Wow.. als de foto's op pagina 1 door moeten gaan voor 'toonbaar', snap ik dat ze het niet eerder zijn kwijtgeraakt. Moesten ze nog de lijken weghalen of zo?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:31 schreef Walter-Ego het volgende:
Ik sprak vandaag de onderbuurvrouw die er al 43 jaar woont. Het is best een prima buurtje, maar de huizen zijn erg gehorig. Mijn appartement heeft lang leeg gestaan omdat de gemeente het aan de straatstenen niet kwijt raakte. Pas nadat de gemeente de boel 'toonbaar' gemaakt heeft is het verkocht. De rest is geschiedenis in uitvoering. :p
Dit is volgens mij uit 18xx, hoe dichter bij het centrum hoe ouder het wordt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:44 schreef Syytön het volgende:
Zo, da's een hoop sloopwerk!
Heb je een bouwvergunning moeten aanvragen voor die dragende muur?
Ik wilde zeggen, jammer dat je alle originele details eruit sloopt, maar als ik de foto's op pagina 1 bekijk, zie ik eigenlijk helemaal geen mooie oude details zitten.of zitten die ergens verstopt?
Laat je het jaren '30 (of ouder??) terugkomen in de renovatie, of wordt het gewoon helemaal modern?
Ben wel enigzins jaloers als ik je klusfoto's zie, bij mijn woning gebeurt er nauwelijk iets omdat ik geen aannemer/klusbedrijf kan vinden.
oh het zag eruit alsof de paal van staal was...maar nu valt je plan toch in deugen want daar zou toch de keuken komen met de spotjes iets verlaagt?quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:09 schreef Walter-Ego het volgende:
Ik weet niet zeker of de ombouwkast origineel was. Ik weet wel dat ie in niet zo beste staat was. :p Die 'stalen paal' is een houten balkje welke ik toen niet weggesloopt kreeg omdat ik geen zaag had. En hout is toch erg veerkrachtig! Ik heb mezelf half gelanceerd.Welke stalen paal bedoel je eigenlijk?
![]()
In het kader van de kostenbesparingen gaan we de balklaag opklampen met houten balken i.p.v. stalen L-profielen. Dat scheelt een factor 4 in materiaalprijs, een factor 2 in arbeid en het eindresultaat is uiteindelijk hetzelfde (maar veel goedkoper).
Weet de aannemer niet iemand.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:31 schreef Walter-Ego het volgende:
Hmm, het waterleidingbedrijf wil de loden waterleiding vervangen door een kunststof leiding. Ze kunnen dan ook zonder meerkosten mijn watermeter verplaatsen, maar ik moet wel een aardpen laten slaan.
Kent iemand hier een (betaalbare) installateur in omg. Den Haag die dit kan doen?
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:45 schreef Walter-Ego het volgende:
Ik heb geen echte pakhuizen gezien. Er zijn wel woningen met een grote garage/bergruimte op de begane grond en er zijn een paar panden waar bedrijfjes in zitten.
ik sluit me hier volledig bij aanquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, wat een project!
En wat gaat het hard!
En wat gaat het mooi worden als het ook maar een beetje op de tekening gaan lijken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |