Vanochtend eindelijk de sleutel ontvangen! Erg fijn en ik ben direct aan de slag gegaan. Het slopen schoot aardig op. Ik heb de oude kamerscheiding (en-suite) geheel gesloopt, het hele pand ontdaan van plinten en afdeklatjes, de schouw achter al deels gesloopt en (bijna) alle deuren verwijderd. Ondanks dat ik morgen spierpijn zal hebben, heb ik me uitstekend vermaakt! Stofkapje op, bril op, handschoenen, oordopjes in en rammen maar. Trash my crib!

Ohja, ik heb uiteraard foto's, maar geen kabeltje om ze naar m'n PC te sturen.
Helaas hadden de mensen van Eneco netbeheer minder goed nieuws: waarschijnlijk gaat het vrij lastig worden om mijn meterruimte te verplaatsen. Hiervoor moeten ze eerst bij de buren kijken hoe alles daar aangesloten zit. Gezien de dringende tijd i.v.m. levering van elekriciteit vraag ik me af of het verstandig is om deze hele procedure nu te doorlopen. Ik heb inmiddels een aanpassing in m'n ontwerp gevonden waarbij het verplaatsen van de elektrameter nu niet nodig is. Mijn doucheruimte wordt kleiner (inloopdouche :p), maar mijn was-, installatie- en meterruimte wordt groter en praktischer. Ik zit alleen nog te puzzelen op de trap voor de uitbreiding. Het is even de vraag of ik de trap vanuit de keuken of vanuit de entreehal laat beginnen. Eerstgenoemde is makkelijker, tweede is toch beter.Snel beslissing nemen!
Bij het slopen ben ik nog geen tegenvallers tegengekomen. Mijn balklaag ligt niet precies op de juiste plek voor de latere trapopening en ik moet een extra raveling maken om mijn schoorsteen op te vangen. Hier staat tegenover dat ik twee afvoerkanalen in mijn installatieruimte heb: ééntje voor mijn CV, de ander voor de (mechanische) ventilatie. Dat scheelt toch weer een dakdoorvoertje.
Morgen met de sloper aan de slag. Vanaf maandag een aggregaat huren aangezien ik nog geen stroom heb. Bummer!