantoorpik en mijn arbeidersdagen in de kistenfabriek liggen al ver achter me.

Maar hier eindelijk de foto's van de huidige staat. Er kwamen ruim 120 puinzakken van 25 liter en zo'n 6 m³ hout uit. We hebben het puin met een ladderlift naar beneden vervoerd en met een huurbusje afgevoerd. De uitvinder van de ladderlift verdient een lintje, want dat werkt super!

De muurtjes in de laatste foto zullen blijven staan. De schoorsteen op de foto daarboven draagt namelijk op deze muur af. Gelukkig staat de betreffende muur op een redelijk goede plek. Mijn keukeneiland zal geen 1200 mm maar 1000 mm breed worden, maar daar staat tegenovern dat ik bij de latere optopping mijn trap veel beter kwijt kan. Al met al is het ontwerp er wel beter van geworden!

Maandag gaan we de balklaag onderstempelen en al wat slopen. Dinsdag moet de hele dragende wand gesloopt en in puinzakken geschept zijn. Woensdag gaan we puin afvoeren. Daarna de balklaag opklampen met stalen L-profielen of liefst houten balken (indien mogelijk). Maandag m'n constructeur stalken.
pi_60897756
Zo, da's een hoop sloopwerk!
Heb je een bouwvergunning moeten aanvragen voor die dragende muur?

Ik wilde zeggen, jammer dat je alle originele details eruit sloopt, maar als ik de foto's op pagina 1 bekijk, zie ik eigenlijk helemaal geen mooie oude details zitten. of zitten die ergens verstopt?
Laat je het jaren '30 (of ouder??) terugkomen in de renovatie, of wordt het gewoon helemaal modern?

Ben wel enigzins jaloers als ik je klusfoto's zie, bij mijn woning gebeurt er nauwelijk iets omdat ik geen aannemer/klusbedrijf kan vinden.
pi_60898020
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:44 schreef Syytön het volgende:
Zo, da's een hoop sloopwerk!
Heb je een bouwvergunning moeten aanvragen voor die dragende muur?

Ik wilde zeggen, jammer dat je alle originele details eruit sloopt, maar als ik de foto's op pagina 1 bekijk, zie ik eigenlijk helemaal geen mooie oude details zitten. of zitten die ergens verstopt?
Laat je het jaren '30 (of ouder??) terugkomen in de renovatie, of wordt het gewoon helemaal modern?

Ben wel enigzins jaloers als ik je klusfoto's zie, bij mijn woning gebeurt er nauwelijk iets omdat ik geen aannemer/klusbedrijf kan vinden.
Dit is volgens mij uit 18xx, hoe dichter bij het centrum hoe ouder het wordt.
Het is overigens wel logisch dat je geen aannemer kunt vinden, iedereen is op vakantie!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60898022
Ik heb er een bouwvergunning voor aan moeten vragen (en ook gekregen).

Er waren wel sporen van oorspronkelijke details in het pand (o.a. stuc-ornamenten op het plafond) en de schouwen zijn voorzien van hardsteen platen. De voorschouw ga ik ook voorzichtig proberen te demonteren en schoonmaken. Wellicht dat iemand anders er nog wat aan heeft. Zelf ga ik het, zoals uit de plaatjes en mijn eerdere posts blijkt, strak en modern maken.

Een aannemer zoeken kost tijd en moeite. Je moet gewoon rondbellen en offertes opvragen. En vraag in je omgeving of mensen ervaring hebben met een bepaalde aannemer. Bij ons op het werk hebben we een paar vaste aannemers waar we veel mee werken en af en toe proberen we een nieuwe partij uit. Zodoende bouwen we langzaam ons netwerk van betrouwbare aannemers uit.

@Dahei: het pand komt uit 1927, zoals ook aan de stijl te zien is.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:44:53 #112
57497 happyme28
I'm so happy
pi_60902297
Wow Walter-Ego, voortvarend bezig! Ik blijf het volgen want ben zeer benieuwd naar het resultaat.
pi_60913103
ik heb even de eerste fotos vergeleken om te zien wat er nu allemaal uitging...er was zelfs een ombouwkast( die groene) , was die origineel ?
en yes , je kon het verlaagde gedeelte in de woonkamer toch slopen? ikz ie alleen nog maar een soort stalen paal ?

en oogt nu al ruimer ,
leuk leuk , blijf ik volgen

[ Bericht 8% gewijzigd door Charisma op 18-08-2008 00:38:09 ]
pi_60918439
Ik weet niet zeker of de ombouwkast origineel was. Ik weet wel dat ie in niet zo beste staat was. :p Die 'stalen paal' is een houten balkje welke ik toen niet weggesloopt kreeg omdat ik geen zaag had. En hout is toch erg veerkrachtig! Ik heb mezelf half gelanceerd. Welke stalen paal bedoel je eigenlijk?

In het kader van de kostenbesparingen gaan we de balklaag opklampen met houten balken i.p.v. stalen L-profielen. Dat scheelt een factor 4 in materiaalprijs, een factor 2 in arbeid en het eindresultaat is uiteindelijk hetzelfde (maar veel goedkoper).

[ Bericht 10% gewijzigd door Walter-Ego op 18-08-2008 11:15:12 ]
pi_60925267
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:09 schreef Walter-Ego het volgende:
Ik weet niet zeker of de ombouwkast origineel was. Ik weet wel dat ie in niet zo beste staat was. :p Die 'stalen paal' is een houten balkje welke ik toen niet weggesloopt kreeg omdat ik geen zaag had. En hout is toch erg veerkrachtig! Ik heb mezelf half gelanceerd. Welke stalen paal bedoel je eigenlijk?

In het kader van de kostenbesparingen gaan we de balklaag opklampen met houten balken i.p.v. stalen L-profielen. Dat scheelt een factor 4 in materiaalprijs, een factor 2 in arbeid en het eindresultaat is uiteindelijk hetzelfde (maar veel goedkoper).
oh het zag eruit alsof de paal van staal was...maar nu valt je plan toch in deugen want daar zou toch de keuken komen met de spotjes iets verlaagt?
pi_60966769
Vandaag ruzie geschopt met Eneco: bij ieder gespek met die lui (zowel leverancier als netbeheerder) moest er weer iets anders gebeuren dan ooit tegen me gezegd is. Uiteindelijk heb ik na flink doorzeiken het voor elkaar gekregen om een afspraak te maken om de electrameter te plaatsen. Ik had verwacht dat deze vandaag al geplaatst zou worden, maar dat bleek weer te optimistisch te zijn. Deze en volgende week dus nog aanklooien met een aggregraat. Kost me klauwen met geld vanwege bureaucratisch geouwehoer. Ik -> Grrr!

Maar hier weer een foto: update!

Puin:

Bouwtechnische details:

De 'gemeente-manier' van ramen monteren. Prutswerk!

Installaties:

4 Groepen geplaatst, nog 2 extra te plaatsen. De zwarte doos onder de groepenkast dient ter bevestiging van de electrameter.

Uitzicht:

Bovenste twee zijn mijn uitzicht aan de achterzijde.

Uitzicht aan de voorzijde. Verreweg het mooiste uitzicht in de straat: mijn oldtimertje! Da's het enige waar ik bang voor ben bij het verhuizen naar een iets minder goede buurt: dat iemand aan mijn bak rock'n'roll op wielen komt.

Zo gaan slapen want ik moet morgen om 7.00 uur bij de autoverhuur zijn. De laatste dag van het sloopwerk en de laatste dag slepen met puin voor mij. Daarna gaat de aannemer een tijdje alleen aan de slag en zal ik af en toe een dagje meehelpen. En alles natuurlijk netjes in de gaten houden en op de lichtgevoelige sensors vastleggen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:14:00 #117
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_60972799
Pff wat een klus zeg.... Op afstand is het wel weer interessant om te volgen...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_60973677
Volgens mij zijn je tussenmuren eruit, dat ruimt lekker op

Jacobahof en -straatjes zijn echt een verborgen pareltje in de stad. Leuk dat je daar aan de achterkant uitzicht op hebt. Er staan toch ook nog een paar pakhuizen bij dat parkje ?
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_60988103
Ik heb geen echte pakhuizen gezien. Er zijn wel woningen met een grote garage/bergruimte op de begane grond en er zijn een paar panden waar bedrijfjes in zitten.

Vandaag helaas nét niet al het puin af kunnen voeren. Ik heb nog ruim 15 zakken in de huurbus. Eigenlijk wilde ik dat vandaag ook afvoeren, maar daar had ik geen tijd meer voor. Alles kwam weer net op de laatste 5 minuten aan. Ik heb de bus dus nog een dag langer moeten huren. Morgen ook meteen al het hout maar afvoeren, dan ben ik daar ook vanaf.
pi_61035966
Hmm, het waterleidingbedrijf wil de loden waterleiding vervangen door een kunststof leiding. Ze kunnen dan ook zonder meerkosten mijn watermeter verplaatsen, maar ik moet wel een aardpen laten slaan.

Kent iemand hier een (betaalbare) installateur in omg. Den Haag die dit kan doen?
pi_61036012
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:31 schreef Walter-Ego het volgende:
Hmm, het waterleidingbedrijf wil de loden waterleiding vervangen door een kunststof leiding. Ze kunnen dan ook zonder meerkosten mijn watermeter verplaatsen, maar ik moet wel een aardpen laten slaan.

Kent iemand hier een (betaalbare) installateur in omg. Den Haag die dit kan doen?
Weet de aannemer niet iemand.
Vaak werken aannemers toch met onderaannemers als installateurs.
Scheelt ws ook in wachttijd...

Goed bezig verder !
pi_61048792
Goed topic daarom tvp!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_61115753
Ja, ik bedoel met die garage's op de begane grond. Lijkt mij wel leuk als klusruimte ...
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:45 schreef Walter-Ego het volgende:
Ik heb geen echte pakhuizen gezien. Er zijn wel woningen met een grote garage/bergruimte op de begane grond en er zijn een paar panden waar bedrijfjes in zitten.
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:24:23 #124
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61152440
Die knakkers die daar altijd met die draaiorgels bezig zijn en vis- en klaverjasclub "Het Aasje", da's toch gewoon briljant!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61172758
Haha, die heb ik allebei al gespot. Beetje het oude volksbuurt-idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')